Je to tak měsíc zpětně, kdy se mi začali projevovat podivné zvuky při rozjezdu na 1., takové kvílení, jako když umírá turbo. Samozřejmě jsem ho zkusmo vyměnil a problém přetrvával. K tomu se postupně přidala i řadička, která při rozjedu za 1. kvrdlala, jako kdyby spodní kost motoru vůbec nebyla, ta je nová, tužší hliníková. Převodovku jsem sehnal u mechanika z obce Živonice a vzal jsem k ní i dvouhmoťák komplet. Jen jediný rozdíl, že byla z roku 2005 a verze 1.9 dCi 81kW, tak má trochu jiné držáky preriferie, které se přehodili a spojkové ložisko se 2 šrouby(dražší) oproti starému 3 šroubovému. Lamelu jsem zavezl do Kostelce n. O. fa Renovak na výměnu obložení expres za 800Kč. S novou lamelou je nutné samostav přítlačáku nastavit do výchozího stavu , na což stačí 2 velké podložky šroub a matka, aby se stáhla pružina a kleštičkami shrnout pružinky samostavů a pootočit do výchozí pozice. Je na to pěkná nóta s obrázky.
Když jsem tomu mechanikovi, který je zaměřený na Renaulty řekl, že mám pevný setrvák, tak se chytil za hlavu a to je ta příčina zničení převodovky, ale povídám mu, že ten pevný je tam už bezmála 200.000km
, a že převodovka má celkem 399.000km, tak jen heknul, že je zázrak, že vůbec tolik natočila.
Auto se v pondělí dostrojí, mám připraveny 2 litry oleje NFP a lahvičku Militecu. Zároveň při sundání nápravnice se vymění rejdové kuláky a tlumiče (Bilstein), aby to bylo při jedné práci. Jeden byl už volnější po cca 60.000 km a tlumiče mají přes 100.000 km.