STOP - Laguna nejede
Moderátor: Moderators General
STOP - Laguna nejede
Vytvořil jsem toto téma, protože jsem nenašel podobný problém v jiných tématech, anebo jsem si jich nevšiml
Jsem čerstvým majitelem Laguny II 2.2 DCi, rok výroby 2003. Ještě to nemám ani na značkách.
Jel jsem za známým do servisu aby se jen podíval na občas něco drnčícího u vejfuku. Přejel jsem tramvajový pás, auto se zakolíbalo, abych zmizel, tak sem na to trochu šláp a ejhle v tom začalo svítit červěně STOP a auto asi po 50metrech zdechlo úplně. Startovat šlo ale nechytlo. STOP už se od té doby nevyskytlo. Baba francouzsky mluvila pořád něco o servicéééé.
Kámoš pro mě dojel a dotáh mně na laně k němu do servisu.
Napojili jsme to na počítač a zjistili 8 trvalých závad. Teď už přesně nevím o jaké členy šlo, ale byl mezi nimi i EGR ventil a odpojení plynového pedálu. Všechny závady byli kvůli odpojenému napětí těch členů. Záhy jsme zjistili, že takhle to prý Laguny dělají, když dojde nafta. Pravda je, že jsem jí tam moc neměl a to zakolíbání mohlo způsobit nasání vzduchu, což jsme si potvrdili přítomností bublin v průhledné hadici u filtru. Další známý radil dolít do půl nádrže naftu a startovat startovat startovat. Tak jsem startoval startoval, až sem voddělal startér. Opraven připájením drátů od uhlíků a výmenou cívky relé za pár stovek.
Teď je situace po asi 3 dnech taková, že jsem přes počítač prověřil všechny akční členy, jsou OK. Jen je zablokované jejich napájení.
Tlak v rampě je 0.
Po odpojení hadice z pal. filtru při zastrčení karty vytéká nafta, takže podávací čerpadlo by mělo být OK.
Problém teď vidíme v tom, že vysokotlaké čerpadlo nedává.
Nevíte někdo proč? Je možné že tlak před vysokotl. čerpadlem je nízký??
Jsem čerstvým majitelem Laguny II 2.2 DCi, rok výroby 2003. Ještě to nemám ani na značkách.
Jel jsem za známým do servisu aby se jen podíval na občas něco drnčícího u vejfuku. Přejel jsem tramvajový pás, auto se zakolíbalo, abych zmizel, tak sem na to trochu šláp a ejhle v tom začalo svítit červěně STOP a auto asi po 50metrech zdechlo úplně. Startovat šlo ale nechytlo. STOP už se od té doby nevyskytlo. Baba francouzsky mluvila pořád něco o servicéééé.
Kámoš pro mě dojel a dotáh mně na laně k němu do servisu.
Napojili jsme to na počítač a zjistili 8 trvalých závad. Teď už přesně nevím o jaké členy šlo, ale byl mezi nimi i EGR ventil a odpojení plynového pedálu. Všechny závady byli kvůli odpojenému napětí těch členů. Záhy jsme zjistili, že takhle to prý Laguny dělají, když dojde nafta. Pravda je, že jsem jí tam moc neměl a to zakolíbání mohlo způsobit nasání vzduchu, což jsme si potvrdili přítomností bublin v průhledné hadici u filtru. Další známý radil dolít do půl nádrže naftu a startovat startovat startovat. Tak jsem startoval startoval, až sem voddělal startér. Opraven připájením drátů od uhlíků a výmenou cívky relé za pár stovek.
Teď je situace po asi 3 dnech taková, že jsem přes počítač prověřil všechny akční členy, jsou OK. Jen je zablokované jejich napájení.
Tlak v rampě je 0.
Po odpojení hadice z pal. filtru při zastrčení karty vytéká nafta, takže podávací čerpadlo by mělo být OK.
Problém teď vidíme v tom, že vysokotlaké čerpadlo nedává.
Nevíte někdo proč? Je možné že tlak před vysokotl. čerpadlem je nízký??
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: STOP - Laguna nejede
Když dojde nafta, tak se odvzdušňuje pouze zasouváním karty, kdy po určitý čas běží podávací čerpadlo, pak bych ještě zkusil povolit trubičky na vstřikách, jestli je tam nafta nebo vzduch.radekc píše:Vytvořil jsem toto téma, protože jsem nenašel podobný problém v jiných tématech, anebo jsem si jich nevšiml
Jsem čerstvým majitelem Laguny II 2.2 DCi, rok výroby 2003. Ještě to nemám ani na značkách.
Jel jsem za známým do servisu aby se jen podíval na občas něco drnčícího u vejfuku. Přejel jsem tramvajový pás, auto se zakolíbalo, abych zmizel, tak sem na to trochu šláp a ejhle v tom začalo svítit červěně STOP a auto asi po 50metrech zdechlo úplně. Startovat šlo ale nechytlo. STOP už se od té doby nevyskytlo. Baba francouzsky mluvila pořád něco o servicéééé.
Kámoš pro mě dojel a dotáh mně na laně k němu do servisu.
Napojili jsme to na počítač a zjistili 8 trvalých závad. Teď už přesně nevím o jaké členy šlo, ale byl mezi nimi i EGR ventil a odpojení plynového pedálu. Všechny závady byli kvůli odpojenému napětí těch členů. Záhy jsme zjistili, že takhle to prý Laguny dělají, když dojde nafta. Pravda je, že jsem jí tam moc neměl a to zakolíbání mohlo způsobit nasání vzduchu, což jsme si potvrdili přítomností bublin v průhledné hadici u filtru. Další známý radil dolít do půl nádrže naftu a startovat startovat startovat. Tak jsem startoval startoval, až sem voddělal startér. Opraven připájením drátů od uhlíků a výmenou cívky relé za pár stovek.
Teď je situace po asi 3 dnech taková, že jsem přes počítač prověřil všechny akční členy, jsou OK. Jen je zablokované jejich napájení.
Tlak v rampě je 0.
Po odpojení hadice z pal. filtru při zastrčení karty vytéká nafta, takže podávací čerpadlo by mělo být OK.
Problém teď vidíme v tom, že vysokotlaké čerpadlo nedává.
Nevíte někdo proč? Je možné že tlak před vysokotl. čerpadlem je nízký??
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Zkus tohle - jednomu to kdysi pomohlo, no...
viewtopic.php?t=14470&postdays=0&postorder=asc&start=25
wecka
viewtopic.php?t=14470&postdays=0&postorder=asc&start=25
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Mam tomu rozumiet tak, ze to mas pripojene na diagnostiku, pri startovani mas v rampe nulovy tlak a tocenie motorom s tlakom ani trosku nepohne?
Nemam skusenosti s vadnym (resp. zaseknutym) regulacnym ventilom. Neviem ci by dokazal pri startovani urobit uplne nulovy tlak ale myslim si, ze aspon nejake kolisanie tlaku by aj napriek tomu bolo. Niekde vo fore bolo spominane cistenie zaseknuteho regulatora, resp. poklepanie po nom aby sa uvolnil.
Mozes mat nieco so snimacom tlaku (vadny alebo prerusena kabelaz), co sa mi zda pravdepodobnejsie ak sa tlak ani nepohne. Vtedy samozrejme RJ nevstrekuje lebo ma info ze tlak je nizsi ako 300bar (to je podmienka pre start).
Vzduch v hadiciach pred filtrom nevadi ale nesmie byt v hadici medzi filtrom a cerpadlom. Ak je vsetko OK, je odvzdusnie bezproblemove (postup ako napisal Samsa).
Alebo ti diagnostika hlasi ze nemas napajacie napatie snimacov 1 alebo 2?
Nemam skusenosti s vadnym (resp. zaseknutym) regulacnym ventilom. Neviem ci by dokazal pri startovani urobit uplne nulovy tlak ale myslim si, ze aspon nejake kolisanie tlaku by aj napriek tomu bolo. Niekde vo fore bolo spominane cistenie zaseknuteho regulatora, resp. poklepanie po nom aby sa uvolnil.
Mozes mat nieco so snimacom tlaku (vadny alebo prerusena kabelaz), co sa mi zda pravdepodobnejsie ak sa tlak ani nepohne. Vtedy samozrejme RJ nevstrekuje lebo ma info ze tlak je nizsi ako 300bar (to je podmienka pre start).
Vzduch v hadiciach pred filtrom nevadi ale nesmie byt v hadici medzi filtrom a cerpadlom. Ak je vsetko OK, je odvzdusnie bezproblemove (postup ako napisal Samsa).
Alebo ti diagnostika hlasi ze nemas napajacie napatie snimacov 1 alebo 2?
Díky wc, zkusíme v pondělí poklepat ventil, jestli to pomůže.wc píše:Zkus tohle - jednomu to kdysi pomohlo, no...
viewtopic.php?t=14470&postdays=0&postorder=asc&start=25
wecka
Teď nevím, když ženeme pod tlakem palivo balónkem umístěným před filtrem při zapnutém zapalování - zasunuté kartě, jestli by mělo dojít až k rampě. Teď se to tváří jako že to vůbec neprojde vysokotlakým čerpadlem. Je to natlakovaný a nic.
Naposledy upravil(a) radekc dne sob kvě 03, 2008 17:05, celkem upraveno 1 x.
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003
Laco, měli jsme pripojenú diagnostiku při startování a tlak v rampě porád 0. Tak se budem pídit po tom regulačním ventilu.Laco19 píše:Mam tomu rozumiet tak, ze to mas pripojene na diagnostiku, pri startovani mas v rampe nulovy tlak a tocenie motorom s tlakom ani trosku nepohne?
Nemam skusenosti s vadnym (resp. zaseknutym) regulacnym ventilom. Neviem ci by dokazal pri startovani urobit uplne nulovy tlak ale myslim si, ze aspon nejake kolisanie tlaku by aj napriek tomu bolo. Niekde vo fore bolo spominane cistenie zaseknuteho regulatora, resp. poklepanie po nom aby sa uvolnil.
Mozes mat nieco so snimacom tlaku (vadny alebo prerusena kabelaz), co sa mi zda pravdepodobnejsie ak sa tlak ani nepohne. Vtedy samozrejme RJ nevstrekuje lebo ma info ze tlak je nizsi ako 300bar (to je podmienka pre start).
Vzduch v hadiciach pred filtrom nevadi ale nesmie byt v hadici medzi filtrom a cerpadlom. Ak je vsetko OK, je odvzdusnie bezproblemove (postup ako napisal Samsa).
Alebo ti diagnostika hlasi ze nemas napajacie napatie snimacov 1 alebo 2?
Jestli diagnostika hlásí snímače 1 a 2, to teď fakt nevim.
Co sem si ještě všimnul, tak vzuch šel i do toho vysokotlak. čerpadla trochu, bylo to vidět v tý hadici průhledný.
Jinak děkuju všem za příspěvky, teď se už chytáme úplně všeho
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003
Moze byt bud pridrety, upchaty alebo elektricky odpojeny regulacny ventil. Po zastrceni karty by mal "bzucat" (vydavat zvuk) ak je elektrika OK.radekc píše:Laco, měli jsme pripojenú diagnostiku při startování a tlak v rampě porád 0. Tak se budem pídit po tom regulačním ventilu.
Jestli diagnostika hlásí snímače 1 a 2, to teď fakt nevim.
Co sem si ještě všimnul, tak vzuch šel i do toho vysokotlak. čerpadla trochu, bylo to vidět v tý hadici průhledný.
Jinak děkuju všem za příspěvky, teď se už chytáme úplně všeho
Je to ten co je na prave strane vysokotlak. cerpadla vpravo, kdyz se divam do motoru zpredu?? Jestli ano, tak ten bzuci, coz se da zjistit odpojenim.Laco19 píše:Moze byt bud pridrety, upchaty alebo elektricky odpojeny regulacny ventil. Po zastrceni karty by mal "bzucat" (vydavat zvuk) ak je elektrika OK.
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003
Je to on, na zadnej strane VT cerpadla.radekc píše:Je to ten co je na prave strane vysokotlak. cerpadla vpravo, kdyz se divam do motoru zpredu?? Jestli ano, tak ten bzuci, coz se da zjistit odpojenim.Laco19 píše:Moze byt bud pridrety, upchaty alebo elektricky odpojeny regulacny ventil. Po zastrceni karty by mal "bzucat" (vydavat zvuk) ak je elektrika OK.
Co sa tyka podavacieho cerpadla, to by malo tlacit naftu uz po zastrceni karty cez CP3 do prepadu - tym sa cerpadlo odvzdusni a premaze. Kdesi v manuale je aj tlak nafty a mnozstvo paliva ktore musi cerpadlo dopravit - prstom sa neda zastavit prud paliva uplne lahko. Neviem nakolko su tieto parametre podstatne, ci by nezavzdusneny motor nestartoval (terbars aj tazko) bez podavacieho cerpadla lebo cerpadlo bezi u CP3 len pred startovanim a pri nizsich teplotach sa nezapina vobec - ci vobec ma vyznam merat prietok a tlak paliva v nizkotlakej casti.
Co sa tyka regulacneho ventilu, aj ked mam z rozoberania VT casti obavy koli moznej kontaminacii okruhu (vstrekovace nie su najlacnejsie), po vycisteni vonkajsku VT cerpadla by som ho vybral a vycistil v prefiltrovanej nafte (trebars zapojeny so zapnutym zapalovanim) a otvorom na cerpadle by som nejaku naftu odpustil (zapnute zapalovanie), nech sa vyplachnu pripadne necistoty.
Testovanie s odpojenym VT potrubim sa mi nepozdava, jednak to moze to byt celkom slusny tlak a ktovie aku ochranu to ma proti poruseniu VT potrubia (aby to nestriekalo naftu na motor az kym auto nezacne horiet). Podla toho co viem, by mala byt len softverova ochrana (ziadana podstatne vacsia strieda signalu regulatora ako by mala byt) ale ktovie ci tam nie je aj nieco mechanicke co zablokuje prietok paliva. Skusal by som to urcite zapojene do rampy a so vsetkymi snimacmi.
Taky ze to RJ odpojila a ted nemuzeme dosahnout toho aby vysokotl. cerpadlo davaloLaco19 píše:Nezda sa mi to, ked nie je nafta tak predsa nejde ani motor.radekc píše:Ted sem mluvil s dalsim znamym servismanem,
ma podezreni, ze odeslo vysokotlak. cerpadlo, kdyz to chvilku bezelo bez nafty
Ked RJ zisti problemy s tlakom paliva, myslim ze vypne motor.
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003
Teď ještě zjišťujeme, kde to má podávací čerpadlo.
Vzhledem k tomu, že při zasouvání karty vytéká chvilku nafta z hadice vedoucí od filtru si myslíme, že čerpadlo je v nádrži, nebo někde na trase.
Ještě prý existuje varianta, že je podávací čerpadlo přímo ve vysokotlakým čerpadle..
Vzhledem k tomu, že při zasouvání karty vytéká chvilku nafta z hadice vedoucí od filtru si myslíme, že čerpadlo je v nádrži, nebo někde na trase.
Ještě prý existuje varianta, že je podávací čerpadlo přímo ve vysokotlakým čerpadle..
Laguna II Grandtour 2.2dci 110kW, r.v. 2003
Elektricke cerpadlo je v nadrzi, to cerpa len pred startovanim a potom si uz taha VT cerpadlo - je dvojstupnove, prvy stupen je zubove cerpadlo.radekc píše:Teď ještě zjišťujeme, kde to má podávací čerpadlo.
Vzhledem k tomu, že při zasouvání karty vytéká chvilku nafta z hadice vedoucí od filtru si myslíme, že čerpadlo je v nádrži, nebo někde na trase.
Ještě prý existuje varianta, že je podávací čerpadlo přímo ve vysokotlakým čerpadle..
V CP3 su vseliake prepustacie kanaly, ventily, tok paliva je zavisly aj od tlaku (resp podtlaku) za filtrom, na webe sa da najst popis cinnosti.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 hostů