Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Tomashek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pon zář 14, 2020 13:17

Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Tomashek » pon říj 05, 2020 13:51

Chtel jsem se zeptat, jestli tady nekdo neresil podobny problem u Laguny. Zkousel jsem hledat, nic moc detailnejsiho jsem zatim nenasel.

Mam Lagunu II 2003, motor 2.0T 120 kW, uz se mi parkrat stalo, ze se za jizdy rozsvitily kontrolky ESP + zluty SERVICE, motor vybehl na cca 2500 otacek a auto nereagovalo na plyn. Tento problem jsem tady nasel a jako pricina bylo popsane, ze by se melo jednat o problem mezi polohou skrtici klapky a polohou plynoveho pedalu. Vytahl jsem z auta ven skrtici klapku, promeril ji odporove, nebyly tam zadne zasadni skoky v hodnote odporu, nebo vypadky signalu v urcite poloze ale prvni draha od osy otaceni byla ve dvou mistech docela vydrena a kartacky byly ruzne vychylene.

https://ibb.co/RvrGMsJ

Jelikoz samotny snimac na polohu se pro Lagunu koupit neda a chtel jsem predejit problemum do budoucna, tak jsem koupil a vymenil celou klapku za novou od VDO. Behem vymeny jsem nechal asi 40 minut odpojenou baterku. Po vymene jsem ji nechal podle navodu z dokumentace inicializovat (vlozit kartu do 2. polohy na 5 sekund, pote kartu vytahnout a pockat minimalne 10 sekund, znovu zastrcit, nastartovat a nechat aspon minutu bezet motor na volnobeh). Vsechno probehlo v poradku, behem asi 3 jizd jsem s autem ujel cca 150 km, behem prvnich cca 10 km si auto asi 2x trosku cuklo pri pridavani plynu - pocital jsem, ze to bylo zpusobene nacitanim hodnot z cidel a kompenzacemi po odpojeni baterky.

Pak auto asi 3 dny stalo, potreboval jsem zajet na benzinku natankovat a jet do obchodu neco nakoupit - moc se mu nechtelo startovat, motor tocil, ale chytlo to az po cca 4 - 5 vterinach, nechal jsem ho jet asi 2 minuty na volnobeh a po rozjezdu zacala svitit kontrolka ridici jednotky (zluta pod kontrolkou nedostatku paliva), pri pridavani plynu se to zakuckalo tak na 1 - 2 vteriny jako by to bylo prechlastane, pak jel motor klidne ale bez vykonu a max na 2000 - 2500 otacek. Po ujeti cca 500 metru se rozsvitila zluta kontrolka motoru. Dojel jsem dalsich asi 500 metru na benzinku, chcipl, natankoval,... Rikal jsem si, ze by mohl byt problem s nizsim napetim baterky - auto posledni dobou vic stalo, nez jezdilo. takze jsem z benzinky dojel domu, vytahl baterku, hodil na nabijecku a nechal nabit do plna. Po nabiti auto startuje normalne na drc, ale problemy zustaly - svitila kontrolka ridici jednotky a zavady motoru. Pri startovani na vterinu probliknou kontrolky ESP + zluty SERVICE - ale to dela mozna uz od koupe auta v zime.

Vcera jsem koupil diagnostiku - klon ELM 327, na telefon se me nechyla, tak jsem resil program na PC, k diagnostice byl pribaleny ScanMaster-ELM, ten jsem rozchodil a vyhodilo to zavadu "Poloha plynoveho pedalu", smazal jsem ji, pote zhasla zluta kontrolka poruchy motoru, ale zustala svitit kontrolka ridici jednotky, dalsi problemy na diagnostice videt nejsou, live data to chyta a vypadaji normalne. Zkousel jsem rozjet i DDT4ALL, ale tam se mi nepodarilo pripojit k ELM 327. Z telefonu se nepripojim, protoze to vypada, ze diagnostika nedava BT 4.0 (mel jsem objednanou Wi-Fi variantu, ale u zelenyho kybla to zmatlali a poslali BT). Chovani je i po smazani chyby stale stejne po slapnuti na plyn zacukani, potom jde motor vytocit na max. 2500 otacek, nezkousel jsem s tim jet, takze se zadna dalsi zavada nezapsala a diagnostika nic moc vic neukazuje.

