Zanesené sání, EGR ventil (vyčištění, zaslepení + foto)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Petranek5
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: sob pro 08, 2007 19:51

Příspěvek od Petranek5 » úte lis 10, 2009 16:23

[quote="Petranek5"]Zdravim hledal jsem to tu x krat,ale nemuzu najit fotky pootoceni EGR ventilu. Dekuji za pomoc pripadne odkaz
Renault 5 r.v. 1988 1,8 54Kw
Renault Megane r.v.1998 1,6e 66Kw
Renault Laguna II Grandtour r.v. 2002 1,9 DCi 88Kw @ 110Kw INITIAL paris
Renault Laguna III Grandtour r.v. 2009 2,0 DCi 110 Kw

Uživatelský avatar
Terr
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » sob lis 28, 2009 21:07

Tak jsem se snažil vyndat EGR pro vyčištění a skončil jsem ve chvíli, kdy je venku asi z 15-20% a je zaseklý a odmítá se hnout. Zkoušel jsem různé povolovače-spreje, páčidlo, kladivo, několik chlapů, nikdo s tím ani nehne, ani zpátky ani ven, takže mám EGR na kus cesty ven a nemůžu jezdit :(
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 535
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giggo » ned lis 29, 2009 09:36

Terr píše:Tak jsem se snažil vyndat EGR pro vyčištění a skončil jsem ve chvíli, kdy je venku asi z 15-20% a je zaseklý a odmítá se hnout. Zkoušel jsem různé povolovače-spreje, páčidlo, kladivo, několik chlapů, nikdo s tím ani nehne, ani zpátky ani ven, takže mám EGR na kus cesty ven a nemůžu jezdit :(
Podobně na ho*no šel ven i můj. Nakonec povolovače a páčení zabralo a šel. Pokud jej nedokážeš vyndat uplně zkus jej tedy aspoň pootočit a jezdit by Ti mělo jít i v tomdle stavu, jen blbě :( půjde Ti do motoru vzduch o kterým nebude RJ vědět, podobně jako kdyby zůstal otevřenej no.

Slovník!

Podepsááttt slovníku :D
Naposledy upravil(a) Giggo dne ned lis 29, 2009 10:11, celkem upraveno 1 x.
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

Uživatelský avatar
Terr
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » ned lis 29, 2009 09:55

Už jsem jej vyndal. Je celej špinavej, černej, pochopitelně.
Ale myslel jsem, že pootočením se právě problému zbavím a bude jezdit, jako by to bylo zaslepené, tj. že auto se bude chovat normálně.
Tak teď nějak nevím, co s tím mám dělat :(
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

Uživatelský avatar
Terr
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » ned lis 29, 2009 11:05

Tak jsem EGR vyndal, trochu vyčistil (možná zbytečně) a pootočil EGR ve směru hodinových ručiček o dvě díry pro šrouby a konektor nechal odpojený a auto jezdí jako drak.
Spotřebu zatím hodnotit nemůžu, ale výkon šel jednoznačně nahoru.
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 535
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giggo » ned lis 29, 2009 11:33

Terr píše:Tak jsem EGR vyndal, trochu vyčistil (možná zbytečně) a pootočil EGR ve směru hodinových ručiček o dvě díry pro šrouby a konektor nechal odpojený a auto jezdí jako drak.
Spotřebu zatím hodnotit nemůžu, ale výkon šel jednoznačně nahoru.
Pokud si jej pootočil == zaslepil, tak si mohl konektor nechat zapojenej.
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

Uživatelský avatar
Terr
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » ned lis 29, 2009 11:42

Proč?
EGR svojí funkci nemá a když to mám odpojené, auto mi stejně hlásí OK a bez chyby.
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

smahyyy
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: úte zář 29, 2009 20:52
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

pootočení

Příspěvek od smahyyy » čtv pro 03, 2009 12:15

proč jsi to pootočil o dva? něco mi uniklo? myslel jsem že se má pootočit o jeden šrob. nebo je to jedno? :shock:
Laguna II. 1.9dci, 88KW, 2001, 190 000km

Uživatelský avatar
Terr
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: pootočení

Příspěvek od Terr » čtv pro 03, 2009 12:21

Psali o 120 stupňů, což mi to takhle vyšlo...
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

Petranek5
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: sob pro 08, 2007 19:51

Příspěvek od Petranek5 » čtv pro 03, 2009 13:58

Dava se pod civku elektromagnetu podlozky nebo ne???
Renault 5 r.v. 1988 1,8 54Kw
Renault Megane r.v.1998 1,6e 66Kw
Renault Laguna II Grandtour r.v. 2002 1,9 DCi 88Kw @ 110Kw INITIAL paris
Renault Laguna III Grandtour r.v. 2009 2,0 DCi 110 Kw

smahyyy
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: úte zář 29, 2009 20:52
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smahyyy » čtv pro 03, 2009 14:52

aha, já to měl o jeden... vyzkoušim uvidim.
Laguna II. 1.9dci, 88KW, 2001, 190 000km

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 535
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giggo » čtv pro 03, 2009 18:52

Petranek5 píše:Dava se pod civku elektromagnetu podlozky nebo ne???
Já tam žádný neměl.
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

Uživatelský avatar
Terr
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » čtv pro 03, 2009 18:56

Pánové, o kolik děr jste tedy EGRko pootočili směrem doprava?
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát pro 04, 2009 00:41

O dvě dirky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Terr
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » pát pro 04, 2009 07:58

No vida, ještě si něco z tý školy pamatuju :D
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

Uživatelský avatar
TACOSI
Advanced member
Příspěvky: 277
Registrován: ned lis 15, 2009 17:48
Bydliště: Košice - okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TACOSI » pát pro 04, 2009 09:15

Ked po odpojeni konektoru z cievky EGR motor nijako nereaguje,to znamena ze sa nemeni vykon motoru,tak moze byt,ze je ventil zaneseny ?
Pretoze sa mi sice nepodarilo vybrat cely ventil,pretoze ide strasne tazko,,a vlastne uz vobec nejde vybrat viac von,ale vybral som cievku a ta funguje. No a ked pri chode motora zatlacim tu membranu,tak pocujem sanie,,a ked pustim,tak stichne.Znamena to,ze ventil riadne funguje?
Neda mi to hlavne preto,lebo moj motor ma ovela slabsi vykon ako ma mat,,no turbo funguje,vaha vzduchu tiez.Sedel som v kamosovej oktavke tiez 74KW a to sa neda porovnat ani z daleka.

Mam pocit,ze motor zabera viac nie vtedy ked mam pedal skoro na podlahe,ale prave vtedy,ked ho trochu uvolnim,cca do polovice,,proste akokeby ho nieco dusilo,,,,akoked bola stara skoda 120ka presytena :D

Proste motor nema taku silu(rozbeh) ako ma mat,a neviem cim to je.
Laguna 2 GT. Expression 2002, 1.9 dci 74Kw ->96 kW
Audi A6 3.0 TDI 220 kW quattro S-Line :-)

Petranek5
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: sob pro 08, 2007 19:51

Příspěvek od Petranek5 » pát pro 04, 2009 12:17

Hodte jsem fotky toho pootocenyho EGRU.Dik
Renault 5 r.v. 1988 1,8 54Kw
Renault Megane r.v.1998 1,6e 66Kw
Renault Laguna II Grandtour r.v. 2002 1,9 DCi 88Kw @ 110Kw INITIAL paris
Renault Laguna III Grandtour r.v. 2009 2,0 DCi 110 Kw

Uživatelský avatar
Terr
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » pát pro 04, 2009 12:21

TACOSI píše:Ked po odpojeni konektoru z cievky EGR motor nijako nereaguje,to znamena ze sa nemeni vykon motoru,tak moze byt,ze je ventil zaneseny ?
Pretoze sa mi sice nepodarilo vybrat cely ventil,pretoze ide strasne tazko,,a vlastne uz vobec nejde vybrat viac von,ale vybral som cievku a ta funguje. No a ked pri chode motora zatlacim tu membranu,tak pocujem sanie,,a ked pustim,tak stichne.Znamena to,ze ventil riadne funguje?
Neda mi to hlavne preto,lebo moj motor ma ovela slabsi vykon ako ma mat,,no turbo funguje,vaha vzduchu tiez.Sedel som v kamosovej oktavke tiez 74KW a to sa neda porovnat ani z daleka.

Mam pocit,ze motor zabera viac nie vtedy ked mam pedal skoro na podlahe,ale prave vtedy,ked ho trochu uvolnim,cca do polovice,,proste akokeby ho nieco dusilo,,,,akoked bola stara skoda 120ka presytena :D

Proste motor nema taku silu(rozbeh) ako ma mat,a neviem cim to je.
Jestli ti tam zůstal kus ventilu, resp. jestli jsi ho vytáhl jen částečně a zůstal tam zaseklý, tak auto pojede velmi špatně, to samé se stalo mě. Musíš ho vyndat, stojí to hodně úsilí, ale dá se to, i já jsem si myslel, že dřív půjdu do důchodu, ale nakonec povolil a je to teď OK.
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

Uživatelský avatar
Terr
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » pát pro 04, 2009 12:21

Petranek5 píše:Hodte jsem fotky toho pootocenyho EGRU.Dik

Až budu mít chvíli tak sem hodím foto, ale nemám do něj zapojený konektor, protože tam nedosáhne.
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

Uživatelský avatar
TACOSI
Advanced member
Příspěvky: 277
Registrován: ned lis 15, 2009 17:48
Bydliště: Košice - okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TACOSI » pát pro 04, 2009 12:46

Terr píše:Jestli ti tam zůstal kus ventilu, resp. jestli jsi ho vytáhl jen částečně a zůstal tam zaseklý, tak auto pojede velmi špatně, to samé se stalo mě. Musíš ho vyndat, stojí to hodně úsilí, ale dá se to, i já jsem si myslel, že dřív půjdu do důchodu, ale nakonec povolil a je to teď OK.

NJ,ventil je povytiahnuty tak asi 4mm(uz som aj zlomil 2 uchytky :( ) dalej nechce ist,ale rozdiel vo vykone predtym a teraz nieje ziadny.Este ma napadlo,ci predchadzajuci majitel nevymenil agregat za slabsiu verziu :lol:
Laguna 2 GT. Expression 2002, 1.9 dci 74Kw ->96 kW
Audi A6 3.0 TDI 220 kW quattro S-Line :-)

Uživatelský avatar
Terr
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » pát pro 04, 2009 12:53

To mi řekni jak se ti to povedlo, já do toho mlátil, páčil, tahal, všechno možný a ventil to vydržel. Určitě ho vyndej ven, ale netahej ho za ty packy ani za ten plastový konec, to bys mohl urvat. Já jsem ho nakonec vyndal páčidlem a nic jsem nepoškodil.
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

Uživatelský avatar
TACOSI
Advanced member
Příspěvky: 277
Registrován: ned lis 15, 2009 17:48
Bydliště: Košice - okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TACOSI » pát pro 04, 2009 13:22

Ja ho najprv hasakom chytil,a trochu rozhybal,,potom som nabil srubovak medzi priruby ale vedla tych usiek,a odlomila sa priruba uz spolu aj z tym uskom,cize nepacil som priamo pri uskach,,,ta zliatina je ako z blata.Keby som ju vedel uchytit blickami - hasakom a trochu z tym pootacat,urcite by to slo,,ale nieje tam ziaden pristup,,to by som musel demontovat cele sanie
Laguna 2 GT. Expression 2002, 1.9 dci 74Kw ->96 kW
Audi A6 3.0 TDI 220 kW quattro S-Line :-)

Uživatelský avatar
Terr
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: ned lis 08, 2009 10:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Terr » pát pro 04, 2009 13:25

Ha, no přívod sání - hadici odmontovat určitě musíš a taky odmontuj ten náhubek s takovou tou pumpičkou co otevírá a zavírá sání, jinak tam vůbec není místo a rozhodně to jen tak nevyndáš. Nad hasákem jsem taky přemýšlel, ale bál jsem se...že to ulomím :D
Renault Laguna II, 1.9 DCi 88kW, 2001, Initiale Paris aka Rendlík Langoš II
Už dojezdil, je z něj dárce orgánů :( zvláštním způsobem mi chybí....

Alfa Romeo 156 2.4 JTDm, motolokofoko.

Uživatelský avatar
TACOSI
Advanced member
Příspěvky: 277
Registrován: ned lis 15, 2009 17:48
Bydliště: Košice - okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TACOSI » pát pro 04, 2009 16:21

No hadicu davam dole,,to je jasne,,ale -----ten náhubek s takovou tou pumpičkou co otevírá a zavírá sání---- to tam nemam.
Zajtra to odfotim,a hodim tu foto.
Laguna 2 GT. Expression 2002, 1.9 dci 74Kw ->96 kW
Audi A6 3.0 TDI 220 kW quattro S-Line :-)

smahyyy
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: úte zář 29, 2009 20:52
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smahyyy » pát pro 04, 2009 16:26

tak jsem to ted znova pootočil, předtim jsem to měl tedy blbě, takže je to o dvě díry ted. Akorát nemam připojenej konektor k egr, protože ho tam nenasadim přes trubici sání. Snad to nebude na škodu. Pojedu to projet za chvíli a dám vědět jestli se to zlepšilo do výkonu :shock:
Laguna II. 1.9dci, 88KW, 2001, 190 000km

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 41 hostů