Po nastartování vyskočí otáčky na 2600 a nereaguje na plyn
Moderátor: Moderators General
Po nastartování vyskočí otáčky na 2600 a nereaguje na plyn
Dobrý den všem. Na podzim jsem koupil Lagunu II 1.8 16V INITIALE Automat r.v.2001. Najeto cca 100000km. Ze začátku naprostá spokojenost. Asi po třech měsících se stalo, že po nastartování vyskočili otáčky na 2600, motor si sám přidával od těch 2600 do 3000, nereagovala na plyn. pedál a nahlásila chybu vstřikování, chybu ESP a chybu autom. převodovky. Je úplně jedno jestli je motor teplý nebo studený. Když ji nechám odpočinout, někdy třeba hodinu, tak naskočí bez problémů a zase třeba týden jezdíme. V Ranaultu na Kladně mi řekli, že to bude asi špatný nějaký konektor nebo kontakt. Naposledy se mi to stalo včera večer a pomohlo krátkodobé odpojení baterie. Děkuji všem předem za pomoc
Tak to je pěkně hnusná závada.
Zkus sešlápnout plyn nadoraz a zprudka ho nechat seskočit... typnul bych to zrovna na ten poťák plynu...A pokud to nepomůže, pak znova nastartovat...
A potom pohýbat se všemi konektory, hlavně s těmi na řídící jednotce, na pedálu plynu a na klapce.
Ale kamaráde, to bude oříšek....
wc
Zkus sešlápnout plyn nadoraz a zprudka ho nechat seskočit... typnul bych to zrovna na ten poťák plynu...A pokud to nepomůže, pak znova nastartovat...
A potom pohýbat se všemi konektory, hlavně s těmi na řídící jednotce, na pedálu plynu a na klapce.
Ale kamaráde, to bude oříšek....
wc
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
cau. to byl asi ten nejkomictejsi problem u lagun kdyz poprve vysli do prodeje v roce 2001. uplne nova jeste bez znacek prijela do garaze a otacky mela na trech jak formule. musela se preprogramovat ridici jednotka. zadnej tuning, ale original program od renaultu. trva to asi dvacet minut a doporucuji preprogramovat i automatickou prevodovku. v te dobe se to muselo delat u vsech lagun jeste nez vyjeli na silnici.
kdyby tohle nepomohlo, tak se meni mechanismus skrtici klapky. to by jim ale v garazi oznacilo jako chybu. musi to byt ve vsech pocitacich ulozeny.
dneska se preprogramovavaji vsechny megani po roce 2006. slysel jsem ze pry kvuli tomu, ze nekde zacal nejaky horet kvuli softwaru rj.
kdyby tohle nepomohlo, tak se meni mechanismus skrtici klapky. to by jim ale v garazi oznacilo jako chybu. musi to byt ve vsech pocitacich ulozeny.
dneska se preprogramovavaji vsechny megani po roce 2006. slysel jsem ze pry kvuli tomu, ze nekde zacal nejaky horet kvuli softwaru rj.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 854
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Toto robi skrtiaca klapka, ked sa dostane do takej polohy, ktoru riadiaca jednotka nedokaze nacitat. Vymazanim zavady z pamati sa po dalsom nastartovani dany jav nacas strati. Ale klapku bude treba vymenit.
Naposledy upravil(a) matheusko dne pát bře 20, 2015 23:54, celkem upraveno 1 x.
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: sob bře 29, 2008 18:29
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
V případě,že zasuneš kartu proběhne kontrola a vše je OK nastartuješ a teprve pak se rozsvítí kontrolka žhavení je to pravděpodobně znečistěná škrtící klapka. Jestliže se kontrolka rozsvítí ihned po zasunutí karty a nezhasne jde o závadu řídící jednotky (absolvoval jsem). Upřesni jak se závada projevuje a samozřejmě můžeš zkontrolovat konektory u potenciometru škrtící klapky i plynu! Hodně štěstí!
svieti kontolka pocitaca a toci
cau , mam taky isti problem ale neviem cim to moze byt stalo sa mi to uz asi 8krat behom 2tyzdnou no ale niekedy ide auto bez tej poruchy aj 3dni a potom rano mi to vyskoci stava sa mi to vecinou pri studenom motore 3krat sa mi ta kontolka zlta rozsvietila ked som nastartoval 2 krat ked som sa rozbehoval po nastartovani a 3 krat sa mi to stalo ked som len zasunul kartu do druhej polohy a bud hned svietila alebo naskocila po 5sekundach pri vypnutom motore . chcem sa opytat ci neviete cim by to mohlo byt sacie potrubie aj s klapkov som vcera komlet vycictil a dnes sa kontolka rizsvietila znova len pri zasunuti karty . na diagnostike som mal akusi cybu nezhody skrtiacej klapky medzi potenciometrami no ale pozeral som aj do skrtiacej klapky a vnutro je krasne ako nove a ties ide pekne onic nazadrhava ani ziadne ine zvuky nemala tak neviem ci to bude mat nasvedomi skrtiaca klapka akurat mi mechanik menil celu riadiacu jednotku UCH podvozku pred mesiacom tak neviem ci to moze byt aj tim. ty si spominal ze si absolvoval problem ze na chybe bola riadiaca jednotka tak by som chel vdiet ako si to vyriesil . dikKarelRada píše:V případě,že zasuneš kartu proběhne kontrola a vše je OK nastartuješ a teprve pak se rozsvítí kontrolka žhavení je to pravděpodobně znečistěná škrtící klapka. Jestliže se kontrolka rozsvítí ihned po zasunutí karty a nezhasne jde o závadu řídící jednotky (absolvoval jsem). Upřesni jak se závada projevuje a samozřejmě můžeš zkontrolovat konektory u potenciometru škrtící klapky i plynu! Hodně štěstí!
-
- Starting member
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon zář 21, 2009 17:36
Lagúna II
Ja mám tiež problém s lagúnou. Zrazu mi vyskočili otáčky na 2500 až 3000 otáčok a plyn nereagoval. Išiel som na diagnostiku a vypísalo chybu: potenciometer šktiacej klapky. Keďže má auto už dosť najazdené, tak mi bolo odporučené dať novú klapku. V Renaulte som objednal klapku, prišla aj s CD. Tak mi ju v Renaulte namontovali a nakonfigurovali s RJ. Zo servisu som odyšiel spokojný a auto fungovalo. No večer som auto naštartoval a ten istý problém. Išiel som znova do Renaultu, povedali, že to bude na dlhšie, musia prekontrolovať kabeláž. Tak tam bolo auto dva a pol dňa a nevedeli nájsť presnú chybu. Nakoniec sa vraj nakontaktovali s odborníkmi z Bratislavy a na 90% je chybný kábekový zväzok. Zaspievali mi cenu a tak som pekne poďakoval a to nie je isté, či to pomôže. Zobral som auto a neviem, čo s ním. Raz sa správa po naštartovaní normálne a po ďalšom šterte znova ten istý problém. Neviem, čos tým, viete niekto poradiť?
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
Myslim ze jednoduchsie je dokladne skontrolovat a premerat kable aj konektory, ten kabel urcite nebude dolamany na viacerych miestach a staci ho len opravit.Dehumanizer píše:Ja by som to dal nejakemu zrucnemu autoelektrikarovi nech tam nejako natiahne novy kabel a hotovo... Ale hlavne niekomu na koho mas dobre referencie, inac tam moze znicit aj to co este funguje
No malokto vydrzi na kable pozerat dhlsie ako 30s a to na dokladnu kontrolu nestaci .
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
no alebo takto...Laco19 píše:Myslim ze jednoduchsie je dokladne skontrolovat a premerat kable aj konektory, ten kabel urcite nebude dolamany na viacerych miestach a staci ho len opravit.Dehumanizer píše:Ja by som to dal nejakemu zrucnemu autoelektrikarovi nech tam nejako natiahne novy kabel a hotovo... Ale hlavne niekomu na koho mas dobre referencie, inac tam moze znicit aj to co este funguje
No malokto vydrzi na kable pozerat dhlsie ako 30s a to na dokladnu kontrolu nestaci .