Takze co me tak napada:

- vytahnout plynovy pedal a promerit jeho odpor / zkontrolovat odporovou drahu, jak vypada - nemate nekdo hodnoty odporu, pripadne hodnoty napeti na konektoru? V dokumentaci, kterou mam k dispozici jsou hodnoty pro motorova cidla, ale pro pedal ne.

- prostrikat konektory na ridici jednotce. Predpokladam, ze bude lepsi sundat drzak baterky povolenim 3 sroubu - ale zdalo se mi, ze je to jeden kus i s pojistkovou v motorovem prostoru - mel to nekdo na Lagune sundane?

- vytahnout svazek, ktery vede od RJ ke skrtici klapce, ale nevim jake dalsi senzory jsou na tomto svazku napojene, kabely zkontrolovat, promerit,...) Pripadne cim vytahnout piny na strane skrtici klapky a na strane RJ, pokud se mi nejaky drat nebude libit - vymenil bych ho asi radsi v cele delce od pinu po pin, nez to nekde pajet a delat tim potencialni problem do budoucna.

Mate pripadne nekdo dalsi zkusenost, nebo napad co s timto typem poruchy, na co se zamerit a jak ji opravit?
Laguna II Grandtour 2.0T (120 kW), 2003
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3295
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon říj 05, 2020 16:51

Jakej máš čip v tom adapteru? V sekci megane 2 se to řeší v tematu PyClip. Musí mít verzi 1.5 a čip PIC18F25K80 a jede na renaulty v pohodě. já napřed koupil verzi 2.1 v domění, že je lepší, když má vyšší číslo. ALe nebyla.
Taky doporučuju apku do mobila PyClip. Je dost dobrá
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Tomashek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pon zář 14, 2020 13:17

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Tomashek » pon říj 05, 2020 17:59

Diky - ono s tou diagnostikou je to tak, ze jsem si ji objednal na Alze, protoze jsem jel v nedeli do Brna a mohl jsem ji vyzvednout na prodejne a nemusel jsem cekat, nez mi ji nejaka prepravni spolecnost doruci - a mela mit hlavne WiFi misto BT. Netusim jak zjistit verzi cipu, protoze to u ni nemaji v popisku napsane. Puvodne jsem chtel appku v telefonu, ale s iPhonem me diagnostika nefunguje, takze nema BT 4.0 a nedokazal jsem ji pripojit ani na Android telefon - a tam teda vubec netusim proc, telefon mi ji ani nenasel jako BT device. Proto jsem sel cestou, ze pripojim aspon notas, ktery ji nasel bez problemu a fungoval.
Ja jsem prave puvodne chtel tuto - https://www.sunnysoft.cz/zbozi/167PCI-0 ... darma.html ...a misto ni me dodali tuto: https://ibb.co/CKZdGdt Takze ani nezjistim jako verzi a cip to ma.

U te s WiFi pisou zase jenom verzi 1.5 a nepisou jaky cip pouziva, nema s ni nekdo zkusenost? Kvuli rychlosti dodani bych radsi objednaval z CR nez z eBaye nebo Allika
Laguna II Grandtour 2.0T (120 kW), 2003
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3295
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon říj 05, 2020 18:41

Procti si to tady, maj tam lidi odkazy i na funkcni z CZ obchodu do petistovky.
viewtopic.php?f=42&t=118629

Jinak v cem se pripojujes pres ntb? Jako jakym programem? Suprovej je PyRen, taky o nem tam pisou v tom odkazu a mohu potvrdit jeho funkcnost
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Tomashek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pon zář 14, 2020 13:17

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Tomashek » stř říj 07, 2020 13:24

Dneska me dorazila diagnostika, ktera komunikuje s Lagunou, pres pyClip jsem dostal nasledujici, je to teda ve Francouzstine, takze potrebuju zkusit jinou verzi PyClip (kde budou data v anglictine, nebo cestine).

Nacte se mi 5 jednotek (zakladni vybava, takze asi v pohode)

https://ibb.co/pKwHDpk

Ridici jednotka motoru ukazovala nasledujici chyby:

DF328 Circuit potentiometre papillon - Memorised - Stara klapka mela vydreny potenciometr / vymeneno
DF361 Circuit bobine d'allumage 1-4 - Memorised - Predpokladam ze to se tyka civek - postupne 2 odesly / vymeneno
DF413 Papillon motorise - Alive - Skrtici klapka vymenena za novou VDO

https://ibb.co/pjRRgkF

Ridici jednotka ESP/ABS:

DF047 Reseau multiplexe - Memorised - ???
DF121 Couple demande non realisable - Memorised - ???
DF122 Informations multiplexees injection absentes - Memorised - ???

https://ibb.co/Y0g7TXV

U te ridici jednotky na ABS/ESP me napada, ze chyba byla nekde v komunikaci mezi ECU a ABS/ESP. Vsechny zavady jsem smazal.

Po smazani ukazovala ridici jednotka ECU:

DF399 Code antidemarrage non appris - Imobilizer kod nenacteny, po vytahnuti a znovu zastrceni karty OK, chyba sama zmizela

https://ibb.co/9nys3VP

Pote jsem nastartoval nechal motor bezet chvilku na volnobeh, parkrat jsem proslapl plynovy pedal - pusti me to nad 2500 otacek, ale po seslapnuti plynu je tam mala prodleva. Pote znovu naskenovane chyby - v ABS/ESP ciste a v ECU je opet:

DF413 Papillon motorise - Alive

https://ibb.co/23tBXKf

Po vymene skrtici klapky jsem novou inicializoval podle postupu, ktery jsem uz popsal vyse - zasunout kartu na 5 sekund do 2. polohy - skrtici klapka se podle zvuku hybala, pote vytahnout kartu a pri studenem motoru nechat 10 sekund, znovu zasunout kartu, nastartovat a nechat minutu na volnobeh.

Je mozne inicializaci vyvolat pres pyClip?
Laguna II Grandtour 2.0T (120 kW), 2003
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3295
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř říj 07, 2020 15:46

Nainstaluj si verzi pyclipu 1.80 nebo 1.82, ty jsou skoro vse v CZ a zbytek v ENG
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Davidak79 » stř říj 07, 2020 18:48

Seš si jistej že ta klapka tam má být ?? pošli mi číslo tý klapky VDO.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Tomashek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pon zář 14, 2020 13:17

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Tomashek » stř říj 07, 2020 19:24

Podle VINka me hodi ACI tohle cislo dilu: 8200243886

Podle VDO katalogu je replacement 408-239-821-002Z

Bral jsem ji z ML Parts - https://mlparts.cz/hrdlo-skrtici-klapky ... 239821002z

Puvodni klapka ma cislo dilu 8200206754 - coz je evidentne mimo Renault nesehnatelne, ale nasel jsem na vice ruznych zdrojich klapku, ktera je v Renault krabici, ma uvedena obe cisla + cislo od VDO - napriklad tady: https://www.franceauto.pl/en_GB/p/Genui ... 6754/34097

EDIT: A i v ACI podle VINka vidim, ze 8200243886 je replacement za 8200206754.

https://ibb.co/vjS2LMZ
Naposledy upravil(a) Tomashek dne stř říj 07, 2020 19:55, celkem upraveno 1 x.
Laguna II Grandtour 2.0T (120 kW), 2003
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996

Tomashek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pon zář 14, 2020 13:17

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Tomashek » stř říj 07, 2020 19:34

Kazdopadne se mi podarilo pres PyClip asi reinicializovat klapku -> Vstrikovani -> ECM: Extended command set -> AC027 Motorem ovladana klapka -> Execute - klapka chvilku cvakala.
Potom znovu nacteni zavad a prazdne. Jenom uz jsem nenastartoval, vybita baterka. Plus v daignostice na jednotkach ABG a ESP/ABS chyby Multiplexu a Napajeni ridici jednotky.
Baterku jsem hodil na nabijecku, necham ji tam pres noc - asi bude mrtva (zitra zkusim jeste zkontrolovat napeti s nastartovanym motorem, at vidim jak to dobiji) - ale podle vyrobniho kodu na baterce je z kvetna 2014, takze to nejlepsi uz ma asi za sebou. A mozna zpusobuje soucasne problemy - po vymene skrtici klapky jsem jel 2 dny po sobe a bez problemu, pak auto 4 dny stalo, moc se mu nechtelo startovat - dlouho tocilo a potom se zacaly objevovat zavady. Pak jsem dobil, zase ted par dnu stalo, kdy jsem se rypal v diagnostice pres puvodni nefunkcni adapter startoval, chcipal, startoval, chcipal,...

Jak hodim baterku, napichnu znovu diagnostiku, vymazu zavady, zkusim nastartovat a projet a znovu zkontrolovat diagnostiku.
Laguna II Grandtour 2.0T (120 kW), 2003
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od kotasekh » čtv říj 08, 2020 10:16

No, kdysi na me thalii jsem resil podobny problem. Auto padalo do nouzaku, nechtelo jet pres 3000 otacek, na plyn moc nereagovalo, po znovunastartovani vse v poradku. Diagnostika hlasila chybu potenciometru skrtici klapky nebo plynoveho pedalu. Rozebral jsem to, vycistil sberne kartacky, poskladal, nabil mezitim baterku, vse ok. Za par dni zase. Takze znovu diagnostika, behem ktere jsem i zkousel znovu nabit baterku a pak zase par dni klid. Pri vyskoceni chyby jsem si stihl vsimnout, ze se mi zaroven s roznutim kontrolky na palubce rovnou i restartovala palubni kamera. Zacal jsem podezirat palubni napeti. Baterie po premereni ok, ale nedelal jsem zatezovy test. Varta tri roky stara. Zahodil jsem ji, koupil novou exide a prekvapive se chyba uz nikdy neopakovala.
Takze pokud mas spatnou baterku, muze to byt cele zpusobene tim.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Davidak79 » čtv říj 08, 2020 15:20

Shrnu to v rychlosti :
Stejné příznaky měl kolega na mojí exlaguně, kontrolka ESP a nouzák otáčky 0-2500 . Doporučil jsem mu chlapíka, jenže je dost vytíženej a neměl hned čas. Následoval servis jinde , tam to bylo snad měsíc , diagnostika ukázala klapku , ta se vyměnila za tu co máš ty , auto ujelo cca 50km a hop nouzák kontrolka ekektroniky motoru , zajel zpět , vyměnil pedál vymazal závady , několik desítek km klid a znovu nouzák , nastavování klapky a pořád dokola, pak měnil lambda sondu , pořád nic nakonec chtěl měnit řídící jednotku :D ... Poslechl mě a počkal na toho chlapíka co jsem mu doporučil , ten tu klapku vyhodil že je od roku 2005 ( facelift verze motoru 125kw) a chtěl původní že klapky neodchází že bude chyba v drátech nebo konektoru. Během chvíle vracel auto s původní klapkou že našel porušené kabely a trochu porovnal konektory. Od té doby auto šlape bez jediného škubnutí jak hodinky. Nakonec poznamenal , že základ je diagnostika ( Clip ) a člověk s ní musí umět.

EDIT :Pořád se mu klapka válí doma jako suvenýr :D https://davidak79.rajce.idnes.cz/klapka/1464560824
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Tomashek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pon zář 14, 2020 13:17

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Tomashek » sob říj 10, 2020 12:44

Dneska jsem se zase trosku dostal k autu. Ve ctvrtek jsem tam hodil nabitou baterku - po nabiti a par hodinach po sundani z nabijecky mela napeti 12,6 V. Dneska rano (a to nebyla v noci moc zima) 12,1 V. Jelikoz baterka zlobila uz na jare, kdyz auto vic nez 4 dny stalo, tak se ji moc nechtelo a kdyz jsem nejezdil delsi jizdy, tak se ani poradne nestihala dobit, takze jsem uz vcera objednal novou baterku - Exide Premium 12V, 61Ah, 600A.
Byl jsem auto projet, start rano normalni - jenom problikne kdyz zacne tocit starter kontrolka ESP + Service, ale podle diagnostiky tam zavada neni - asi jenom kratkodobe podpeti, ktere se ani nestihne zapsat, potom - 2 x 10 km, jede normalne zadne cukani, predjizdel i jedno auto, kdy jsem motor vytocil nekde na 4,5 tisice, vsechno v pohode. Po prijeti domu jsem udelal diagnostiku, zase tam byla DF413, ale sla smazat a po znovunacteni chyb zavady ciste - to si opravdu myslim, ze souvisi s tim jak se rozne ESP + Service pri startovani auta.

Jeste me napadlo, ze zkusim zmerit napeti baterky pri startovani, ale to udelam az zitra nebo v pondeli, at to nedelam na baterce dobite jizdou, ale at si nejaky cas postoji.

A kdyz nepomuze nova baterka, tak pujdu jeste do kabelu, ale nechci delat 2 veci najednou - kabely + baterku - at pak vidim co presne pomuze. Konektory na skrtici klapce i na ridici jednotce jsou v pohode, zadna oxidace a jsou vystrikane. Problemy s potenciometrem na skrtici klapce me to ukazovalo u stare klapky, tu jsem mel 2x rozdelanou, odporove drahy cistene lihem, kartacky porovnane, ale byla vydrena - fotku jsem daval do starsich prispevku.
Laguna II Grandtour 2.0T (120 kW), 2003
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996

Tomashek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pon zář 14, 2020 13:17

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Tomashek » úte lis 03, 2020 00:21

Takze, dneska jsem se po delsi dobe konecne znovu dostal k autu. V podstate situace nasledujici:
Po vymene baterky porad diagnostika hlasi chybu skrtici klapky - s autem behem asi 2 tydnu najel par kilometru - cca 200 a pri cca 5. nastartovani se mi rozne kontrolka diagnostiky.
Podle diagnostiky chodi skrtici klapka normalne, hodnoty z obou potenciometru se shoduji - rozsah poloh 22,40 (volnobeh) - 44,80 (naplno seslaply plynovy pedal).
Co me nesedi jsou hodnoty polohy plynoveho pedalu - rozsah poloh:
PR568 - Poloha pedalu draha 1 - 14,80 (volnobeh) - 83,60 (naplno seslaply plyn)
PR569 - Poloha pedalu draha 2 - 7,20 (volnobeh) - 41,60 (naplno seslaply plyn)
PR030 - Poloha pedalu plynu - odpovida hodnotam na draze 1

Pedal plynu jsem vytahl rozdelal, odporove drahy nejsou poskozene, kartacky taky OK - vycistil jsem jenom drahy lihem. Jestli budu mit zitra cas, tak vratim do auta.

Ale co je problem, tak me prijde ze volnobezne otacky po mirnem zahrati jsou nizsi, nez by mohly byt, motor docela vibruje a vibrace se prenasi i do interieru (palubka). Pred vymenou klapky jsem startoval ze jsem jenom tukl do tlacitka a motor hned naskocil, po vymene klapky po tuknuti do tlacitka jakokdyby chytl, pak vynecha a toci dal starter nekolik sekund, nez chytne. Dokud je po nastartovani obohacovana smes a vyssi volnobeh tak neni problem. Po ujeti cca 15 - 20 kilometru se to zlepsi, ale po zchladnuti je to stejne. Pred vymenou skrtici klapky to bylo uplne v pohode, motor mel na volnobeh uplne klidny chod i za studena.

Zkusim na konektor napojit starou klapku a podivam se, jestli z ni dostanu nejakou rozumnou hodnotu polohy skrtici klapky, abych zkontroloval jake jsou hodnoty na te stare - napadlo me, jestli nemuze byt problem v nastaveni zakladniho uhlu otevreni. Tudiz ridici jednotka dostane ze skrtici klapky nizsi uhel, vyhodnoti to jako chybu a pokud to pousti malo vzduchu, tak proto motor vibruje na volnobeh.

Mohl byste se nekdo prosim mrknout jake dostanete hodnoty pro uhel otevreni na skrtici klapce + jake hodnoty mate z plynoveho pedalu?
Laguna II Grandtour 2.0T (120 kW), 2003
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996

Tomashek
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pon zář 14, 2020 13:17

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Tomashek » pon lis 30, 2020 18:25

Update:
Treba to nekomu pomuze, vypada to, ze snad je problem vyreseny, jeste udelam behem tydne nejakou tu zkusebni jizdu, ale podle diagnostiky to vypada dobre.

Baterka vymenena - bez efektu na tuto zavadu, ale uz nemam problem ze po 3 dnech stani v chladu auto nestartuje.

Dale jsem kontroloval kabelaz ke skrtici klapce - uz ji nekdo v minulosti opravoval asi 6 - 8 cm od konektoru, cele jsem to zrevidoval, prepajel, nahazel na to smrstovaci buzirku, kontroloval jsem dal kabelaz k ridici jednotce (nesedely barvy kabelu od konektoru s barvama na spojich), ale zadne dalsi napojeni jsem nenasel i kabely se zdaly docela zdrave.

Co se tyce vibraci pri volnobehu, tak byl sedly pravy horni silentblok motoru az skoro kov na kov a pri nastartovani se to zacalo dotykat a proto rezonance palubky - vymenene, pote v pohode, ale bude potreba jeste casem vymenit zachyt momentu, ten uz ma taky nejlepsi leta za sebou.

Takze jsem se vratil k plynovemu pedalu, prvni objednany nepasoval. U Laguny II jsou 2 typy pedalu - jeden rovny a druhy "zalomeny" oba jsou od Helly, oba by mely byt jako nahrada, ale ten rovny co jsem objednal jako prvni tak ma trosku jinak udelane uchyceni, takze jedna dira nepasovala, pak jsem cekal na dodani toho druheho (ktery je asi za dvojnasobek ceny), ale sedl na prvni dobrou. Po vymene jsem zkusil nekolik startu, zavada skrtici klapky neni na diagnostice - se starym plynovym pedalem se vetsinou zobrazila po prvnim nebo druhem startu, kolem 4 startu to uz dlouho tocilo pri startovani nez motor naskocil a paty start zpusobil pad do nouzoveho stavu. Obcas se stalo pri jizde, ze pri pridavani plynu zacukalo - potreboval jsem ted neco zaridit, takze jsem s nim par dnu jezdil a po kazdem 3. startu jsem mazal zavadu pres diagnostiku, aby me za jizdy nespadlo do nouzaku.

Jak auto projedu, tak potvrdim, ze problem je vyreseny a tema se muze zamknout.
Laguna II Grandtour 2.0T (120 kW), 2003
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996

Mara74
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned srp 15, 2021 15:30

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Mara74 » ned srp 15, 2021 16:04

Davidak79 píše:
čtv říj 08, 2020 15:20
Shrnu to v rychlosti :
Stejné příznaky měl kolega na mojí exlaguně, kontrolka ESP a nouzák otáčky 0-2500 . Doporučil jsem mu chlapíka, jenže je dost vytíženej a neměl hned čas. Následoval servis jinde , tam to bylo snad měsíc , diagnostika ukázala klapku , ta se vyměnila za tu co máš ty , auto ujelo cca 50km a hop nouzák kontrolka ekektroniky motoru , zajel zpět , vyměnil pedál vymazal závady , několik desítek km klid a znovu nouzák , nastavování klapky a pořád dokola, pak měnil lambda sondu , pořád nic nakonec chtěl měnit řídící jednotku :D ... Poslechl mě a počkal na toho chlapíka co jsem mu doporučil , ten tu klapku vyhodil že je od roku 2005 ( facelift verze motoru 125kw) a chtěl původní že klapky neodchází že bude chyba v drátech nebo konektoru. Během chvíle vracel auto s původní klapkou že našel porušené kabely a trochu porovnal konektory. Od té doby auto šlape bez jediného škubnutí jak hodinky. Nakonec poznamenal , že základ je diagnostika ( Clip ) a člověk s ní musí umět.

EDIT :Pořád se mu klapka válí doma jako suvenýr :D https://davidak79.rajce.idnes.cz/klapka/1464560824
Ahoj máš prosím tě kontakt na toho mechanika co píšeš ? Díky moc za info a odkud je ? Díky Mara

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Davidak79 » ned srp 15, 2021 20:54

čau , Velemín u Lovosic
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Mara74
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned srp 15, 2021 15:30

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Mara74 » pát srp 20, 2021 06:06

Díky 😉

Mara74
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned srp 15, 2021 15:30

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Mara74 » pát srp 20, 2021 06:13

Davidak79 píše:
ned srp 15, 2021 20:54
čau , Velemín u Lovosic
díky a jméno mechanika ? Nebo náhodou tel ? Nic jsem nenašel na netu ve Velemine.. díky moc Mara

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Davidak79 » pát srp 20, 2021 16:46

Nenajdeš na něj kontakt, momentálně ho ani není potřeba , včera jsem zjistil, že je po operaci srdce , to znamená několik měsíců dělat nebude. Bylo mi divné , že jsem ho v jeho zaměstnání dlouho neviděl ,včera jsem tam dal auto na doplnění eolys.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Mara74
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned srp 15, 2021 15:30

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Mara74 » sob srp 21, 2021 08:30

Davidak79 píše:
pát srp 20, 2021 16:46
Nenajdeš na něj kontakt, momentálně ho ani není potřeba , včera jsem zjistil, že je po operaci srdce , to znamená několik měsíců dělat nebude. Bylo mi divné , že jsem ho v jeho zaměstnání dlouho neviděl ,včera jsem tam dal auto na doplnění eolys.
ok díky moc za info ..škoda .. scháním někoho kdo se vyzná v Renaultech 2 po fl.. mám kamarády mechaniky ale všichni koncern atd...a do Autorizaku to nechci... Ale i tak díky Mara

Ydo77
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: ned lis 10, 2019 09:54
Bydliště: Praha 9

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Ydo77 » pát pro 10, 2021 21:25

Kluci jak se jmenuje toto?? Je to u škrtící klapky..ale nejsme si jistý zda je to senzor tlaku sacího potrubí???diky za odpověď

Maranelo
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: sob zář 23, 2017 09:47
Bydliště: Veselí nad Moravou

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Maranelo » čtv pro 30, 2021 18:10

ano senzor tlaku, je na nem. i cislo jeden je za klapkou druhy pred u me laguny jsou zaměnitelné, hodnota na 1.cidle mne kolisa od 90 do 900 a na volnoběh mi kolisani otacky od 550 do 1100 uz dlouho a zaboha se toho nemuzu zbavit a na druhem je konstantni hodnota
Renault laguna ll, 2.0i 16v T/lpg 150kw grandtour gt f4r G7 2005 J49 modra metaliza

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Problemy s elektronikou - poloha plynoveho pedalu

Příspěvek od Šamša » ned led 02, 2022 00:22

Podle mě, bys měl nejprve vyčistit klapku. Návody najdeš na YT
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 hostů