Převodovka - řachtání na 3 a 4

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Carc
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: pon pro 12, 2005 23:54
Kontaktovat uživatele:

Převodovka - řachtání na 3 a 4

Příspěvek od Carc » stř srp 22, 2007 18:48

Pánové, při akceleraci a deceleraci na 3 a 4 je v kabině zřetelně slyšet pravidlené řachtání. Na ostatní stupně to nedělá. Navíc, při zařazené 3 trošku vibruje páka. Žádné projevy na plynulosti zrychlení, auto se chová normálně

Podle všeho je to v převodovce, potutelně jsem se usmál, když jsem opětovně dočetl problémy Dráčka a povídání o ceně nové převodovky a repasu staré. Zítra mi to v servisu omrknou a dobrá rada bude, jako obvykle, vyměnit.

Pokud máte někdo podobnou zkušenost, napiště sem. Zatím se připravuju na nejhorší... Olej byl nedávno doplněn (cca 0,3l).

Uživatelský avatar
dráček
Advanced member
Příspěvky: 309
Registrován: pát zář 08, 2006 02:37

Příspěvek od dráček » stř srp 22, 2007 23:45

Přeji ti, aby se ti nestalo to co me, ale takhle to začínalo.... poté se přidaly problémy se zpětným chodem a pak byla kaput, tak pak dej vědět, držím palc... :)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv srp 23, 2007 09:08

pokud to je převodovka, vyhodit, rozkuchat a podívat se co s tím je.
vyměnit kola, spojky, synchrony a pružinky na 3 a 4.

Pokud to ovšem nebude dražší, než jiná převodovka. :cry:

Ale za pokus to stojí.

wc :wink:

PS: měnil jsi olej?
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Carc
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: pon pro 12, 2005 23:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carc » čtv srp 23, 2007 22:17

Prý jsou to vysypaný ložiska v převodovce. Technik se tvářil, že ví, o čem mluví :roll: . Převodovka půjde ven, práce na tři dny, celková suma CZK 18 000.-. Olej měněný nebyl, ale byl dolitý originál (aktuálně 95tkm).

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » čtv srp 23, 2007 23:52

Carc píše:Prý jsou to vysypaný ložiska v převodovce. Technik se tvářil, že ví, o čem mluví :roll: . Převodovka půjde ven, práce na tři dny, celková suma CZK 18 000.-. Olej měněný nebyl, ale byl dolitý originál (aktuálně 95tkm).
Ak by si to chcel robit sam, mam nejake pdf na vymenu prasknuteho loziska v prevodovke PK6. Je to sice v taliancine ale je tam plno fotografii. Asi to lozisko v prevodovkach odchadza castejsie, ked na to urobili navod.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát srp 24, 2007 09:57

pokud je to jenom lagr, je to sranda... :wink:
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Carc
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: pon pro 12, 2005 23:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carc » pát srp 24, 2007 20:43

Chlapci, je to sice docela ranec, ale pořád lepší, než 58 za repas nebo ke stovce za novou.

Takže rada na závěr - podle zkušeností je tohle docela běžný problém, který, když se zanedbá, končí smrtí převodovky. Takže jestli na 3 nebo 4 slyšíte klapání, raději to ihned řešte...

Carc
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: pon pro 12, 2005 23:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carc » stř srp 29, 2007 21:50

Laco19: Díky, ale opravy raději přenechám zkušenějším. Dnes mi to předali. Nakonec provedli GO převodovky za 16 klacků. Nutno říct, že po těch pár dnech, co jsem jezdil v otcově 2.0IDE, se ke své svižné 2.2DCi vracím velmi rád...

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv srp 30, 2007 07:37

Dobrá cena.

Ale myslím, že za těch 16 tis máš tak vyměněné to vysypané ložisko a možná ještě druhé na předloze nebo k tomu něco malého.

Lompletní geoška by byla kua drahá...

Ale hlavně, že jezdí... :D :D :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Krejča
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: pát pro 31, 2004 10:02
Bydliště: Hranice na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krejča » pát srp 31, 2007 13:39

Carc píše:Laco19: Díky, ale opravy raději přenechám zkušenějším. Dnes mi to předali. Nakonec provedli GO převodovky za 16 klacků. Nutno říct, že po těch pár dnech, co jsem jezdil v otcově 2.0IDE, se ke své svižné 2.2DCi vracím velmi rád...
Už týden jezdím s manželčiným Cliošem. Lagunka má bolavou převodovku. Již jsou známy škody (minimálně spojkové ložisko, ložisko na hlavním hřídeli a chycený obal převodovky). To bude ranec :? Hlavně ale ať už je auto v kupě a jezdí.
Laguna III Grandtour GT 2,0dCi 131kW 2010, Eibach -35mm, 18" RSW RACING 242 GREY
Obrázek
VW Caravele 1,9TDI chip 130k 2006
Laguna II Grandtour 2,2dCi Dynamique 110kW 2002 213000km, Eibach -35mm, 17"origo Alu - taky už minulost
Clio II 1,2 8v 12/98 - minulost

Carc
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: pon pro 12, 2005 23:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carc » pát srp 31, 2007 16:19

wc: Byla provedena výměna všech ložisek a synchronů. Standardní cena u nás v R 18, ukecal jsem je na 16. Nicméně těch peněz nelituju, protože auto je jako znovuzrozené.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát srp 31, 2007 21:26

Jestli je tomu opravdu tak tak to máš super.

Ale nevím, nevím.... nezdá se mi to. Do převodovek je všechno drahé jako kráva. Alespoň na R21 to byly šílené cechy...

wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

zazík
Junior member
Příspěvky: 115
Registrován: pon bře 26, 2007 19:08

Příspěvek od zazík » pát srp 31, 2007 23:12

jsou problémi s převodovkami i u benzínáků,nebo jenom u naftáků,nikdo s benzínákem ohledné převodovky sem nepsal,jinak v kolika km měnit olej v převodovce,v Renaultu mi řekli jako u rozvodáku 120 000 km nebo po 5 letech,mám najeto 68 000 km(poctivejch),s řazením problém nemám,ale už jsem zažil přesnější a měkčí řazení :wink:
Renault Laguna II.,18-16V 89 kW(123 koníků) Expression,už ne

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » sob zář 01, 2007 01:30

wc píše:Jestli je tomu opravdu tak tak to máš super.

Ale nevím, nevím.... nezdá se mi to. Do převodovek je všechno drahé jako kráva. Alespoň na R21 to byly šílené cechy...

wc :D
Pozrel som dialogys. Ceny lozisk su cca 1000SK za kus sychrony cca 750SK za kus, vsetko bez DPH. To naozaj prekvapi, ked za maly kusok plastu pytaju v Renaulte partisic...

Babik78
Člen RCČR
Příspěvky: 608
Registrován: úte led 04, 2005 22:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Babik78 » sob zář 01, 2007 01:56

Laco19 píše:
wc píše:Jestli je tomu opravdu tak tak to máš super.

Ale nevím, nevím.... nezdá se mi to. Do převodovek je všechno drahé jako kráva. Alespoň na R21 to byly šílené cechy...

wc :D
Pozrel som dialogys. Ceny lozisk su cca 1000SK za kus sychrony cca 750SK za kus, vsetko bez DPH. To naozaj prekvapi, ked za maly kusok plastu pytaju v Renaulte partisic...
Neustale hovorite o cenach z dialogisu, mate ho nekdo ceskej??? Omlouvám se za :off:
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78

Carc
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: pon pro 12, 2005 23:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carc » sob zář 01, 2007 15:38

Mno, snad všem, co nevěří, pomůže i následující info - jsem u nich už VIP, protože na všech 4 autech jsem jim navíc už zaplatil jedno celé další. Dále mi vysvětlovali, že cena je nižší proto, že objednávali celou převodovkovou sadu, ne jednotlivé díly.

Nicméně sorry, chlapci, ale 16 klacků za opravu převodovky při necelých 100tkm mi tedy přijde ranec, jako kráva! :boink:

Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 270
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trtsoft » sob zář 01, 2007 22:09

Laco19 píše:
Carc píše:Prý jsou to vysypaný ložiska v převodovce. Technik se tvářil, že ví, o čem mluví :roll: . Převodovka půjde ven, práce na tři dny, celková suma CZK 18 000.-. Olej měněný nebyl, ale byl dolitý originál (aktuálně 95tkm).
Ak by si to chcel robit sam, mam nejake pdf na vymenu prasknuteho loziska v prevodovke PK6. Je to sice v taliancine ale je tam plno fotografii. Asi to lozisko v prevodovkach odchadza castejsie, ked na to urobili navod.

prosim mohl bys me to zaslat take
na email trtsoft@seznam.cz

moc dekuji TR
8/2006-3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 9/2017 Thaila I, 1,4 K4J/16V/72kW

Uživatelský avatar
Krejča
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: pát pro 31, 2004 10:02
Bydliště: Hranice na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krejča » pon zář 03, 2007 12:44

Carc píše:Mno, snad všem, co nevěří, pomůže i následující info - jsem u nich už VIP, protože na všech 4 autech jsem jim navíc už zaplatil jedno celé další. Dále mi vysvětlovali, že cena je nižší proto, že objednávali celou převodovkovou sadu, ne jednotlivé díly.

Nicméně sorry, chlapci, ale 16 klacků za opravu převodovky při necelých 100tkm mi tedy přijde ranec, jako kráva! :boink:
Osobně v převodovce vidím další konstrukční problém Laguny, protože i kámošovi na 2,2dCi nepřežila převodovka 135tis.
Laguna III Grandtour GT 2,0dCi 131kW 2010, Eibach -35mm, 18" RSW RACING 242 GREY
Obrázek
VW Caravele 1,9TDI chip 130k 2006
Laguna II Grandtour 2,2dCi Dynamique 110kW 2002 213000km, Eibach -35mm, 17"origo Alu - taky už minulost
Clio II 1,2 8v 12/98 - minulost

Carc
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: pon pro 12, 2005 23:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carc » pon zář 03, 2007 19:26

Ještě seznam součástek z faktury, může vás to zajímat:

Obrázek

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte zář 04, 2007 06:54

Laco19 píše:
wc píše:Jestli je tomu opravdu tak tak to máš super.

Ale nevím, nevím.... nezdá se mi to. Do převodovek je všechno drahé jako kráva. Alespoň na R21 to byly šílené cechy...

wc :D
Pozrel som dialogys. Ceny lozisk su cca 1000SK za kus sychrony cca 750SK za kus, vsetko bez DPH. To naozaj prekvapi, ked za maly kusok plastu pytaju v Renaulte partisic...
Tak to koukám. Pamatuji se, že pružinka pod synchron trojky R21 (byla velká tak centimetr stála přes tři kila, tzn. tři pružinky litr.
Za ložisko chtěli tuším 4 litry a kolo (protikus k synchronu s kuželem) stálo kolem 5 táců. Cenu za ten synchr. kroužek si už nepamatuju, ale byly to tisíce. Omývalo mě a nakonec jsem koupil jen ty pružinky.

Asi dostali trošku rozum, protože s takovou cenovou politikou by dneska nepochodili.

To je dobrá zpráva :D :D :D

wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte zář 04, 2007 07:02

PS: Souhlasím s Carc-em.

Je to humus. Soudruzi se opět nepředvedli. Kdysi někdo řekl, že auta by měli navrhovat francouzi a konstruovat a vyrábět němci.

:idea: Tak bychom měli auto s francouzským designem Renault (100%), velkým vnitřním prostorem Renault (100%), náhonem 4x4 od Audi(100%), vzduchovým pérováním Mercedes(100%) a podvozkem a motorem BMW(100%).

:arrow: Neznám lepší příklad synergického zvýšení hodnoty :D :D :D

Fantazii zdar !

wece :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » úte zář 04, 2007 07:07

wc píše:PS: Souhlasím s Carc-em.

Je to humus. Soudruzi se opět nepředvedli. Kdysi někdo řekl, že auta by měli navrhovat francouzi a konstruovat a vyrábět němci.

:idea: Tak bychom měli auto s francouzským designem Renault (100%), velkým vnitřním prostorem Renault (100%), náhonem 4x4 od Audi(100%), vzduchovým pérováním Mercedes(100%) a podvozkem a motorem BMW(100%).

:arrow: Neznám lepší příklad synergického zvýšení hodnoty :D :D :D

Fantazii zdar !

wece :D
A na vyrobu tohoto auta sa postavi fabrika v Rumunsku...

Jan Melichar
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: čtv led 08, 2004 13:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jan Melichar » úte zář 04, 2007 08:08

Jaká to byla převodovka JH/JR nebo PK6? Doufal jsem, že se sypou jenom PK. Z té faktury vidím, že ti tam dali olej TRJ takže by to měla být JH/JR?
Renault Megane Grandtour 1,3 Tce 2022
Renault Clio Grandtour 0,9 Tce 2019
Renault 19 1,8 16V 1992, Renault Laguna II 1,6 16V 2001,Renault Laguna III 2,0 16V 2011- ex

Carc
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: pon pro 12, 2005 23:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Carc » úte zář 04, 2007 21:09

Jan Melichar: typové označení převodovky neznám, ale moje auto je Lag II 2.2dCi uvedená v provoz dne 25.4.2002. To by mělo znalým pomoct.

Jan Melichar
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: čtv led 08, 2004 13:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jan Melichar » stř zář 05, 2007 08:33

Carc píše:Jan Melichar: typové označení převodovky neznám, ale moje auto je Lag II 2.2dCi uvedená v provoz dne 25.4.2002. To by mělo znalým pomoct.
No tak jestli tam máš šestikvalt což předpokládám že jo tak to je PK6. Ale pak je divná ta faktura protože do PK6 podle renaultu patří převodový olej TRP = lepší = dražší než TRJ takže jestli ti tam nalii TRJ tak bych řek že to neni úplně správně. No zdejší oborníci mě třeba opraví, ale TRJ (už podel názvu patří do převodovek značených jako J... a TRP do P...). Navíc náplň by měla být 2.2l, tak doufám že ti alespoň dali ten zbytek oleje (dle faktury 4l) .
Renault Megane Grandtour 1,3 Tce 2022
Renault Clio Grandtour 0,9 Tce 2019
Renault 19 1,8 16V 1992, Renault Laguna II 1,6 16V 2001,Renault Laguna III 2,0 16V 2011- ex

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 hostů