Při delším stání chcípne (1.9dCi 88kW)
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 94
- Registrován: pát led 08, 2010 01:27
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Při delším stání chcípne (1.9dCi 88kW)
Ahoj lidé dobří
Začala mě Lagunka zlobit, když třeba stála pět minut na místě nastartovaná, tak najednou z ničeho nic motor chcípl, rozsvítila se kontrolka motoru a "STOP". Stačilo znovu zmáčknout start a motor naprosto v pohodě nastartoval a znovu běžel dalších třeba pět minut (bylo to různé, 2 - 10 minut interval).
Řekl jsem si, že to asi bude ucpané síto v nádrži (sací koš), takže jsem poprosil kamaráda mechanika, abychom se na to podívali. Vyrobil si přípravek na to víčko sacího koše, abychom jej neulámali a koš jsme vyčistili (byl trochu zašpiněný). Měl jsem radost, že motor šel i ochotněji do otáček (možná to bylo jenom placebo). Ale zhasínal i nadále.
Teď se ovšem to zhasínání trošku rozšířilo, stačí třeba stát chvilku na semaforu a když sešlápnu spojku, zařadím a šlápnu na plyn, tak se jakoby nic neděje, jen motor tak prapodivně lehounce zvedne otáčky, ty třeba 2x zase trošku klesnou a nic. Na plyn auto vůbec nereaguje, většinou do pěti vteřin jen chcípne. Znovu nastartuji a je vše zase naprosto v pohodě. Občas se taky stane, že šlápnu na plyn, nic se něděje a pak najednou otáčky vystřelí a je vše OK i bez chcípnutí.
Přestávám tomu rozumět, pořád si myslím, že bude něco s palivem nebo čerpadlem, že se motor při potřebě nafty nedočká své dávky a nic se neděje, naopak třeba chcípne. Vůbec nezáleží na tom, jestli je teplo, zima, nebo jestli je auto studené či už zahřáté. Děje se to kdykoliv. Někdy s autem najedu 200 km v naprostém pořádku, jindy mám problém přejet město křížem, aniž bych třeba 3x nemusel znovu nastartovat.
Auto jsem připojil na diagnostiku a vidím kódy 1882C0 a 188248, což znamená pokles tlaku paliva či jen nízký tlak
Nějaké nápady, co bych měl ještě očíhnout a překontrolovat? Jo, ještě jsem zapomněl - měnil jsem i palivový filtr pod kapotou a balonek je normálně nafouklý (někdo psal, že při ucpaném vedení nafty by byl jakoby vycuclý / splasklý).
Začala mě Lagunka zlobit, když třeba stála pět minut na místě nastartovaná, tak najednou z ničeho nic motor chcípl, rozsvítila se kontrolka motoru a "STOP". Stačilo znovu zmáčknout start a motor naprosto v pohodě nastartoval a znovu běžel dalších třeba pět minut (bylo to různé, 2 - 10 minut interval).
Řekl jsem si, že to asi bude ucpané síto v nádrži (sací koš), takže jsem poprosil kamaráda mechanika, abychom se na to podívali. Vyrobil si přípravek na to víčko sacího koše, abychom jej neulámali a koš jsme vyčistili (byl trochu zašpiněný). Měl jsem radost, že motor šel i ochotněji do otáček (možná to bylo jenom placebo). Ale zhasínal i nadále.
Teď se ovšem to zhasínání trošku rozšířilo, stačí třeba stát chvilku na semaforu a když sešlápnu spojku, zařadím a šlápnu na plyn, tak se jakoby nic neděje, jen motor tak prapodivně lehounce zvedne otáčky, ty třeba 2x zase trošku klesnou a nic. Na plyn auto vůbec nereaguje, většinou do pěti vteřin jen chcípne. Znovu nastartuji a je vše zase naprosto v pohodě. Občas se taky stane, že šlápnu na plyn, nic se něděje a pak najednou otáčky vystřelí a je vše OK i bez chcípnutí.
Přestávám tomu rozumět, pořád si myslím, že bude něco s palivem nebo čerpadlem, že se motor při potřebě nafty nedočká své dávky a nic se neděje, naopak třeba chcípne. Vůbec nezáleží na tom, jestli je teplo, zima, nebo jestli je auto studené či už zahřáté. Děje se to kdykoliv. Někdy s autem najedu 200 km v naprostém pořádku, jindy mám problém přejet město křížem, aniž bych třeba 3x nemusel znovu nastartovat.
Auto jsem připojil na diagnostiku a vidím kódy 1882C0 a 188248, což znamená pokles tlaku paliva či jen nízký tlak
Nějaké nápady, co bych měl ještě očíhnout a překontrolovat? Jo, ještě jsem zapomněl - měnil jsem i palivový filtr pod kapotou a balonek je normálně nafouklý (někdo psal, že při ucpaném vedení nafty by byl jakoby vycuclý / splasklý).
Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi 131kW GT 4Control, rv. 12/2009, tmavě modrá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Při delším stání chcípne (1.9dCi 88kW)
Snímač otáček kliky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 94
- Registrován: pát led 08, 2010 01:27
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při delším stání chcípne (1.9dCi 88kW)
Myslíš, že by s tím mohl mít něco společného? Očekával bych, že se třeba objeví nějaká chybová hláška. Ale podívám se na to, díky.
Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi 131kW GT 4Control, rv. 12/2009, tmavě modrá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Při delším stání chcípne (1.9dCi 88kW)
Mám osobní zkušenost na křižovatce na Olšanech v Praze, kde přesně uprostřed si motor dal pauzu Zpocenej jsem byl až na pr*eli. Naštěstí na pokus naskočil.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 94
- Registrován: pát led 08, 2010 01:27
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při delším stání chcípne (1.9dCi 88kW)
Rozumím, tak to je pech. Mě to většinou chcípá na semaforech. Jako by motor odmítal zvyšovat otáčky. Nepomůže nic. Buďto zdechne sám, nebo ho zdechnu já a hned nastartuji znovu a je vše ok. Fakt zvláštní chování. Koupím ten nový Hallův snímač, jen nevím, jestli tam mám dvou nebo třípinový. Jinak na dálnici nebo při rychlejší jízdě vůbec žádné potíže nejsou.
Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi 131kW GT 4Control, rv. 12/2009, tmavě modrá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Při delším stání chcípne (1.9dCi 88kW)
Jezdil jsem s tím ještě tak 14 dní, vždy to chcíplo kolem volnoběhu v otáčkách nikdy. Vydržel 5 let a teď před vánoci jsem měnil znova už po prvním chcípnutí.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 94
- Registrován: pát led 08, 2010 01:27
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při delším stání chcípne (1.9dCi 88kW)
V tom případě budu doufat, že je to ono a vyměním jej zatím auto sloužilo s maximální spolehlivostí, tohle je jediná drobnost, která se začala dít. Naštěstí tedy nic drahého.
Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi 131kW GT 4Control, rv. 12/2009, tmavě modrá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
-
- Starting member
- Příspěvky: 94
- Registrován: pát led 08, 2010 01:27
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při delším stání chcípne (1.9dCi 88kW)
Tak jsem ten senzor vyměnil za tento (jen zakoupeno jinde). Těžko říct, jestli se něco změnilo... při delším stání auto občas chcípne, ale není to zdaleka tak často. Samozřejmě je otázka, zda to není třeba tím, že se oteplilo. Chtěl jsem udělat záznam toho, jak to vypadá, když chcípne, ale nepovedo se mi to, protože zrovna 15 minut ne a ne chcípnout... Ještě mi napadlo, jestli by to nemohlo být nějakým regulátorem tlaku paliva?
Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi 131kW GT 4Control, rv. 12/2009, tmavě modrá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 27 hostů