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
Ja som uz takto opravil v motorovej casti 3 kable, 2 boli len poskodene ale jeden cerveny bol uplne preruseny no nikde nechybal, vsetko fungovalo rovnako pred opravou ako aj po nej.Dehumanizer píše:no alebo takto...Laco19 píše:Myslim ze jednoduchsie je dokladne skontrolovat a premerat kable aj konektory, ten kabel urcite nebude dolamany na viacerych miestach a staci ho len opravit.Dehumanizer píše:Ja by som to dal nejakemu zrucnemu autoelektrikarovi nech tam nejako natiahne novy kabel a hotovo... Ale hlavne niekomu na koho mas dobre referencie, inac tam moze znicit aj to co este funguje
No malokto vydrzi na kable pozerat dhlsie ako 30s a to na dokladnu kontrolu nestaci .
Ten cerveny byl strihlej naschval, nekoukas na filmy, kde u bomb v poslednich vterinach striha pyrotechnik vzdy cerveny drat???Laco19 píše: Ja som uz takto opravil v motorovej casti 3 kable, 2 boli len poskodene ale jeden cerveny bol uplne preruseny no nikde nechybal, vsetko fungovalo rovnako pred opravou ako aj po nej.
Sorry za OT.
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
No prave, ale po jeho spojeni cas opet bezi, i kdyz to nevidis, protoze ti nekdo ukrad ten displej. Tak davej bacha!Laco19 píše:a este mi niekto vymontoval ten velky cerveny displej pre odpocitavanie casu.zet3 píše:Ten cerveny byl strihlej naschval, nekoukas na filmy, kde u bomb v poslednich vterinach striha pyrotechnik vzdy cerveny drat???
Sorry za OT.
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba
Re: Po nastartování vyskočí otáčky na 2600 a nereaguje na pl
Taky sem měl tenhle problém.stenley píše:Dobrý den všem. Na podzim jsem koupil Lagunu II 1.8 16V INITIALE Automat r.v.2001. Najeto cca 100000km. Ze začátku naprostá spokojenost. Asi po třech měsících se stalo, že po nastartování vyskočili otáčky na 2600, motor si sám přidával od těch 2600 do 3000, nereagovala na plyn. pedál a nahlásila chybu vstřikování, chybu ESP a chybu autom. převodovky. Je úplně jedno jestli je motor teplý nebo studený. Když ji nechám odpočinout, někdy třeba hodinu, tak naskočí bez problémů a zase třeba týden jezdíme. V Ranaultu na Kladně mi řekli, že to bude asi špatný nějaký konektor nebo kontakt. Naposledy se mi to stalo včera večer a pomohlo krátkodobé odpojení baterie. Děkuji všem předem za pomoc
Pomohlo vyčistění škrtící klapky a hlavně konektoru na klapce.
Laguna II Grandtour, PH1 2001, 1.6 16V Expression, LPG - Kůže
škrtící klapka na 1,8 16v stojí v originále cca 13000.- v autobenexu cca 6000... já jsem sehnal za 2000michal j. píše:nevíte někdo kolik stojí ta škrtící klapka odedneška mám stejný problém díky
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...
Re: Po nastartování vyskočí otáčky na 2600 a nereaguje na pl
tiez sa chystam vycistit skrtiacu klapku, treba si dat pri tom na nieco extra pozor?dobias píše: Pomohlo vyčistění škrtící klapky a hlavně konektoru na klapce.
Laguna II 1.8, 88kw, r.v. 2002, LPG
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: ned kvě 16, 2010 16:32
TADY http://aukro.cz/item1227898281_skrtici_ ... rafic.htmlPope píše:Stejnej problém. Dnes na diagnostice v Renaultu zjištěná závada. Takže verdikt. Výměna škrtící klapky. 9500 s DPH. Kde se dá sehnat levnějí?
Dám na ni i záruku,měsíc na odzkoušení funkčnosti.
Tady více fotek
http://marie693.rajce.idnes.cz/skrtici_ ... a_2_-_1.8/
Laguna II Grandtour, PH1 2001, 1.6 16V Expression, LPG - Kůže
Re: Po nastartování vyskočí otáčky na 2600 a nereaguje na pl
Pánové, čím čistíte tu klakpku? je no to nějaký zvláštní bazmek?
Dík.
Dík.
TALISMAN Grandtour 1.8 TCe 225 EDC Initiale Paris, r. v. 2019, 4C
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů