Zanesené sání, EGR ventil (vyčištění, zaslepení + foto)
Moderátor: Moderators General
Zanesené sání, EGR ventil (vyčištění, zaslepení + foto)
Tak už tady bylo pár diskuzí na EGR ventil( čištění atd. ) a jelikož sem půlročním majitelem Laguny, a Favorit ho nemá ,tak mě zajímá:
Na co je EGR ventil? ( funkce )
Kde se nachází v motoru? ( foto ... )
Jak ho nejlíp sundat, abych ho nezničil apod.
Dík za příspěvky...
Na co je EGR ventil? ( funkce )
Kde se nachází v motoru? ( foto ... )
Jak ho nejlíp sundat, abych ho nezničil apod.
Dík za příspěvky...
EGR otepluje spalovací proces přepouštěním spalin z výfukového potrubí do sání, čímž zároveň odkysličuje spaliny, protože vzduch ve výfuku skoro žáden kyslík nemá (pokud se lambda blíží jedné).
Je tam většinou z důvodu plnění ekologických požadavků.
Najdeš ho na sacím potrubí spíše vlevo - takový váleček z konektorem.
Jak ho sundat? Vždycky to jde blbě. Povolit a poklepávat průbojníkem tzn otáčet s ním. Pak ho musíš něčím podebrat a vyvodit tahovou sílu a přitom dál klepat a pootáčet... fuška....
Stává se, že se i rozpadne na 2 části, ale to nevadí, složíš ho a většinou jede dál.
O čištění už je tady toho napsáno dost.
Hodně zdaru přeji.
wecka
Je tam většinou z důvodu plnění ekologických požadavků.
Najdeš ho na sacím potrubí spíše vlevo - takový váleček z konektorem.
Jak ho sundat? Vždycky to jde blbě. Povolit a poklepávat průbojníkem tzn otáčet s ním. Pak ho musíš něčím podebrat a vyvodit tahovou sílu a přitom dál klepat a pootáčet... fuška....
Stává se, že se i rozpadne na 2 části, ale to nevadí, složíš ho a většinou jede dál.
O čištění už je tady toho napsáno dost.
Hodně zdaru přeji.
wecka
Naposledy upravil(a) wc dne pon lis 12, 2007 19:22, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
EGR " ochladzuje" spaľovací proces pri už zahriatom motore. Nééé ?
http://dieselpower.cz/forum_old/viewtop ... 3&t_id=206
http://dieselpower.cz/forum_old/viewtop ... 3&t_id=206
Laguna II, 1,9 dCi, 88 kW,
----------------------------
----------------------------
Pffff...to kdybych věděl, jak to mají soudruzi seštelované...
Každopádně určitě tam je kvůli ekologie, ochuzení směsi a tvorbě NOxů. Jestli jede jen při teplém motoru nevím, ale proč by si nepřihřáli polívčičku i při studeném motoru, když výkon není požadován ? Trochu teplého smradu přece prospěje, nééé?
wecka
Každopádně určitě tam je kvůli ekologie, ochuzení směsi a tvorbě NOxů. Jestli jede jen při teplém motoru nevím, ale proč by si nepřihřáli polívčičku i při studeném motoru, když výkon není požadován ? Trochu teplého smradu přece prospěje, nééé?
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- L U K Y
- Advanced member
- Příspěvky: 284
- Registrován: sob bře 24, 2007 14:10
- Bydliště: SK - IRL
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
fotky EGR
http://picasaweb.google.sk/HAFKOO/EGRventil
toto citujem z DIALOGYS:
Ucel systemu EGR:
Recirkulace výfukových plynu se používá za úcelem snížení obsahu oxidu dusíku (NOx) ve výfukových plynech.
Rídicí jednotka vstrikování rídí prostrednictvím elektromagnetického ventilu prutok recirkulace výfukových plynu.
PODMÍNKY CINNOSTI
Parametry urcující aktivaci elektromagnetického ventilu EGR jsou následující:
– teplota chladicí kapaliny,
– teplota vzduchu,
– atmosférický tlak,
– poloha pedálu akcelerátoru,
– otácky motoru.
Systém EGR je vypnutý, pokud:
– je napetí akumulátoru nižší než 9 V,
– jsou otácky motoru nižší než 700 1/min,
– dvojice parametru (otácky motoru/zatížení) je vyšší než mezní hodnota uložená v pameti,
– rychlost jízdy vozidla je nižší než 12 km/h, otácky motoru jsou nižší než 1000 1/min a teplota chladicí kapaliny je vyšší než 60oC po dobu 40 sekund.
V prípade poruchy:
–prutokomeru vzduchu,
– elektromagnetického ventilu EGR,
– snímace tlaku preplnování,
– elektromagnetického ventilu pro zízení turbodmychadla
není elektromagnetický ventil EGR napájen.
http://picasaweb.google.sk/HAFKOO/EGRventil
toto citujem z DIALOGYS:
Ucel systemu EGR:
Recirkulace výfukových plynu se používá za úcelem snížení obsahu oxidu dusíku (NOx) ve výfukových plynech.
Rídicí jednotka vstrikování rídí prostrednictvím elektromagnetického ventilu prutok recirkulace výfukových plynu.
PODMÍNKY CINNOSTI
Parametry urcující aktivaci elektromagnetického ventilu EGR jsou následující:
– teplota chladicí kapaliny,
– teplota vzduchu,
– atmosférický tlak,
– poloha pedálu akcelerátoru,
– otácky motoru.
Systém EGR je vypnutý, pokud:
– je napetí akumulátoru nižší než 9 V,
– jsou otácky motoru nižší než 700 1/min,
– dvojice parametru (otácky motoru/zatížení) je vyšší než mezní hodnota uložená v pameti,
– rychlost jízdy vozidla je nižší než 12 km/h, otácky motoru jsou nižší než 1000 1/min a teplota chladicí kapaliny je vyšší než 60oC po dobu 40 sekund.
V prípade poruchy:
–prutokomeru vzduchu,
– elektromagnetického ventilu EGR,
– snímace tlaku preplnování,
– elektromagnetického ventilu pro zízení turbodmychadla
není elektromagnetický ventil EGR napájen.
LIIGrandtour 1.9dci/88kw, tempomat, 8xairbag - ,ol.filter vecsi z P307, zrk.folie, disky ENZO, subik , denne LED svetla. odislo turbo..konec asi..
Ford Fusion2 1.4tdci, vyhrievane predne sklo-ked si clovek na to zvykne tak uz nemoze byt bez toho :} predane
Fiat stilo 1.9 115k panoramaticka strecha...
SkuterSUZUKI Burgman 250
najnovsi prirastok HONDA LEGEND 3.5 V6 VTEC, SHAWD 4x4, 295konikov
Ford Fusion2 1.4tdci, vyhrievane predne sklo-ked si clovek na to zvykne tak uz nemoze byt bez toho :} predane
Fiat stilo 1.9 115k panoramaticka strecha...
SkuterSUZUKI Burgman 250
najnovsi prirastok HONDA LEGEND 3.5 V6 VTEC, SHAWD 4x4, 295konikov
Vyndaval jsem EGR ventil, protože byl odpojený a zaslepený, tak sem ho vyčistil a vyndal záslepku, auto jezdí jako dřív, ale co mě překvapilo je, že v sacím potrubí, kde je ventil, byl olej. Je to normální?
A je mezi přírubou toho přívodu od výfuku a členem sání nějaká objímka s těsněním, nemáte někdo foto, dá se to koupit, já tam měl záslepku?
Dík
A je mezi přírubou toho přívodu od výfuku a členem sání nějaká objímka s těsněním, nemáte někdo foto, dá se to koupit, já tam měl záslepku?
Dík
Laguna II 2.2 Dci 110Kw 2002
- mabrus
- Junior member
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte dub 01, 2008 09:50
- Bydliště: Vracov
- Kontaktovat uživatele:
heh.. EGR... včera jsem si jel, měl jsem naloženo 50kg v kufru, jel jsem v obci cca 50km/h na rychlostní stupeň 4 (dost nízké ot.) no a u cedule na to šlápnu abych to rozhýbal jako vždy a... ejhle nic.. auto se ani nehnulo, ba naopak začalo zpomalovat a to na jakýkoliv rychlostní stupeň...tak jsem hned zastavil, vypnu to, zapnu znova a zase nic, motor se nedostal ani nad 1tis. ot....tak mě hned napadlo že to bude EGR - zase... je to cca 2500 km co jsem ho čistil (byl černý a hlavně tam byl kouslý kousek nějakého něčeho tak se mi to nechtělo tenkrát vůbec zavřít ten EGR a nejelo to, no a po vyčištění to jezdilo jako divé).. no a teď tohle... potom jsem se s tím rozjel abych dojel aspoň někam a pořádně sem tomu šlápnul aby se to trochu rozhýbalo a dostalo do nějakých toček, no a jak sem to krmil tak vyskočila ona známá hláška "Check injection" tak mi to bylo hned jasné.. od té chvíle to už jelo- sice omezeným způsobem ale jelo... po půl hodině jsem na 15 min zastavil a po nastartování to běží normálně zase, ale přesto to dneska chci vyčistit znova.. ale otázka zní, jestli je možné že se to tak usazuje "už" po 2500km ?? ...taky jsem si říkal že bych to mohl zaslepit, na foru jsem tady četl rady jak na to, ale mám 1.9 dCi a tam to nějak nevyhovovalo ty rady na to, jak je tam ten ventil umístěný (teoreticky) takže než se na to vrhnu - máte to někdo na tomhle motoru zaslepené? nebo se to jenom pootáčí to egr celé ? dík
Renault Laguna II 2002 1,9dCi Privilége, 88kw/120k, ABS,EBV,ESP,ASR,8xAirbag, 17" Silverstone,xenony...bla bla bla.. no kde co no, prej všechno ..
Normálně to zaslep. vyčistit, pootočit a chytnout na jeden šroubek.
Mám ho sice v provozu, ale už se mi taky jednou haltnul, tak čekám až se sekne nadobro a pak pude zrušit
když se to sekne a auto nejede, pomůže vytáhnout konektor a zlehka poklepat po EGR klíčem na kola. Dá se pak v poho dojet.
wecka
Mám ho sice v provozu, ale už se mi taky jednou haltnul, tak čekám až se sekne nadobro a pak pude zrušit
když se to sekne a auto nejede, pomůže vytáhnout konektor a zlehka poklepat po EGR klíčem na kola. Dá se pak v poho dojet.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
co presne myslis? kde? jedine tesnenie ktore je dostupne pri vybrati EGR je to co je pod EGR, teda medzi egr a tym telom motora kde je to prisroubovane. To tesnenie je kovove a stoji asi 100-200 korun v renaultesanjasin píše: A je mezi přírubou toho přívodu od výfuku a členem sání nějaká objímka s těsněním, nemáte někdo foto, dá se to koupit, já tam měl záslepku?
Dík
ja som ho preistotu kupil ked som cistil egr lebo podla manualu sa ma vymienat ale kludne tam mohlo aj to stare zostat, ja som si povodne myslel ze nie je kovove takze by mohlo byt rozsypane ale to kovove sa nema ako znicit ako ho neznicis pri demontazi
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
- mabrus
- Junior member
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte dub 01, 2008 09:50
- Bydliště: Vracov
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem se do toho EGR pustil hned jak sem přišel domů... vymontoval jsem ho a vzhledem k tomu že sem ho čistil nedávno tak šel ven jako po másle ... ale byl opět zapráskaný, sice ne jako předtím, ale po 2500 km bych nečekal že tak moc.. tak jsem ho zase komplet vyčistil a už je zase jako nový.. dal jsem se do toho zaslepení - teda pootočením... když jsem to pootočil tak aby to bylo zaslepené ten přívod a aby to vyšlo na ten jeden šroubek na přitáhnutí, tak jsem zjistil, že jsou možné dvě polohy toho zaslepení tak aby to bylo chytlé tím jedním šroubkem, ale použitelná je jenom ta jedna poloha jak jsem pochopil - při té druhé trčí ten konektor rovnou do míst, kde je přivod pro tu "škrtící klapku" nebo co to tam je....takže sem to dal na jeden šroubek s tím, že ten konektor směřuje směrem dolů... tak snad jsem to udělal dobře a nic se tam nepo...to... byl jsem to samozřejmě hned projet a je znát razantní změna oproti tomu jak to bylo ...žjůůůva... zbytečná věc opravdu, tenhle EGR ventil...ale před emisema asi rači šup spátky co, nebo to někomu prolezlo snad emisema taková úprava ? ... mno, mě to čeká sice za dva roky až...takže teď už bude snad od tohohle pokoj - žeby o problém míň?
Renault Laguna II 2002 1,9dCi Privilége, 88kw/120k, ABS,EBV,ESP,ASR,8xAirbag, 17" Silverstone,xenony...bla bla bla.. no kde co no, prej všechno ..
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Na emisích stejně měřej jen vypadlý brikety -
korigovaný součinitel absorbce. Jenom mi je divný, že v TP mám hodnotu 2,50, ale pod kapotou je štítek s hodnotou 1,60.
korigovaný součinitel absorbce. Jenom mi je divný, že v TP mám hodnotu 2,50, ale pod kapotou je štítek s hodnotou 1,60.
Naposledy upravil(a) Šamša dne ned kvě 18, 2008 18:58, celkem upraveno 1 x.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Zjišťuje se emise CO2 (kysličník uhličitý, stejný jako v sodovkárně), ale při homologačních testech. Dneska je to povinný údaj do kol. V.7 v posledním modelu technických průkazů. Skleníkový efekt ap.
U diesela se kontrolují otáčky volnoběhu, přechodové a při nich kouřivost. Oxidy dusíku ne, na to není v emisních stanicích ani technologie.
U benzínu otáčky volnoběhu, při nich oxidy uhlíku, uhlovodíky, hodnota lambda a to samé v tzv. zvýšeném volnoběhu (nezatížený motor, otáčky jak u kterého někde mezi 2 500 až 3 000). Také to ukazuje procento kyslíku ve spalinách.
Jestli máš možnost, změř si diesela na benzínovém analyzátoru. Když odcedíš saze, abys neucpal filtr analyzátoru, tak máš výsledek jak z pračky vzduchu. Jenom hodnotu lambda lehce neošvindluješ.
U diesela se kontrolují otáčky volnoběhu, přechodové a při nich kouřivost. Oxidy dusíku ne, na to není v emisních stanicích ani technologie.
U benzínu otáčky volnoběhu, při nich oxidy uhlíku, uhlovodíky, hodnota lambda a to samé v tzv. zvýšeném volnoběhu (nezatížený motor, otáčky jak u kterého někde mezi 2 500 až 3 000). Také to ukazuje procento kyslíku ve spalinách.
Jestli máš možnost, změř si diesela na benzínovém analyzátoru. Když odcedíš saze, abys neucpal filtr analyzátoru, tak máš výsledek jak z pračky vzduchu. Jenom hodnotu lambda lehce neošvindluješ.
- mabrus
- Junior member
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte dub 01, 2008 09:50
- Bydliště: Vracov
- Kontaktovat uživatele:
wc píše:Ještě si prostříkni váhu vzduchu odmašťovačem, jestli ti to nějak blbě neměří, že se tak zasí...l EGR.
Tím odmašťovačem myslíš nějaký takovýhle
Kód: Vybrat vše
http://stresni-nosice-prikryl.cz/_c55_l3_p19352_/technika-dilna/odmasovac-motoru.aspx
Renault Laguna II 2002 1,9dCi Privilége, 88kw/120k, ABS,EBV,ESP,ASR,8xAirbag, 17" Silverstone,xenony...bla bla bla.. no kde co no, prej všechno ..
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Tak jsem ho včera taky vyhypal ven, jak popisuje wécka a před tím jsem jsem ještě nalil Konkor do těch kanálů, aby ten karbon povolil, vyčistil a pootočil spodek o 120° po směru hodinových ručiček, kde to pásne do předního otvoru a cívku přichytil na původní otvory, jen jsem ze spodku vyďoubnul ty vodící nýtky, ty tam vadili. Už na tu hromadu sazí a špíny prdím - takhle zaslepit.
Naposledy upravil(a) Šamša dne ned kvě 18, 2008 19:06, celkem upraveno 1 x.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Chtěl jsem na Andreině Laguši vyhodit EGeRko a bylo to zcela beznadějné. Někdo přede mnou to už zkoušel a cívka byla oddělená od ventilu, což by až tak nevadilo. Horší bylo to, že těleso toho ventilu bylo z nějaké lehké slitiny a okamžitě po jakékoliv snaze o poklepání se to lámalo jak perník...
Nicméně nedrhnul, chodil pěkně, tak jsem to složil zpět. Kdyby to začalo blbnout, musel by se dotáhnout šroubovákem do zavřeného stavu a cívku dát na distančky, ať si chodí v luftě.
Tak jsme aspoň vypucovali váhu, trochu poopravili ulomené nožky filtrboxu a pokecali
wecka
Nicméně nedrhnul, chodil pěkně, tak jsem to složil zpět. Kdyby to začalo blbnout, musel by se dotáhnout šroubovákem do zavřeného stavu a cívku dát na distančky, ať si chodí v luftě.
Tak jsme aspoň vypucovali váhu, trochu poopravili ulomené nožky filtrboxu a pokecali
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Já to měl taky jako perník, ulomila se jedna packa, ale neřeším to, protože pootočením byla stejně nanic. Původní EGR co jsem tam měl před lety bylo trochu jiné masivnější konstrukce, jednoho kusu, kde je cívka jakoba zalisovaná do hliníkové příruby, ten je bohužel rozhrkaný. Jestli nějaký šikovný soustružník by měl zájem a opravil si ho nějakým nástavcem, tak ho věnuji zadarmo.
Wécko, měl si tam taky nabryndat Konkor a nechat rozmočit karbon.
Wécko, měl si tam taky nabryndat Konkor a nechat rozmočit karbon.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Jooo, ono by to asi nějak šlo, kdyby byl čas a důvod. Chtěli jsme to udělat jenom preventivně.
Ándrí tam má jiné věci na řešení: vlnovec (nejspíš), pískající turbo, čtečku, mikrospínač na kartě...
Ale v bílé barvě je to auto kouzelné, to musím uznat. (...stejně jako jeho krásná majitelka )
wecka
Ándrí tam má jiné věci na řešení: vlnovec (nejspíš), pískající turbo, čtečku, mikrospínač na kartě...
Ale v bílé barvě je to auto kouzelné, to musím uznat. (...stejně jako jeho krásná majitelka )
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Dnes jsem se pokoušel vyndat EGR. Odšrouboval jsem 3 šrouby jak jsem tahal, tak upadla cívka. To co zůstalo na motoru, taková ta "tyčka s pružinkou" to chodí dovnitř a ven lehce, lze tedy předpokládat, že není zas.aný, nebo to tak chodí i když je plný karbonu? Jo a nemohl jsem to dostat ven, ulomila se jedna packa s dírou na šroub. Jak jsem četl, pomůže prošplíchnutí Konkorem nebo WDčkem?
- mojinmojin
- Starting member
- Příspěvky: 86
- Registrován: sob bře 01, 2008 13:44
- Bydliště: Ostrava
Taky bych to Egr rád pořešil ale nerad bych něco zpackal.
http://www.lagunaklub.cz/index.php?opti ... pic=2768.0
http://www.lagunaklub.cz/index.php?opti ... pic=2768.0
2,2DCi Grandtour - Privileg
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: ZdenekH83 a 25 hostů