kolísání napětí

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
pieter1
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pát čer 12, 2015 16:20

kolísání napětí

Příspěvek od pieter1 » stř pro 19, 2018 10:32

Zdravím,
našel jsem pár odkazů ohledně kolísání napětí, ale ani jeden u Laguny II.
Rád bych se zeptal, jestli někdo už také nemá zkušenost. Vždy když začne dost mrznout, tak jakmile se rozjedu tak vidím, jak mi pohasínají světla. a komplet elektrika (osvětlení palubovky, otáčky ventilátoru topení). Hlavně je to vidět při záberu, tedy při přidávání plynu. Jakmile se otáčky ustálí, tak poklesy už nejsou tak výrazné.
Alternátor dobíjí, baterie je v pohodě..i když nevím jak je stará. Auto jsem s ní před 2ma lety kupoval. Ale při i zimních startech točí dobře.
Nevíte v čem by mohl být problém? Kostra? Uhlíky alternátoru? Nebo regulátor napětí na alternátoru? Stator alternátoru? Nebo i ta baterie?
Díky za rady.

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Nesli » stř pro 19, 2018 13:48

No, otázkou je, jak moc pohasínají :D

Sic na MII, ale bude to dost podobné. Také uvedené pozoruji, v zimě je to samozřejmě výraznější, protože baterka dostává více zabrat a tuplem po startu z ní více ubylo. U budíků bych řekl že ok, ale světla mi umí mírně pohasnout a ventilátor na 3 a 4 stupni zpomalí, baterka, dobíjení i starty - vše ok. Mojí domněnkou je, že při rozjezdu (tuplem, pokud máš benzín jako já) uvolní elektronika zatížení alternátoru, aby měl motor v nízkých otáčkách více síly na rozjezd auta - altík bere na plno tuším 0,85kw, můj pseudomotor má při 1100-1200 ot výkon 8-10kw, 10 procent výkonu už tady něco udělá - no a odtížený altík dává samozřejmě méně štávy do síte, tudíž pokles třeba z 14,4 V na 13V se pak v palubní síti projeví jako pohasnutí příslušenství. :wink:
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: kolísání napětí

Příspěvek od Šamša » stř pro 19, 2018 20:43

Koukni na toto téma, má to přímo souvislost: viewtopic.php?f=44&t=34367&p=1405964&hi ... e#p1405964
Ohřívače mají příkon celkový 1200W, tj. proud přes 100A, tak to v každém případě bude mít vliv na palubní napětí.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

pieter1
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pát čer 12, 2015 16:20

Re: kolísání napětí

Příspěvek od pieter1 » čtv pro 20, 2018 09:55

Nesli píše:
stř pro 19, 2018 13:48
No, otázkou je, jak moc pohasínají :D

Sic na MII, ale bude to dost podobné. Také uvedené pozoruji, v zimě je to samozřejmě výraznější, protože baterka dostává více zabrat a tuplem po startu z ní více ubylo. U budíků bych řekl že ok, ale světla mi umí mírně pohasnout a ventilátor na 3 a 4 stupni zpomalí, baterka, dobíjení i starty - vše ok. Mojí domněnkou je, že při rozjezdu (tuplem, pokud máš benzín jako já) uvolní elektronika zatížení alternátoru, aby měl motor v nízkých otáčkách více síly na rozjezd auta - altík bere na plno tuším 0,85kw, můj pseudomotor má při 1100-1200 ot výkon 8-10kw, 10 procent výkonu už tady něco udělá - no a odtížený altík dává samozřejmě méně štávy do síte, tudíž pokles třeba z 14,4 V na 13V se pak v palubní síti projeví jako pohasnutí příslušenství. :wink:
Mám 1.9 dCi..takže nafta...a to kolísání je u auta hlavně za studena. Všímám si ještě že to je hlavně při řazení..tedy jak sundám nohu z plynu tak světla jakoby bliknou..ne že by úplně zhasly, ale než to dorovná baterie...a jakmile zařadím další rychlost a zase plyn přidám, tak opět lehce probliknou než se v palubní síti srovná napětí...a ono když se řadí nebo ubírá a přidává často tak to blikání sledovat je zvlášť v noci dost nepříjemný. Navíc si říkám, že protijedoucí auta si asi musí myslet, že na ně blikám..

pieter1
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pát čer 12, 2015 16:20

Re: kolísání napětí

Příspěvek od pieter1 » čtv pro 20, 2018 10:02

Šamša píše:
stř pro 19, 2018 20:43
Koukni na toto téma, má to přímo souvislost: viewtopic.php?f=44&t=34367&p=1405964&hi ... e#p1405964
Ohřívače mají příkon celkový 1200W, tj. proud přes 100A, tak to v každém případě bude mít vliv na palubní napětí.
Předehřev vody? tak to ani netuším, že moje auto něco takového má...mám Lagunu II 1.9 dCI 88 kW po FL..tedy rok 2005. Je to i na tomhle motoru? A kde se to vlastně nachází?

pieter1
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pát čer 12, 2015 16:20

Re: kolísání napětí

Příspěvek od pieter1 » čtv pro 20, 2018 11:25

pieter1 píše:
čtv pro 20, 2018 10:02
Šamša píše:
stř pro 19, 2018 20:43
Koukni na toto téma, má to přímo souvislost: viewtopic.php?f=44&t=34367&p=1405964&hi ... e#p1405964
Ohřívače mají příkon celkový 1200W, tj. proud přes 100A, tak to v každém případě bude mít vliv na palubní napětí.
Předehřev vody? tak to ani netuším, že moje auto něco takového má...mám Lagunu II 1.9 dCI 88 kW po FL..tedy rok 2005. Je to i na tomhle motoru? A kde se to vlastně nachází?
Tak jsem předehřev našel...pokud jsem pochopil dobře a ty žhavičky si berou kostru z upevnění celého bloku k motoru...tak jsem měl celej ten blok se žhavičkama volnej..nebyl dotaženej šroubek...tak jsem ho dotáhl a uvidím co to bude dělat...jestli ty poklesy napětí budou dál. Při tom jsem změřil odpor žhaviček a všechny mají 0,7 Ohmu při teplotě cca 5 stupňů...tak snad by i mohly bejt v pohodě.
Takže jestli celej problém byl ten, že při tom odběru kolik mají to špatně kostřilo kvůli povolenýmu šroubku..bylo by to fajn...no uvidím v noci.

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 37 hostů