STOP - Laguna nejede

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

STOP - Laguna nejede

Příspěvek od radekc » sob kvě 03, 2008 12:02

Vytvořil jsem toto téma, protože jsem nenašel podobný problém v jiných tématech, anebo jsem si jich nevšiml :roll:

Jsem čerstvým majitelem Laguny II 2.2 DCi, rok výroby 2003. Ještě to nemám ani na značkách.
Jel jsem za známým do servisu aby se jen podíval na občas něco drnčícího u vejfuku. Přejel jsem tramvajový pás, auto se zakolíbalo, abych zmizel, tak sem na to trochu šláp a ejhle v tom začalo svítit červěně STOP a auto asi po 50metrech zdechlo úplně. Startovat šlo ale nechytlo. STOP už se od té doby nevyskytlo. Baba francouzsky mluvila pořád něco o servicéééé.
Kámoš pro mě dojel a dotáh mně na laně k němu do servisu.
Napojili jsme to na počítač a zjistili 8 trvalých závad. Teď už přesně nevím o jaké členy šlo, ale byl mezi nimi i EGR ventil a odpojení plynového pedálu. Všechny závady byli kvůli odpojenému napětí těch členů. Záhy jsme zjistili, že takhle to prý Laguny dělají, když dojde nafta. Pravda je, že jsem jí tam moc neměl a to zakolíbání mohlo způsobit nasání vzduchu, což jsme si potvrdili přítomností bublin v průhledné hadici u filtru. Další známý radil dolít do půl nádrže naftu a startovat startovat startovat. Tak jsem startoval startoval, až sem voddělal startér. Opraven připájením drátů od uhlíků a výmenou cívky relé za pár stovek.
Teď je situace po asi 3 dnech taková, že jsem přes počítač prověřil všechny akční členy, jsou OK. Jen je zablokované jejich napájení.
Tlak v rampě je 0.
Po odpojení hadice z pal. filtru při zastrčení karty vytéká nafta, takže podávací čerpadlo by mělo být OK.
Problém teď vidíme v tom, že vysokotlaké čerpadlo nedává.
Nevíte někdo proč? Je možné že tlak před vysokotl. čerpadlem je nízký??
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekc » sob kvě 03, 2008 12:17

Ještě doplnění, před filtr jsme přiřadili tlakovací balónek.
Průchodnost filtru je dobrá. Měli jsme venku i počítač, kontakty v pořádku. Prověřili jsme všechny pojistky i relé. Bez problému :cry:
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: STOP - Laguna nejede

Příspěvek od Šamša » sob kvě 03, 2008 12:25

radekc píše:Vytvořil jsem toto téma, protože jsem nenašel podobný problém v jiných tématech, anebo jsem si jich nevšiml :roll:

Jsem čerstvým majitelem Laguny II 2.2 DCi, rok výroby 2003. Ještě to nemám ani na značkách.
Jel jsem za známým do servisu aby se jen podíval na občas něco drnčícího u vejfuku. Přejel jsem tramvajový pás, auto se zakolíbalo, abych zmizel, tak sem na to trochu šláp a ejhle v tom začalo svítit červěně STOP a auto asi po 50metrech zdechlo úplně. Startovat šlo ale nechytlo. STOP už se od té doby nevyskytlo. Baba francouzsky mluvila pořád něco o servicéééé.
Kámoš pro mě dojel a dotáh mně na laně k němu do servisu.
Napojili jsme to na počítač a zjistili 8 trvalých závad. Teď už přesně nevím o jaké členy šlo, ale byl mezi nimi i EGR ventil a odpojení plynového pedálu. Všechny závady byli kvůli odpojenému napětí těch členů. Záhy jsme zjistili, že takhle to prý Laguny dělají, když dojde nafta. Pravda je, že jsem jí tam moc neměl a to zakolíbání mohlo způsobit nasání vzduchu, což jsme si potvrdili přítomností bublin v průhledné hadici u filtru. Další známý radil dolít do půl nádrže naftu a startovat startovat startovat. Tak jsem startoval startoval, až sem voddělal startér. Opraven připájením drátů od uhlíků a výmenou cívky relé za pár stovek.
Teď je situace po asi 3 dnech taková, že jsem přes počítač prověřil všechny akční členy, jsou OK. Jen je zablokované jejich napájení.
Tlak v rampě je 0.
Po odpojení hadice z pal. filtru při zastrčení karty vytéká nafta, takže podávací čerpadlo by mělo být OK.
Problém teď vidíme v tom, že vysokotlaké čerpadlo nedává.
Nevíte někdo proč? Je možné že tlak před vysokotl. čerpadlem je nízký??
Když dojde nafta, tak se odvzdušňuje pouze zasouváním karty, kdy po určitý čas běží podávací čerpadlo, pak bych ještě zkusil povolit trubičky na vstřikách, jestli je tam nafta nebo vzduch.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekc » sob kvě 03, 2008 12:34

To jsme dělali a hodněkrát. Při startování vyteklo pár kapek nafty z trubky co vede do rampy. Tlak v rampě šel postupně dolu až je tam teď 0.
Vysokotlaký čerpadlo nedává, to je ten problém. Mělo by mít nějaký ventil...???..
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » sob kvě 03, 2008 14:14

Zkus tohle - jednomu to kdysi pomohlo, no...

viewtopic.php?t=14470&postdays=0&postorder=asc&start=25

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » sob kvě 03, 2008 15:14

Mam tomu rozumiet tak, ze to mas pripojene na diagnostiku, pri startovani mas v rampe nulovy tlak a tocenie motorom s tlakom ani trosku nepohne?
Nemam skusenosti s vadnym (resp. zaseknutym) regulacnym ventilom. Neviem ci by dokazal pri startovani urobit uplne nulovy tlak ale myslim si, ze aspon nejake kolisanie tlaku by aj napriek tomu bolo. Niekde vo fore bolo spominane cistenie zaseknuteho regulatora, resp. poklepanie po nom aby sa uvolnil.
Mozes mat nieco so snimacom tlaku (vadny alebo prerusena kabelaz), co sa mi zda pravdepodobnejsie ak sa tlak ani nepohne. Vtedy samozrejme RJ nevstrekuje lebo ma info ze tlak je nizsi ako 300bar (to je podmienka pre start).
Vzduch v hadiciach pred filtrom nevadi ale nesmie byt v hadici medzi filtrom a cerpadlom. Ak je vsetko OK, je odvzdusnie bezproblemove (postup ako napisal Samsa).
Alebo ti diagnostika hlasi ze nemas napajacie napatie snimacov 1 alebo 2?

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekc » sob kvě 03, 2008 16:59

wc píše:Zkus tohle - jednomu to kdysi pomohlo, no...

viewtopic.php?t=14470&postdays=0&postorder=asc&start=25

wecka :D
Díky wc, zkusíme v pondělí poklepat ventil, jestli to pomůže.
Teď nevím, když ženeme pod tlakem palivo balónkem umístěným před filtrem při zapnutém zapalování - zasunuté kartě, jestli by mělo dojít až k rampě. Teď se to tváří jako že to vůbec neprojde vysokotlakým čerpadlem. Je to natlakovaný a nic.
Naposledy upravil(a) radekc dne sob kvě 03, 2008 17:05, celkem upraveno 1 x.
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekc » sob kvě 03, 2008 17:04

Laco19 píše:Mam tomu rozumiet tak, ze to mas pripojene na diagnostiku, pri startovani mas v rampe nulovy tlak a tocenie motorom s tlakom ani trosku nepohne?
Nemam skusenosti s vadnym (resp. zaseknutym) regulacnym ventilom. Neviem ci by dokazal pri startovani urobit uplne nulovy tlak ale myslim si, ze aspon nejake kolisanie tlaku by aj napriek tomu bolo. Niekde vo fore bolo spominane cistenie zaseknuteho regulatora, resp. poklepanie po nom aby sa uvolnil.
Mozes mat nieco so snimacom tlaku (vadny alebo prerusena kabelaz), co sa mi zda pravdepodobnejsie ak sa tlak ani nepohne. Vtedy samozrejme RJ nevstrekuje lebo ma info ze tlak je nizsi ako 300bar (to je podmienka pre start).
Vzduch v hadiciach pred filtrom nevadi ale nesmie byt v hadici medzi filtrom a cerpadlom. Ak je vsetko OK, je odvzdusnie bezproblemove (postup ako napisal Samsa).
Alebo ti diagnostika hlasi ze nemas napajacie napatie snimacov 1 alebo 2?
Laco, měli jsme pripojenú diagnostiku při startování a tlak v rampě porád 0. Tak se budem pídit po tom regulačním ventilu.
Jestli diagnostika hlásí snímače 1 a 2, to teď fakt nevim.
Co sem si ještě všimnul, tak vzuch šel i do toho vysokotlak. čerpadla trochu, bylo to vidět v tý hadici průhledný.

Jinak děkuju všem za příspěvky, teď se už chytáme úplně všeho :idea:
:wink:
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » sob kvě 03, 2008 19:00

radekc píše:Laco, měli jsme pripojenú diagnostiku při startování a tlak v rampě porád 0. Tak se budem pídit po tom regulačním ventilu.
Jestli diagnostika hlásí snímače 1 a 2, to teď fakt nevim.
Co sem si ještě všimnul, tak vzuch šel i do toho vysokotlak. čerpadla trochu, bylo to vidět v tý hadici průhledný.

Jinak děkuju všem za příspěvky, teď se už chytáme úplně všeho :idea:
:wink:
Moze byt bud pridrety, upchaty alebo elektricky odpojeny regulacny ventil. Po zastrceni karty by mal "bzucat" (vydavat zvuk) ak je elektrika OK.

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekc » sob kvě 03, 2008 19:09

Laco19 píše:Moze byt bud pridrety, upchaty alebo elektricky odpojeny regulacny ventil. Po zastrceni karty by mal "bzucat" (vydavat zvuk) ak je elektrika OK.
Je to ten co je na prave strane vysokotlak. cerpadla vpravo, kdyz se divam do motoru zpredu?? Jestli ano, tak ten bzuci, coz se da zjistit odpojenim.
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » sob kvě 03, 2008 19:48

radekc píše:
Laco19 píše:Moze byt bud pridrety, upchaty alebo elektricky odpojeny regulacny ventil. Po zastrceni karty by mal "bzucat" (vydavat zvuk) ak je elektrika OK.
Je to ten co je na prave strane vysokotlak. cerpadla vpravo, kdyz se divam do motoru zpredu?? Jestli ano, tak ten bzuci, coz se da zjistit odpojenim.
Je to on, na zadnej strane VT cerpadla.
Co sa tyka podavacieho cerpadla, to by malo tlacit naftu uz po zastrceni karty cez CP3 do prepadu - tym sa cerpadlo odvzdusni a premaze. Kdesi v manuale je aj tlak nafty a mnozstvo paliva ktore musi cerpadlo dopravit - prstom sa neda zastavit prud paliva uplne lahko. Neviem nakolko su tieto parametre podstatne, ci by nezavzdusneny motor nestartoval (terbars aj tazko) bez podavacieho cerpadla lebo cerpadlo bezi u CP3 len pred startovanim a pri nizsich teplotach sa nezapina vobec - ci vobec ma vyznam merat prietok a tlak paliva v nizkotlakej casti.
Co sa tyka regulacneho ventilu, aj ked mam z rozoberania VT casti obavy koli moznej kontaminacii okruhu (vstrekovace nie su najlacnejsie), po vycisteni vonkajsku VT cerpadla by som ho vybral a vycistil v prefiltrovanej nafte (trebars zapojeny so zapnutym zapalovanim) a otvorom na cerpadle by som nejaku naftu odpustil (zapnute zapalovanie), nech sa vyplachnu pripadne necistoty.
Testovanie s odpojenym VT potrubim sa mi nepozdava, jednak to moze to byt celkom slusny tlak a ktovie aku ochranu to ma proti poruseniu VT potrubia (aby to nestriekalo naftu na motor az kym auto nezacne horiet). Podla toho co viem, by mala byt len softverova ochrana (ziadana podstatne vacsia strieda signalu regulatora ako by mala byt) ale ktovie ci tam nie je aj nieco mechanicke co zablokuje prietok paliva. Skusal by som to urcite zapojene do rampy a so vsetkymi snimacmi.

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekc » stř kvě 07, 2008 12:42

Taxme ve fazi vyndavani regulatoru tlaku.
Kamosovi se nedari povolit sroub, na kterej se spatne muze :roll:
Obrázek
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekc » stř kvě 07, 2008 12:45

Jaxme meli dlouho odpojenou baterku, tak radio chce kod, kterej nemam samozrejme.
Prej se musi naprogramovat i pocitac, ale to se mi nezda...
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekc » stř kvě 07, 2008 13:03

Ted sem mluvil s dalsim znamym servismanem,
ma podezreni, ze odeslo vysokotlak. cerpadlo, kdyz to chvilku bezelo bez nafty :cry:
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř kvě 07, 2008 13:07

radekc píše:Jaxme meli dlouho odpojenou baterku, tak radio chce kod, kterej nemam samozrejme.
Prej se musi naprogramovat i pocitac, ale to se mi nezda...
Po odpojeni akumulatora netreba nic programovat.

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekc » stř kvě 07, 2008 13:14

Laco19 píše:
radekc píše:Jaxme meli dlouho odpojenou baterku, tak radio chce kod, kterej nemam samozrejme.
Prej se musi naprogramovat i pocitac, ale to se mi nezda...
Po odpojeni akumulatora netreba nic programovat.
Jeste ze tak..ufff. Az na to radio
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř kvě 07, 2008 13:18

radekc píše:Ted sem mluvil s dalsim znamym servismanem,
ma podezreni, ze odeslo vysokotlak. cerpadlo, kdyz to chvilku bezelo bez nafty :cry:
Nezda sa mi to, ked nie je nafta tak predsa nejde ani motor.
Ked RJ zisti problemy s tlakom paliva, myslim ze vypne motor.

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekc » stř kvě 07, 2008 13:31

Laco19 píše:
radekc píše:Ted sem mluvil s dalsim znamym servismanem,
ma podezreni, ze odeslo vysokotlak. cerpadlo, kdyz to chvilku bezelo bez nafty :cry:
Nezda sa mi to, ked nie je nafta tak predsa nejde ani motor.
Ked RJ zisti problemy s tlakom paliva, myslim ze vypne motor.
Taky ze to RJ odpojila a ted nemuzeme dosahnout toho aby vysokotl. cerpadlo davalo
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř kvě 07, 2008 14:20

No počkej, tak jede ti to, nebo ne?

Jestli ne, máš to zavzdušněné.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř kvě 07, 2008 14:31

radekc píše:Tlak v rampě šel postupně dolu až je tam teď 0.
Skus popisat blizsie toto, mozno to nieco napovie.

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekc » stř kvě 07, 2008 19:49

wc píše:No počkej, tak jede ti to, nebo ne?
Jestli ne, máš to zavzdušněné.
wecka :D
No to víš, že to nejede. Startuje, ale nechytá.
V celým pal. systému je nafta.
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekc » stř kvě 07, 2008 19:50

Laco19 píše:
radekc píše:Tlak v rampě šel postupně dolu až je tam teď 0.
Skus popisat blizsie toto, mozno to nieco napovie.
Hlavně se to dostalo na 0 protože jsme odpojili trubku do rampy, aby sme videli, esli z ní něco teče. Neteče. :cry:
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekc » stř kvě 07, 2008 19:56

Teď ještě zjišťujeme, kde to má podávací čerpadlo.
Vzhledem k tomu, že při zasouvání karty vytéká chvilku nafta z hadice vedoucí od filtru si myslíme, že čerpadlo je v nádrži, nebo někde na trase.
Ještě prý existuje varianta, že je podávací čerpadlo přímo ve vysokotlakým čerpadle..
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř kvě 07, 2008 21:15

radekc píše:Teď ještě zjišťujeme, kde to má podávací čerpadlo.
Vzhledem k tomu, že při zasouvání karty vytéká chvilku nafta z hadice vedoucí od filtru si myslíme, že čerpadlo je v nádrži, nebo někde na trase.
Ještě prý existuje varianta, že je podávací čerpadlo přímo ve vysokotlakým čerpadle..
Elektricke cerpadlo je v nadrzi, to cerpa len pred startovanim a potom si uz taha VT cerpadlo - je dvojstupnove, prvy stupen je zubove cerpadlo.
V CP3 su vseliake prepustacie kanaly, ventily, tok paliva je zavisly aj od tlaku (resp podtlaku) za filtrom, na webe sa da najst popis cinnosti.

Uživatelský avatar
radekc
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: sob kvě 03, 2008 11:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekc » stř kvě 07, 2008 21:45

ok. dikes, zkusim najit nejake info
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 hostů