Regulační ventil turba

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
ZNB
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát dub 20, 2012 14:40

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od ZNB » stř kvě 28, 2014 12:58

Takze se tedy podelim o zkusenost s vyresenim problemu, ktery jsem popsal viz vyse... Diagnostika ukaza "Priliz vysoky plnici tlak"...jednoduse receno turbo davalo za urcitych podminek vic nez je zdravo, neco to neregulovalo, presneji receno pretlak nebyl regulovan. Mel jsem jasno, bud to bude west gate tahlo, coz byla mala pravdepodobnost pac turbo novy i s tahlem a hlavne slapalo, vizualne rekl bych parada, zadny odpor plynula prace... Takze jsem si pujcil od kamose pretlakac, teda presneji receno menic tlaku turba a uplna parada, zadna chyba i krasny plynuly tah auta. A kamos mel v aute muj pretlakovy ventil a hodilo mu to tu samou chybu hned druhy den, takze koupen novy za 1000,- a jezdim paradne...

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Šamša » ned bře 08, 2015 20:49

Tak pánové, opět jsem vyměnil regulační ventil turba, protože má natočeno přes 100 000km(Pierburg) a nastával problém s poklesem výkonu při rozjezdu a na dvojku, kdy došlo k přeplnění motoru mezi 2700 a 3000 rpm, regulační ventil patřičně nezafungoval, tak jednotka ubere na vstřiku. Zkusil jsem ho před měsícemy promazat sprejem, ale pomohlo to zhruba na 2 týdny, tak šel ven a je tam nový. Řeknu vám, že mám opět nové auto, ač se to nezdá, ten starý se projevoval velkým turboefektem a následným zvadnutím, nový reguluje turbo už od 1200 otáček absolutně bez vibrací s plynulým nástupem síly až do max. otáček a pocitově o 10-20 koní více a co bez žádných dýmových efektů. Zkusím v týdnu schválně změřit zrychlení spídometrem v S3.
Opravdu se vyplatí investice 1000Kč a měnit co 100tis.km.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Zefek » ned bře 08, 2015 20:54

Pokud turbo přeplní přes 2500mbar, jednotka po nějakém časovém intervalu vypne motor. Aspoň na 88kW to takto funguje.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Šamša » ned bře 08, 2015 20:59

Mě to motor nevyplo, ale jen povadnul zrovínka v momentě když jsem potřeboval zrychlit, zřejmě když se přefoukne, tak to nejprve ubere na vstřikování a pak regulační ventil(jednotka) "našel" regulační bod a turbo vyreguloval, kdyby to asi bylo nafouknuté stále, tak to po čase vypne úplně.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Zefek » ned bře 08, 2015 22:23

Mám vyzkoušeno na 75kw, že neubere. Nechá to v těch 2500 mbar (víc neukazuje senzor) po určitou dobu. Ono už od určité doby padá regulce tlaku turba (není to skoková záležitost) a pokud je regulace nastavena na úplné otevření turba a tlak neklesá, vypne motor. Takže pokud ti to fouklo 2500mbar, nepoznáš to. Pravděpodobně došlo k tomu, že regulátor reguloval s určitým zpožděním a jak jednotka nastavovala nižší míru regulace, regulátor místo postupného otevírání turba otevřel skokově.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
ladik164
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: pon bře 22, 2010 08:42
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od ladik164 » čtv bře 26, 2015 19:59

Čau, pročetl jsem celý vlákno a mám asi stejnej problém jako většina zde přispívajících. Kolem 2000ot mi auto skočí do nouzáku a táhne až od 3000ot. Už mi to udělalo několikrát ale vždy stačilo chcípnout auto, nastartovat a jelo se dál. Ale teď už to nepomáhá. Když odpojím čidlo tlaku vzduchu - chyba hned. Když odpojím regulátor turba tak taky chyba hned. Nějaký nápad? kousek od bydliště mám vrakáč kde jedna L2 stojí tak zkusím ty kravininy povyměňovat. Když odpojím egr tak žádná změna. Záměna hadiček taky bezezměny.

Čidlo tlaku jsem propláchnul lihem, ventil jsem těžko rozdělával ale nakonec se povedlo. promazal jsem wurtem a složil, gumičky na něm byly pohledově ok. Molitan se mi taky rozpadl.
Renaul Laguna Grandtour 1.9dCi 88kW Privilege, r.v.2002 200000Km

Uživatelský avatar
ladik164
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: pon bře 22, 2010 08:42
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od ladik164 » pát bře 27, 2015 12:26

Vytáhnul jsem egr a vyčistil znova, byl zasranej že se nedovíral. Ale žádná změna. když to držím od 2500tis do 4000 tak to chybu nehodí. turbo mně tarokuje než chytne točky. do 2 tis hned chyba. tak to má něco společnýho s plnícím tlakem turba. ale co?
Renaul Laguna Grandtour 1.9dCi 88kW Privilege, r.v.2002 200000Km

Uživatelský avatar
ladik164
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: pon bře 22, 2010 08:42
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od ladik164 » sob bře 28, 2015 12:17

vyměnil jsem regulační ventil turba, závada odstraněna. Auto líp táhne, je živější a přestalo hulit.
Renaul Laguna Grandtour 1.9dCi 88kW Privilege, r.v.2002 200000Km

parmen1
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: sob bře 07, 2015 09:37
Bydliště: Praha 4

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od parmen1 » sob dub 04, 2015 13:34

Zdravím, nejspíš ten regulační ventil budu mít též dost starý, tak bych si ho chtěl vyměnit. Popsal by mi tu někdo jak se dá vyměnit? Případně nějaké foto by bodlo :) díky O:)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Šamša » sob dub 04, 2015 20:55

Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

stati
Advanced member
Příspěvky: 420
Registrován: stř črc 30, 2014 21:05
Bydliště: Bratislava

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od stati » čtv črc 30, 2015 09:22

mne sa auto hodilo do nudzoveho rezimu, prestal tahat, klasika, isiel som s tym kusok, potom som vypol motor, nastartoval, bolo to zas ok, tak som najprv rozobral ten ventil, vycistil, ale ani potom nechodil dobre, sledoval som polohu packy co ovlada turbo a chodila si jak chcela aj na volnobehu, ale dalo sa s tym jazdit, no nemal som dobry pocit...tak som kupil ten ventil, uz nepamatam co to stalo, ale bol to bagatel, vymena 1 minuta a vsetko ide ako ma...
Laguna II combi, 2004, 1,9 dci, 74 kw, manual...ziadna vybava, ziaden vykon, ale malo zerie a su za nu nizke poplatky...milujem toto auto...:D
Laguna ma mladsieho bratceka...Espace 2,2 dci FAP, 102 kw, 2007, automat, vybava privilege

Uživatelský avatar
ladik164
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: pon bře 22, 2010 08:42
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od ladik164 » úte pro 22, 2015 20:22

Ahoj, mám zase problém, auto mi dává chybu viz odkaz. Před nějaou dobou jsem koupil nový regulační ventil, ale auto mi ho nevzalo, po 50ti metrech opět stejná hláška. Sehnal jsem na vrakecu další ventily a vzalo mi to jeden ze tří zkoušených. I tak to tu hlášku občas vyhodilo. Teď mi to hlásí každou jízdu. Nepomůže ani znovu nastartování auta. Mám pocit že bude problém jinde než v tom ventilu. Před tou hláškou auto do 2000 ot táhne slabě, potom hláška, ale od 2100 ot už zase táhne jak má, ale turbo má zvláštní zvuk, jakoby podsávalo. Zatím jsem nic neprocházel, jsem denně od rána do večera na cestách a navíc je blbý počasí teď.

https://sdilej.cz/7470119/Recording_1.m4a
Renaul Laguna Grandtour 1.9dCi 88kW Privilege, r.v.2002 200000Km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Šamša » úte pro 22, 2015 22:38

Nemusíš mít problém přímo ve ventilu, ale zkontroluj hadičky podtlaku, zda nesou zteřelé, nebo volné na přírubách. Též mechanika naklápění lopatek může být s problémem.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
ladik164
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: pon bře 22, 2010 08:42
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od ladik164 » stř pro 23, 2015 12:34

prošel jsem podtlak a našel jsem upadenej trn na ventilu pod expanskou, po opravě stále žádná změna. Všiml jsem si že mně balonek nad turbem jde po nastartování těžko do polohy, podtlak je dobrej. povolil jsem naklápění a to jde lehce. Takže může být problém asi v tom balonku. jde hodně těžko zmáčknout. Dá se nějak rozdělat? Ještě mně napadla váha vzduchu. Při odpojení stejná hláška hned po nastartování
Renaul Laguna Grandtour 1.9dCi 88kW Privilege, r.v.2002 200000Km

Master4u
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: ned srp 09, 2015 11:30

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Master4u » pát led 08, 2016 23:35


Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1305
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Renaulťák » sob led 09, 2016 10:51

Na nasich dvou 88kW mame ten druhy 430930. Tedy tvarove, dovnitr nikdo nevidi. Ten prvni jsem zatim na zadne Lagun nevidel.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
varec1
Starting member
Příspěvky: 98
Registrován: pát črc 05, 2013 11:32
Bydliště: Háj u Duchcova

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od varec1 » sob led 09, 2016 17:56

Ten první mám na Laguně 2.2 Dci 110 kw.
Laguna 2.2dCi GrandTour, automat, r.v.4/2004. Výbava Privilege, černé kožené sedadla s alcantarou, xenony,atd.

Master4u
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: ned srp 09, 2015 11:30

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Master4u » sob led 09, 2016 18:04

Tak Espace mam prave ten prvni "vetsi" a budu ho muset asi koupit i kdyz je o polovinu drazsi. Je mozny ze byl byl "jemnejsi" na regulaci turba,mam ten pocit,ale je to treba jen pocit?

JUICE
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: čtv bře 05, 2015 20:05

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od JUICE » pát bře 11, 2016 15:31

Pokud by někdo potřeboval tak mám zánovní regulační ventil Pierburg.

femrs
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon říj 05, 2009 16:34

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od femrs » pon bře 21, 2016 17:38

Potřebuji pomoc,motor nejde do otáček,zhruba do 2000 otáček se mám problém na křižovatce rozjet,ale p chvilce jako když se turbo natlakuje tak motor najednou zabere a jede tak jak má,potom se najednou rozsvítí žlutá kontrolka žhavení a spadne to do nouzového režimu,po zhruba 3 kilometrech kontrolka zhasne a auto opět jede normálně a tak se to neustále opakuje.Poradí někdo?

Master4u
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: ned srp 09, 2015 11:30

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Master4u » pon bře 21, 2016 18:28

Me to netahnuti od spoda, cili do dvoutisuc otacek to bylo mrtvy,vyresil to ten ventil turba. Ake me kontrolky nesvitilu,to by chteli na diagnostikz,muzes mit jenim nekde diru v potrubi,nebo neco zavaznejsiho. Ale stale mi to obcas nejde do otacej,ale ti zatim neřeším. :)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od amat » pon bře 21, 2016 19:00

Bez diagnostiky nikdo spolehlive neporadi...
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od b.m » stř srp 02, 2017 17:32

Tak jsem po pročtení ten měnič tlaku taky zkusil vyměnit ze zvědavosti, žádná změna sakra :D (1.9 dci, 88 kw) . Kdybyste ho někdo chtěl na ten motor, tak se můžem domluvit, fakturu mám.

Jestli jsem vyměnil správnej, předchozí odkazy nejdou :D.

Mám tohle:

https://granex.cz/front/product/default ... order_item

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » stř led 03, 2018 19:02

Já už jsem taky zoufalej, po výměně turba, který začalo propouštět olej a kdy mi motor padal do nouzáku, zřejmě shoda náhod, nevím, turbo po repasu, ale padá to do nouzáku stále i po výměně tlakového senzoru v potrubí za IC a po diagnostice, která hlásí chybu P1125 Magnetický ventil plnícího tlaku, Příliš velké množství, závada statická. Byl jsem u jiného kámoše, ten mi ventil proměřil, podle něj je po elektrické stránce v pořádku, ale nedokáže říct, jestli funguje tak, jak by měl. Naměřil na něm 16 Ohm a na odpojeném konektoru ventilu od 8-10V, tak od jednotky k němu také něco jde. Když to tu a i jinde čtu, je to k zbláznění a jak je možné, že i vyhlášený machři to prostě nedokázali opravit, i když se vyměnilo všechno.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od vitas2 » čtv led 04, 2018 19:12

Začal bych tovární diagnostikou.

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů