Rozvody

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Rozvody

Příspěvek od Dehumanizer » sob bře 15, 2008 13:49

Cest praci,

pred chvilou som sa pozeral do motora a nasiel som tam servisne stitky z renaultu z francuzska, auto ma teraz nieco cez 128000, posledny stitok je z 123298 km, to iste je pisane aj v servisnej knizke a pise sa tam ze boli menene rozvody. Teda na tom stitku su take zaskrtavacie policka a je zaskrtnute okrem ineho aj "courroie de distribution", co podla vsetkeho znamena rozvodovy remen, prelozil som si to spravne? Pozeral som aj na ten remen, trochu som odchlipol ten umelohmotny dekel a ten remen naozaj vyzeral relativne novy, aspon z toho co som videl, otazka ale je ci tomu mam verit a ze ci zabozruti vymenili aj vodnu pumpu, vsetky kladky a tie ostatne remene ktore je vraj dobre vymenit.
Co myslite? Resp. ked to dam pozriet do servisu, budu mi vediet povedat ci bola menena napriklad ta vodna pumpa?

A este jedna vec, olej je tam pisany 10W40 ale znacku neviem precitat, Egol alebo Tgol alebo nieco take, netusite co to moze byt za znacka? Nie ze by na tom nejak zalezalo ale zaujalo ma to lebo sa to neda precitat a k ziadnej znacke si to neviem asociovat to co tam je napisane. Na prvej prehliadke tam dali Elf a potom na ostatnych je pisany tento co sa neda precitat.

Dik.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Mirke
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: sob dub 05, 2008 12:36
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirke » sob dub 05, 2008 16:29

S těma rozvodama je to otázka, pohledově může vypadat dobře a skutečnost může být jiná a naopak.
Mě u Tvého příspěvku zaujalo něco jiného a sice to že tam lili údajně olej 10W-40 (čili polosyntetika), ale do tohodle motoru by se měla dávat
5W-40 (plná syntetika), nebo se pletu. Mám těd vyhlídlou taky Lagunu II 1,9 dCi (88 kW), r.v. 04, a v servisce jsem narazil taky na to že tam snad lili 10W-40. Jak to tedy je? Je možné pokud se tam opravdu lila polosyntetika, tam při výměně dát 5W-40 (plnou syntetiku), neublíží to motoru? Díky za názory...

Uživatelský avatar
monky67
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: sob říj 13, 2007 11:59
Bydliště: Liberec

Příspěvek od monky67 » sob dub 05, 2008 17:23

Ahoj, já jsem měnil rozvody asi před měsícem. Podle servisní knížky(z Francie) byly rozvody vyměněné na cca 90000km,tak jsem je nechal udělat, mám najeto přes 180000. V servisu zjistily , že vodní pumpa byla původní!!!! a téměř prěd smrtí. Tak podle toho si udělej obrázek o francouzských servisech, ikdyž u nás to není asi o moc lepší.
L II Grandtour,1.9dCi

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » sob dub 05, 2008 17:52

Mirke píše:S těma rozvodama je to otázka, pohledově může vypadat dobře a skutečnost může být jiná a naopak.
Mě u Tvého příspěvku zaujalo něco jiného a sice to že tam lili údajně olej 10W-40 (čili polosyntetika), ale do tohodle motoru by se měla dávat
5W-40 (plná syntetika), nebo se pletu. Mám těd vyhlídlou taky Lagunu II 1,9 dCi (88 kW), r.v. 04, a v servisce jsem narazil taky na to že tam snad lili 10W-40. Jak to tedy je? Je možné pokud se tam opravdu lila polosyntetika, tam při výměně dát 5W-40 (plnou syntetiku), neublíží to motoru? Díky za názory...
rozvody som nakoniec vymenil komplet, aj s pumpou a vsetkymi kladkami lebo sudruhovia z francuzska zrejme nevymenili vsetko, nejake divne zvuky to zacinalo vydavat, tak som to neriskoval, teraz to uz ziadne zvuky nevydava (teda nie ze by to prestalo uplne ist hehe :-) )
ma tam ist 5W40, netusim preco tam zabozruti leju 10W40...
ked tam po 10W40 das 5W40 tak sa moze zacat uvolnovat usadeny karbon co moze sposobit problemy a v horsom pripade znicit motor

v servise mi hovorili ze je nejaka preplachovacia prisada ktora sa naleje do stareho oleja, necha sa to 10 minut bezat, ta prisada by mala uvolnit vsetok bordel z motora a potom sa ten stary olej vyleje a moze sa naliat 5W40.
By ma zaujimalo ci to mam pri dalsej vymene oleja riskovat ci ta prisada uvolni naozaj vsetko, moc sa mi to nezda ze by to za 10 minut bezania motora dokazalo uvolnit vsetko, to by ta prisada musel byt fakt brutalny kentus :-)
Lebo tiez by som tam radsej lial to co tam patri. 10W40 je redsi olej a nerobi to vraj dobre turbu. Ja jazdim relativne kludne, ale aj tak...
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » sob dub 05, 2008 18:51

monky67 píše:Ahoj, já jsem měnil rozvody asi před měsícem. Podle servisní knížky(z Francie) byly rozvody vyměněné na cca 90000km,tak jsem je nechal udělat, mám najeto přes 180000. V servisu zjistily , že vodní pumpa byla původní!!!! a téměř prěd smrtí. Tak podle toho si udělej obrázek o francouzských servisech, ikdyž u nás to není asi o moc lepší.
Ale vodní pumpa se mění vždy až při druhých rozvodech, takže to celkem sedí !!!
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » sob dub 05, 2008 20:15

Márty píše:
monky67 píše:Ahoj, já jsem měnil rozvody asi před měsícem. Podle servisní knížky(z Francie) byly rozvody vyměněné na cca 90000km,tak jsem je nechal udělat, mám najeto přes 180000. V servisu zjistily , že vodní pumpa byla původní!!!! a téměř prěd smrtí. Tak podle toho si udělej obrázek o francouzských servisech, ikdyž u nás to není asi o moc lepší.
Ale vodní pumpa se mění vždy až při druhých rozvodech, takže to celkem sedí !!!
no neviem, zatial som pocul len nazor ze pumpa by sa mala menit pri kazdej vymene rozvodov lebo nestoji vzhladom na cenu rozvodov vela a ked nahodou odide tak je zle, a ked aj neodide ale zisti sa ze odchadza tak treba cele rozvody davat dole, takze za to ze usetris par korun za pumpu pri vymene rozvodov tak zaplatis ovela viac za pracu kvoli rozoberaniu rozvodov.

nehovoriac o tom ze original servisny interval na 1.9 dCi na vymenu rozvodov je 120000, neviem si predstavit pumpu ktora by bez problemov vydrzala 240 tisic a este by mala mat rezervu v zivotnosti lebo nic sa nerobi bez rezervy
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » sob dub 05, 2008 20:37

Dehumanizer píše:
Márty píše:
monky67 píše:Ahoj, já jsem měnil rozvody asi před měsícem. Podle servisní knížky(z Francie) byly rozvody vyměněné na cca 90000km,tak jsem je nechal udělat, mám najeto přes 180000. V servisu zjistily , že vodní pumpa byla původní!!!! a téměř prěd smrtí. Tak podle toho si udělej obrázek o francouzských servisech, ikdyž u nás to není asi o moc lepší.
Ale vodní pumpa se mění vždy až při druhých rozvodech, takže to celkem sedí !!!
no neviem, zatial som pocul len nazor ze pumpa by sa mala menit pri kazdej vymene rozvodov lebo nestoji vzhladom na cenu rozvodov vela a ked nahodou odide tak je zle, a ked aj neodide ale zisti sa ze odchadza tak treba cele rozvody davat dole, takze za to ze usetris par korun za pumpu pri vymene rozvodov tak zaplatis ovela viac za pracu kvoli rozoberaniu rozvodov.

nehovoriac o tom ze original servisny interval na 1.9 dCi na vymenu rozvodov je 120000, neviem si predstavit pumpu ktora by bez problemov vydrzala 240 tisic a este by mala mat rezervu v zivotnosti lebo nic sa nerobi bez rezervy
Já s tebou souhlasim, taky bych ji měnil s rozvodama, ale v servisním manuálu, jsem viděl doporučenou výměnu v druhých rozvodech :?
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
L U K Y
Advanced member
Příspěvky: 284
Registrován: sob bře 24, 2007 14:10
Bydliště: SK - IRL
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od L U K Y » sob dub 05, 2008 23:32

Dehumanizer píše: rozvody som nakoniec vymenil komplet, aj s pumpou a vsetkymi kladkami lebo sudruhovia z francuzska zrejme nevymenili vsetko, nejake divne zvuky to zacinalo vydavat, tak som to neriskoval, teraz to uz ziadne zvuky nevydava (teda nie ze by to prestalo uplne ist hehe :-) )
ma tam ist 5W40, netusim preco tam zabozruti leju 10W40...
ked tam po 10W40 das 5W40 tak sa moze zacat uvolnovat usadeny karbon co moze sposobit problemy a v horsom pripade znicit motor

v servise mi hovorili ze je nejaka preplachovacia prisada ktora sa naleje do stareho oleja, necha sa to 10 minut bezat, ta prisada by mala uvolnit vsetok bordel z motora a potom sa ten stary olej vyleje a moze sa naliat 5W40.
By ma zaujimalo ci to mam pri dalsej vymene oleja riskovat ci ta prisada uvolni naozaj vsetko, moc sa mi to nezda ze by to za 10 minut bezania motora dokazalo uvolnit vsetko, to by ta prisada musel byt fakt brutalny kentus :-)
Lebo tiez by som tam radsej lial to co tam patri. 10W40 je redsi olej a nerobi to vraj dobre turbu. Ja jazdim relativne kludne, ale aj tak...
preco by mal byt olej 10w40 redsi od 5w40?? cim je prve cislo nizsie tym je olej vhodnejsi pre vecsiu zimu cize to bude asi opacne :)

a ake divne zvuky to vydavolo a kde ? mne to zacalo troska skripotat hned po nastartovani kym sa nezohreje motor a pocuj to niekde od rozvodov ale skor zhora ako od vodnej pumpy.chcel som to rozobrat a pozriet ci nezacina trosicku slzit vodna pumpa ale je tam blby pristup , musel by sa trocha dat motor dole :shock:
LIIGrandtour 1.9dci/88kw, tempomat, 8xairbag - ,ol.filter vecsi z P307, zrk.folie, disky ENZO, subik :), denne LED svetla. odislo turbo..konec asi.. :(

Ford Fusion2 1.4tdci, vyhrievane predne sklo-ked si clovek na to zvykne tak uz nemoze byt bez toho :} predane
Fiat stilo 1.9 115k panoramaticka strecha...
SkuterSUZUKI Burgman 250

najnovsi prirastok HONDA LEGEND 3.5 V6 VTEC, SHAWD 4x4, 295konikov :)

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » sob dub 05, 2008 23:58

L U K Y píše: preco by mal byt olej 10w40 redsi od 5w40?? cim je prve cislo nizsie tym je olej vhodnejsi pre vecsiu zimu cize to bude asi opacne :)
aha no tak som to poplietol asi :-) proste jeden je redsi a druhy hustejsi vraj
L U K Y píše: a ake divne zvuky to vydavolo a kde ? mne to zacalo troska skripotat hned po nastartovani kym sa nezohreje motor a pocuj to niekde od rozvodov ale skor zhora ako od vodnej pumpy.chcel som to rozobrat a pozriet ci nezacina trosicku slzit vodna pumpa ale je tam blby pristup , musel by sa trocha dat motor dole :shock:
Mne to bolo pocut na volnobeh ale tusim prave viac po zahriati ako pri studenom motore. Najprv som si myslel ze to ide od alternatora (na passate to tiez vydavalo take nejake zvuky a bolo to alternatorom, repasovat som ho musel dat), ale potom som zistil ze to ide niekde od rozvodov tiez zhora... A tazko to popisat, proste taky nepravidelny zvuk ktory tam nemal co robit :-) Take nejake velmi slabe klepanie alebo tak nieco. A pocut to bolo dokonca lepsie z kabiny ako ked som bol nad motorom vonku, lebo ked si dnu tak sa ten klasicky hluk motora prefiltruje a to klepanie tam viac vyniklo vtedy. Ale bolo to fakt slabe, nie ze by to nejak silno klepalo, bolo sa treba sustredit aby si to pocul. A po vymeneni rozvodov to prestalo.

Kedy sa u teba robili rozvody?
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
L U K Y
Advanced member
Příspěvky: 284
Registrován: sob bře 24, 2007 14:10
Bydliště: SK - IRL
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od L U K Y » ned dub 06, 2008 00:08

Dehumanizer píše: Mne to bolo pocut na volnobeh ale tusim prave viac po zahriati ako pri studenom motore. Najprv som si myslel ze to ide od alternatora (na passate to tiez vydavalo take nejake zvuky a bolo to alternatorom, repasovat som ho musel dat), ale potom som zistil ze to ide niekde od rozvodov tiez zhora... A tazko to popisat, proste taky nepravidelny zvuk ktory tam nemal co robit :-) Take nejake velmi slabe klepanie alebo tak nieco. A pocut to bolo dokonca lepsie z kabiny ako ked som bol nad motorom vonku, lebo ked si dnu tak sa ten klasicky hluk motora prefiltruje a to klepanie tam viac vyniklo vtedy. Ale bolo to fakt slabe, nie ze by to nejak silno klepalo, bolo sa treba sustredit aby si to pocul. A po vymeneni rozvodov to prestalo.

Kedy sa u teba robili rozvody?
najlepsie je zobrat daku kratku hadicu , prilozit si jeden koniec k uchu druhy koniec prikladat k motoru a za chvilu zistis odkial to najviac skripe :)

rozvody boli robene este predtym nez som kupil auto ale bohuzial bez vodnej pumpy :evil: cize asi pred 30000km
LIIGrandtour 1.9dci/88kw, tempomat, 8xairbag - ,ol.filter vecsi z P307, zrk.folie, disky ENZO, subik :), denne LED svetla. odislo turbo..konec asi.. :(

Ford Fusion2 1.4tdci, vyhrievane predne sklo-ked si clovek na to zvykne tak uz nemoze byt bez toho :} predane
Fiat stilo 1.9 115k panoramaticka strecha...
SkuterSUZUKI Burgman 250

najnovsi prirastok HONDA LEGEND 3.5 V6 VTEC, SHAWD 4x4, 295konikov :)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » ned dub 06, 2008 09:30

To Dehumanizer: dobře jsi udělal.

s tím olejem se netrap, dneska už rozpuštění karbonu a zadření vůbec nehrozí

I minerální oleje mají takové přísady, že motory jsou vevnitř naprosto čisté a i kdybys po minerálu nalil syntetiku, vůbec nic by se nestalo.
Sám bych to asi neudělal a šel bych na polo a pak plnou, ale nestalo by se fakt nic.

:arrow: Když jsem měnil rozvody na Feldě, která celou dobu jezdila na Castrol GTX, v motoru nebyla ani památka po nějakém karbonu!!! Celý motor byl vevnitř krásně nazlátlý a po usazeninách ani památky..... Nechápu, co by se tam mohlo volnit....

Tenhle přežitek pochází z doby primitivních olejů A/AD, kde to jednoduše zaměnit fakt nešlo. Ale oleje bez detergentů se v autech už nepoužívají.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » ned dub 06, 2008 10:57

L U K Y píše:
Dehumanizer píše: rozvody som nakoniec vymenil komplet, aj s pumpou a vsetkymi kladkami lebo sudruhovia z francuzska zrejme nevymenili vsetko, nejake divne zvuky to zacinalo vydavat, tak som to neriskoval, teraz to uz ziadne zvuky nevydava (teda nie ze by to prestalo uplne ist hehe :-) )
ma tam ist 5W40, netusim preco tam zabozruti leju 10W40...
ked tam po 10W40 das 5W40 tak sa moze zacat uvolnovat usadeny karbon co moze sposobit problemy a v horsom pripade znicit motor

v servise mi hovorili ze je nejaka preplachovacia prisada ktora sa naleje do stareho oleja, necha sa to 10 minut bezat, ta prisada by mala uvolnit vsetok bordel z motora a potom sa ten stary olej vyleje a moze sa naliat 5W40.
By ma zaujimalo ci to mam pri dalsej vymene oleja riskovat ci ta prisada uvolni naozaj vsetko, moc sa mi to nezda ze by to za 10 minut bezania motora dokazalo uvolnit vsetko, to by ta prisada musel byt fakt brutalny kentus :-)
Lebo tiez by som tam radsej lial to co tam patri. 10W40 je redsi olej a nerobi to vraj dobre turbu. Ja jazdim relativne kludne, ale aj tak...
preco by mal byt olej 10w40 redsi od 5w40?? cim je prve cislo nizsie tym je olej vhodnejsi pre vecsiu zimu cize to bude asi opacne :)

a ake divne zvuky to vydavolo a kde ? mne to zacalo troska skripotat hned po nastartovani kym sa nezohreje motor a pocuj to niekde od rozvodov ale skor zhora ako od vodnej pumpy.chcel som to rozobrat a pozriet ci nezacina trosicku slzit vodna pumpa ale je tam blby pristup , musel by sa trocha dat motor dole :shock:
Olej polosyntetický není typu long-live a tudíš by měli probíhat výměny po 15.000 km, ten kdo ho tam nechá doporučených 30.000 km je blázen a to co mu pak vyteče je černá kolomaz. Tohle jaksi soudruzi z Francie zapoměli poznamenat, ale jinak kdo zná motory TDi(PDi) koncernu VW, tak ve Workšopu se právě mění interval v pal. sčotu podle typu oleje. Tak na to pánové pozor.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » ned dub 06, 2008 12:51

Šamša píše:Olej polosyntetický není typu long-live a tudíš by měli probíhat výměny po 15.000 km, ten kdo ho tam nechá doporučených 30.000 km je blázen a to co mu pak vyteče je černá kolomaz. Tohle jaksi soudruzi z Francie zapoměli poznamenat, ale jinak kdo zná motory TDi(PDi) koncernu VW, tak ve Workšopu se právě mění interval v pal. sčotu podle typu oleje. Tak na to pánové pozor.
Podla toho co viem, napis "synteticky" na skatuli vobec neznamena ze obsah bude 100% synteticky. Podla rad odbornikov je uz dnes absolutne jedno ci nalejes polo alebo plne synteticky. Skor odporucaju riadit sa vykonnostnou specifikaciou oleja a pozadovanou hustotou, akym zlozenim je to dosiahnute to uz nechat na vyrobcovi. Celkom slusny zdroj informacii je na oleje.cz - myty o olejoch.
LongLife a plnosynteticky nie je to iste, LongLife moze byt aj polosynteticky.
Renault v poznamke (malymi pismenami :wink: ) uvadza aj skratenie intervalu vymeny oleja pri prevahe kratsich jazd.

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » ned dub 06, 2008 14:58

No s tymi olejmi hovori kazdy nieco ine, niekto ze sa uvolnuje karbon, niekto ze nie a tak podobne.
Inac ten olej ja urcite nemienim vymienat neskor ako po 15000 km, ani keby som tam mal ten synteticky ktory tam ma ist...
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » ned dub 06, 2008 15:01

Dehumanizer píše:No s tymi olejmi hovori kazdy nieco ine, niekto ze sa uvolnuje karbon, niekto ze nie a tak podobne.
Inac ten olej ja urcite nemienim vymienat neskor ako po 15000 km, ani keby som tam mal ten synteticky ktory tam ma ist...
S tym karbonom to platilo v casoch ked sa prestala vyrabat Skoda 100.

kasitaxi
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: úte bře 27, 2007 23:20
Bydliště: Sokolovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kasitaxi » ned dub 06, 2008 15:40

Ahoj. Zajímalo by mě kolik jste za výměnu rozvodů dali? A co se týče doby použitelnosti olejů,tak i v servisu mechanik souhlasil že výměna po 30 tis. je nesmysl a že se pak nesmějí někteří divit,když jim odpochoduje turbo. Pěkný den
Moje R 19 d má 476 000 :-) ať mi někdo řekne,že je to špatný auto. No ale Lagůňa je Lagůňa 1,9 dci 2003

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » ned dub 06, 2008 16:34

kasitaxi píše:Ahoj. Zajímalo by mě kolik jste za výměnu rozvodů dali? A co se týče doby použitelnosti olejů,tak i v servisu mechanik souhlasil že výměna po 30 tis. je nesmysl a že se pak nesmějí někteří divit,když jim odpochoduje turbo. Pěkný den
Ja som platil 10000 Sk, u Auto Vasenda v Prahe mi hovorili ze 8000 Kc, takze zhruba rovnako. Oboje aj s vodnou pumpou.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
ballky
Advanced member
Příspěvky: 430
Registrován: čtv srp 23, 2007 23:17
Bydliště: SR

Příspěvek od ballky » ned dub 06, 2008 23:52

Zdar takze co sa tyka oleja 5W40 je redsi ako 10W40
viskozia 10W40 neznamena ze ide o polosyntetiku vzdy je to uz tiez tak trosku prezitok ze sa oleje delia do troch skupin 5W40-syntetika, 10W40 - polosyntetika, 15W40 minerálny olej
dnes sa uz vyrábajú oleje 10W40 syntetickou technológiou dokonca aj 15W40 sa dá vyrobit synteticky napr. Petro-Canada predáva plnú syntetiku 15W40
ak si prezriete prírucky -servisné prirucky k autam roznych znaciek je v nich tabulka a v nej su oleje doporucene podla krajiny kde sa auto pouziva aky olej sa doporucuje prei peugeote mam napisane 5W30, 5W40 10W40 a in je to 1,9D pre HDi podobne
to ze tam francuzi liali 10W40 nemusi znamenat polosyntetiku a ano to ze ten olej tam nepatri rozdiel je ale v tom ze po starte trva oleju cca o 30-40 sekund dlhsie kym zacne mazat oproti 5W40
dalej je pri oleji dolezita trieda ktoru olej splna oleje s ktorymi sa stretavame najcastejsie je 505 a 505.01- vhodny do pumpa dieslov su to oleje na max 15000km ale ked nalejete do motora olej s technologiou longlife ten olej je schopny mazania aj po 50000km spravnej prevadzky - pocet startov teploty motora - ak sa jazdi mesto na studenom motore filter. takze samotny olej nestaci... ak chcete menit olej po 15000 je zbytocne kupovat drahsi long life ak nekupite lepsi filter alebo ho nevymenite skorej...

co sa tyka rozvodu aj pri prvej vymene sa odporuca vymena VP ale nie le podmienkov a su k dispozicii 2 druhy rozvodov na 90000km a na 11000km kladky su k dispozicii s drziakom drahe jak svina a bez drziaku o tretinu lacnejsie v tychto veciach sa asi nikdy nebudeme vyznat a beznemu zakaznikovi nijaky servisak taketo nieco nepovie
Renault Laguna Grandtrour 2,2Dci Initiale Paris 2006. automat,18" Ronal

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » pon dub 07, 2008 14:16

ked sme pri tej vymene oleja, kedze ten standartny renaultacky interval je 30000, tak ked vynulujete po vymene oleja to pocitadlo tak to pocita smerom dole od 30000... da sa to niekde zmenit (napriklad cez DDT2000) aby to pocitalo dajme tomu 15000, ak chcem menit olej po 15 tisicoch?
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pon dub 07, 2008 17:55

Dehumanizer píše:ked sme pri tej vymene oleja, kedze ten standartny renaultacky interval je 30000, tak ked vynulujete po vymene oleja to pocitadlo tak to pocita smerom dole od 30000... da sa to niekde zmenit (napriklad cez DDT2000) aby to pocitalo dajme tomu 15000, ak chcem menit olej po 15 tisicoch?
Da sa, staci zapisat 20 namiesto 30 a interval je zmeneny. 15000km Renault v servisnom manuale neuvadza ale mozno by slo aj to.
V module TDB v DDT je plno chyb takze so zapisom radsej opatrne.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon dub 07, 2008 20:00

Dehumanizer píše:... da sa to niekde zmenit (napriklad cez DDT2000) aby to pocitalo dajme tomu 15000, ak chcem menit olej po 15 tisicoch?

hahahahha....tak zbytečnější úkon jsem ještě neviděl :wink: :wink: :wink:

:D

wecká :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » pon dub 07, 2008 20:05

wc píše:
Dehumanizer píše:... da sa to niekde zmenit (napriklad cez DDT2000) aby to pocitalo dajme tomu 15000, ak chcem menit olej po 15 tisicoch?

hahahahha....tak zbytečnější úkon jsem ještě neviděl :wink: :wink: :wink:

:D

wecká :D
no tak ked to tam je tak nech to pocita spravne :-)
ale aj tak to nejde, vo facelifte je TBD diag on can takze sa tam nedostanem a co som pozeral tak to tam je uplne ine a ani som tam nevidel to nastavenie
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pon dub 07, 2008 20:09

wc píše:
Dehumanizer píše:... da sa to niekde zmenit (napriklad cez DDT2000) aby to pocitalo dajme tomu 15000, ak chcem menit olej po 15 tisicoch?

hahahahha....tak zbytečnější úkon jsem ještě neviděl :wink: :wink: :wink:

:D

wecká :D
Vec vkusu, mozno si to nakonfigurujem pri vymene oleja na 15t alebo 20t km aj ja. Je to detail a tie mam ja rad :wink: .

ricko1
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: pát kvě 02, 2008 10:03

Příspěvek od ricko1 » pon čer 09, 2008 19:10

Dehumanizer píše:
Márty píše:
monky67 píše:Ahoj, já jsem měnil rozvody asi před měsícem. Podle servisní knížky(z Francie) byly rozvody vyměněné na cca 90000km,tak jsem je nechal udělat, mám najeto přes 180000. V servisu zjistily , že vodní pumpa byla původní!!!! a téměř prěd smrtí. Tak podle toho si udělej obrázek o francouzských servisech, ikdyž u nás to není asi o moc lepší.
Ale vodní pumpa se mění vždy až při druhých rozvodech, takže to celkem sedí !!!
no neviem, zatial som pocul len nazor ze pumpa by sa mala menit pri kazdej vymene rozvodov lebo nestoji vzhladom na cenu rozvodov vela a ked nahodou odide tak je zle, a ked aj neodide ale zisti sa ze odchadza tak treba cele rozvody davat dole, takze za to ze usetris par korun za pumpu pri vymene rozvodov tak zaplatis ovela viac za pracu kvoli rozoberaniu rozvodov.

nehovoriac o tom ze original servisny interval na 1.9 dCi na vymenu rozvodov je 120000, neviem si predstavit pumpu ktora by bez problemov vydrzala 240 tisic a este by mala mat rezervu v zivotnosti lebo nic sa nerobi bez rezervy
no ja ked som menil pred dvomi tyzdnami rozvody tak som zistil ze nasi kamosi "Renaultaci" tam nechali povodnu pumpu ktora ma 256tis km! je tam rok vyroby a neverim ze by v roku 2004 podla knizky davali 2001. Zaujimavostou je ze na fakture ked menili v 2005 je pumpa nafakturovana... Bola brutal otecena a bolo by otazkou casu kedy by zacala tiect.. je vela dielov co som vymenil tak neboli vymenene uz dlho v original servise.. ale kedze predchadzajuci majitel nema problem s peniazmi a vozil sa na nej je zazrak ze sa tam nic brutalne nepokazilo..

Šafa
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon zář 12, 2011 17:51

Re: Rozvody

Příspěvek od Šafa » pon zář 12, 2011 18:17

Zdravím pánové,
u mé laguny taky nastal čas výměny rozvodů. Mám 1.9 dci, 88kW a zajímalo by mně jak je to s výměnou vodící kladky? Proč nepatří do standartní sady rozvodů pro tento vůz?

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů