1,8 16V dusi se po výměně motoru a hlavy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Fastarrow
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pon led 28, 2019 00:01

1,8 16V dusi se po výměně motoru a hlavy

Příspěvek od Fastarrow » pát úno 01, 2019 13:37

Ahojte,

mám takový problém s lag 2 88kw 1,8 16V 2003. Jezdila v pořádku do té doby, než se potkaly ventily a dal jsem to neprozřetelně mechanikovi, který mi prodal motor a kterého jsem neznal a který mě odrbal a odvedl polovinu práce a to fušérským způsobem. Nakonec jsem to odtáhl ke kamarádovi, který shodil hlavu a dotáhl to do stavu, kdy motor jede, ale auto je tupé. Bohužel teď nemá čas, tak to řeším sám.

Mám tam LPG, které je citlivé na špatné zapalování takže na benzín to jede bídně ale jede, na lpg to sotva udrží volnoběh a jinak to za jízdy škube, že se s tím nedá jet.

Diagnostika (delphi) co má známý, hlásila chybu čidla nasávaného vzduchu. Jelikož mám celý druhý motor (kdyby někdo potřeboval - tak dejte vědět) tak jsem vyměnil čidlo z toho motoru, chyba přetrvávala, tak jsem koupil nové a žádná změna, ale jiná diagnostika už tu chybu neviděla (čidla jsem proměřil a ukazovaly stejné hodnoty) a napsalo to jinou chybu asi díky tomu, že jsem měl odpojený el. ventil (nevím přesně co to je, jen jsem postupoval dle návodu na fórech), který vede z nasávací klapy.

Ted jak jsem pojezdil neco malo, tak nevím jestli tam je nějaká závada - nemám na to diagnostiku. (mmch nevíte někdo, jestli můžu použit delphi soft a kabel OP-COM pro oply?). Svíčky jsou černé, takže to vypadá na dlouhé vstřiky - i dle měření LPG. Včera jsem odpojil lambdu před katem a žádná změna. Na diagnostice lamda chodí 0,080V - 0,760V - kratkodobá adaptace smesi -78,1% - 90,6%. Zadní lambda 0,450 -100% ale nebyl zahřátý motor, jelo to krátce protože bohužel známý neměl čas a přijel hlavně smazat závady.

jelikož motor byl venku, tak to může být čimkoliv, ale chci se zeptat jestli nemáte někdo tip na co se můžu podívat nebo zkusit. Zas tolik věcí tam není, tlak v sání ukazuje normálně, teplota vody OK.

Dá se nějak proměřit lambda? Mám pocit, že ikdyž to neháže chybu, tak to může být tím, co určuje bohatost směsi. sání jsem měl dole, těsníc kroužky jsou ok. Vycházím taky z toho, že auto před opravou bylo v pořádku mechanik to měl 3měsíce :oops: a za tu dobu se tahalo na podvalu akorat. je tam nové Hallovo čidlo.

Jedna věc, že po jeho "opravě" se zrušil bezpečnostní prvek, že při startování musí být zmačknuta spojka. Teď dam kartu zmáčku tlačítko a auto nastartuje :smile16: . Spínač na spojce je (zadní) a je zapojený. Nevím jak to obešel a kde, ale píšu to pro jistotu, nevím tady u toho co s čím souvisi. V návodu na Lagunu píšou zajímavé věci co má na co vliv.

Měl by někdo nějakou radu na co se podívat?

Jak se dá fyzicky proměřit lambda nebo je diagnostika spolehlivá?

Díky moc za radu

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 1,8 16V dusi se po výměně motoru a hlavy

Příspěvek od Šamša » pát úno 01, 2019 17:19

Jde o to jak jsou nastavené rozvody a přesuvník. Nejdřív bych vyřešil provoz na benzín.
Ohledně bezpečnostního prvku, žádný tam není. Jen ti zprovoznil spínač na spojce, nebo na převodovce. Ta když je v neutrálu, tak je povolen start, pokud máš zařazeno, tak spojkou povolíš start. Delphi diagnostika jako základ stačí, jen si může generovat neexistující chyby, origo je Clip.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Fastarrow
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pon led 28, 2019 00:01

Re: 1,8 16V dusi se po výměně motoru a hlavy

Příspěvek od Fastarrow » pát úno 01, 2019 19:03

Díky za odpověď. Rozvody jsou nastavené podle aretace na klice i na vačkách. V nějakém příspěvku někoho jsem se ptal jak se dá nastavit přesuvník (je nový) a co se tam dá jak nastavit. Přímo u toho nastavování jsem nebyl. Díval jsem se na popisy návodu, ale tam je jen jeden šroub na přesuvníku a ten se má donastavit nějak sám podle toho co jsem četl. Ale moc o tom nevím, tak můžeš mi říct jak se má nastavit nebo co se tam nastavuje vlastně?
A rozvody - jak jdou špatně nastavit když se to zaaretuje? Tam ani nejde jinak nastavit vačky pokud máš přípravek - pokud mám dobré informace.

Díky za každou radu

s tím startem - vyzkouším to. Já jsem to auto koupil, najezdil za mesic 6tisic km a pak jsem si zničil moji chybou hlavu a pak jsem to auto nevidel 3,5mesice, tak to nemám odzkoušené a co jsem měl, tak jsem zapomněl už...

- mimochodem nejde mi zařadit zpátečka. Asi jak vytahoval a dával zpátky motor. Dám ji tam tak na podesáte. Mám lankovou. Díval jsem se, že když řadím zpátečku, tak to lanko se vysunuje a tlačí na táhlo. A to lanko je jakoby trochu ohnuté na konci, tak to asi někdo rval silou - nevím. Dvojka, čtyřka taky pruží trochu ale jdou zařadit ok. Mohl tam něco přihnout? Nebo dá se to nějak nastavit, aby to tlačilo dál u té zpátečky?

Šamša píše:
pát úno 01, 2019 17:19
Jde o to jak jsou nastavené rozvody a přesuvník. Nejdřív bych vyřešil provoz na benzín.
Ohledně bezpečnostního prvku, žádný tam není. Jen ti zprovoznil spínač na spojce, nebo na převodovce. Ta když je v neutrálu, tak je povolen start, pokud máš zařazeno, tak spojkou povolíš start. Delphi diagnostika jako základ stačí, jen si může generovat neexistující chyby, origo je Clip.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 1,8 16V dusi se po výměně motoru a hlavy

Příspěvek od Šamša » sob úno 02, 2019 12:07

K nastavení lanovodů je spešl postup. zde ke stažení
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Fastarrow
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pon led 28, 2019 00:01

Re: 1,8 16V dusi se po výměně motoru a hlavy

Příspěvek od Fastarrow » čtv úno 07, 2019 12:52

Diky za návod na seřízení. Vyzkouším až budu u auta. Příští týden pujde do renaultu, tak uvidím co mi řekne...

Fastarrow
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pon led 28, 2019 00:01

Re: 1,8 16V dusi se po výměně motoru a hlavy

Příspěvek od Fastarrow » čtv úno 28, 2019 12:45

Takze byly posunuté rozvody. Mechanik zaaretoval zřejmě špatně kliku ve výřezu vyvážení místo v aretační části, tak bacha na to - i to se dá. Lanka byly roztřepené, protože ten první mechanik ohnul držáky lanek na převodovce takže další 1000kč navíc atd. Taky mi zničil tlačítko start. a při pohybu 1mm už startuje a dře, takže se těžko vrací, samá radost co může jeden podvodník mechanik zničit, kromě toho, že mi dal do auta neopravenou hlavu atd. Takže dávejte opravovat auto lidem, které znáte :) Díky za rady a mějte se.

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů