Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO

Příspěvek od Josef HORÁK » čtv lis 11, 2010 13:53

chystám se vyměnit turbo u 2.0T. Je v tom nějaká léčka? Speciální vercajk?
Díky.
Naposledy upravil(a) Josef HORÁK dne úte pro 07, 2010 18:44, celkem upraveno 1 x.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9493
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » sob lis 13, 2010 19:58

kontaktuj wilczka myslím že ho měnil , no měnil ho určitě ale teď nevím zda svépomocí http://forum.renaultclub.cz/profile.php ... ile&u=2386
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 204PS@450Nm >>>171Kw@524Nm 2014 Full
Hnědá guaranja ( já říkám že je to černá )
černá kůže 19" papuče

VW Caddy 2.0TDI 2019 Bílá

EX: Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » úte pro 07, 2010 18:42

Takže OPRAVENO, a to díky autoservisu Tintěra, který tímto vřele doporučuji!

Pokud si jednou vytáhnete tohoto černého Petra, připravte si zhruba 25 tisíc na nové turbo plus něco na práci, olej a "drobný materiál". (S repasemi je to těžké - benzínová turba prý mívají popraskané turbínové skříně, což, jak mi bylo řečeno, repasi znemožňuje; kromě toho ne každý to umí.)

Každopádně můj kus byl totálně K.O. Kompresorová vrtulka měla takovou vůli, že se mydlila o skříň a turbína úplně upadla a pomuchlaná chrastila v dutině. Kupodivu olej nikde netekl, jen tak po kapkách.

Montáž a demontáž je ještě o něco větší pruda, než u nafťáků (postup je podobný). Je tam ještě horší přístup, protože nejde vyndat kat - leda by se rozebrala půlka podvozku nebo vyndal motor. Každopádně se demontuje poloosa a snad i startér. Matky na šteftech mezi TBD a kolenem katu byly tak zapečené, že se jeden přetrhnul a dva šly ven z litiny. Trochu nepříjemené, protože sada šteftů z matičkami stojí v <> 4500 Kč :shock: . Takže jsme tam ty staré dali zpět a ten prasklý nahradili nějakým starším šteftem z výfukového potrubí, snad vydrží. Také to chtělo několik těsnění dohromady asi za 1100 Kč, taktéž dostupných pouze v <>. Sací potrubí včetně mezichladiče bylo naštěstí bez nečistot a pilin (vrtulka se jen jemně třela, zuby byly ještě celé). Našli jsme však díru ve filtrboxu, pod filtrem byl ulomen čudlík, co je nacvaknut do podběhu, takže si to tamodtud nasávalo vodu a kamínky, naštěstí před filtr.

Na závěr ponaučení: až začnete turbo slyšet (při vypnutém radiu), je zle. Mě všude uklidňovali, že někde uchází vduch a podobně, ale byla to skutečně labutí píseň turba. Teď mám nové a neslyším absolutně nic.

A ještě na jednu věc pozor: nějakému šikulovi se povedlo pootočit výměník pod olejovým filtrem, takže se skříply hadice k němu vedoucí a olej se nechladil/neohříval. V <> sice tvrdili, že to k zadření turba nestačí, ale já myslím, že tam ten výměník pro nic za nic nedávali...

A perlička na závěr: pokud by vás napadlo obrátit se na autoriz. servis, tak si radši rovnou jděte koupit jiné auto. Turbo je za 48 tisíc a práci s ostatními "nutnými" díly odhadli na 36 tisíc. To opravdu nechápu, tuhle politiku.

Držím palce, ať vás to nepotká.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Uživatelský avatar
Makak007
Experienced member
Příspěvky: 949
Registrován: sob srp 25, 2007 16:48
Bydliště: +/- Praha

Příspěvek od Makak007 » úte pro 07, 2010 22:21

Pěknej ježíšek... :cry:
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3934
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » úte pro 07, 2010 22:45

Ahoj,

prozradíš nám kolik má tvá Laguna najeto?

díky
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » stř pro 08, 2010 10:40

Najeto necelejch a nejspíš skutečnejch 140 tisíc. Takže překvápko. Ale ten volej, co jsem z toho vypustil po koupi byl jak čokoláda, navíc tam byl avisačka 10 w 40, do toho ten nefunční chladič oleje... zkrátka myslím, že dostalo do těla.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1158
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Příspěvek od HonYa » stř pro 08, 2010 14:02

Hlavně, že už jezdíš :) ...
HonYa | Lůca, Áďa a Táďa
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9493
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » stř pro 08, 2010 16:12

uf , se mi orosilo čelo. No mám natočeno 152tis a abych slyšel turbo musím stát někde u zdi , potom slyším jemné svištění.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 204PS@450Nm >>>171Kw@524Nm 2014 Full
Hnědá guaranja ( já říkám že je to černá )
černá kůže 19" papuče

