Po nastartování vyskočí otáčky na 2600 a nereaguje na plyn

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

stenley
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned čer 10, 2007 08:17
Bydliště: Unhošť

Po nastartování vyskočí otáčky na 2600 a nereaguje na plyn

Příspěvek od stenley » ned čer 10, 2007 09:16

Dobrý den všem. Na podzim jsem koupil Lagunu II 1.8 16V INITIALE Automat r.v.2001. Najeto cca 100000km. Ze začátku naprostá spokojenost. Asi po třech měsících se stalo, že po nastartování vyskočili otáčky na 2600, motor si sám přidával od těch 2600 do 3000, nereagovala na plyn. pedál a nahlásila chybu vstřikování, chybu ESP a chybu autom. převodovky. Je úplně jedno jestli je motor teplý nebo studený. Když ji nechám odpočinout, někdy třeba hodinu, tak naskočí bez problémů a zase třeba týden jezdíme. V Ranaultu na Kladně mi řekli, že to bude asi špatný nějaký konektor nebo kontakt. Naposledy se mi to stalo včera večer a pomohlo krátkodobé odpojení baterie. Děkuji všem předem za pomoc

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » ned čer 10, 2007 09:35

Tak to je pěkně hnusná závada.

Zkus sešlápnout plyn nadoraz a zprudka ho nechat seskočit... typnul bych to zrovna na ten poťák plynu...A pokud to nepomůže, pak znova nastartovat...

A potom pohýbat se všemi konektory, hlavně s těmi na řídící jednotce, na pedálu plynu a na klapce.

Ale kamaráde, to bude oříšek....

wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

truny
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: čtv úno 15, 2007 22:47

Příspěvek od truny » ned čer 10, 2007 11:00

cau. to byl asi ten nejkomictejsi problem u lagun kdyz poprve vysli do prodeje v roce 2001. uplne nova jeste bez znacek prijela do garaze a otacky mela na trech jak formule. musela se preprogramovat ridici jednotka. zadnej tuning, ale original program od renaultu. trva to asi dvacet minut a doporucuji preprogramovat i automatickou prevodovku. v te dobe se to muselo delat u vsech lagun jeste nez vyjeli na silnici.
kdyby tohle nepomohlo, tak se meni mechanismus skrtici klapky. to by jim ale v garazi oznacilo jako chybu. musi to byt ve vsech pocitacich ulozeny.
dneska se preprogramovavaji vsechny megani po roce 2006. slysel jsem ze pry kvuli tomu, ze nekde zacal nejaky horet kvuli softwaru rj.

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 854
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magadafagada » úte čer 12, 2007 09:33

můj táta měl to samé a byl to nějaký špatný nebo špatně nasazený konektor něco okolo plynu.najednou auto přestalo táhnout vyskočily otáčky a rozsvítily se kontrolky všeho možného

Uživatelský avatar
bezmo
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: pát kvě 21, 2004 15:12

Příspěvek od bezmo » úte čer 12, 2007 21:25

Jo jo taky bych to videl na nekde, na vedeni snimace polohy plynu, vsechno ostatni jsou uz nabalene zavady (ESP potrebuje udaj o poloze plyn. pedalu stejne jako at. prevodovka)
Laguna Grandtour rv01 1.9dci 88kW Privilege, xenony, tempomat

Uživatelský avatar
matheusko
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: sob kvě 09, 2009 15:07
Bydliště: Bratislava, SR

Příspěvek od matheusko » stř črc 01, 2009 21:03

Toto robi skrtiaca klapka, ked sa dostane do takej polohy, ktoru riadiaca jednotka nedokaze nacitat. Vymazanim zavady z pamati sa po dalsom nastartovani dany jav nacas strati. Ale klapku bude treba vymenit.
Naposledy upravil(a) matheusko dne pát bře 20, 2015 23:54, celkem upraveno 1 x.

KarelRada
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob bře 29, 2008 18:29
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KarelRada » pon črc 06, 2009 23:22

V případě,že zasuneš kartu proběhne kontrola a vše je OK nastartuješ a teprve pak se rozsvítí kontrolka žhavení je to pravděpodobně znečistěná škrtící klapka. Jestliže se kontrolka rozsvítí ihned po zasunutí karty a nezhasne jde o závadu řídící jednotky (absolvoval jsem). Upřesni jak se závada projevuje a samozřejmě můžeš zkontrolovat konektory u potenciometru škrtící klapky i plynu! Hodně štěstí!

romaninow
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 11, 2009 17:41

svieti kontolka pocitaca a toci

Příspěvek od romaninow » ned črc 19, 2009 16:38

KarelRada píše:V případě,že zasuneš kartu proběhne kontrola a vše je OK nastartuješ a teprve pak se rozsvítí kontrolka žhavení je to pravděpodobně znečistěná škrtící klapka. Jestliže se kontrolka rozsvítí ihned po zasunutí karty a nezhasne jde o závadu řídící jednotky (absolvoval jsem). Upřesni jak se závada projevuje a samozřejmě můžeš zkontrolovat konektory u potenciometru škrtící klapky i plynu! Hodně štěstí!
cau , mam taky isti problem ale neviem cim to moze byt stalo sa mi to uz asi 8krat behom 2tyzdnou no ale niekedy ide auto bez tej poruchy aj 3dni a potom rano mi to vyskoci stava sa mi to vecinou pri studenom motore 3krat sa mi ta kontolka zlta rozsvietila ked som nastartoval 2 krat ked som sa rozbehoval po nastartovani a 3 krat sa mi to stalo ked som len zasunul kartu do druhej polohy a bud hned svietila alebo naskocila po 5sekundach pri vypnutom motore . chcem sa opytat ci neviete cim by to mohlo byt sacie potrubie aj s klapkov som vcera komlet vycictil a dnes sa kontolka rizsvietila znova len pri zasunuti karty . na diagnostike som mal akusi cybu nezhody skrtiacej klapky medzi potenciometrami no ale pozeral som aj do skrtiacej klapky a vnutro je krasne ako nove a ties ide pekne onic nazadrhava ani ziadne ine zvuky nemala tak neviem ci to bude mat nasvedomi skrtiaca klapka akurat mi mechanik menil celu riadiacu jednotku UCH podvozku pred mesiacom tak neviem ci to moze byt aj tim. ty si spominal ze si absolvoval problem ze na chybe bola riadiaca jednotka tak by som chel vdiet ako si to vyriesil . dik

michal j.
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pát črc 25, 2008 18:44
Bydliště: havl.brod

Příspěvek od michal j. » úte črc 21, 2009 17:37

nevíte někdo kolik stojí ta škrtící klapka odedneška mám stejný problém díky

Milan Lenický
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon zář 21, 2009 17:36

Lagúna II

Příspěvek od Milan Lenický » pon zář 21, 2009 17:56

Ja mám tiež problém s lagúnou. Zrazu mi vyskočili otáčky na 2500 až 3000 otáčok a plyn nereagoval. Išiel som na diagnostiku a vypísalo chybu: potenciometer šktiacej klapky. Keďže má auto už dosť najazdené, tak mi bolo odporučené dať novú klapku. V Renaulte som objednal klapku, prišla aj s CD. Tak mi ju v Renaulte namontovali a nakonfigurovali s RJ. Zo servisu som odyšiel spokojný a auto fungovalo. No večer som auto naštartoval a ten istý problém. Išiel som znova do Renaultu, povedali, že to bude na dlhšie, musia prekontrolovať kabeláž. Tak tam bolo auto dva a pol dňa a nevedeli nájsť presnú chybu. Nakoniec sa vraj nakontaktovali s odborníkmi z Bratislavy a na 90% je chybný kábekový zväzok. Zaspievali mi cenu a tak som pekne poďakoval a to nie je isté, či to pomôže. Zobral som auto a neviem, čo s ním. Raz sa správa po naštartovaní normálne a po ďalšom šterte znova ten istý problém. Neviem, čos tým, viete niekto poradiť?

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » pon zář 21, 2009 18:16

Ja by som to dal nejakemu zrucnemu autoelektrikarovi nech tam nejako natiahne novy kabel a hotovo... Ale hlavne niekomu na koho mas dobre referencie, inac tam moze znicit aj to co este funguje :-)
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pon zář 21, 2009 19:30

Dehumanizer píše:Ja by som to dal nejakemu zrucnemu autoelektrikarovi nech tam nejako natiahne novy kabel a hotovo... Ale hlavne niekomu na koho mas dobre referencie, inac tam moze znicit aj to co este funguje :-)
Myslim ze jednoduchsie je dokladne skontrolovat a premerat kable aj konektory, ten kabel urcite nebude dolamany na viacerych miestach a staci ho len opravit.
No malokto vydrzi na kable pozerat dhlsie ako 30s a to na dokladnu kontrolu nestaci :wink: .

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dehumanizer » pon zář 21, 2009 20:44

Laco19 píše:
Dehumanizer píše:Ja by som to dal nejakemu zrucnemu autoelektrikarovi nech tam nejako natiahne novy kabel a hotovo... Ale hlavne niekomu na koho mas dobre referencie, inac tam moze znicit aj to co este funguje :-)
Myslim ze jednoduchsie je dokladne skontrolovat a premerat kable aj konektory, ten kabel urcite nebude dolamany na viacerych miestach a staci ho len opravit.
No malokto vydrzi na kable pozerat dhlsie ako 30s a to na dokladnu kontrolu nestaci :wink: .
no alebo takto... :-)
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pon zář 21, 2009 21:29

Dehumanizer píše:
Laco19 píše:
Dehumanizer píše:Ja by som to dal nejakemu zrucnemu autoelektrikarovi nech tam nejako natiahne novy kabel a hotovo... Ale hlavne niekomu na koho mas dobre referencie, inac tam moze znicit aj to co este funguje :-)
Myslim ze jednoduchsie je dokladne skontrolovat a premerat kable aj konektory, ten kabel urcite nebude dolamany na viacerych miestach a staci ho len opravit.
No malokto vydrzi na kable pozerat dhlsie ako 30s a to na dokladnu kontrolu nestaci :wink: .
no alebo takto... :-)
Ja som uz takto opravil v motorovej casti 3 kable, 2 boli len poskodene ale jeden cerveny bol uplne preruseny no nikde nechybal, vsetko fungovalo rovnako pred opravou ako aj po nej.

Uživatelský avatar
zet3
Advanced member
Příspěvky: 285
Registrován: pon črc 30, 2007 21:23
Bydliště: HB

Příspěvek od zet3 » pon zář 21, 2009 21:44

Laco19 píše: Ja som uz takto opravil v motorovej casti 3 kable, 2 boli len poskodene ale jeden cerveny bol uplne preruseny no nikde nechybal, vsetko fungovalo rovnako pred opravou ako aj po nej.
Ten cerveny byl strihlej naschval, nekoukas na filmy, kde u bomb v poslednich vterinach striha pyrotechnik vzdy cerveny drat??? :P
Sorry za OT. :wink:
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » pon zář 21, 2009 21:52

zet3 píše:Ten cerveny byl strihlej naschval, nekoukas na filmy, kde u bomb v poslednich vterinach striha pyrotechnik vzdy cerveny drat??? :P
Sorry za OT. :wink:
:lol: a este mi niekto vymontoval ten velky cerveny displej pre odpocitavanie casu.

Uživatelský avatar
zet3
Advanced member
Příspěvky: 285
Registrován: pon črc 30, 2007 21:23
Bydliště: HB

Příspěvek od zet3 » pon zář 21, 2009 21:58

Laco19 píše:
zet3 píše:Ten cerveny byl strihlej naschval, nekoukas na filmy, kde u bomb v poslednich vterinach striha pyrotechnik vzdy cerveny drat??? :P
Sorry za OT. :wink:
:lol: a este mi niekto vymontoval ten velky cerveny displej pre odpocitavanie casu.
No prave, ale po jeho spojeni cas opet bezi, i kdyz to nevidis, protoze ti nekdo ukrad ten displej. Tak davej bacha! :lol:
Laguna Grandtour II 1.9dCi 88kW INITIALE Paris, plná palba

dobias
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: úte lis 24, 2009 15:11

Re: Po nastartování vyskočí otáčky na 2600 a nereaguje na pl

Příspěvek od dobias » pát bře 26, 2010 16:35

stenley píše:Dobrý den všem. Na podzim jsem koupil Lagunu II 1.8 16V INITIALE Automat r.v.2001. Najeto cca 100000km. Ze začátku naprostá spokojenost. Asi po třech měsících se stalo, že po nastartování vyskočili otáčky na 2600, motor si sám přidával od těch 2600 do 3000, nereagovala na plyn. pedál a nahlásila chybu vstřikování, chybu ESP a chybu autom. převodovky. Je úplně jedno jestli je motor teplý nebo studený. Když ji nechám odpočinout, někdy třeba hodinu, tak naskočí bez problémů a zase třeba týden jezdíme. V Ranaultu na Kladně mi řekli, že to bude asi špatný nějaký konektor nebo kontakt. Naposledy se mi to stalo včera večer a pomohlo krátkodobé odpojení baterie. Děkuji všem předem za pomoc
Taky sem měl tenhle problém.
Pomohlo vyčistění škrtící klapky a hlavně konektoru na klapce.
Laguna II Grandtour, PH1 2001, 1.6 16V Expression, LPG - Kůže

Uživatelský avatar
mtv
Experienced member
Příspěvky: 671
Registrován: ned zář 06, 2009 20:14
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mtv » pát bře 26, 2010 16:49

michal j. píše:nevíte někdo kolik stojí ta škrtící klapka odedneška mám stejný problém díky
škrtící klapka na 1,8 16v stojí v originále cca 13000.- :evil: v autobenexu cca 6000... já jsem sehnal za 2000 :D
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...

tosen
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: úte kvě 18, 2010 18:36

Re: Po nastartování vyskočí otáčky na 2600 a nereaguje na pl

Příspěvek od tosen » úte srp 10, 2010 17:26

dobias píše: Pomohlo vyčistění škrtící klapky a hlavně konektoru na klapce.
tiez sa chystam vycistit skrtiacu klapku, treba si dat pri tom na nieco extra pozor?
Laguna II 1.8, 88kw, r.v. 2002, LPG

kkeerriimm
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: ned kvě 16, 2010 16:32

Příspěvek od kkeerriimm » sob srp 14, 2010 11:31

michal j. píše:nevíte někdo kolik stojí ta škrtící klapka odedneška mám stejný problém díky
Přímo v Renaultu 9000 kč bez DPH na vrákáči chtěli 4000 kč

dobias
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: úte lis 24, 2009 15:11

Příspěvek od dobias » sob srp 14, 2010 13:54

Laguna II Grandtour, PH1 2001, 1.6 16V Expression, LPG - Kůže

Uživatelský avatar
Pope
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: čtv črc 08, 2010 09:44

Příspěvek od Pope » stř zář 15, 2010 16:11

Stejnej problém. Dnes na diagnostice v Renaultu zjištěná závada. Takže verdikt. Výměna škrtící klapky. 9500 s DPH. Kde se dá sehnat levnějí? :)
Renault Laguna II, rok 2002, motor 1.8 16V 89 kW 121 HP Privileg, polokůže, 17 kola 225/45

dobias
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: úte lis 24, 2009 15:11

Příspěvek od dobias » stř zář 15, 2010 16:16

Pope píše:Stejnej problém. Dnes na diagnostice v Renaultu zjištěná závada. Takže verdikt. Výměna škrtící klapky. 9500 s DPH. Kde se dá sehnat levnějí? :)
TADY http://aukro.cz/item1227898281_skrtici_ ... rafic.html

Dám na ni i záruku,měsíc na odzkoušení funkčnosti.

Tady více fotek
http://marie693.rajce.idnes.cz/skrtici_ ... a_2_-_1.8/
Laguna II Grandtour, PH1 2001, 1.6 16V Expression, LPG - Kůže

Uživatelský avatar
kartmen
Junior member
Příspěvky: 205
Registrován: ned led 25, 2009 09:45

Re: Po nastartování vyskočí otáčky na 2600 a nereaguje na pl

Příspěvek od kartmen » stř úno 23, 2011 13:56

Pánové, čím čistíte tu klakpku? je no to nějaký zvláštní bazmek?
Dík.
TALISMAN Grandtour 1.8 TCe 225 EDC Initiale Paris, r. v. 2019, 4C
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů