Nudzovy rezim motora na 1.8 16V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

mirec666
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned čer 24, 2007 17:54
Bydliště: Slovensko

Nudzovy rezim motora na 1.8 16V

Příspěvek od mirec666 » sob pro 29, 2007 13:19

Zdravim, mam jeden obrovsky problem s elektronikou motora. Viackrat za den, hlavne ked nastartujem, zaradim jednotku a pocas rozbiehania alebo aj hocikedy pocas jazdy sa mi rozsvieti kontrolka (zhavenie/chyba elektroniky) v strede budikov. Okamzite sa dvihnu otacky na 3000 a prestane reagovat plynovy pedal. Na aute sa da "normalne" ist, akurat ze nepouzivam plynovy pedal. Otacky su stale 2500-3000. Niekedy staci zastavit, vypnut motor, vybrat start.kartu a potom normalne nastartovat a ide to dalej OK. Inokedy musim prejst niekolko kilometrov a skusit to znovu restartovat. So zavadou som bol 3 krat v elektroservise http://hdelektronic.sk/ a neboli mi to schopni odstanit. A to som zaplatil 5700.-Sk bez DPH. Podla diagnostiky je to vadny potenciometer skrtiacej klapky alebo plynoveho pedalu. V servise mi udajne precistili plynovy pedal a odstranili konektor (pripajkovali to bez konektora). Nepomohlo. Na druhy krat udajne precistili kontakty na riadiacej jednotke motora. Znovu nepomohlo. Na treti krat udajne vycistili potenciometer skrtiacej klapky a napruzili pritlacne kefky. Po tyzdni jazdenia je auto znovu zle. A to som sa s nimi pohadal, lebo odo mna chceli 1600.-Sk za benzin, ze akoze auto testovali. Samozrejme som im to nezaplatil a tym padom uz nemozem ist k nim na reklamaciu. Ale ani uz nemam chut. Auto tam bolo dokopy cca 6 tyzdnov a je stale neopravene.

Nemate nahodou niekto s tymto skusenost ???????????????????????

Uz som z toho brutalne na nervy :cry: :cry:
Renault Laguna II, 1.8 16V expression, r.v.2001

Uživatelský avatar
RobertLongauer
Advanced member
Příspěvky: 431
Registrován: ned zář 03, 2006 14:58
Bydliště: Kadaň

Příspěvek od RobertLongauer » sob pro 29, 2007 14:49

Něco podobného se mi už taky stalo.Taky mi svítilo žhavení ačkoli mám benzínový motor :P :byl jsem s tím v sevise a koukali na to jak z jara.Ale problém byl v tom že mi nahoře nad krytem motoru vylítla plastová trubička a tím jak se utrhla šel motor do otáček až na 6500ot/min a při zařazeném kvaltu jsem vůbec nestál na plynu a auto normálně jelo :P ale jakmile jsem přeřazoval tak zase vyběhly točky nahoru.Vylítlou trubičku jsem vrátil a zasilikonoval zpět.To vše při vypnutém motoru.Potom jsem motor natočil a vida točky nebyly na 6500 ale na 3000ot/min poté jsem s tím jel do servisu a než jsem tam dojel tak to odeznělo jen občes to vylítlo na 2000toček podle mne to bylo zavzdušněné.Ale obávám se že u tebe bude trošku jinší problém.Podle mne to bude nějaký snímač otáček v hajzlu nebo bede jen XXXXXXXX.Víc ti asi neporadím.
Kdysi Renault fuego rv.81 pak Š 120rv.88 a potom Renault 19rv.95 a nyní současnost Renault Laguna II rv.2001 1,8 16V 89kw expression 121 kobyl 17"alu,Kia sorento r.v.2003 a nyní Renault scenic II r.v.2004

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » sob pro 29, 2007 14:51

Nechci ti kazit náladu, ale diagnostika byla zřejmě správná. Ono totiž k tak širokému závěru jí není ani potřeba.

Potenciometr plynového pedálu má 2 dráhy napájené 12V. Snímají se obě a pokud se mezi nimi objeví rozdíl, vzniklá nekoherence přehodí motor do nouzového režimu.

Totéž u škrtící klapky. Ta je ovládaná servomotorem a její poloha j snímána stejně jako u plynového pedálu.

Jediné, co se dá udělat je obojí demontovat, proměřit odpory drah, u škrtící klapky zkontrolovat chod převodu ze servomotrorku (jestli nedrhne) a při jednom klapku vyčistit. Zkusil bych vysledovat, jestli to nemá nějakou vazbu na polohu plynu, pohyb nohy popř. zatížení motoru.

Každopádně ale u takových poruch platí, že zabývat se neznačkovými servisy (až na pár vyjímek) absolutně nemá smysl.

Je třeba zajet do Renaultu a zaplatit 590 CZK za diagnostiku.

Ta přesně řekne, odkud chyba přišla a ten prvek se bude muset vyměnit.
Pro názornost uvádím pár adres z benzínového MII, což je totéž.

Tady jsou adresy z tabulky poruch:
DF008 a DF009 - odporové dráhy potenciometru pedálu
DF095 a DF096 - odporové dráhy škrtící klapky
DF078 - obvod servomotorku škrtící klapky
DF 079 - limitní poloha škrtící klapky

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

mirec666
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned čer 24, 2007 17:54
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od mirec666 » sob pro 29, 2007 17:56

Diky za rady, hlavne "wc".
Každopádně ale u takových poruch platí, že zabývat se neznačkovými servisy (až na pár vyjímek) absolutně nemá smysl.
V tomto mas asi pravdu. Budem s tym musiet ist do Renault servisu. Bude to tam asi sakra drahe.

Kedze zavada sa prejavuje nepravidelne, pocital som s tym, ze to bude nejaky zly kontakt v konektore, alebo nieco take.
Uz som z toho fakt na nervy. Tento problem pretrvava cca 6 mesiacov (niekedy to ide "cele" dva tyzdne bez chyby).

ASI JEDINE CO MI OSTAVA JE RENAULT SERVIS.
Renault Laguna II, 1.8 16V expression, r.v.2001

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » sob pro 29, 2007 21:13

Je to často nejlepší volba... ne jediná...

a cenově to nemusí být vůbec špatné.

Zřejmě ti za 590 CZK sdělí to, za co jsi zaplatil 5700,- , protože výsledek je tak jako tak stejně nula :wink:

ale uvidíš sám, třeba to tak nebude :D

odkud potom seženeš nový díl je jedno. zřejmě se jim ale nebude líbit ten naletovaný poťák. Za to bych ten Tvůj "servis" do řiti nakopal !!!! To se nedělá.

držím palce :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
marek.k
Starting member
Příspěvky: 48
Registrován: ned srp 22, 2004 20:56
Bydliště: Napajedla

Příspěvek od marek.k » sob pro 29, 2007 21:46

Taky jsem měl s tímto problém,mám Lagunu II 18.16v r.2001 a jednou když jsem jel,tak z ničeho nic mě auto přestalo poslouchat.Počítač hlásil poruchu motoru nebo už nevím konkrétně čeho.Plynový pedál nereagoval otáčky moturu se rychle zvyšovaly a klesaly jako kdybych pořád rychle šlapal a pouštěl plyn. pedál.Když jsem během půl hodiny se asi pětkrát pokoušel nastartovat auto tak se dělo to samé.Až když jak na s.... pro mě dojela odtahovka tak jsem auto nastartoval a už bylo vše v pořádku,plyn fungoval.Hned jsem zajel do Renault servisu a tam mi na diag. zjistili že je špatný potenciometr škrtící klapky tak mi tam dali nový.A bylo mi řečeno že pokud by se závada opakovala tak by museli vyměnit komplet škrtící klapku. Možná je to náhoda,ale všichni co jsme tu v tomhle tématu uváděli svůj problém máme stejný motor i r.v. auta.
Renault Laguna II 1.8 16V PRIVILEGE r.2001

mirec666
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: ned čer 24, 2007 17:54
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od mirec666 » ned pro 30, 2007 11:26

U mna to robi to iste ako pise "marek.k"
Myslel som ze klapka ako nahradny diel bude spolu aj s elektronikou.
"marek.k" ty pises ze ti menili iba ten potenciometer v klapke.
Nepamatas si prosim ta kolko si za tu opravu platil ??
Renault Laguna II, 1.8 16V expression, r.v.2001

Uživatelský avatar
marek.k
Starting member
Příspěvky: 48
Registrován: ned srp 22, 2004 20:56
Bydliště: Napajedla

Příspěvek od marek.k » ned pro 30, 2007 13:03

Na faktuře cenu toho dílu uvedenou nemám,je tam jen napsáno
-úplný test vozidla 680 kč
-načtení kodu vozidla 126 kč
-DÚ zkouška 126 kč
-kontrola kabeláže 252 kč
-reprogramace 425 kč

A to ještě nepočítam příjezd odtahovky za 727 kč kterou jsem nakonec stejně nepotřeboval protože jsem odjel do servisu sám.
Od té doby zřejmě po té reprogramaci mi neukazuje počítač žádné hodnoty ohledně spotřeby paliva,průměr spotř. dojezd km atd.A ještě když mám třeba to je různě čtvrt nadrže benzínu tak už mi hlásí počítač na displeji že nemám benzín.Musím to asi nějak resetovat nebo něco někde na foru jsem to četl jak se to dělá.
Renault Laguna II 1.8 16V PRIVILEGE r.2001

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » ned pro 30, 2007 13:50

marek.k píše:Musím to asi nějak resetovat nebo něco někde na foru jsem to četl jak se to dělá.
Podržet čudlík pal. počítače(tj. konec páčky na stěrače :D ) a vsunout kartu do čtečky. Začnou ti lítat rafičky sem tam a když už budeš vykoukanej, tak kartu zase vytáhneš.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
marek.k
Starting member
Příspěvky: 48
Registrován: ned srp 22, 2004 20:56
Bydliště: Napajedla

Příspěvek od marek.k » ned pro 30, 2007 13:52

Ok.dík
Renault Laguna II 1.8 16V PRIVILEGE r.2001

Uživatelský avatar
imatrix
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: úte led 29, 2008 00:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od imatrix » úte led 29, 2008 00:34

Zdarek lidi, mam uplne stejny problem, Laguna II, 1,8, 16V, 2001. Byl jsem v neautorizovane servisu kde maji pocitac na napojeni a ukazuje to chybu prave potenciometru skrtici klapky. Prepnuti do nouzoveho rezimu se objevovalo nahodne, po vycisteni byl asi 2 mesice klid, ale ted po novem roce se to rozjelo opravdu hodne a uz to dela temer porad. Uz mam objednany ten dil, doufam ze nebude drazsi nez 5000. :(

Kazdopadne otazka pro marek.k: v jakym servisu sis to nechal udelat? (resp. kde), technik v tom normalnimservisu rikal ze se prave neprodava jen ten potenciometr, ze je to potreba koupit nejak cely ci co...dik za odpoved

Uživatelský avatar
ballky
Advanced member
Příspěvky: 430
Registrován: čtv srp 23, 2007 23:17
Bydliště: SR

Příspěvek od ballky » úte led 29, 2008 09:06

imatrix píše:Zdarek lidi, mam uplne stejny problem, Laguna II, 1,8, 16V, 2001. Byl jsem v neautorizovane servisu kde maji pocitac na napojeni a ukazuje to chybu prave potenciometru skrtici klapky. Prepnuti do nouzoveho rezimu se objevovalo nahodne, po vycisteni byl asi 2 mesice klid, ale ted po novem roce se to rozjelo opravdu hodne a uz to dela temer porad. Uz mam objednany ten dil, doufam ze nebude drazsi nez 5000. :(

Kazdopadne otazka pro marek.k: v jakym servisu sis to nechal udelat? (resp. kde), technik v tom normalnimservisu rikal ze se prave neprodava jen ten potenciometr, ze je to potreba koupit nejak cely ci co...dik za odpoved
mne toto robola felicia 1,6 a nova skrtiaca klapka stala 7400Sk
Renault Laguna Grandtrour 2,2Dci Initiale Paris 2006. automat,18" Ronal

Uživatelský avatar
marek.k
Starting member
Příspěvky: 48
Registrován: ned srp 22, 2004 20:56
Bydliště: Napajedla

Příspěvek od marek.k » úte led 29, 2008 13:42

imatrix píše:Zdarek lidi, mam uplne stejny problem, Laguna II, 1,8, 16V, 2001. Byl jsem v neautorizovane servisu kde maji pocitac na napojeni a ukazuje to chybu prave potenciometru skrtici klapky. Prepnuti do nouzoveho rezimu se objevovalo nahodne, po vycisteni byl asi 2 mesice klid, ale ted po novem roce se to rozjelo opravdu hodne a uz to dela temer porad. Uz mam objednany ten dil, doufam ze nebude drazsi nez 5000. :(

Kazdopadne otazka pro marek.k: v jakym servisu sis to nechal udelat? (resp. kde), technik v tom normalnimservisu rikal ze se prave neprodava jen ten potenciometr, ze je to potreba koupit nejak cely ci co...dik za odpoved
Byl jsem s tím v Kromexim Zlín.

Link: http://www.autosalonkromexim.cz/index.p ... mexim_zlin
Renault Laguna II 1.8 16V PRIVILEGE r.2001

Tokah
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: čtv bře 13, 2008 11:11
Bydliště: Náchod

Nouzový režim vozidla 18, 16V

Příspěvek od Tokah » pát bře 14, 2008 15:25

Chtěl bych se zeptat, jak jsi dopadl s nouzovým režimem, který popisuješ v prosinci roku 07. Nikde už nepíšeš, jaká byla příčina poruchy a zda byla nějak odstraněna. Mám úplně stejný problém a po výměně škrtící klapky po 14-ti dnech, porucha opět naskočila. V servisu Renault, mě vynulovali počítač od chyb (potenciometr škrtící klapky, ESP) za 800,-Kč i se zkušební jízdou a na nic nepřišli. Prý až se to znovu objeví mám opět přijet a budou zkoumat hlouběji.
18, 16V, 2001

Uživatelský avatar
imatrix
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: úte led 29, 2008 00:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od imatrix » sob bře 15, 2008 16:16

Nakonec jsem zajel do Renaultu, rekli ze tam byla spina na kontaktech nekde dole tak to komplet poradne vystrikali, zaplatil jsem cca 500 Kc a uz mam asi 3 mesice klid, takze to byla proste spina.
Renault Laguna II 1,8 16V, 2001 - Když ji miluješ, není co řešit

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » sob bře 15, 2008 20:00

Jo, dělá to občas konektor na šktrící klapce plynu. (od těch odporových drah)

Kolega to měl nedávno na M II sport.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

KarelRada
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob bře 29, 2008 18:29
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KarelRada » úte dub 15, 2008 21:20

Tak mě vadný potenciometr na mé Laguně 1.8 16V 89KW taky odešel do věčných lovišt a pro všechny co jsou z toho na mrtvici jako já uvádím,že ho mají u ELITU za 5400CZ at za něj nedáváte desítku u Renaulta :wink: http://www.elitecat.cz/

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 949
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Příspěvek od Makak007 » stř dub 16, 2008 10:20

ballky píše:
mne toto robola felicia 1,6 a nova skrtiaca klapka stala 7400Sk
Jojo, je to pořád stejný postup. Fáze jedna, pokusit se to vyčistit a neplatit ty nekřesťanské prachy za nový díl nebo pak pro ty méně šťastné fáze dvě - nákup té škrtící klapky...

Jinak tu feldu 1.6 jsem měl taky a pročištění pomohlo... :-)
ObrázekObrázekObrázek

George_1
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: sob úno 24, 2007 13:15
Bydliště: Karviná

Příspěvek od George_1 » pon říj 13, 2008 12:23

KarelRada píše:Tak mě vadný potenciometr na mé Laguně 1.8 16V 89KW taky odešel do věčných lovišt a pro všechny co jsou z toho na mrtvici jako já uvádím,že ho mají u ELITU za 5400CZ at za něj nedáváte desítku u Renaulta :wink: http://www.elitecat.cz/
Takže "nouzový režim" otáček se objevil i u mě :cry: Zajel jsem do Renaultu a po diagnostice zahlásily ,že je potenciometr škrtící klapky.Vyčistili ho,já zaplatil 1500,-Kč a na druhý den se mi to objevilo znovu...Takže jsem se k nim vrátil a bylo mi řečeno,že si mám chystat "desítku" na novou klapku......Přes víkend jsem si říkal,že už není co zkazit,tak jsem si tu klapku i pedál zdemontoval a pokusil se znovu vyčistit.Pedál šel pěkně rozebrat a uvnitř byl čistý,ale ta odporová dráha na klapce mi nešla.Když jsem povolil zboku ty 4šrouby,tak mě to nechtělo pustit dál,abych ten obal sundal.Mám dojem,že oska,ke které je přichycená i ta klapka se musí asi povolit (jsou tam dva šroubky) aby to pak šlo rozebrat a já se dostal až k tomu potenciometru...Nebo nevím.....V tom nejhorším případě jsem se taky kouknul na www.elitecat.cz ale nejde se tam nijak přihlásit a tudíž si cokoliv objednat....
Laguna II 2002 1,8 16V Expression 89kW

efox1987
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: ned říj 14, 2007 21:13

laguna

Příspěvek od efox1987 » pon říj 13, 2008 19:54

tak já mám ten stejný problém, otáčky jdou pořád nahoru a pedál neraguje. už jsem byl v servisu u renaulta a tam mi to pročistili a přetěsnili. to nepomohlo tak říkali že reprogramovat řídící jednotku. to také nepomohlo tak řikali že bude potřeba nová klapka která stojí 7000kč. a i potom to nemusí jít. a pokud by to nešlo je potřeba koupit novou řídící jednotku její cena 17300kč. tak ted se rozhoduji jestli dát novou klapku a nebo hned ř. jednotku. co myslíte??? a stejně jako ostatním mi problikává panel klimatizace a xenony při tom lítají nahoru a dolu. pokažde když to blikne v panelu tak lítají světla.
Renault Laguna Kombi III 2.0 dci, 4CONTROL, 2011
Renault Laguna Kombi III 2.0 dci, 4CONTROL, 2011

ex.Renault Laguna II Grandtour 2.0 16V + LPG, 2006
ex.Mazda 3 1.6 (2004)
ex:Renault Laguna II Grandtour 1.9dci, 2001, Plná výbava
ex:Renault laguna I Grandtour 1.8 LPG

Tokah
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: čtv bře 13, 2008 11:11
Bydliště: Náchod

Příspěvek od Tokah » úte říj 14, 2008 19:41

Já se stejnou závadou dopadl tak, že jsem na jaře koupil novou škrtící klapku (po 2 měsících se chyba objevila opět- nouzový režim a chyba potenciometru škrtící klapky) a před měsícem došlo k výměně nové řídící jednotky. Teprve nyní to vypadá a zatím chodí jak má. I otáčky se uklidnily.
18, 16V, 2001

domca.f.89
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned srp 30, 2009 15:20

Příspěvek od domca.f.89 » ned srp 30, 2009 15:28

Ahojky zdravím všechny. Píšu, protože se mi dneska objevil ten samí problém. Jedu, najednou vylítli otáčky nahoru mezi 3,5-4tis. otáček auto bez reakce a po zastavení nešlo auto ani vypnout. Mám lagunku v plynu, přivezla jsem si ji 20.8. z autobazaru a začala mi blbnout po 600km. Nakonec jsme to vypnuli tím, že jsme přepli z plynu na benzin, vytáhli jsme konektor ze škrtící klapky a auto se naštěstí dalo vypnout, po nastartování kolísaly otáčky na volnoběh kolem 2,5-3tis. otáček. Opět jsme vypli, nechali asi 10minut stát a po nastartování zase jako kdyby se nic nedělo. Vzhledem k tomu, že už po příjezdu s autíčkem jsme měli jednu závadu jsem z toho s nervama totálně včudu. Jinak taky se hlásím k Laguně II Grandtour 1.8 16V r.v.2001.
Renault Espace IV, 2.2dci, rv. 2004

stanleyk
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: úte črc 12, 2005 15:48
Bydliště: Vychod, Slovensko

Příspěvek od stanleyk » ned srp 30, 2009 18:22

Mno pani , presne teto problem riesim asi tri tyzdne... auto bolo v servise asi trikrat, za kazdym precistenie klapky a napruzenie spatnej pruzinky... Za kazdym sa to na druhy den objavilo znova... Klapku som si aj sam rozobral, dostal som sa k odporovym draham, bolo to tam spinave, takze vycistit, napruzit kefy.... o dva dni znova... takze mi asi ostane vymena klapky .....................

michal j.
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pát črc 25, 2008 18:44
Bydliště: havl.brod

Příspěvek od michal j. » ned srp 30, 2009 20:17

To ten samý problém auto mi stojí už 3 týdny v renaultu a nikdo není schopný s tím nic udělat.

stanleyk
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: úte črc 12, 2005 15:48
Bydliště: Vychod, Slovensko

Příspěvek od stanleyk » pon srp 31, 2009 10:41

michal a klapku si menil ?

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 hostů