2,2 DCI, tlak v motore

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
0ndro
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob úno 02, 2019 12:52

2,2 DCI, tlak v motore

Příspěvek od 0ndro » sob úno 02, 2019 13:11

Zdravím, registroval som sa tu aby som vás Renaulťákov požiadal o radu. Ak niekto vie o takejto téme už vytvorenej tu na fóre budem rád ak ma tam presmerujete, mne sa nájsť nepodarilo.
Jedná sa o Lagunu 2,2 DCI , problém bol že v motore vznikal tlak, vytláčal olej, a tlak bol tak silný že vytláčal aj olejovú mierku.
Po tomto bolo na motore urobené zrovnanie hlavy a výmena tesnenia pod hlavou ( hlava odtlakovaná nebola, ani merané tlaky vo valcoch ) .Odvetranie motora ( z veka ventilov ) je priechodné . Pri tom ako som mal dole hlavu, skúsil som :D sedliackym testom naliať na piesty benzín aby som vyskúšal tesnosť piestov. Pretekal veľmi pomaly.
Po naštartovaní motora stále odniekal tlačí tlak. V motore má byť podtlak, skúšal som to na rôznych autách a na každom (ak je odvetranie OK ) je na nalievacom otvore pre olej, podtlak. Ale tento motor na Lagune tlačí von. Vraj sa to môže stávať aj keď uniká tlak zo sania cez tesnenie. Tak som odpojil hadicu od turba, aby tam tlak nebol, a aj pri tom ako motor beží na voľnobehu to fúka von. Prikladám video, aj obrázok ako sa balón nafúkne na prasknutia behom 5 sekúnd.
Môže tento tlak prefukovať medzi valcom a piestom? že by bol niekde vydratý valec ? Ak áno, ako sa prosím vás rieši oprava? má tento motor vložky valcov ?
Podotýkam, štartuje hneď za studena aj pri -3 ,na všetky valce naraz.
Moc ďakujem za všetky rady
https://www.youtube.com/watch?v=qu4T5mF ... e=youtu.be

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 2,2 DCI, tlak v motore

Příspěvek od Šamša » sob úno 02, 2019 14:40

Máš zřejmě prasklé víko ventilů, skrz které vede tlakový vzduch od turba a fučí ti to do bloku motoru.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

0ndro
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob úno 02, 2019 12:52

Re: 2,2 DCI, tlak v motore

Příspěvek od 0ndro » sob úno 02, 2019 14:43

Ono je to naštartované s odpojenou hadicou od turba, takže v saní nie je žiadny tlak. Skúsil som to schválne aby som túto možnosť vylúčil.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 2,2 DCI, tlak v motore

Příspěvek od Šamša » sob úno 02, 2019 14:47

Tobě to fučí, jak kdyby si měl díru v pístu, nebo fouklé těsnění. Na volnoběh to přes zdravé kroužky takhle nemůže fučet.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

0ndro
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob úno 02, 2019 12:52

Re: 2,2 DCI, tlak v motore

Příspěvek od 0ndro » ned úno 03, 2019 12:21

nedarí sa mi sem pridať obrázok. Ale ak na vývod z veka ventilov, pre hadicu odvetrania natiahnem nafukovací balón, do 5 sekúnd je na prasknutie nafúknutý.
Počul som už o probléme, kedy bol valec vydratý v spodnej časti. Takže keď piest vo valci išiel hore, urobil dostatočný tlak aj pre bezproblémový štart motora, ale v spodnej časti valca bol výder a tade prefukovalo. A krúžky boli v poriadku. No neviem, vieš mi prosím povedať čo všetko obnáša GO tohto motora ? Či majú valce vložky ? Alebo sa to finančne neopatí riešiť ?
ďakujem

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 2,2 DCI, tlak v motore

Příspěvek od Šamša » ned úno 03, 2019 18:49

Nech změřit komprese, to dost napoví.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

0ndro
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob úno 02, 2019 12:52

Re: 2,2 DCI, tlak v motore

Příspěvek od 0ndro » úte úno 05, 2019 21:04

ide mi o to že ak bude chyba ukrytá niekde v motore, piestoch alebo valcoch, už sa s tým motorom nebude ďalej robiť nič lebo vzhľadom k stavu auta sa to moc nevyplatí. Ja doma tlaky zmerať neviem, a niekam odvážať ho pôjde tiež do peňazí.
Nemohol by prosím niekto, kto má takúto motorizáciu vyskúšať či mu ten motor robí toto isté ako na videu vyššie ? Či je to naozaj závada?
chcem sa len uistiť, aby sa náhodou nestalo že dobrý motor pôjde na odpis

marianv3s
Junior member
Příspěvky: 204
Registrován: stř črc 06, 2016 12:13
Bydliště: Zlaté Moravce

Re: 2,2 DCI, tlak v motore

Příspěvek od marianv3s » úte úno 05, 2019 21:24

mam 2,2 ale takyto vietor nemam urcite
Renault Laguna Grandtour II 2,2dCi(110kw)automat-r.v.2003.výbava Initiale Paris
Renault Captur 1,5 dCi, 66kW,r. v. 2016, DC4

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 hostů