Olejový filtr z HDI pro dCi

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Olejový filtr z HDI pro dCi

Příspěvek od wc » ned úno 04, 2007 10:32

Vážení pánové.
Kdo z vás nakouknul trošku pod pokličku, čili pod plastový kryt motoru, určitě hledal co by tam poznal. Někoho určité věci překvapí, jiného nikoliv. Kdybyste však viděli zděšený výraz na mé tváři, když jsem uviděl olejový filtr tohoto poměrně slušného motoru....

:arrow: Ta "věc" je tak zhruba poloviční, než je dnes zvykem a to s ohledem na servisní interval výměny oleje 30 000 Km mi připadá jako naprosto sebevražedné... :!:

:arrow: Můj údiv ještě pokračoval, když jsem si chtěl v síti druhovýrobců tento filtr opatřit....Nabízené filtry různých značek jsou všechny rozměrově tak na 65% originálu, který mám v autě (je na něm napsáno RENAULT) :!: :!: :!: :!: :!:

Šamša tady kdesi psal o použití filtru z 2.0 HDI , nechal jsem si jej tedy předvést... Je tak rozměrově o 50 % větší, než ten originál od Renaultu a dvojnásobný oproti neoriginálu... Závit i těsnění pasuje, má však méně děr pro odvod oleje a vevnitř jakýsi kroužek s pružinkou vypadá trochu jinak.

To však nic neznamená, plocha dírek je i u filtru HDI podstatně větší, než vstupní otvor...nedají mi spát pouze ta střeva...

Pokud někdo máte zkušenosti s použitím filtru z HDI pro dCi, prosím o příspěvky....


:!: ono toto může být - jak správně napsal Šamša opravdu jedna z příčin padlých turbodmychadel....spolu s intervalem výměny oleje 30 000Km... Znáte to, sem tam tam někdo dá jiný olej než tam patří .... no a ten prostě 30 tis. nedá... spolu s turbem. Pokud by se používal předepsaný syntetický elf popř total, zřejmě by se asi nic nestalo, ale kde berete tu jistotu, že ho tam máte ???

Děkuji za Vaše zkušenosti

Vaše wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Olejový filtr z HDI pro dCi

Příspěvek od Šamša » ned úno 04, 2007 11:44

wc píše:Vážení pánové.
Kdo z vás nakouknul trošku pod pokličku, čili pod plastový kryt motoru, určitě hledal co by tam poznal. Někoho určité věci překvapí, jiného nikoliv. Kdybyste však viděli zděšený výraz na mé tváři, když jsem uviděl olejový filtr tohoto poměrně slušného motoru....

:arrow: Ta "věc" je tak zhruba poloviční, než je dnes zvykem a to s ohledem na servisní interval výměny oleje 30 000 Km mi připadá jako naprosto sebevražedné... :!:

:arrow: Můj údiv ještě pokračoval, když jsem si chtěl v síti druhovýrobců tento filtr opatřit....Nabízené filtry různých značek jsou všechny rozměrově tak na 65% originálu, který mám v autě (je na něm napsáno RENAULT) :!: :!: :!: :!: :!:

Šamša tady kdesi psal o použití filtru z 2.0 HDI , nechal jsem si jej tedy předvést... Je tak rozměrově o 50 % větší, než ten originál od Renaultu a dvojnásobný oproti neoriginálu... Závit i těsnění pasuje, má však méně děr pro odvod oleje a vevnitř jakýsi kroužek s pružinkou vypadá trochu jinak.

To však nic neznamená, plocha dírek je i u filtru HDI podstatně větší, než vstupní otvor...nedají mi spát pouze ta střeva...

Pokud někdo máte zkušenosti s použitím filtru z HDI pro dCi, prosím o příspěvky....


:!: ono toto může být - jak správně napsal Šamša opravdu jedna z příčin padlých turbodmychadel....spolu s intervalem výměny oleje 30 000Km... Znáte to, sem tam tam někdo dá jiný olej než tam patří .... no a ten prostě 30 tis. nedá... spolu s turbem. Pokud by se používal předepsaný syntetický elf popř total, zřejmě by se asi nic nestalo, ale kde berete tu jistotu, že ho tam máte ???

