Ahoj,
mám teď měsíc/2000km Lagunu II 1.9DCi 96kw
Už podruhé mne zazlobila. Hned po nastartování vyhodila chybu "málo oleje" a bez kostiček na displeji a zároveň takovej hrubej chod spíš podobný 1.9TDI od koncernu. Okamžitě jsem vypnul motor. Vytáhnul jsem měrku a olej na ní byl. Zkusil jsem nastartovat znovu a ukázal poprvé 4 kostičky, dneska 3 kostičky (může být rozdíl v náklonu auta), stále trochu hrubší chod.
Chladící kapalina je krásně růžová - měněno 1/2018 podle označení na nádobce a absolutně čistá tak jak bych ji rád a stále mezi min/max jako při koupi, žádná emulze, mastnota nebo cokoliv.
Motor nekouří modře ani není cítit spáleným olejem. Zároveň je motor krásně suchej a čistej jak okolo motoru zepředu/zezadu, tak i okolo turba i okolo hadic IC (pouze hadice ke straně spolujezdce zvenku mastná a na ní klasický prach...) nic čerstvého.
"podle všeho" by měl i olej být čerstvý 4000km (štítek, krásnej olej. filtr...), proto jsem zatím neměnil. Po těchto 2 stavech o tom trochu pochybuju, jednak jestli byl měněný a pak jaký olej tam je...
Měl by to být 5W-30, ten by snad ale nezpůsobil po 1 denní odstávce takový hrubý chod, jak kdyby selhával tlak mazání? Nepomohl by hustší olej?
Kontrolka tlaku oleje nesvítí, ta má ale určitou toleranci a co vím, nějakou dobu po startu je "utlumená" aby neplašila majitele i když není tlak dostatečný (alespoň u ostatních Renaultů a Dacii to tak je a borci z Drive2.ru přenastavují hodnoty kdy má svítit přes DDT4ALL)
Pak mne zaráží chování snímače hladiny oleje... buďto někam olej nateče a nesteče do vany - proto hlásí málo oleje a v zápětí dost a nebo je snímač špatný stylem, který nechápu...
Řešilo se tu něco podobného? Já nic nenašel :/
Děkuju
Ztráta oleje/chod motoru
Moderátor: Moderators General
Re: Ztráta oleje/chod motoru
Kolik máš najeto? Rozvody byly dělaný kdy? Zkus natočit video těch hluků.
Těm různým popiskům a štítkům o servisních intervalech bych teda určit nevěřil, pokud nejsou doloženy nějakou fakturou.
Jinak ta růžová kapalina tam nepatří. Má tam být žlutozelená Glaceol RX Type D.
Těm různým popiskům a štítkům o servisních intervalech bych teda určit nevěřil, pokud nejsou doloženy nějakou fakturou.
Jinak ta růžová kapalina tam nepatří. Má tam být žlutozelená Glaceol RX Type D.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Ztráta oleje/chod motoru
Rozvody 210k, teď 233.
Faktury mám - autorizák Renault Znojmo. Rozvody, převodovka od KAPS, tlumiče, vstřiky atd... na vše faktury za poslední 2 roky co to měl.
Olej ale měnil u servisáka “nabenzínce” kde mám obavu jestli to byl opravdu 5w-30 ELF a ne nějakej starline 15w-40 co se mu tam valel v sudu 1000kč/50litrů..
Faktury mám - autorizák Renault Znojmo. Rozvody, převodovka od KAPS, tlumiče, vstřiky atd... na vše faktury za poslední 2 roky co to měl.
Olej ale měnil u servisáka “nabenzínce” kde mám obavu jestli to byl opravdu 5w-30 ELF a ne nějakej starline 15w-40 co se mu tam valel v sudu 1000kč/50litrů..
Re: Ztráta oleje/chod motoru
Pro hladinu je dulezite, kolik mas na merce. PC je pouze informativni. Pokud zhasne kontrolka tlaku oleje, tak by take nemel byt problem. Cerpadlo tlaci. Riziko, ze se nekde ucpal nejaky kanalek tam vsak je.
Kdyz si nejsi jisty, co tam mas za olej a kolik nalili, tak bych radeji vymenil i s filtrem. Tyto motory olej nezerou, tak pokud nalili na max mel by jsi byt po 4000 na merce skoro na stejnem. Problem je, ze nevis, jestli na max bylo.
Pokud ti na PC po steceni oleje hladina lita, tak bych pro zacatek procistil kontakt cidla a prohledl kabelaz, jestli neni rozleptana a jinak poskozena.
Kdyz si nejsi jisty, co tam mas za olej a kolik nalili, tak bych radeji vymenil i s filtrem. Tyto motory olej nezerou, tak pokud nalili na max mel by jsi byt po 4000 na merce skoro na stejnem. Problem je, ze nevis, jestli na max bylo.
Pokud ti na PC po steceni oleje hladina lita, tak bych pro zacatek procistil kontakt cidla a prohledl kabelaz, jestli neni rozleptana a jinak poskozena.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Ztráta oleje/chod motoru
Pokud máš hladinu v polovině, tak při stání v kopci může hlásit nedostatek oleje. Nelej tam tu žbryndu 5W30, pokud máš DPF filtr tak už existují specifikace 5W40 určené pro něj. Co se týče hrubnutí chodu, nechal bych zdiagnostikovat korekce vstřikovačů a přepady.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 hostů