Palivový filter - ohrev
Moderátor: Moderators General
Palivový filter - ohrev
Ahojte, chcem sa s vami podeliť o moju skúsenosť, ktorú som mal s palivovým filtrom. Bol mráz asi tak -10 C, naštartoval som a vyrazil na cestu. Po asi kilometru mi auto začalo auto cukať, motor vynechával a zhasol. Po niekoľkých opakovaní mi vyskočila červená hláška STOP a niečo s chybou vstrekovania. Podarilo sa mi vrátiť späť domov a začal som hľadať chybu. Po kontrole palivového filtra som zistil, že je zanesený parafínom, ktorý keď som vybral na prst sa hneď pekne rozpustil. Toto sa mi nikdy ešte nestalo pri takom slabom mrazu, tak som mal podozrenie, že mi nefunguje ohrev paliva. Po preštudovaní schémy zapojenia a po premeraní napájania ohrevu som zistil, že napätie do ohrevu ide. Po premeraní ohrevu bol ale obvod otvorený. Tak som objednal nový obal filtru a prišiel mi aj s novým filtrom aj gumičkami celkom za 25€ + 10€ doprava z webu autodiely24 alebo audoc. Po premeraní nového filtra som zistil, že obvod ohrevu je stále otvorený tak ma napadlo či tam nebude zabudovaný bimetal, ktorý reguluje teplotu nafty. V schéme zakreslený nebol. Po schladení plynom do zapaľovača pekne cvakol a obvod sa uzatvoril, čo mi potvrdilo domnienku ohľadom termostatu. Po kontrole starého filtra sa obvod neuzatvoril tak som zistil, že ohrev nefunguje. Po nahodení nového filtra bolo ešte potrebné vymazať chybu z riadiacej jednotky lebo bola vedená ako trvalá a vážna. Diagnostiku ohrevu palivového filtra riadiaca jednotka nerobí preto môže byť veľmi metúce po zobrazení danej chyby čo som mal ja na vysokotlaký okruch ako čerpadlo alebo vstreky. Tak len toľko z mojej strany, možno to niekomu pomôže.
Laguna II, 2001, 1.9 DCI, 88kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů