Kolísavé otáčky, výměna škrtící klapky a teplotního čidla

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Stoudys
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř srp 08, 2018 11:55

Kolísavé otáčky, výměna škrtící klapky a teplotního čidla

Příspěvek od Stoudys » stř srp 08, 2018 12:46

Zdravím Renaulťáky :)
Mám Lagunu II rok výroby 2002 benzín 1.8 16V 88KW. Už nějakou dobu řeším problém, že při zahřátém motoru a následném zastavení a vypnutí motoru a opětovném nastartování mě otáčky začnou lítat mezi 1,5 až 2,5 tisíci otáčky. Někdy i při jízdě ztrácím výkon (tah) na vteřinu až dvě jako bych pustil nohu z plynu, ale vždy se to pak chytlo a bez nahlášení chyby jsem frčel dál. Stalo se mi i že při jízdě vyskočila chyba - Einspritzung defekt, E.S.P. defekt a pak následně se ukázal servis. Tyhle chyby se mi ukážou i když chci při zahřátém motoru někam odjet. Tak jsem zajel na diagnostiku kde to ukázalo škrtící klapku kterou jsem koupil novou ale jak to tak bývá ní to nebylo, tak jsem se zde dočetl že je to teplotním čidlem který jsem vyměnil. Auto po té jezdilo bez chyby cca 300-400 kilometru (14 dni) a po té mě opět naskočila při jízdě ta stejná chyba a otáčky opět začaly lítat a musel jsem zastavit a počkat 15 minut než motor schládne abych mohl opět nastartovat a do jed do cíle. Takže se vše vrátilo na začátek a dnes jsem chtěl jet s rodinou na výlet a ujel jsem 100 metrů a už jsem musel zastavovat protože otáčky opět začaly skákat. Auto bylo ve stínu a ať jsem čekal jak jsem chtěl stejně jsem už nenastartoval bez problému. Zkoušel jsem i vyměnit to staré čidlo za nové a bylo to pořád stejné.
Jediný co mě napadlo je že do toho čidla mě jde nějaké větší napětí a třeba kvůli tomu se mi to čidlo zníčí (spálí) a můžu kupovat další. Akorát absolutně nevím kde bych měl co měřit případně kolik toho naměřit. V elektrice se moc nevyznám :(

Nesetkaly jste se někdo s tímhle problémem co mam já? Začínám být z toho vcelku zoufalý :(

Roman_an9
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: čtv dub 19, 2012 21:37
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Kolísavé otáčky, výměna škrtící klapky a teplotního čidla

Příspěvek od Roman_an9 » stř zář 12, 2018 11:15

Pokud ti naběhne tahle závada reaguje auto nějak na akci s plynovým pedálem?

Klapka úplně nová nebo z vrakoviště? Je vyčistěná a nevázne?
Renault Laguna Grandtour 18 16V 2001

Roman_an9
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: čtv dub 19, 2012 21:37
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Kolísavé otáčky, výměna škrtící klapky a teplotního čidla

Příspěvek od Roman_an9 » stř zář 12, 2018 11:18

Ještě píšeš výměna čidla - jedná se o čidlo teploty nasávaného vzduchu? (je na sacím potrubí, ve tvaru L a vede do něj konektor se dvěma piny)
Renault Laguna Grandtour 18 16V 2001

Stoudys
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř srp 08, 2018 11:55

Re: Kolísavé otáčky, výměna škrtící klapky a teplotního čidla

Příspěvek od Stoudys » ned zář 30, 2018 13:22

Ano auto mi nereaguje vůbec na plynový pedál. Tu škrtící klapku jsem koupil úplně novou a co se tyče toho čidla tak to bylo čidlo nasávaného vzduchu. Za tu dobu co jsem tu nepsal tak jsem ještě proměřil dráty které vedou z řídící jednotky do škrtící klapky a vše bylo v pořádku. Vyměnil jsem akcelerační pedál (z vrakoviště) a koupil jsem nový senzor otáček klikové hřídele a pořad jsem tam kde jsem byl... už vubec nevim co s tím :-/

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Led a 39 hostů