Děkuji za Vaše zkušenosti

Vaše wc :D
Ta pružina je součástí přetlakového ventilu v tom filtru a funguje pouze v případě velmi studeného motoru, kdy je olej hustý a hrozilo by protržení filtračního materiálu a pak v případě vysokého znečištění a to je to nejhorší co se může stát.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

polymorf
Junior member
Příspěvky: 120
Registrován: čtv lis 16, 2006 21:17

Příspěvek od polymorf » ned úno 04, 2007 17:32

Nechápu co řešíš za problém u filtru za cca 300 kč (originál) :?:
RENAULT LAGUNA I Ph II 3,0L V6 24v RXT

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » ned úno 04, 2007 18:13

polymorf píše:Nechápu co řešíš za problém u filtru za cca 300 kč (originál) :?:
Pokud stojí 300, tak už nic neřeším...
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » ned úno 04, 2007 20:13

polymorf píše:Nechápu co řešíš za problém u filtru za cca 300 kč (originál) :?:
Tady nejde o cenu filtru, ale o jeho fitrační kapacitu, průtočný odpor a odolnost proti zanesení po dobu provozu. Tím se hlavně ovlivní mazání turbíny a její životnost. Proto se dady řeší kompatibilita s HDI, kde se problém s turbínama nevyskytuje.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » ned úno 04, 2007 20:33

Pánové, problém turbín není opravdu problém olejového filtru...
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » ned úno 04, 2007 20:54

Myslím, že se konstrukčně něco "soudruhům" nepovedlo a tohle by mohlo částečně napomoci.
Při vývoji asi došlo k poddimenzování olejového čerpadla a celkový pomalý náběh tlaku mazání pro turbo při změně otáček, nebo při trvalém zatížení. Filtr o velikosti 120g paštiky, tomu moc nepřidá.
Já u Laguny I 2.2D používal filtr co se dával do Safrana a Traffika, velikosti "flašky od okurek".
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » ned úno 04, 2007 21:45

Lag I 2,2 D nemela turbo :-)
Ale vazne. U modernich motoru je odlucovat pevnych castic. Kdyz se zanese zpusobuje to:
1.) velke tepelne namahani lozisek
2.) protitlak na turbinu a opet namahani lozisek
vysledkem je relativne rychle opotrebeni a nasledne nutna repase nebo vymena.

Takze je treba to hlidat - nebo (ekologove to neradi uslysi :-) ) odstranit.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Krejča
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: pát pro 31, 2004 10:02
Bydliště: Hranice na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krejča » pon úno 05, 2007 13:33

Šamša píše:
polymorf píše:Nechápu co řešíš za problém u filtru za cca 300 kč (originál) :?:
Tady nejde o cenu filtru, ale o jeho fitrační kapacitu, průtočný odpor a odolnost proti zanesení po dobu provozu. Tím se hlavně ovlivní mazání turbíny a její životnost. Proto se dady řeší kompatibilita s HDI, kde se problém s turbínama nevyskytuje.
Průser je, že i HDI je s životností turba na štíru a řekl bych že je to jen na majiteli a servisu. Mám nalítáno 118tis. při pravidelných výměnách po 30tis.km. a turbo v pohodě.
Laguna III Grandtour GT 2,0dCi 131kW 2010, Eibach -35mm, 18" RSW RACING 242 GREY
Obrázek
VW Caravele 1,9TDI chip 130k 2006
Laguna II Grandtour 2,2dCi Dynamique 110kW 2002 213000km, Eibach -35mm, 17"origo Alu - taky už minulost
Clio II 1,2 8v 12/98 - minulost

laiko
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: pon pro 18, 2006 21:00

Příspěvek od laiko » úte úno 06, 2007 12:00

Pri poslednej výmene oleja som dal prednosť "klasickej"veľkosti olejového filtra práve z dôvodu toho, že síce tie "malé" by mali mať rovnako veľkú plochu filtračného papiera ako "veľké" ale ten papier je tam naskládaný iným spôsobom a hustejšie" cik-cak". / napr. Purolator/
Pri nových filtroch asi rozdiel nebude, ale pri používaní ak sa majú upchať nečistotami sa asi skôr upchá ten, ktorý má menšiu veľkosť ... si myslím.
Laguna II, 1,9 dCi, 88 kW,
----------------------------

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát úno 09, 2007 06:33

:idea: Zakoupil jsem filtr MANN pro 2,0 HDI. Montážně je naprosto stejný a dle katalogu má - stejně jako filtr pro dCi přepouštěcí tlak ventilku 1,5 barru.
:!: Filtrační plocha je zde větší, dokonce papír mi připadá výrazně jemnější a už na první pohled je ho tam složeno podstatně víc - a to bez ohledu na cca dvojnásobnou délku filtru.
:arrow: Takže pan FILTER má mou bezmeznou důvěru a snad nezklame. :D

Vaše wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Tarwas
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: pon srp 07, 2006 22:30

Příspěvek od Tarwas » pon úno 12, 2007 20:49

mrknete na http://www.autoweb.cz/ojetiny/renault-l ... ml?id=7706 zvlast na:

Inkriminované turbodmychadlo Garret přitom používají i jiné vozy a zdaleka tak často nekolabuje. Příčina jeho problémů u laguny totiž tkví v nedostatečném mazání. Výrobce předepisuje odvážně dlouhé lhůty výměny oleje – celých 30 tisíc km. V něm se pak hromadí karbon, který jednak sám působí na pánve turbíny jako abrazivo, a za druhé snižuje propustnost olejového filtru. Ten je zde navíc tak malý, jako u motokrosového motocyklu. Zkušené servisy již objevily trik, kterak problémům předcházet. Za prvé zkrátit intervaly výměn na polovinu a za druhé namontovat větší filtr z motoru Peugeot (či Citroen) 2,0 HDI.
Renault Laguna Grandtour III 2.0dCi 150k Dynamique

stefan krizan
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: úte úno 13, 2007 09:08

olej

Příspěvek od stefan krizan » stř úno 14, 2007 00:38

No hosi nevim ci sem sprav.dobre ale dal sem do motoru olej valvolain 5w30 max.life tento olej je urcen pro motore nam 100000km.A dal sem mu take prisadu xeramic malo to zvysit mazanie a zmensit opotrebenie motora na polovicu.A tez sem rozhodnut menit olej kazdych 10000km coz je u mna ras rocne.Dufam ze motoru neposkodim a nebudem mat snim problem.

izuel
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 03, 2009 17:11

dotaz

Příspěvek od izuel » čtv zář 10, 2009 15:54

Šamša píše:Myslím, že se konstrukčně něco "soudruhům" nepovedlo a tohle by mohlo částečně napomoci.
Při vývoji asi došlo k poddimenzování olejového čerpadla a celkový pomalý náběh tlaku mazání pro turbo při změně otáček, nebo při trvalém zatížení. Filtr o velikosti 120g paštiky, tomu moc nepřidá.
Já u Laguny I 2.2D používal filtr co se dával do Safrana a Traffika, velikosti "flašky od okurek".
ahoj všem laguňákům a renaulťákům.,
neodpustím si hlášku :
chlapi co to tady řešíte za nesmysly, někoho napadat, že nějaký soudruzi - francouzi? byli soudruzi? něco nedomysleli, mě přijde, absolutní nesmysl montovat jiný olejový filtr do vozu ,než ten co je předepsán, zajímal by mě prvopočátek kdo vůbec něco začal laborovat s tím ,aby jiný vyzkoušel než je předepsán. Nicméně, já potřebuji nyní vyměnit také olej, tak to chci řešit.Ale těch přízpěvků jsem našel tolik ,že opravdu jen ze zvědavosti hledám čím to, že tam furt jiné filtry cpete??? může mi někdo napsat konkrétně, že ví ,proč je to lepší? já dnes porovnával ten "malej" origo vajgl předepsanej vs HDI peugeot 307 a nedovolil bych si tam dát jiný - ten obr se používá již přes dvacet let., o výměně oleje na kratší interval to je samozřejmě bez debat, čím dříve se vymění olej tím líp,ale ten filtr jinej?? no nevím.,
děkuji za to ,že někdo odpoví a hlavně ,že ví proč tam strkat jinej..
ps: na mě třeba pán prodejce autodílů koukal vyjeveně proč tam chci dát jinej, vůbec sem nevěděl co mu na to říci :-))
a pak se na mě šalamounsky podíval a řekl, myslíte ,že to jsou vážně takový pitomci,aby udělali dobrej motor a nepředepsali správnej filtr?asi tam jen tak pro nic za nic kratší nebude...

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: dotaz

Příspěvek od Davidak79 » čtv zář 10, 2009 16:27

izuel píše:
Šamša píše:Myslím, že se konstrukčně něco "soudruhům" nepovedlo a tohle by mohlo částečně napomoci.
Při vývoji asi došlo k poddimenzování olejového čerpadla a celkový pomalý náběh tlaku mazání pro turbo při změně otáček, nebo při trvalém zatížení. Filtr o velikosti 120g paštiky, tomu moc nepřidá.
Já u Laguny I 2.2D používal filtr co se dával do Safrana a Traffika, velikosti "flašky od okurek".
ahoj všem laguňákům a renaulťákům.,
neodpustím si hlášku :
chlapi co to tady řešíte za nesmysly, někoho napadat, že nějaký soudruzi - francouzi? byli soudruzi? něco nedomysleli, mě přijde, absolutní nesmysl montovat jiný olejový filtr do vozu ,než ten co je předepsán, zajímal by mě prvopočátek kdo vůbec něco začal laborovat s tím ,aby jiný vyzkoušel než je předepsán. Nicméně, já potřebuji nyní vyměnit také olej, tak to chci řešit.Ale těch přízpěvků jsem našel tolik ,že opravdu jen ze zvědavosti hledám čím to, že tam furt jiné filtry cpete??? může mi někdo napsat konkrétně, že ví ,proč je to lepší? já dnes porovnával ten "malej" origo vajgl předepsanej vs HDI peugeot 307 a nedovolil bych si tam dát jiný - ten obr se používá již přes dvacet let., o výměně oleje na kratší interval to je samozřejmě bez debat, čím dříve se vymění olej tím líp,ale ten filtr jinej?? no nevím.,
děkuji za to ,že někdo odpoví a hlavně ,že ví proč tam strkat jinej..
ps: na mě třeba pán prodejce autodílů koukal vyjeveně proč tam chci dát jinej, vůbec sem nevěděl co mu na to říci :-))
a pak se na mě šalamounsky podíval a řekl, myslíte ,že to jsou vážně takový pitomci,aby udělali dobrej motor a nepředepsali správnej filtr?asi tam jen tak pro nic za nic kratší nebude...
přečti si znovu na co reaguješ :wink: možná najdeš odpověď

potom tohle
wc píše::idea: Zakoupil jsem filtr MANN pro 2,0 HDI. Montážně je naprosto stejný a dle katalogu má - stejně jako filtr pro dCi přepouštěcí tlak ventilku 1,5 barru.
:!: Filtrační plocha je zde větší, dokonce papír mi připadá výrazně jemnější a už na první pohled je ho tam složeno podstatně víc - a to bez ohledu na cca dvojnásobnou délku filtru.
:arrow: Takže pan FILTER má mou bezmeznou důvěru a snad nezklame. :D

Vaše wc :D
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

izuel
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 03, 2009 17:11

Re: dotaz

Příspěvek od izuel » čtv zář 10, 2009 16:38

...[/quote]
přečti si znovu na co reaguješ :wink: možná najdeš odpověď

potom tohle
wc píše::idea: Zakoupil jsem filtr MANN pro 2,0 HDI. Montážně je naprosto stejný a dle katalogu má - stejně jako filtr pro dCi přepouštěcí tlak ventilku 1,5 barru.
:!: Filtrační plocha je zde větší, dokonce papír mi připadá výrazně jemnější a už na první pohled je ho tam složeno podstatně víc - a to bez ohledu na cca dvojnásobnou délku filtru.
:arrow: Takže pan FILTER má mou bezmeznou důvěru a snad nezklame. :D

Vaše wc :D
[/quote]

nemusím po sobě nic číst..znova.., že má ve wecka ve filtr důvěru neznamená,že by ho tam měl dát když je předepsaný jiný !!! přeci s tím jemnějším papírem,to byl samozřejmě vtip ..... ty velký filtry z HDI peugeotu se používají 20 let !
ps: přeci ,že se někomu něco "zdá" ,že tam je více papíru, tak to neznamená ,že se musí zpochybňovat ten co je předepsaný,tudíž jiný..ať se vyjádří wecka ...

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: dotaz

Příspěvek od Davidak79 » čtv zář 10, 2009 16:42

OK nech tam předepsaný vždyť tě nikdo nenutí ho měnit :wink: dodrž PŘEDEPSANÝ INTERVAL výměny oleje a pomalu šetři na nové turbo :D
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

izuel
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 03, 2009 17:11

Re: dotaz

Příspěvek od izuel » čtv zář 10, 2009 16:53

Davidak79 píše:OK nech tam předepsaný vždyť tě nikdo nenutí ho měnit :wink: dodrž PŘEDEPSANÝ INTERVAL výměny oleje a pomalu šetři na nové turbo :D
TO by byl od výrobců geniální plán dělat špatný olejový filtr, aby si pak lidi mohli rychle koupit nový turbo..ale zdá se mi to takové divoké kvůli filtru aby odešlo turbo?
achjo..

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » čtv zář 10, 2009 17:02

ach jo , jinak :wink: není to špatný filtr ale proč nedopřát větší plochu na zachycení nečistot a zamezit nizkému tlaku oleje na které je turbo háklivé.
K tomu zkrátit interval výměny oleje filtru jak doporučí i renault servis alespoň na 20tis ( já ho zkrátil na 10tis) a prodloužit životnost néjen turba.
Teď čekej jen na vyádření zkušenejších :wink:
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

izuel
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 03, 2009 17:11

Příspěvek od izuel » čtv zář 10, 2009 17:12

Davidak79 píše:ach jo , jinak :wink: není to špatný filtr ale proč nedopřát větší plochu na zachycení nečistot a zamezit nizkému tlaku oleje na které je turbo háklivé.
K tomu zkrátit interval výměny oleje filtru jak doporučí i renault servis alespoň na 20tis ( já ho zkrátil na 10tis) a prodloužit životnost néjen turba.
Teď čekej jen na vyádření zkušenejších :wink:
počkej tady nejde o to co dopřát motoru, ale já řeším to , proč ze závažných důvodů porušovat výrobcem předepsaný filtr,. samozřejmě olej vyměňovat za kratší dobu, to je věc jasná..
ps: já si zajedu zítra do renaultu,tam mi to někdo vysvětlí,.nebo se mi vysmějou,co to tam strkám, uvidím jaký "machři" to budou, já bych bral kdyby někdo napsal : hele hošané já dělám s lagunama a ze zkušenosti ti můžu řict, pro motor je to lepčí, z důvodu............. tohle sou jen dohady mi přijde.. ale i tak dík :roll:

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv zář 10, 2009 17:40

Jak psal wc, pro olejový filtr je důležitý tlak přepouštěcího ventilu a řekl bych shcopnost zachytit melé nečistoty, tyto dvě věci se musí dodržet a když dáš větší je pak větší plocha na začištění nečistot, teoreticky je to jedno, ale na malej se ti zachytí pár nečistot a v ten okamžik má menší průchodnost oleje a tím je menší tlak a turba dobrou noc navěky, když máš větší plochu, tak stejný množství bordelu ti ucpe jen část filtru a olej stále prochází krásně dál, kapišto?? :twisted: Ne teď vážně bez legrace, pokud jsou stejný parametry tak čím větší plocha tím lépe, nemám osobní zkušenosti, ale tohle mi říká selskej rozum :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Giggo
Experienced member
Příspěvky: 535
Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giggo » čtv zář 10, 2009 21:48

izuel píše:
počkej tady nejde o to co dopřát motoru, ale já řeším to , proč ze závažných důvodů porušovat výrobcem předepsaný filtr,. samozřejmě olej vyměňovat za kratší dobu, to je věc jasná..
ps: já si zajedu zítra do renaultu,tam mi to někdo vysvětlí,.nebo se mi vysmějou,co to tam strkám, uvidím jaký "machři" to budou, já bych bral kdyby někdo napsal : hele hošané já dělám s lagunama a ze zkušenosti ti můžu řict, pro motor je to lepčí, z důvodu............. tohle sou jen dohady mi přijde.. ale i tak dík :roll:
Promiň, ale řešíš kravinu. Jak už Ti tu vysvětlili ostatní. Filtr bude mít vyšší propustnost a zároveň více vydrží.
Jinak tvůj dotaz je jak vod hurvínka .. a taťuldo proč si mám čipnout svoji Lagunu, když výrobce mi ju udělal na 88kW, tak to přeci udělal dobře ne?
Stejně tak .. proč zaslepovat EGR ventil? Renault ho tam z nějakýho důvodu dal, tak to přeci musí běhat a samo že v servisu Ti řeknou zaslepovat je kravina a blbost .. nicméně praktická zkušenost Ti poví něco jinýho.
UKRADENÁ :( Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001

izuel
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 03, 2009 17:11

dodatek

Příspěvek od izuel » čtv zář 10, 2009 22:10

Giggo píše:
izuel píše:
počkej tady nejde o to co dopřát motoru, ale já řeším to , proč ze závažných důvodů porušovat výrobcem předepsaný filtr,. samozřejmě olej vyměňovat za kratší dobu, to je věc jasná..
ps: já si zajedu zítra do renaultu,tam mi to někdo vysvětlí,.nebo se mi vysmějou,co to tam strkám, uvidím jaký "machři" to budou, já bych bral kdyby někdo napsal : hele hošané já dělám s lagunama a ze zkušenosti ti můžu řict, pro motor je to lepčí, z důvodu............. tohle sou jen dohady mi přijde.. ale i tak dík :roll:
Promiň, ale řešíš kravinu. Jak už Ti tu vysvětlili ostatní. Filtr bude mít vyšší propustnost a zároveň více vydrží.
Jinak tvůj dotaz je jak vod hurvínka .. a taťuldo proč si mám čipnout svoji Lagunu, když výrobce mi ju udělal na 88kW, tak to přeci udělal dobře ne?
Stejně tak .. proč zaslepovat EGR ventil? Renault ho tam z nějakýho důvodu dal, tak to přeci musí běhat a samo že v servisu Ti řeknou zaslepovat je kravina a blbost .. nicméně praktická zkušenost Ti poví něco jinýho.
Ano přesně tak udělal dobře praktická zkušenost radí ,do laguny dát olejový filtr z peugeota 307 hdi, protože se používá ten typ už 20 let, a jeden šikovný pán z praktických důvod se rozhodl dělat z ostatních blbce a laborovat a vyzkoušet jestli to bude lepčí..a ono je ,má lepší propustnost a tak..já sem si tatínku vzal takový měřák ,který mají v pežotu a zjistil sem ,že vývojáři renaultu sou XXXXXX :-DD než jak bylo navrženo a čip motoru je samozřejmě hazard také, protože výrobce dimenzuje výkon asi pro srandu spejbla :-D, díky opravdu si zajedu do renaultu,ať nejsem blbec samotář.. bylo to chyba fakt sem psát..nekoupil sem si za korunu či pětikačku auto ,abych zkoušel prakticky..budu se řidít tím co je předepsané..od výrobce

ps: já s tím rejpáním nezačal, jsem sem si myslel ,že panu prodavačovi řeknu, víte ja sem si myslel,že bude lepší ten filtr z pežotu :-D, víte no ,on je prostě větší..možná pan prodavač se do zítra promění v ženskou a bude souhlasit :-DDDD ,to už si dělám XXXXX.. :lol:

ps2: samozřejmě s tím průtokem a velikostí ,že více vydrží je nesmysl, je to jen logické,ale to neznamená ,že je to pravda, kdyby tomu tak bylo, určitě by byl filtr větší.Jde spíš o to, že někdo kdo s tím filtrem z pežotu začal zjistil úplnou náhodou shodou okolnosti, že turbo a další věci se XXXXXX..tak to nějak rozmnožil a ted se toho každý drží..protože sem do obou filtrů koukal a uvnitř jsou konstrukčně odlišné..tak já si hodím korunou ,který zítra koupit :(

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » čtv zář 10, 2009 22:24

izuel: ty jsi prostě přesvědčený že to tam dát je blbost tak proč to řešíš. Dej si tam co je předepsané dodrž interval výměny. On není prodavač jako prodavač některý ví úplný hov.. a prodá ti to co vyplivne PC.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

izuel
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 03, 2009 17:11

Příspěvek od izuel » čtv zář 10, 2009 22:30

Davidak79 píše:izuel: ty jsi prostě přesvědčený že to tam dát je blbost tak proč to řešíš. Dej si tam co je předepsané dodrž interval výměny. On není prodavač jako prodavač některý ví úplný hov.. a prodá ti to co vyplivne PC.
přesvědčený ani ne,nejradši bych si nafackoval ,že sem sem vůbec psal,každej ví houby, jen to jsou všechno doměnky a přijde mi ,že se každej řidí tím jak báby na trhu, jeden řekne tohle druhej řekne tamto..já sem takovej řešitel, jen mi to prostě leží v žaludku,snažil jsem se dovtípit tu prvotní myšlenku, jak to někoho vůbec mohlo napadnout..

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů