STK problém
Moderátor: Moderators General
STK problém
Zdravím všetkých, ide o RENAULT LAGUNA 1.9DCI 88KW ROČNIK 2001. Na stk som neprešiel kôli OVALITE namerali 25% povedal že krivý kotúč, kotúče s ložiskami, platničky nové a ešte horšie na stk namerali 34% a na druhej strane len 4% napadá mi už iba vymeniť brzdový strmeň. Za každú maličkú radu ďakujem.
Jedná sa o zadné pravé.
Jedná sa o zadné pravé.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 853
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK problém
a když jsi měnil kotouče, čistil jsi třmen, aby dobře běhal? nehřejí se ti náhodou zadní kola? pokud jsi třmen neřešil, pravděpodobně jsi si zkřivil kotouč přibržďováním třmenu. může se to stát i při poměrně krátké jízdě.....
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Re: STK problém
Minuly rok mi auto i motorku odebrali hned na zacatku a predali az na konci. Predpokladam, ze i tobe. U moto jsem mel asi stesti, protoze nekdy pri zahrati troch kope. (nahrada ABS) Pri mereni hazivodti odchylkometrem namerim pokazde jine hodnoty na studenych. Tezko merit zahrate.
Ted mam propadnutou na LIII, tak uvidim. Jdu az po 30.6. To mi jiz nebudou lepit ty pitome nalepky na sklo. Pak jeste ceka LII a dva roky stojici Transporter. To asi bude veselo.
Nenasel jsem k tomu na nete nic seriozniho. V jedne debate uvadi toto:
Ovalita brzd sa vola ten test, rozdielny pritlak na kotuc pri otacke kolesa, udavane v percentach
Tady je u clanku i nejake video, jak se od 2016 meri na STK.
https://www.tvnoviny.sk/domace/1827567_ ... -30-sekund
Bubny vsal LII nema.
Ze se tenky kotouc na motorce po prohrati zvlni, neni problem.
Pochybuji, ze u Renaultu se novy kotouc u zadni brzdy da prehrat. To by se musela zablokovat. Predni novy kotouc muze smajdat, pokud se neocisti dosedaci plocha. U zadnich, ktere se toci na novem loziskem na ose, se pri montazi nic pokazit neda. (mozna nedostatecne dotazeni matice) Kdyz bude trmen, nebo deska, z jakehokoliv duvodu sregem, nebudou desky dosedat celou plochou, ale budou se trit po celem obvodu. Mel by byt snizeny ucinek.
LII je znama zablokovanim mechanismu rucni brzdy, hlavne u prave strany. To ale zpusobovalo nesoumernost brzd na zadni ose.
Pouze muj nazor.
Ted mam propadnutou na LIII, tak uvidim. Jdu az po 30.6. To mi jiz nebudou lepit ty pitome nalepky na sklo. Pak jeste ceka LII a dva roky stojici Transporter. To asi bude veselo.
Nenasel jsem k tomu na nete nic seriozniho. V jedne debate uvadi toto:
Ovalita brzd sa vola ten test, rozdielny pritlak na kotuc pri otacke kolesa, udavane v percentach
Tady je u clanku i nejake video, jak se od 2016 meri na STK.
https://www.tvnoviny.sk/domace/1827567_ ... -30-sekund
Bubny vsal LII nema.
Ze se tenky kotouc na motorce po prohrati zvlni, neni problem.
Pochybuji, ze u Renaultu se novy kotouc u zadni brzdy da prehrat. To by se musela zablokovat. Predni novy kotouc muze smajdat, pokud se neocisti dosedaci plocha. U zadnich, ktere se toci na novem loziskem na ose, se pri montazi nic pokazit neda. (mozna nedostatecne dotazeni matice) Kdyz bude trmen, nebo deska, z jakehokoliv duvodu sregem, nebudou desky dosedat celou plochou, ale budou se trit po celem obvodu. Mel by byt snizeny ucinek.
LII je znama zablokovanim mechanismu rucni brzdy, hlavne u prave strany. To ale zpusobovalo nesoumernost brzd na zadni ose.
Pouze muj nazor.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
-
- Experienced member
- Příspěvky: 853
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK problém
po létech kvete hliník pod gumou na pohyblivé části třmenů, která jezdí po šteftech. tohle tím pádem zatuhne a třmen přestane jezdit. stane se to v podstatě každému a pokud to neočistíš a nerozhýbeš, tak si zaděláváš na zkroucení nových kotoučů. většinou tato závada způsobí, že staré kotouče nejsou obržděné v celé své šíři, dost často je kotouč z většiny rezavý. a na nových stačí ujet pár desítek km a pokud to přibržďuje hodně, máš z nich vlnovku....
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Re: STK problém
Zatim jsme jeste nemeli zadneho Renaulta, kteremu by se krasne leskly zadni kotouce. Vsechny casem od kraju rezly. Kyslicnik je tvrdsi a postupne ojizdi okreje desticek a nakonec je orezly okraj i nekolik milimetru. Garantuji, ze plovouci trmeny makaly a makaj, jak maji.
Lestici, jako ja a Samsa vse rozeberou, vycisti, srazi hrany nabarvi a promazou.
Pokud nekdo nahazuje nove kotouce i desky, si musi vsimnout, ze mu nefunguje plovouci trmen, jak ma. Jednoduse by nove desky nanahodil, pokud na cepech neposune na doraz.
Lestici, jako ja a Samsa vse rozeberou, vycisti, srazi hrany nabarvi a promazou.
Pokud nekdo nahazuje nove kotouce i desky, si musi vsimnout, ze mu nefunguje plovouci trmen, jak ma. Jednoduse by nove desky nanahodil, pokud na cepech neposune na doraz.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: STK problém
Jak píšeš, rozeberu vodítka a gumy vyčistím, mažu silikonovou vazelínou, ta nerozleptává gumu. Opěrné plochy destiček a vedení destiček mažu měděnou. Pod prachovky trošičku silikonového oleje, než zatlačím pístky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: STK problém
Brzdový strmeň je nakoniec v poriadku len si lamem hlavu nad tymy platničkami sú tam také drotiky alebo ako to povedať to má byť nasunute ja Tom pieste ? S brzdového strmena
Re: STK problém
Na pistku je drazka a do ni se musi desticka zasunout. Musi pekne na pistu drzet.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: STK problém
Takže ten nový kotúč je krivý buď som to spôsobil ja alebo neviem je tam cca 7 CM kde je ešte nový ako keby sa toho platnička ani nedotkla
-
- Experienced member
- Příspěvky: 853
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK problém
no, tak buď špatně nasazená deska nebo to špatně jezdí. kluci co sem napsali to sice dělají automaticky, ale je spoustu lidí, které to vůbec nenapadne, protože roztáhnout to jde i když to špatně jezdí. může se ještě přidírat pístek jako takový, ale pokud šel v pohodě zatočit, tak spíš ne.
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Re: STK problém
Pokud mas kousek kotouce netknuty, tak to znamena, ze musel byt krivy jeste pred nasazenim. Pokud by jsi mel bloknutou desticku, nebo sregem trmen, neni mozne, aby na rovnem kotouci zustala netknuta plocha. Kdyby se desticka dotykala pouze malou casti, musi na kotouci nalestit komplet kruznici.
Asi bych vzal mikrometr a zmeril silu kotouce maximalniko oteru a netknute casti. Cert vi, v jake cinske garazi kotouc obrabeli a je klidne mozne, ze ne na oboustrannem centru a jedna strana mohla byt pri soustruzeni, nebo dobrusovani upnuta vyosene.
I krivy kotos se da srovnat. Sehnat schopneho soustruznika, nebo brusice. Pripadne najit servis, kde maj neco podobneho
https://www.univer.cz/pojizdny-pristroj ... 700-id5471
Asi bych vzal mikrometr a zmeril silu kotouce maximalniko oteru a netknute casti. Cert vi, v jake cinske garazi kotouc obrabeli a je klidne mozne, ze ne na oboustrannem centru a jedna strana mohla byt pri soustruzeni, nebo dobrusovani upnuta vyosene.
I krivy kotos se da srovnat. Sehnat schopneho soustruznika, nebo brusice. Pripadne najit servis, kde maj neco podobneho
https://www.univer.cz/pojizdny-pristroj ... 700-id5471
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: STK problém
Kotúč vymenený za použitý ovalita dobrá len zase brzdy slabšie príklad na ľavom 1,20 a na pravom 0,70 a prídem s STK a platničky si ešte asi nesadli keďže polovica bola ojazdena
Re: STK problém
Čo mám robiť aby tie brzdy si sadli ? Nemám stk nemôžem jazdiť auto mám pred cinziakom
-
- Experienced member
- Příspěvky: 853
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK problém
a nepotřebuješ i přebalit a nakrmit? když tomu nerozumíš, tak to dej do servisu, jinak se v tom musíš prostě pohrabat. rozebrat, vyčistit třmeny a použít selský rozum....
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Re: STK problém
Super ďakujem
Re: STK problém
Porad si to komplikujes. Pokud se ti sjela krivo desticka na tom novem kotouci, tak ji treba trochu pomoci. Smirgl, takovy 150, rovna podlozka, treba silnejsi sklo, nebo presna brousena dlazba a opatrne zbrousit aby byla v rovine, s dosedaci plochou.
Pak pri jizde obcas jemne pritaknout rucni brzdu a pred STK proverit, jestli sedly.
Pak pri jizde obcas jemne pritaknout rucni brzdu a pred STK proverit, jestli sedly.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: STK problém
Ďakujem
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů