rozvody renault laguna 2 2.0i 16v 99kw
Moderátor: Moderators General
rozvody renault laguna 2 2.0i 16v 99kw
dobrý den mam spiše dotaz co se tyka rozvodu daneho motoru kod f4r po zaaretovani klikovky nesel nasadit pripravek vacer z duvodu vyrachtaneho presuvniku prisroubován pripravek ozubenych kol demontovany presuvnik osazen pripravek vaček
po nachytani aretace motoru jsem zjistil ze klikovka ma vuli v ose 1az 3 mm z pohledu rozvodu
1 otazka zní je to zpusobeno distancnimi krouzky ze by byly opotrebene jinak klika v ose nemuze prece mit vuli
2 otazka vymenil jsem vsechny silentbloky motoru jak sem jiz psal dříve k vuli vibracím motoru a tvrdemu chodu je mozne ze by tyto vibrace mel na svedomi vyrachtany přesuvnik
v knize jak na to se uvádí ojnicni loziska se poznaji kovovým klepaním coz motor nedela
hlavni loziska vibracema motoru ktere stoupaji s otackama
potreboval bych nejakeho zkuseneho motorare ktery by me navedl na tuto zavadu motoru nikdy nebyl pridreny auto koupeno v renaultu staram se o nej jak o dite ma vsechno olej po 10 tisicich zadne long a blbe kecy tomu neverím take motor cisty dole i nahore jak novy zadny karbon
motor mel pred rozebráním na rozvody dunivz vibrujici zvuk kdy v aute od 90 km neslo slyset radio presuvnik u startu neskrkal jen klepal jako diesel
mam ted koupenou originál sadu rozvodu original presuvnik vse kvalitni cena nerozhoduje nedam si do sve laguše šmejdy
obracím se na vás zde a prosím oradu zda by toto mohl delat presuvnik a proc klika jezdi od rozvodu ke spojce dekuji za reakce nekoho kdo ma s motory renault zkusenosti
po nachytani aretace motoru jsem zjistil ze klikovka ma vuli v ose 1az 3 mm z pohledu rozvodu
1 otazka zní je to zpusobeno distancnimi krouzky ze by byly opotrebene jinak klika v ose nemuze prece mit vuli
2 otazka vymenil jsem vsechny silentbloky motoru jak sem jiz psal dříve k vuli vibracím motoru a tvrdemu chodu je mozne ze by tyto vibrace mel na svedomi vyrachtany přesuvnik
v knize jak na to se uvádí ojnicni loziska se poznaji kovovým klepaním coz motor nedela
hlavni loziska vibracema motoru ktere stoupaji s otackama
potreboval bych nejakeho zkuseneho motorare ktery by me navedl na tuto zavadu motoru nikdy nebyl pridreny auto koupeno v renaultu staram se o nej jak o dite ma vsechno olej po 10 tisicich zadne long a blbe kecy tomu neverím take motor cisty dole i nahore jak novy zadny karbon
motor mel pred rozebráním na rozvody dunivz vibrujici zvuk kdy v aute od 90 km neslo slyset radio presuvnik u startu neskrkal jen klepal jako diesel
mam ted koupenou originál sadu rozvodu original presuvnik vse kvalitni cena nerozhoduje nedam si do sve laguše šmejdy
obracím se na vás zde a prosím oradu zda by toto mohl delat presuvnik a proc klika jezdi od rozvodu ke spojce dekuji za reakce nekoho kdo ma s motory renault zkusenosti
Re: rozvody renault laguna 2 2.0i 16v 99kw
jeste jedna otazka po aretaci klikovky a hrideli jak spavne osadit presuvnik musi byt jen uzamknuty ne
zadna znacka na nem prece neni ty rozvody sou jednoduche klika moment stupne aretace hrideli ozubenych kol dotazeni presuvniu dotazeni 100nm a vicko 25 nebo se petu nerad bych udelal chybu diky
zadna znacka na nem prece neni ty rozvody sou jednoduche klika moment stupne aretace hrideli ozubenych kol dotazeni presuvniu dotazeni 100nm a vicko 25 nebo se petu nerad bych udelal chybu diky
Re: rozvody renault laguna 2 2.0i 16v 99kw
dnes rozebran spodek motoru zjisteno vytahany retez ol cerpadla a to hodne objednan novy dale vymezeni klikovky distancni kotouc misty kde vedou mazaci drazky temer sjete objednany nove ubytek na kazdem 0.6 az 1 mm podle originalu kontrola salu hlavnich lozisek uplne jako nova přemeřeno ojnicni tez v poradku takze ty vibrace museli pochazet od vrchu motoru napisi zde zase az dodelam spodek poradne co bylo navrchu klikovka jinak jak nova motor krasny bez nanosu
Re: rozvody renault laguna 2 2.0i 16v 99kw
Dnes nasazeny nove distancni krouzky klika v rozmezi vuli 0,15 ani se nehne nejezdi nasazen novy retez pohonu ol cerpadla usazena vana pokracuje se nahore motoru veci original renault pasuje vse jak ma
Re: rozvody renault laguna 2 2.0i 16v 99kw
kdyby ste mel kdokoli zajem muzu dat fotky original dilu k vuli cislum s renaultu kdyby se nekdo do toho pustil jak ja od podlahy
Auta opravuji s otcem jiz 13 let takze pijanko vse poctive
mam fota testeni klapky sroubu presuvniku matky vyfukove vacky original pohon olejoveho cerpadla jen nevim jak sem fotky vlozit i tesneni pod plastove sani ke klapce k hlave sání stací napsat
Auta opravuji s otcem jiz 13 let takze pijanko vse poctive
mam fota testeni klapky sroubu presuvniku matky vyfukove vacky original pohon olejoveho cerpadla jen nevim jak sem fotky vlozit i tesneni pod plastove sani ke klapce k hlave sání stací napsat
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: rozvody renault laguna 2 2.0i 16v 99kw
Fotky ulož na uložiště (např. rajce.net) a sem dej jen odkaz a zaškatulkuj jako obrázek pomocí tlačítek nahoře na okénkem nového příspěvku.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: rozvody renault laguna 2 2.0i 16v 99kw
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 133310.jpg
tesneni pod prsa olejoveho čerpadla
pokud někdo potřebuje čísla novych šroubu a matic rozvodu a přesuvníku ja objednal original aisin japan prvovyroba
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 133418.jpg
zde original těsnení škrtíci klapky
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 133452.jpg
stare není už kulate ale hranate po pár sundání plastu
pokud by někdo jako já se pustil do olejoveho čerpadla zde originál sada
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 133603.jpg
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 133641.jpg
a tady je těsění originál bosch na vstřiky
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 133553.jpg
snad to někomu pomuže při shánění věcí na tento motor
ještě dodám k tomu rachtajícímu přesuvníku po zjistění u mně
nikdo at mě netvrdí že nemá vliv to mlacení má a pořádné lidi udělějte to za včasu mě to stálo jestě zdvihátka a hydroštely na sací vačce ta tam totiž sebou mlátí tam a zpet az sundáte víko ventilu neboli horní část hlavy budete se hodně divit
mám kompet skoro go motoru vyměněno saly kliky distancní podlozky tšsnení hlava na saci nove stely zdvihátka motor cely přetěsnen udělán
chybí mě rozvody přidám i foto motoru vyšlo mě to na 30 tisíc ale nelituju vím ze sem udelal maximum pro to aby lagusa byla doma ještě hodně dlouho a slouzila rodine
mějte se krásně jak budu dělat rozvody a dalsí věci hodím sem fotky s popisem co a jak udělat
tesneni pod prsa olejoveho čerpadla
pokud někdo potřebuje čísla novych šroubu a matic rozvodu a přesuvníku ja objednal original aisin japan prvovyroba
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 133418.jpg
zde original těsnení škrtíci klapky
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 133452.jpg
stare není už kulate ale hranate po pár sundání plastu
pokud by někdo jako já se pustil do olejoveho čerpadla zde originál sada
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 133603.jpg
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 133641.jpg
a tady je těsění originál bosch na vstřiky
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 133553.jpg
snad to někomu pomuže při shánění věcí na tento motor
ještě dodám k tomu rachtajícímu přesuvníku po zjistění u mně
nikdo at mě netvrdí že nemá vliv to mlacení má a pořádné lidi udělějte to za včasu mě to stálo jestě zdvihátka a hydroštely na sací vačce ta tam totiž sebou mlátí tam a zpet az sundáte víko ventilu neboli horní část hlavy budete se hodně divit
mám kompet skoro go motoru vyměněno saly kliky distancní podlozky tšsnení hlava na saci nove stely zdvihátka motor cely přetěsnen udělán
chybí mě rozvody přidám i foto motoru vyšlo mě to na 30 tisíc ale nelituju vím ze sem udelal maximum pro to aby lagusa byla doma ještě hodně dlouho a slouzila rodine
mějte se krásně jak budu dělat rozvody a dalsí věci hodím sem fotky s popisem co a jak udělat
motor před opravou
tu máte fotky motoru než se cely rozebral ten zapraseny hnus
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 121850.jpg
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 121904.jpg
jak bude čas hodím sem fotky udělaného motoru
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 121850.jpg
https://lagunaforum.rajce.idnes.cz/lagu ... 121904.jpg
jak bude čas hodím sem fotky udělaného motoru
Re: rozvody renault laguna 2 2.0i 16v 99kw
tak motor poskladan az na par vecí dnes bude 1 start po oprave
k těm rozvodum není to nic sloziteho jen chci varovat před přípravkama v kufru ten lagric je uplne k nicemu po nasazení na vacky to bylo k nicemu takže sem si nechal na cnc vyrobit přesný přípravek de o tloustku pacek do vaček musí být 5mm+0,02 na tomto zaleží nejvíc jinak nikdy přes ten lagric nebude po napnuti pasovat zpět přípravek do vačkových hřídelí
postup je zde kdyby někdo chtěl dělat svépomocí nic na tom není stačí momentáky a to 2 od 10 nm do 50 a druhý 40až 210
vechno po výměně pořádně odmastit očistit konce hřídelu klikovky atd
nasadí se nový přesuvník kolo vyfukové vačky pozor musí dojít nová matice nový šroub přesuvníku sou tam momenty jako uhle jako prase
musíte mít přípravek na blokování řemenic ten s ozubenýmy kolečky podotýám že přípravek z 1,6 nepasuje ani omylem je to lež mám oba
nastavíme klikovku do horní uvratě 1 válce je u renaultu u převodovky zajistíme kolíkem nasadíme novou řemenici a nvý šroub dotahneme aby vule byla mezi řemenici kliky asi 2mm a na vackach 1mm je to duležité aby šel zprávně nasadit a napnout řemen zajistíme kvalitním prípravkem vačky musí byt natoeny tým větším pulkruhem nahoru podle osy hlavy nasadime přípravek nasadíme rozvodový řemen a napínací ladku napneme po smeru hodinek aby vylisek byl ve středu výřezu dotáhneme 7nm a ted točíme za výfukovou řemenici 6 kompletních otáček pak se podíváme zda sedí značky na napínací kladce pokud ano je to v pořádku pokud ne musíme to opakovat tak dlouho az se usadí řemen tak jak ma povolíme a znovu to same až bude pasovat napínací kladka ve značkách zablokujeme ze spodu motoru u prevodovky setrvačník a dotáhneme řemenici 40nm a o uhel 110 +- 10 to je vše spohledu klikovky
ted si označíme na řemenice vyfuku a přesuvníku proti horní cásti fixou znacky je to jen pro kontrolu
vytáhneme kolik z bloku motoru otočíme motorem o kompletní 2 otáčky nasadíme kolik a zkontroujem napínací kladku pokud je znak na ni ok nasadíme přípravek na blokování řemenic ten zubatý zablokujeme a dotáhneme vyfukovou řemenici 30nm a uhel 86+-6st dal sem 90st
přesuvík 100nm
až máme dotaženo vyjmeme prípravky jak klikovky tak vaček a otočíme motorem zase o 2 kopletní otáčky pokud to máme v pořádku naple potkaji se značky na řemenicích a víku hlavy ktere sme udělali v tuto chvíli založíme kolik blokaci klikovky a bez násilí musí jit vlozit přípravek vaček což me i přes tak přesný šel krásne
tímto víme že rozvody máme v pořádku nastavené domašlíme motor nestartujeme bez řemenu příslušenství muže se znicit ta řemenice ktera pruzi a tlumí rázy klimatizace pri spinani a vypínání pak jen domontovat vše zpět a musí být všechno v pořádku
ještě chci poznamenat že tento postup platí při povolení řemenic není na výmenu pouze pumpy a remenu
sou 2 postupy i kdyz po me zkušenosti již vím že je nesmysl neměnit přesuvník u rozvodu jen si zadělám na další problemy takaž budu mět delat zase tak koupim nový přesuvník sroub dekl a matku a vím že ty rozvody sou na 120 000 km v pořádku to je asi tak vše podle mé opravy a nastavení platí to pro 1,8 16v tak pro 2,0 16v na 1,6 a 1,4 se to dělá podobně ale s jinýma přípravkama snad sem někomu pomohl pokud by dumal nad tím proc mu motor klepe jak diesel
k těm rozvodum není to nic sloziteho jen chci varovat před přípravkama v kufru ten lagric je uplne k nicemu po nasazení na vacky to bylo k nicemu takže sem si nechal na cnc vyrobit přesný přípravek de o tloustku pacek do vaček musí být 5mm+0,02 na tomto zaleží nejvíc jinak nikdy přes ten lagric nebude po napnuti pasovat zpět přípravek do vačkových hřídelí
postup je zde kdyby někdo chtěl dělat svépomocí nic na tom není stačí momentáky a to 2 od 10 nm do 50 a druhý 40až 210
vechno po výměně pořádně odmastit očistit konce hřídelu klikovky atd
nasadí se nový přesuvník kolo vyfukové vačky pozor musí dojít nová matice nový šroub přesuvníku sou tam momenty jako uhle jako prase
musíte mít přípravek na blokování řemenic ten s ozubenýmy kolečky podotýám že přípravek z 1,6 nepasuje ani omylem je to lež mám oba
nastavíme klikovku do horní uvratě 1 válce je u renaultu u převodovky zajistíme kolíkem nasadíme novou řemenici a nvý šroub dotahneme aby vule byla mezi řemenici kliky asi 2mm a na vackach 1mm je to duležité aby šel zprávně nasadit a napnout řemen zajistíme kvalitním prípravkem vačky musí byt natoeny tým větším pulkruhem nahoru podle osy hlavy nasadime přípravek nasadíme rozvodový řemen a napínací ladku napneme po smeru hodinek aby vylisek byl ve středu výřezu dotáhneme 7nm a ted točíme za výfukovou řemenici 6 kompletních otáček pak se podíváme zda sedí značky na napínací kladce pokud ano je to v pořádku pokud ne musíme to opakovat tak dlouho az se usadí řemen tak jak ma povolíme a znovu to same až bude pasovat napínací kladka ve značkách zablokujeme ze spodu motoru u prevodovky setrvačník a dotáhneme řemenici 40nm a o uhel 110 +- 10 to je vše spohledu klikovky
ted si označíme na řemenice vyfuku a přesuvníku proti horní cásti fixou znacky je to jen pro kontrolu
vytáhneme kolik z bloku motoru otočíme motorem o kompletní 2 otáčky nasadíme kolik a zkontroujem napínací kladku pokud je znak na ni ok nasadíme přípravek na blokování řemenic ten zubatý zablokujeme a dotáhneme vyfukovou řemenici 30nm a uhel 86+-6st dal sem 90st
přesuvík 100nm
až máme dotaženo vyjmeme prípravky jak klikovky tak vaček a otočíme motorem zase o 2 kopletní otáčky pokud to máme v pořádku naple potkaji se značky na řemenicích a víku hlavy ktere sme udělali v tuto chvíli založíme kolik blokaci klikovky a bez násilí musí jit vlozit přípravek vaček což me i přes tak přesný šel krásne
tímto víme že rozvody máme v pořádku nastavené domašlíme motor nestartujeme bez řemenu příslušenství muže se znicit ta řemenice ktera pruzi a tlumí rázy klimatizace pri spinani a vypínání pak jen domontovat vše zpět a musí být všechno v pořádku
ještě chci poznamenat že tento postup platí při povolení řemenic není na výmenu pouze pumpy a remenu
sou 2 postupy i kdyz po me zkušenosti již vím že je nesmysl neměnit přesuvník u rozvodu jen si zadělám na další problemy takaž budu mět delat zase tak koupim nový přesuvník sroub dekl a matku a vím že ty rozvody sou na 120 000 km v pořádku to je asi tak vše podle mé opravy a nastavení platí to pro 1,8 16v tak pro 2,0 16v na 1,6 a 1,4 se to dělá podobně ale s jinýma přípravkama snad sem někomu pomohl pokud by dumal nad tím proc mu motor klepe jak diesel
Re: rozvody renault laguna 2 2.0i 16v 99kw
tak motor jede bez duneni klepani jak novy vibrace polevily ale na volnobeh ne coz je divne zitra diagnostika a uvidi se mam schuzkus mechosem s renaultu co ekne su zvedavi jinak to jezdi jak pila de to za plynem pokud se trochu doktnu pedalu vibrace zmizi je to o 90procnt lepsi
Re: rozvody renault laguna 2 2.0i 16v 99kw
dobrý večer auto jak z linky pokud stojim vedle něho nastartovaneho nejde slyset motor a to nelzu jak prede
chyby nalezla diagnostika kterou vlastním a umím s ní i dělat a to dost dobře nejsu jen hledač chyb
pri nastartovaní jemne vibrace jak sem psal motor jel jak pila pak zjistěno po kompletním projetí celeho motoru v diagnostice vynechavaní zapalování valec 1 a 3 jak kdy koupeno nove cidlo kliky nove 4 ks civky beru originál co tam byli a auto přede jako kotě a jezdí uplne super jak nové nikde nic neklepe necinka vyměněno vše vyšlo me to na 37 tisíc komplet ale stojí to za to
co se tyče spotřeby minimálne 1 az 1,5 dole při 90 s lehkou nohou jedu za 6,4 což před tí sem si mohl nechat zdát
pokud by někdo chtěl pomoci nebo radu není problém s renaulty pracuji víc než 10 let spíše benzíny nejsu zastance nafty nelob te se a nekamenujte ale i laguna 1 kterou sem kupoval 2letou najezdila 580 000 km bez jakych koliv problému sla do srotu na rez motor valil na drc
mějte se krásně a at vám ty rencky pěkně jezdí
ješte sem přes diagnostiku programoval škrtící klapku motor šlape jak nový bez dunění vibraci
chyby nalezla diagnostika kterou vlastním a umím s ní i dělat a to dost dobře nejsu jen hledač chyb
pri nastartovaní jemne vibrace jak sem psal motor jel jak pila pak zjistěno po kompletním projetí celeho motoru v diagnostice vynechavaní zapalování valec 1 a 3 jak kdy koupeno nove cidlo kliky nove 4 ks civky beru originál co tam byli a auto přede jako kotě a jezdí uplne super jak nové nikde nic neklepe necinka vyměněno vše vyšlo me to na 37 tisíc komplet ale stojí to za to
co se tyče spotřeby minimálne 1 az 1,5 dole při 90 s lehkou nohou jedu za 6,4 což před tí sem si mohl nechat zdát
pokud by někdo chtěl pomoci nebo radu není problém s renaulty pracuji víc než 10 let spíše benzíny nejsu zastance nafty nelob te se a nekamenujte ale i laguna 1 kterou sem kupoval 2letou najezdila 580 000 km bez jakych koliv problému sla do srotu na rez motor valil na drc
mějte se krásně a at vám ty rencky pěkně jezdí
ješte sem přes diagnostiku programoval škrtící klapku motor šlape jak nový bez dunění vibraci
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů