2.0 dCi, FAP po smrti?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

2.0 dCi, FAP po smrti?

Příspěvek od Krovak » ned kvě 16, 2021 20:29

Vezmu to od začátku. Loni bylo auto v servisu kvůli převodovce, vrátili mi ho s neodbržďující poloautomatickou brzdou (odbrzdila jen na zpátečku) a nefunkčními senzory keylessu na celé levé straně.

Řj ručky jsem nakonec přemluvil novou inicializací, den poté na mě vybafl nouzový režim a hláška že fap je nepřítomen. Pod dojmem z předchozího dne jsem nakonec v zoufalství zkusil auto přesvědčit, že došlo k výměně filtru (což byla blbost), samozřejmě bez efektu. V té době mohlo být ve filtru mezi 10-20g sazí, kontroloval jsem to před servisem.
Nakonec jsem skončil pod autem a zjistil, že ta vemena navíc utrhla hadičku k rozdílovému tlakovému senzoru. Suma sumárum, jednu závadu odstranili, tři vyrobili, super kšeft. Trochu jsem měl obavy, aby to filtr neodnesl, protože tím, že jsem nastavil filtr po výměně by mohlo docházet k přeplnění filtru a potenciálnímu průseru.

A teď k problému. Dva týdny zpátky jsem značně rozladěn skočil do auta a jel koupit vrtací kladivo, než mi zavřou. Jel jsem kapánek rychlejc, z brzd šel modrej kouř a těsně před barákem mi auto spadlo do nouzáku a prej "check injection".
Diagnostika ukázala 90g sazí, chybu filtr je ucpán a trvalou chybu vířivé klapky, díky které byla zablokována regenerace. Po smazání chyby se klapka začala tvářit normálně, a k mému údivu naskočil i při ucpaném filtru požadavek rychlosti. Vzal jsem ji na dálnici a po nějakých 20 km ukázala 0g sazí a hotovo.

Jenže doma jsem mrkl do výfuku a on je černej od sazí, což je jaksi špatně. Blbý je, že jsem ho nekontroloval minimálně 3/4 roku, takže nemám tušení, kdy průnik sazí nastal. Zkušebně jsem po vyjetí cca 45 litrů nafty auto napíchl, filtr ukázal 2g sazí a poslední regeneraci před 14 hodinami, což je divný, mělo by jich tam být mnohem víc. Na druhou stranu z posledních 300km se jelo asi 200km po dálnici ve slušném tempu, takže pro nezanášení filtru ideální stav.

Moje otázka tedy zní, je možný, že když byl filtr plnej a já tomu dal kotel, mohly se saze protlačit skrze něj? Nebo došlo k prasknutí filtru, čemuž mohla napomoci kombinace mého nastavení "filtr po výměně" přes diagnostiku a zároveň jeho naplnění díky chybě vířivé klapky? Auto má najeto přes 160k a do doby, než mi pitomci urvali hadičku, nebyly s FAPem za čtyři roky žádné problémy, výfuk byl vždycky čistej.

edit: Jo, při 90g sazí ukazoval senzor rozdíl přes 60mbar, při prázdném 20-30mbar. Samozřejmě nebylo to při stejném zatížení, ono se to z místa řidiče za provozu blbě sleduje.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 2.0 dCi, FAP po smrti?

Příspěvek od Šamša » ned kvě 16, 2021 22:40

FAP na LII. není problémová věc, je hodně dimenzovaný. Prověřil bych ty hadičky a trubičky, zda jsou opravdu průchozí, zkontrolovat teplotní čidla a ty kablíky od nich. V nouzi nejvyšší vymontovat a zavést do Prahy na průplach, jde to po domluvě i na počkání. Kamerou zkontrolovat z obou stran stav těch klícek, zda nejsou zborcené. V pátek jsem byl v servisu kvůli tyčkám stabilizátoru a zrovínka jsem využil situaci a strčil prst do výfuku a trochu ho pomazlil :-) trochu umouněný jsem prst měl, kov v trubce je vidět žádná černota sazí.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: 2.0 dCi, FAP po smrti?

Příspěvek od Krovak » pon kvě 17, 2021 18:08

Trubičky, hadičky, káblíky i čidla jsou všechny v pohodě. Průplach taky jaksi netřeba, když auto regeneruje. Hlavně ta cena za čištění je fakt masakr, to je skoro cena novýho z druhošky. Mě šlo primárně o zkušenost, jestli saze můžou za určitých okolností prolézt i nerozpadlým filtrem, nebo jestli mám shánět nový.

A upřímně, z těch druhovýrob mám docela vítr, originál pak nemá vzhledem k zůstatkové ceně auta smysl. Musím říct, že si opět vyžírám závady, které by prostě neměly 90% lidí vůbec nastat.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 hostů