PŘEVODOVKA
Moderátor: Moderators General
jak vyměnit olej v převodovce??
Ahoj všem - mám prosbičku - jak se mění olej v převodovce (Laguna 1,9 dci) a je vůbec možno skontrolovat jeho množství a kvalitu před tím než ho vyměním? - třeba nějaká měrka či co? v manuálu jsem to nikde nenašel. díky
Naposledy upravil(a) branke dne pon říj 22, 2007 13:54, celkem upraveno 1 x.
Laguna II, 1.9 Dci 88 KW, 17" 2003 - black
Množství se dá zkontrolovat "spešl" měrkou vyrobenou z drátu podle manuálu, která je mimochodem na prd. Horko těžko sem ji tam dostával a stejně jsem s ní nic nenaměřil. Pak jsem si půjčil v rencku originál plastovou měrku, která je oblá a má dvě stupnice dle převodovky. Sice je zapotřebí trocha cviku ji tam dostat, ale je OK.
Asi nejjednodušší je olej vypustit, opticky koukonout na stav (pokud nemáš chemickou laboratoř ) a přesné množství, mělo by být u PK6 2,2 l nalít zpět.
Asi nejjednodušší je olej vypustit, opticky koukonout na stav (pokud nemáš chemickou laboratoř ) a přesné množství, mělo by být u PK6 2,2 l nalít zpět.
Herdek Frýdek, tak každý si tu píše jiné množství... někdo 2.2, jiný 2.4. A na http://renaultclub.cz/doporucene_oleje_ ... nault.html píší dokonce pro 1.9 dCi 2.5-3.1 litru. Zítra asi pojedu do Rservisu, tak se raději na tu PKšvestku zeptám... teda pokud si vzpomenu...ejmaco píše:...a přesné množství, mělo by být u PK6 2,2 l nalít zpět.
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW
Ahojte
Do laguni II a espas IV patri 2,4 litru TRP plus minus 0,15.
Espace IV s motorem G9T 2,4 litru TRX.
V kazdem pripade bych ho menil i kdys je tam na celej zivot.
Do laguni II a espas IV patri 2,4 litru TRP plus minus 0,15.
Espace IV s motorem G9T 2,4 litru TRX.
V kazdem pripade bych ho menil i kdys je tam na celej zivot.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
A kdepak si to četl? Převodovka PK6 vždy 2,2 litru TRP 75W80 (min. 2,05l max. 2,35l), je to v Dialogysu článek 77 11 297 369 i v Bosch Etékáčku. Převodovka JR5 má 2,5 litru TRP 75W80 a převodovka JH3 2,8 litru TRP 75W80.pivi píše:Ahojte
Do laguni II a espas IV patri 2,4 litru TRP plus minus 0,15.
Espace IV s motorem G9T 2,4 litru TRX.
V kazdem pripade bych ho menil i kdys je tam na celej zivot.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Podle technických listů na http://www.total.cz/lub/lubCzechRepubli ... enDocument poslední písmeno znamená doporučení pro vozidla Renault s převodovkou, začínající tímto písmenem. Např. olej TRP 75W80 - převodovka PK6 a podobně.
Konkrétně zde http://www.lubadmin.com/upload/produit/ ... 18/511.pdf a zde http://www.lubadmin.com/upload/produit/ ... 8/1075.pdfejmaco píše:Podle technických listů na http://www.total.cz/lub/lubCzechRepubli ... enDocument poslední písmeno znamená doporučení pro vozidla Renault s převodovkou, začínající tímto písmenem. Např. olej TRP 75W80 - převodovka PK6 a podobně.
Jakej olej=NT 6012AŠamša píše:A kdepak si to četl? Převodovka PK6 vždy 2,2 litru TRP 75W80 (min. 2,05l max. 2,35l), je to v Dialogysu článek 77 11 297 369 i v Bosch Etékáčku. Převodovka JR5 má 2,5 litru TRP 75W80 a převodovka JH3 2,8 litru TRP 75W80.pivi píše:Ahojte
Do laguni II a espas IV patri 2,4 litru TRP plus minus 0,15.
Espace IV s motorem G9T 2,4 litru TRX.
V kazdem pripade bych ho menil i kdys je tam na celej zivot.
Mnostsvi=NT 3791A
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Přestaň myslet a řiď se doporučeními. Rozdíl v oleji je takový:bruďa píše:Zdravím,
tušíte někdo jaký je vlastně rozdíl mezi oleji TRP, TRJ a TRX? Co vlastně znamenají ty poslední písmenka? Někde jsem četl, že stupeň pěnivosti oleje, ale opravdu netuším. Mám Lagy r.v. 2003 s benzínovým motorem a myslím, že převodovku PK6 a předepsaný olej TRJ.
Elf Tranself TRJ 75W/80W
Specifikace: API GL 5,"STAY-IN-GRADE"
SAE J 306, SAE 75W-80. Pro vysoce zatížené manuální převodovky typu JB,JC,JH, a JR.
Popis:
Syntetický převodový olej pro mech. převodovky typu "J" extrémně namáhané dle specifikace Renault.
Vlastnosti: vynikající mazací schopnosti, vysoká tepelná stabilita, vynikající antikorozní vlastnosti, snižuje opotřebení obzvláště v zimních podmínkách.
Elf Tranself TRP 75W/80
SAE třída: 75W/80, API GL4+, Typ: syntetický
Použití: pro mech. převodovky extrémně namáhané dle specifikace Renault.
Popis:
Výkonný převodový olej s moderními aditivy pro mazání konvenčních převodovek a převodovek osobních automobilů s vysokými tepelnými nároky. Zlepšuje řazení při nízkých teplotách díky výborným nízkoteplotním vlastnostem. Zabraňuje problémům hluku při řazení díky dobré smykové stabilitě a viskozit. rozsahu. Vynikající mazací vlastnosti olejového filmu, a to rovněž z hlediska opotřebení převodů při všech provozních podmínkách. Vysoká tepelná stabilita při nejvyšších zatíženích, velmi dobrý viskozitní index zajišťující synchronizaci a pružný chod v celém teplotním rozsahu. Výborné antikorozívní vlastnosti. Neutrální chování vůči těsněním, nová formulace je méně citlivější na vodu. Podporuje plynulé řazení při extrémních provozních podmínkách.
Doporučení: Laguna 3,0 V6(>97)(97-01), Vel Satis 2,0T 3,5 V6, Espace IV 2,0 16V turbo (02>), Avantime 2,0 16V 3,0 V6 24V, Laguna II 1,9 dCi, 2,2 dCi, Safrane 2,2 dT, Vel Satis 2,2 dCi, (Grand) Espace IV 1,9 dCi 2,2 dCi, Avantime 2,2 dCi.
Elf Tranself TRX 75W/80
Specifikace: SAE J 306: Stay-in-grade SAE 75W/80
API GL5, Renault VL typu JB, JC, PK, PF
Renault VANS Type P.
Popis:
Převodový olej pro extrémně zatížené manuálně řazené převodovky osobních a lehkých užitkových vozů. Olej zabezpečuje snadné řazení za všech teplot a snižuje opotřebení.
Materiály použité z www.oleje.cz
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 58
- Registrován: úte úno 13, 2007 09:08
PŘEVODOVKA
Prosim o radu pri studenej prevodovke v garazi ked auto stoji tak nejde zaradit spiatocka. Musim z autom posunut dopredu a potom zaradit. Na silu ju tam dam ale to sa bojim aby sa nieco nestalo.Neviem ci to je spojka alebo ci prevodovka.Inac ide pekne a nehuci na ziadnom stupni olej mam novycca 2000km. Nemal niekto tento problem???
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
To je normální, je lepší nejdříve zařadit 1. a pak teprve zpátečku. Tohle mi dělalo když mi auto stálo delší dobu, tj. víc jak tři dny. Poté co jsem do převodovky s výměnou oleje aplikoval Militec, tak se mi to ještě nestalo.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 58
- Registrován: úte úno 13, 2007 09:08
prevod.
prosim ta co to je za pripravok a co stoji a de ho sezenem.Taktiez ti nesla vobec zaradit spiatocka len na silu??
Převodovka
Ahoj,mam stejný problám, taky by mě zajímalo co je to za přípravek,nemáš na něj odkaz?Dík
Laguna II 1,9 DCI 88Kw.6kv.225/45 17".
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
pánové do převodovky patří převodový olej předepsaný výrobcem... nic jiného... viz: http://www.renaultclub.cz/doporucene_ol ... nault.html
Militec najdete na www.militec.cz - stránky dovozce ovšem při laboratorní teplotě není ve vlastnostech oleje s a nebo bez tohoto přípravku rozdíl... takže pod nulou určitě taky žádný.
Tedy takovýto přípravek nemůže převodovce v řazení za nízkých teplot pomoct.
Militec najdete na www.militec.cz - stránky dovozce ovšem při laboratorní teplotě není ve vlastnostech oleje s a nebo bez tohoto přípravku rozdíl... takže pod nulou určitě taky žádný.
Tedy takovýto přípravek nemůže převodovce v řazení za nízkých teplot pomoct.
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Mě se stávalo i při dovolený v Chorvatsku, když bylo 35°C ve stínu, že potřech dnech jsem tam nemohl tu zpátečku zařadit, jako když vyschne a jde nasucho. Militec používám v autech už 10 let, a do převodovky LII. jsem ho dával už podruhý, ten kroutící moment ji dává zabrat a já chci mít jistotu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů