Regulační ventil turba

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » čtv led 04, 2018 19:43

No to je taky problém, protože jedinýho koho znám a má jí, tak je to jeden servis u nás, ale používají ho tak málo, že s ním ani pořádně neumí,že práce s Clipem není údajně zrovna jednoduchá a mechanici s ní prostě numí pořádně pracovat, ale zkusím je. Už jsem tam byl jednou kvůli klimě a katastrofa.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od vitas2 » čtv led 04, 2018 19:48

Ani bych se nedivil, kdyby byl problém s tím repasem. Chce to ověřený turboservis a stejně nemáš jistotu.

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » pát led 05, 2018 14:59

To asi nebude, ověřený je, kluk co dělá auta, bere jen odtud a nikdy neměl problém, těch turb už měl od nich mraky a nevidím v něm problém, tlak dává, podtlakový regulátor na něm chodí, tam jde spíš o ty věci okolo a těch je prostě hodně.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od vitas2 » pát led 05, 2018 15:09

Podtlakový regulátor je u turba jedna z nejdůležitějších věcí. A to že funguje správně poznáš na nefunkčním autě těžko.

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » pát led 05, 2018 15:18

No ten jsem právě objednal, ale ne tu podtlakovou bambuly u turba, ta funguje dobře a podtlak drží, ale ten regulační ventil, který řídí jednotka a on dál přes tu bambuly lopatky v turbu.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od vitas2 » pát led 05, 2018 15:32

Napsal jsem to trochu neurčitě, nemyslel jsem elmag ventil (měnič tlaku), ale přímo vlastní wastegate tzn. tu tvojí mambuly (actuator) + táhlo, právě nastavení délky táhla je velmi důležité.

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » pát led 05, 2018 15:37

No tak to doufám, že snad oni nastavili na stolici dobře, když jsou na ně tak dobrý reference, slyšel jsem to i od kluků v práci, že jezdí k nim. http://www.autoservisrada.cz/
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » pát led 05, 2018 15:41

Ono mi to padalo do nouzáku už před výměnou turba, nevím, jestli to mělo nějakou spojitost, ale na první, co jsme přišli, že propouští turbo olej a žere ho motor, po výměně turba problém s padáním do nouzáku přetrvává.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od vitas2 » pát led 05, 2018 15:43

Jak říkám, postup takovej, skoč na tovární diagnostiku, což je to nejdůležitější, pak napiš kód chyby (případně si to nech rovnou vytisknout), pokud bude problém s tlakem, pak je tam několik možností a nejzrádnější je právě ten repas.

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » pát led 05, 2018 15:46

Ok, zkusím to s tím Clipem nějak vymyslet. Každopádně dík, ještě se ozvu pak.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » sob led 06, 2018 18:01

Tak mám čerstvý poznatek a údajně je to u Rencků běžné od kámoše, co to spolu řešíme, on to s dalšíma borcema, co auta a převážně Rencky dělají, že je to jejich nemoc, turbo, i dobrý částečně nějé množství oleje propouští, ten postupně zanáší IC, tím pádem dojde časem k tomu, že je nedostatek vzduchu při vyšších otáčkách a motor spadne do nouzáku. Buď IC vyndat a rovnou ho něčím pročistit, ale důkladně nebo nový, což je dost peněz nebo aspoň pro zkoužku IC obejít a hadice do něj spojit nějakou trubkou. Tvrdí, že to pak pojede a do nouzáku nespadne, mají to odzkoušené a u spousty Rencků to bylo tím. Jestli to tím bude, máme aspoň jasno a nebudem se trápit s hledáním, trápením a zbytečnýma investicema.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1305
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Renaulťák » sob led 06, 2018 18:17

Kdyz se meni turbo, tak se IC a vsechny hadice vycisti. Jinak ti bordel muze turbo nacit.
Asi v roce 2006 nam LII z roku 02 stale padala do nouzoveho. Nechala se chvili odstat, pak opet neco ujela i stovku km a zase tam byla. Prehodil jsem z druhe LII, do ktere jsem ventil kupoval v roce 2004 a od te doby ten "vadny" funguje. Takze dvanact let a 150 000 km. Druha LII od te doby k vuli ventilu do nouzaku nespadla a sla loni do sveta s cca 270 000 km.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » sob led 06, 2018 18:36

Regulační ventil jsem pro jistotu objednal a v pondělí ho vyměním, ten IC ale bude muset ven a pořádně ho prolít a vyčistit. Mě se s turbem nic nestalo, jen propouštělo víc oleje, tak jsem to nějak neřešil, ale zjevně je to špatně.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1305
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Renaulťák » sob led 06, 2018 18:55

Nez nahodis novy ventil, proplachni i hadicky k nemu. Jiste tam olej bude. Kdyz budes mit IC venku, tak prekontroluj vzduchem pod vodou, jestli nekde nepousti.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » sob led 06, 2018 19:10

Když jsme zkoušeli vakuum na těch hadičkách, tak jsou čistý a suchý, tam problém nebude, IC mám měněný co jsem ho dovezl z Něměcka, protože hned rupnul, tak je tam nový, teda 5 let, skoro jako nový. Čím by bylo nejlepší ho propláchnout, aby se ten olej co nejvíc rozpustil?
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » sob led 06, 2018 19:12

Kdyby neměl tak blbě řešený vstup a výstup uprostřed chladiče, tak by šel propláchnout i na autě, ale takhle to nehrozí.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1305
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Renaulťák » sob led 06, 2018 19:16

Ja jsem proplachoval technickym benzinem, dal odkapat, pak zasunul hadici od kompresotu a poradne profoukal. Nevim, jestli je to to nejidealnejsi. U me to nicemu neublizilo.
Ve stoje by to proplachnout neslo.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » sob led 06, 2018 19:27

No já si myslím, že by měl techničák taky stačit a ublížit nemá čemu.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2123
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od jarda19 » sob led 06, 2018 20:34

Chlapci a proč jste přesvědčeni že je to padání do nouzáku vinou turba a věcí okolo.......že to padá do nouzáku může mít milion úplně jiných příčin.
Chce to napojit na clip a někoho kdo s tím clipem umí......za 10 minut víš úplně přesně kde je chyba. A takových machrů a odborníků co ti tvrdí že je to nemoc rencků už jsem viděl ...... i v renault servise
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » ned led 07, 2018 10:10

Turbo je po repasu u prověřené firmy, tak by snad problém neměl být, ale několik různých diagnostik našlo nízký tlak v sacím potrubí, v pondělí jdu ještě na ten Clip, jsem se domluvil, tak třeba řekne víc. Toto s tím IC řekli nějaký mechanici klukovi, co to s ním řeším a on se s nima někde potkal, řekl jim o problému a oni mu řekli toto, že to už tento problém s padáním do nouzáku vyřešili právě tím ucpaným IC, když už majitelé aut vyměnili úplně všechno, měli to u několika servisů včetně Renultu a nikdo to neopravil. Snad budu v pondělí moudřejší, neříkám a netvrdím, že to tím musí být, ale dal jsem to tu i kvůli ostatním, protože tenhle problém s padáním do nouzáku řeší na různých forech hodně lidí a hodně z nich tuto závadu prostě neodstranili a jezdí s tím dál, chípne, ono se to zresetuje a jede dál, než mu to znovu padne do nouzáku, to musí být hrozná cesta, takový auto bych teda nechtěl, jenže pak je i neprodejný, tak jim moc nezbývá. Už jsem prolez snad celý net, i zahraniční a je to častá závada Renaultů, tak proč to nevyzkoušet.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2123
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od jarda19 » ned led 07, 2018 11:43

Ať ti tím clipem natočí za jízdy (snaž se aby to padlo do nouzáku) alespoň 5 minutový záznam plnícího tlaku, váhy vzduchu a všech důležitých čidel. a ten soubor ať ti hodí na flešku. Taky trvej na tom aby ti řekl nejenom že clip píše chybu xx ale ať ti vysleduje čím je chyba způsobena.
Pokud to nebude umět tak se hned otoč a sháněj clipa jinde protože ten člověk neví o čem je clip nebo proč si ho nekoupíš ???
Protože nakonec dopadneš tak že, vyměníš zbytečně dobré díly které budou mnohem dražší než clip.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1305
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Renaulťák » ned led 07, 2018 12:39

Dnesni doba prinesla mantru elektronických udelavek a nejakých dat, ktere vyplivnou. Kdyz jsem se zacal v roce 2004 hrabat ve sve prvni LII, tak skoro nikdo nemel moznosti techto vychytavek doma vyuzit a znackove servisy mi vzdy odpovedeli, ze treba neco, vetsinou draheho, vymenit. Nikdy nerekli, ze to bude na 100%, pritom by dil nevzali nazpet. Naposled se mi v LII hrabali asi pred peti lety, kdyz mi padala do nouzaku, vyhodnotili snimac tlaku, vymenili, po peti km opet v nouzaku, doplazil jsem se zpet chvili se v tom hrabali, druhy den opet v nouzaku. Po tretim pokuse a spouste vyhozenych penez odbornikum jsem si nasel chybu na kabelazi, dal promeril cidlo tlaku, ktere melo super hodnoty.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » ned led 07, 2018 12:43

To máš pravdu Jardo, nevím, jestli to bude umět, moc ho nepoužívají a už mi jednou řešil závadu na klimě a nic, nakonec jsem na to přišel s půjčenou diagnostikou sám. Je to těžký, když tu v okolí nikdo jiný Clip nemá. No já si ho nekoupím z jednoho prostýho důvodu, kvůli jednomu autu se to asi moc nevyplatí, i když časem asi ano. Škoda, že tu není někdo jako ty nebo další tady z fora z Clipem ochotou a šikovností.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » ned led 07, 2018 12:51

Jestli někomu nevěřím, ze skušenosti ostaních, tak je to právě autorizovaný servis jakékoli značky. Přesně jak říkáš, jsou to měniči dílů a ne odborníci, jen tahají z lidí prachy a ve finále málo co opraví. Zlatý domácí kutil, který se o to zajímá, baví ho to a ve finále je mnohem levnější.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Nenča » ned led 07, 2018 12:54

Aby mi padnul do nouzáku, není vůbec problém, stačí sešlápnout plyn do tahu a je tam okamžitě, když jezdím v klidu, tedy hodně v klidu, tak se nic neděje.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů