Regulační ventil turba

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
jozinko
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: pon zář 14, 2009 11:33

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od jozinko » ned bře 18, 2012 17:23

A akym sposobom sa vybera ? treba ho len vytiahnut z tej hadice ?
Šamša píše:
jozinko píše:Chcem sa opytat...da sa ten snimac tlaku vzuchu aj vycistit ? ak ano,ako ???
Dá ale jen vypláchnutím, nic do toho nestrkej.
Renault Laguna II Privilege, 2002, 1.9 dci, 88 kw

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Šamša » ned bře 18, 2012 21:36

Odjistíš ten plastík a čidlo vyndáš, drží ho pak už jen "o" kroužek.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

liborets
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: pon kvě 26, 2008 19:10
Bydliště: střední čechy

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od liborets » úte dub 17, 2012 20:28

Ahoj, Měl sem uplně stejný problém, a příčina se povedla díky vám všem vyřešit velice rychle 8) . Tak moc díky...
Renault Laguna II 1,9dci 88kw Dinamique r.v. 2002
Renault clio I 1,2i -darováno na hobbyrallye.

T.o.m.T.o.m
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: čtv pro 23, 2010 20:04
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od T.o.m.T.o.m » pon čer 25, 2012 21:02

Čím můžu vyčistit ten snímač plnícího tlaku? Dnes sem ho měl venku a byl takový zaolejovaný, ještě jsem rozebral ten měnič podtlaku na turbo a když sem ho umyl v acetonu tak mi membránka pěkně nabobtnala, takže musím zítra v Renaultu koupit nový. Co mě ale překvapilo, tak že po složení toho ventilu i s tou nabobtnalou membránou (musel sem to tam hodně napasovat :lol: ) auto jede dobře a skoro vůbec nekouří, což je změna k lepšímu, protože mi předtím černě kouřilo, dobře to bylo vidět když sem se rozjížděl, tak jak sem řadil z 1 na 2, viděl jsem ve zpětném zrcátku pěkný obláček černého dýmu a o tom jak to kouřilo když sem tomu šlápl ani psát nebudu. Nouzový režim občas samozřejmostí...
Laguna II r.v. 2004 2.2 dCi

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Šamša » úte čer 26, 2012 08:46

Čidlo tlaku se může max vypláchnout (naftou, benzínem).
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

T.o.m.T.o.m
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: čtv pro 23, 2010 20:04
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od T.o.m.T.o.m » úte čer 26, 2012 22:18

OK zítra vyčistím benzínem a uvidím, ale stejně bez toho měniče tlaku to bude nic moc. Dnes mi v renaultu řekli že za 2300 a ani ho neměli skladem, tak sem to objednal na netu za 1500 s dodáním do 24 hodin, tak jsem zvědav jak se změní chod motoru. Chtěl sem ještě zkusit jestli funguje ta regulace na turbu, ale nějak se mi to táhlo nedařilo nahmatat a vidět tam přes rampu vstřikování není. Je nějaký tip kam ty prsty přesně strčit? :D


EDIT 28.6.2012: Snímač tlaku vyčištěný, ale řekl bych beze změny. Uvidím jak dojde ten měnič tlaku... Snad to bude OK a bez nouzových režimů.
Laguna II r.v. 2004 2.2 dCi

sinto
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: sob črc 16, 2011 17:27
Bydliště: Trnava, SVK

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od sinto » pát říj 12, 2012 00:36

ahojte, zabudol som ako som mal zapojené hadičky na regulačnom ventile. čítal som tu na fore že majú rozličný priemer. ako tak pozerám na ten ventil, tak od oka si myslím že ten vývod bližšie ku konektoru je hrubší.
pozeral som sa aj na schému zapojenia. ale som trocha viac analfabet do auta, tak ma prosím skúste zanavigovať ako mám hadičky správne zapojiť.
skúšam cez ten ventil dýchať. mám ho v polohe, že konektor je hore nad vývodmi pre hadičky. keď fúknem do toho bližšie ku konektoru tak sa zapchá a keď sa skúsim nadýchnuť tak sa uvolní. tecez ten naspodu ide fúkať aj sať vzduch.
ďalej som si všimol, že tie hadičky nekončia rovnako na jednej úrovni. jedna pretrča druhú. ak si to logicky zoberiem tak tá pretrčajúca by mala ísť do toho vzdialenejšieho vývodu od konektora.
prečítal som si že tento ventil riadi natočenie klapiek turba.
nikde som sa nedočítal čo sa stane pri zlom zapojení hadičiek, prípadne som to nepochopil. má to súvis s tiahlom niekde na turbe, ale neviem na akom mieste to mám identifikovať to tiahlo. ešte som to nevidel na vlastné oči totižto.
čo sa teda stane ak zapojím hadičky naopak ? ako pôjde auto, pôjde vobec ?
ďakujem moc za rady a návody.
Renault Laguna 1.9 DCi 2004 Combi

sinto
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: sob črc 16, 2011 17:27
Bydliště: Trnava, SVK

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od sinto » pát říj 12, 2012 13:08

našiel som si ešte toto

Kód: Vybrat vše

http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?p=132719#p132719
z toho obrázku wastegate s červenou šípkou, kde je zapojená tá hadička na wastegate prosím ?

turbo je to hnedá vlavo ?
Renault Laguna 1.9 DCi 2004 Combi

sinto
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: sob črc 16, 2011 17:27
Bydliště: Trnava, SVK

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od sinto » pát říj 12, 2012 16:28

skúsil som to teda na vlastnú päsť.

vývod ktorý je bližšie ku konektoru /1/ som hadičkou prepojil s takým valcom od ktorého tá hadička išla. vid foto

no a ten vzdialenejší /2/ som prepojil s hadičkou ktorá pravdepodobne išla od turba alebo toho wastegate, niekde pod alebo pri EGR.

samotný ventil som mal rozobraný. je tam šrobik čo sa dá otáčať, tak som s ním povrtel ale somár až neskôr som sa dočítal že to nie je najlepší nápad. teraz je v takej polohe, že je trochu viac ako z polovice zašrobovaný a z druhej strany ako vychádza von tak prečnieva cez ten žltý kruhpribližne o 1/4 mm maximálne 1/2 mm.

to zapojenie hadičiek je OK a čo je to ten valec prosím ? :roll:
Přílohy
IMAG0220.jpg
IMAG0219.jpg
Renault Laguna 1.9 DCi 2004 Combi

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Šamša » sob říj 13, 2012 21:55

Vůbec nejlepší je po letech koupit nový ventil a vyměnit, protože je opotřebený a kloudně nereguluje vacuum k bambuli turba a turbo pak netlačí takový tlak, nebo má velké zpoždění, hlavně v nízkých a středních otáčkách. Kdo ho vyměnil určitě mi potvrdí, že auto podstatně lépe jede odspoda.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

sinto
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: sob črc 16, 2011 17:27
Bydliště: Trnava, SVK

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od sinto » sob říj 13, 2012 22:47

no okej určite to bude iné po výmene ventilu, ale stále mám nezodpovedanú otázku o správnom zapojení tých dvoch hadičiek.
Renault Laguna 1.9 DCi 2004 Combi

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Zefek » sob říj 13, 2012 23:55

Dolní hadička na turbo, horní na vývěvu. Jinak já jsem regulátor vyměnil a změna žádná :P
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

T.o.m.T.o.m
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: čtv pro 23, 2010 20:04
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od T.o.m.T.o.m » ned říj 14, 2012 11:36

Já jsem regulátor vyměnil a změna razantní, auto táhne krásně odspodu, jak psal Šamša. Akorát jak jsem to po výměně prohnal, tak mi turbo píská jako blázen, jako kdybych měl ve výfuku píšťalku. Každou chvíli se mi asi rozstřelí...

Jinak když jsem to po výměně proháněl, tak se mi zase objevil ten prokletý nouzák, ale co se pak stalo, to jsem nezažil, během jízdy se sám zrušil!! Jako že jsem jel, pak nouzák, jedu dál, nezastavuju a najednou konec nouzáku a motor zas jel normálně. teda normálně.... S píšťalkou ve výfuku :lol:
Laguna II r.v. 2004 2.2 dCi

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Zefek » ned říj 14, 2012 19:09

Pánové, auto jede normálně, ale strašně kouří. Turbo nemá lopatky, ale klapku, která jen přepouští výfuk na turbínové kolo, nebo přímo do výfuku. Diagnostika ukazuje nedostatek vzduchu. Turbo nikdy nedokáže natlačit požadovaný tlak a pořád je skutečný tlak o 200mbar nižší. Táhlo na turbu je neustále zatažené = v poloze, kdy se všechny spaliny pouští přímo na turbínové kolo. Regulační ventil funguje, táhlo při odpojení sjede na svůj doraz, při zapojení se opět plně zatáhne.

Táhlo se odpojilo a zjistilo se, že klapa není i při úplném zatáhnutí plně zavřena - část výfuku jde mimo turbínové kolo. Provedena úprava, že klapa se plně uzavře dříve. Tedy při plném zatažení táhla je plně uzavřena. Kouřivost se snížila, ale na diagnostice je stále rozdíl 200mbar ve vzduchu. Ve vyšších otáčkách se tlak dorovná a mírně je vyšší než požadovaný, cca 2300mbar.

Po celou dobu se táhlo na turbu ani nehne. Diagnostika stále ukazuje plné zatažení. Ve vyšších otáčkách už ale snižuje ovládání regulace na 40%, tedy k hranici, kdy by se měla začít otevírat klapka na turbu.
Vzhledem k tomu, že turbo je schopné natlačit 2300mbar, nevidím v samotném turbu problém. Intercooler vyčistěn, provedena kontrola celého sání. Vše ok. Co není možné zkontrolovat je hliníková část sání (kolektor), prostě to co je přišroubováno k hlavě. Může být snížený průsvit. A nebo katalyzátor, či výfuk. Je vidět, jak obě hadice od turba (turbo -> IC, IC -> sání) při túrování dost dýchají (napínají se). Myslím si, že kdyby byl snížen průsvit sání, tak by v hadicích byl spíš přetlak, než nižsí tlak. Z výfuku lítají přímo saze, černý hustý kouř. Máte nějakou zkušenost? Podle diagnostiky to nemá dost vzduchu, ale kde hledat? Výfuk nebo sání?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Šamša » pon říj 15, 2012 00:47

Koukni zda není zaseklý EGR a tlak neutíká přes něj do výfuku, s tím může být i snížený průřez v sacím potrubí motoru(karbonové blátíčko), také by mohl být ucpaný kat, zkusit vyndat a vařící vodou vyčistit.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Zefek » pon říj 15, 2012 09:18

EGR je ok, celé sání od filtru, přes turbo, IC až po egr mám prolezlé, dál jsem se nedostal, protože bych to musel celé sundat. Což mě ale stejně asi na jaře čeká.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Martin Madara
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte dub 24, 2007 15:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Martin Madara » sob pro 22, 2012 10:38

Ahojte,

mam Lagunu II, rv 2005, 1.9 dCi. Mam nove turbo, vycisteny EGR ventil a skontrolovane snimace (vaha vzduchu, regulacni ventil turba, aj senzor na IC) - vsetky su podla servisu renault OK. Diagnostika im tiez nepovedala nic naviac. Problem je vsak ze auto ide tak na 80% vykonu a pri rychlom pridani plynu a/alebo jazde do kopca sa motor prepne do nudzoveho rezimu.

V servise mi teraz odpojili hadicku z regulacneho ventilu turba do west gate, a auto jazdi na tych 80% vykonu. Ak je ta hadicka zapojena, tak motor ide do nudoveho rezimu hned po nastartovani. Navyse ak je ta hadicka zapojena tak tiahlo na turbe sa presunie tak ako ma, no potom ten nudzovy rezim.

Neviete v com by mohol byt problem? V servise hovoria, ze este je mozny problem ze bude problem v IC, ale mne sa to nezda kedze hlavny rozdiel je v tej regulacii turba ked je odpojena / zpojena.
Dik za rady!

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Šamša » sob pro 22, 2012 11:52

V servisu by měli za 1. změřit hodnoty tlaku a to i při případné zkušební jízdě, nějaký odpojování a zapojování hadiček je na profesionála nějak málo.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Martin Madara
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte dub 24, 2007 15:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Martin Madara » sob pro 22, 2012 14:40

To pripojovanie a zapojovanie hadiciek bolo docasne riesenie aby som mal na sviatky auto aspon v pojazdnom stave. Povedali mi ze merali aj podtlak a aj ten bol v norme. Sami sa priznali, ze taky problem este nemali - a to je Renault na Vajnorskej ul v Bratislave... takze som z toho dost na nervy ked oni sami nevedia co s tym...

soltys77
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: pon led 14, 2013 21:39
Bydliště: Melč-Opava

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od soltys77 » úte led 15, 2013 12:31

zdarec ,mám lagu 1.9 dci 88 kw mám jí měsíc , předemnou půl roku stála a ted mi stále vyskakuje kontrolka žhavení když jsem auto dovezl průměrka nejakých 5,8 ted 8,7 zdá se mi že pomalu nabíhá turbo ,ale když naběhne tak jede v poho takže myslím že turbem to nebude,nějaké tipy rady ? předem dík
laguna grandtour 1.9 dci 88kw

laguna-taxi
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: čtv led 20, 2011 09:25

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od laguna-taxi » čtv úno 07, 2013 13:19

Zdravim pánové,chci se zeptat na jedno,ten reg.ventil by asi měl bzučet že?Já mám problém ten že mě bzučí jen když vytáhnu konektor u snímače tlaku.Není to nějakým zkratem?
LAGUNA I,1.9dCi,79kw.r.v.2000

laguna-taxi
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: čtv led 20, 2011 09:25

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od laguna-taxi » sob dub 06, 2013 19:08

laguna-taxi píše:Zdravim pánové,chci se zeptat na jedno,ten reg.ventil by asi měl bzučet že?Já mám problém ten že mě bzučí jen když vytáhnu konektor u snímače tlaku.Není to nějakým zkratem?
??????? :cry:
LAGUNA I,1.9dCi,79kw.r.v.2000

T.o.m.T.o.m
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: čtv pro 23, 2010 20:04
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od T.o.m.T.o.m » sob dub 06, 2013 19:51

Zkus změřit napětí na konektoru do toho ventilu, jestli je tam 0V nebo 12V, ani při jednom napětí bzučet nebude (zkus měřit při DC i AC, správně by tam mělo jít 12V DC ale pulzních s proměnlivou střídou - proto bzučí, takže multimetr ukáže třeba 8V, záleží jaký máš) Pokud tam bude 0V, může být někde zkrat, pokud konstantních 12V, bude chyba jinde.

EDIT: A auto jede normálně? Ještě může být vadný samotný snímač tlaku, Jednotka si může myslet že je v sání už vysoký tlak, tak už nespíná regulační ventil, aby turbo dále netlakovalo.
Laguna II r.v. 2004 2.2 dCi

wolfdone
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: stř dub 24, 2013 23:30

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od wolfdone » stř dub 24, 2013 23:44

Zdar chlapi
Mám 1,9 DCI 96KW auto mám 2 roky a po roce začalo bručet jako by od vzduchového filtru tak jsem celou tu krabičku co v ní je filtr podložil bručivej zvuk se zmírnil celou dobu se nic neměnilo až do včerejška kdy jsem jel cca 90Km/h a auto zacalo cukat jako by vynechával a dneska jsem k tomu zjistil že auto vubec netahne jako by jsem jel bez turba. když jsem se koukal pod kapotu tak kolem turba je všechno suché a to táhlo s matičkou se taky hýbe mohlo by to být to tlakové čidlo co tu o něm píšete? bojim se že by to mohlo být turbo mám nalítáno 190tis a je originál ale nechce se mi hned do jeho výměny ,když by to mohlo být něco jiného a do teď to auto jezdilo výborně.
Moc dík za radu

P.S: Ještě jsem si vzpoměl že již dřív se mi kolikrát zdálo jako by mě někdo chitil za zadek a nemělo to ten pravej tah ,ale pak to už bylo zase dobrý.

Marek Sládek
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: pát led 18, 2008 08:24
Bydliště: Krásná Lípa u Rumburka

Re: Regulační ventil turba

Příspěvek od Marek Sládek » pon lis 18, 2013 13:02

Ahojte.
Tak se přidávám do klubu lidiček po výměně regulačního elektroventilu turba. Jíž před několika lety mě ten ventil údajně měnili v soukromé dílně, ale nebyl nový, byl již kdovíjak dlouho ježděný.
Nyní jsem se rozhodl ventil vyměnit za zcela nový, protože jsem se začal potýkat s lehkým cuknutím mezi 2000 až 3000 ot/min. Lehce to cuklo a pak následovala "díra" v plynu - hluché místo.
Ventil jsem vyměnil a jedním slovem paráda. Přesně jak zde již kluci popisovali - auto má ohromný zátah již od spodních otáček, žádné cuknutí, žádné hluché místo v plynu a nepozoruji ani turbo efekt - motor táhne krásně kontinuálně = PARÁDA !!!
Ventil jsem koupil: PIERBURG 7.02256.04.0, http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... _id=399994

Ps: když jsem to byl projet, tak na krátké rovince dala holka na pohodu 190 a ještě byl cejtit tah motoru, ale už se blížila ostrá zatáčka. By člověk nevěřil co dokáže jeden malej elektroventil s výkon motoru.

Mára
Renault LagunaII 1.9 Dci/79kW, r.v.10.2003, ABS, ESP, ASR, 6-ti kvalt, 8 x airbag, dig. dvouz. klima, 16" kola, roletky na zadních oknech včetně zadního, od 08.06.2009 originální Tempomat s omezovačem a s ovládáním na volantu, 25.04.2014 doplňen CD měnič (6 CD) v palubní desce, držák Brodit na TomTom a konzole Kuda (šedivá) na mobilní telefon. Komplet vyčištěný sací trakt, zaslepený EGR na přívodu výfukových plynů (harmonice). Olej pouze Castrol EDGE Turbo Diesel, max 13tKm, filtr z HDI.

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 hostů