VW Caddy 2.0TDI 2019 Bílá

EX: Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2282
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dj.pepino » stř pro 08, 2010 19:43

Davidak79 píše:uf , se mi orosilo čelo. No mám natočeno 152tis a abych slyšel turbo musím stát někde u zdi , potom slyším jemné svištění.
Tak to aby jsi začal pomálu šetřit :wink:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » stř pro 08, 2010 20:29

dj.pepino píše:
Davidak79 píše:uf , se mi orosilo čelo. No mám natočeno 152tis a abych slyšel turbo musím stát někde u zdi , potom slyším jemné svištění.
Tak to aby jsi začal pomálu šetřit :wink:

Jen klid :) . Stačí sundat hadici na vstupu do kompresoru a ukazováčkem zkusit vůli vrtulky. Jestli už má postřehnutelnou radiální, je to špatenka, jestli se ani nehne, není důvod k panice.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3934
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » stř pro 08, 2010 20:37

Josef HORÁK píše:Najeto necelejch a nejspíš skutečnejch 140 tisíc. Takže překvápko. Ale ten volej, co jsem z toho vypustil po koupi byl jak čokoláda, navíc tam byl avisačka 10 w 40, do toho ten nefunční chladič oleje... zkrátka myslím, že dostalo do těla.
Ahoj,

díky za info, taky jsem se trochu lekl (aktuálně 127tis), ale když vidím tu souhru faktorů, které mohly životnost turba ovlivnit, tak snad mohu být v klidu, turbo vůbec neslyším.

Jak dlouho bylo turbo slyšet, než umřelo?
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » stř pro 08, 2010 22:18

Od prvních pazvuků jsem ujel ještě asi 3500 km a pomalu se to zhoršovalo. Zajímavý bylo, že byly dny, kdy bylo ticho. To mě právě zmátlo a přimělo uvěřit, že je to únik vzduchu nebo netěsnej obtokovej ventil. Ty zvuky připomínaly pískání na trávu a objevily se, když turbo tlačilo (nad 2 tis, plyn). Dnes vím, že už se začínala šoupat vrtulka o skříň...
Olej v sání trochu byl, ale ne moc, ostatně vůbec jsem nemusel dolejvat.
Nakonec to zhoršování nabralo grády a už jsem se jen modlil, abych dojel.
Nedojel. V jednom kopci se turbo definitivně zakouslo a dál jsem jel s přiškrcenou atmosférou, tj. asi tak s 1/3 výkonu. Po rovince to udrželo devadesát celkem v pohodě. To vydrželo ještě asi 50 km, kdy se utrhla turbína a začla dělat hroznej kravál. Myslel jsem, že je to kompresor, tak jsem to hodil do škarpy a chcípnul, aby to nenasálo lopatky. Posádka pokračovala taxíkem a auto na valníku.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Josef HORÁK
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: úte čer 30, 2009 19:52

Příspěvek od Josef HORÁK » stř pro 08, 2010 22:23

Jináč myslím, že pokud můžete vyloučit nějaké špatné předchozí zacházení, můžete být v klidu. Například v jednom z pražských <> mi při objednávání těsnění k turbu řekli, že to na skladě nemají a ještě nikdy neměli (!).
Ono nás benziňáků moc nejezdí, ale i tak - co jsem se ptal, tak nikde nikdo neslyšel o takové poruše. I prodejci TBD dloouho listovali katalogem a divili se, co je to vlastně zač.
Myslím, že mi tu někdo říkal, že už má 230 tisíc a furt dobrý.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1158
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Příspěvek od HonYa » čtv pro 09, 2010 09:07

já bych to viděl na zaviněnou závadu při předchozí opravě nějaké části, terá se týká turba - třeba ten olejový výměník... :) ...je to prostě motor, který potřebuje jinou údržbu..hlavně když jsi na to přišel a teď od toho už máš pokoj...
HonYa | Lůca, Áďa a Táďa
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Uživatelský avatar
Koubes
Junior member
Příspěvky: 200
Registrován: stř bře 03, 2010 13:26
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Koubes » ned pro 12, 2010 16:17

To je teda ranec...
Naštěstí mám na svojí najeto jenom 53 tisíc, takže se toho zatím, doufám, bát nemusím.
Laguna II 2,0T 125kW Dynamique F/L 2005, Eibach pružiny, nově obšitý volant- ex

Tomashek
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon zář 14, 2020 13:17

Re: Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO

Příspěvek od Tomashek » pon zář 14, 2020 14:13

Zdravim,
chtel bych se zeptat, jestli nekdo v mezicase menil turbo sam. Dneska mi dorazilo turbo, mel to delat mechanik, ale oznamil mi, ze minimalne do konce mesice nema cas. Muzu zkouset nekoho jineho, ale jelikoz nemam v okoli vylozene doporuceni, tak nevim jestli riskovat a premyslim o vymene sam doma. Potrebuju zaroven opravit trubku od vystupu turba k intercooleru - co jsem se dival klasicky problem - praskla ta gumoplastova priruba u turba, takze bych prirubu urezal a misto ni pouzil hadici - nasel jsem jako nahradni dil na motory VW, asi 8 cm dlouhou hadici o patricnem prumeru, ktera slouzi na propojeni mezi trubkou a intercoolerem.

Ale co jsem se chtel zeptat, tak jestli jsou nejake instrukce na vymenu turba, pripadne na co si dat pozor...

Edit:
Tak jsem se dopatral par veci - doporucuji sundat prave kolo, podbeh a vyhodit poloosu - predpokladam, ze to je kvuli vyndani katalyzatoru. Nejsem si teda uplne jisty, jestli jeho vyndani je nezbytne nutne, jestli nepujde odtlacit kousek stranou aby sel dolu ze steftu, pripadne az se povoli turbo od parohu, tak jestli pujde nadzvednout a sundat katalyzator.

A druha vec, ktera mi neni uplne jasna - jak je to s chladici kapalinou - zezadu je na turbu prisroubovana kostka, ja k ni v aute vidim jenom jednu hadici, ale pry je dole schovana druha - pripojeni chladici kapaliny na dochlazovani turba. Kdyz bych nevypoustel cely okruh, ale jenom odpojil - kolik cca kapaliny vytece - protoze si uplne nedovedu predstavit jak ji v tom miste zachytavat, aby netekla na zem pod auto a nechce se mi (nemyslim si, ze je nezbytne nutne) vypoustet cely chladici okruh.
Laguna II Grandtour 2.0T (120 kW), 2003
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11526
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO

Příspěvek od Šamša » úte zář 15, 2020 20:36

Chladící kapalinu odsaješ z nádobky a z té kostky vyteče pár deci. Problém s výměnou turba je, že se prakticky nedostaneš ke šroubu zespoda příruby, musíš odmontovat kat, držák katu a možná i tu poloosu, abys měl prostor pro manipulaci a to bez zvedáku nedáš. Ty šrouby a štefty jsou dost důležitý, protože na tom prakticky visí i ten kat a je to hodně namáhaný. Kup sadu těsnění včetně nových šteftů.
Ohledně tý příruby plastové trubky, já jsem to vyřešil za pomoci vsunuté trubky, protože jinak se ta plastová bortí. Více zde a pročti si to celé:
viewtopic.php?f=44&t=95031
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 430000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9493
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO

Příspěvek od Davidak79 » stř zář 16, 2020 10:14

Trubka se vůbec nebortí , mám to na ex lagi na obou stranách bez vsuvky víc jak 100tis km , pořád je tam původní turbo a atakuje hranici 260tis km :D a taktéž víc jak 100tis km je motor čipnutý . Auto skoro denně vidím , pořád je to kurva pěknej kočár.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 204PS@450Nm >>>171Kw@524Nm 2014 Full
Hnědá guaranja ( já říkám že je to černá )
černá kůže 19" papuče

VW Caddy 2.0TDI 2019 Bílá

EX: Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale

Tomashek
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon zář 14, 2020 13:17

Re: Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO

Příspěvek od Tomashek » čtv zář 17, 2020 21:37

Diky, dneska jsem se dival - odstrojil jsem podtlaky, zarizl trubku mezi turbem a IC, aby tam nebylo to osazeni. Co se tyka vlozky, tak jsem videl videa, ze polaci to resili 40 mm novodurkou, kterou do toho vlozili. To jeste poresim, ta nerezka, co tady hodil Samsa se mi libi moc, ale nevim, jestli se mi chce ji nejak extremne shanet.

Jinak teda turbo - aspon na casti sani vypada suse. Cekal jsem vzhledem ke spotrebe oleje vic zasvihane, ale treba hadice na IC je vevnitr sucha, sani taky. Vule na hrideli neni ani radialni, ani axialni - mam doma nachystane repas turbo a kdyz zkusi rukou, tak nepoznam rozdil. Problem je, ze me se mi ztraci cca litr oleje (z max na min na merce) na 1000 Km. Nahore na ventilovem viku pod trubkou k IC stoji olej, tahne se to k nalevacimu vicku. Vicko jsem menil, protoze stare zrovna dvakrat nedrzelo. Stare svicky na sobe mely napaleny popilkek z oleje + byly vylamane izolatory - ale bylo to po predchozim majiteli, takze jsem to moc neresil a svicky vymenil, protoze jsem nevedel kolik maji ty stare. Kdyz jsme to resili s mechanikem, tak jsme se shodli na tom, ze vzledem k najetym kilometrum (cca 230 k - pokud nebylo stoceno), tak ze to bude turbem.

Potom jsem teda jeste nasel na hadici co vede z prostredku ventiloveho vika do sani (odvetrani?), ze je derava tesne nad napojenim u ventiloveho vika - v podobnych mistech je kaluz oleje.

Auto nijak zasadne nekouri, jenom kdyz potrebuju predjet a hodim tam trojku + plny, tak se zadymi cernym kourem. Takze premyslim co dal - turbo a tesneni muzu pripadne vratit. Predpokladam, ze pokud neni vule na hrideli a je suche sani, tak nebude poustet olej ani do vyfuku. Pod autem olej neni, takze ubytek pricitam spotrebe. Tak premyslim, jestli pistni krouzky nebo gufera na ventilech....

Je cista i skrtici klapka (tam mam problem, ze se za jizdy rozsviti Servis + ESP a otacky vyleti nahoru), tak jsem ji dneska sundal, opticky to vypada na vydrene drahy na potenciometru, zitra zkusim premerit, ale to je zase jiny pribeh....

Zkusim zitra vyhodit i svicky a podivat se na ne, jak aktualne vypadaji, mozna to poskladam zpatky dohromady - s tim, ze teda poresim aspon tu trubku mezi turbem a IC a tu deravou hadici co vede on ventiloveho vika, doleju olej a pres vikend to trosku protahnu na delsi vzdalenost, at vidim co to udela, pripadne kolik zmizi oleje a pak budu resit co dal...
Laguna II Grandtour 2.0T (120 kW), 2003
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11526
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO

Příspěvek od Šamša » pát zář 18, 2020 21:13

Ta vložená trubka je prodloužení k chromovému sifonu, je to pochromovaná mosazná trubka cca 1mm silná. Ti poláci nepoužívají novodurku, ta by teplem změkla, ale trubku HT, ta má odolnost 130°C.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 430000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Tomashek
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon zář 14, 2020 13:17

Re: Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO

Příspěvek od Tomashek » sob zář 19, 2020 18:00

Jj, na tu trubku jsem se dival pak v tom vlaknu co jsi na neho daval odkaz. U nas meli jenom 32 mm prumer, 40 mm ne. Navic ja mam tu hadici naprasklou, tak potrebuju prumer tak 39,2 mm, aby to nemelo tendenci tu hadici dal trhat. Nakonec jsem udelal z novodurky, co jsem mel ve sklepe, zbrousil jsem ji na mensi prumer - peknej opruz na cca 2 hodiny rucni prace, ale nakonec to slo. Poskladal jsem komplet vsechno zpatky, opravil popraskane a jinak podezrele podtlaky, odvetrani co obchazi vrchem vystup z turba do sani, rozebral a vycistil drahy potenciometru na snimani polohy skrtici klapky + narovnal dratky co po potenciometru jezdi. V cca prvni tretine rozsahu plynu je ta vnitrni draha neskutecne vydrena - cca polovina sirky. Pri mereni ohmmetrem hodnoty vypadaly docela v poradku, kdyz jsem oteviral a zaviral klapku, tak nedochazelo k nejakym skokovym zmenam odporu, nebo vypadkum.
Aktualni stav, uz se nerozina SERVICE + ESP. Kdyz jsem s tim jel cca 15 km pod plynem, toceni do 4 - 5 tisic otacek, tak to jelo hezky, obcas si to melo trosku propad / prodlevu pri seplanitu plneho plynu z cca 2 - 2,5 tisic otacek. Ale turbo slusne tlacilo a jelo to dobre.
Pak jsem ujel cca 20 kilometru takova pohodova jizda, razeni nahoru pri max. 2 200 otackach, relativne lehka noha na plynu, casto to cukalo a v jenom takovem mirnejsim kopecku to prestalo tahnout - neslo vytocit na vic jak 2000 otacek ani s plnym plynem. Tak jsem zastavil, chcipnul motor, znovu nastartoval, normalne to jelo, ale porad to pocukavalo.
Zitra nebo pozitri se na to podivam, jak je na tom na novodurova vlozka, jestli se opravdu nejak nezdeformovala a nezhroutila do hadice, zkontroluju jak vypada vystup vzduchu z turba a jestli drzi ty opravovane podtlaky (napr. ten na skrtici klapce mel ulomene 3 zoubky v koncovce a byl tak blbe prichytly stahovaci paskou, ze lital asi 4 mm navolno - tak jsem dal nove stahovaci pasky do krize a drzelo to diky nim docela slusne.
Laguna II Grandtour 2.0T (120 kW), 2003
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 19 hostů