PORUCHA FUNKCE KATALYZÁTORU

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
c6p6t6
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: pát srp 05, 2016 13:38

PORUCHA FUNKCE KATALYZÁTORU

Příspěvek od c6p6t6 » stř pro 06, 2017 20:08

Zdravím, mám problém.
Začnu od narození... :D Mám Lagunu 2001, 1.6 16V 79kW (K4M-710), najeto 315 000km. Asi před rokem se mi začala rozsvicovat kontrolka emisí. Tak jsem to napíchl a psalo to vyhřívání zadní sondy lambda. Protože jsme v práci měli nějaké lambda sondy vyšetřené (použité z různých aut), tak jsem ji zadara vyměnil. Chvíli byl klid a pak se to rozsvítilo znovu. Po napíchnutí to psalo Obvod zadní sondy lambda. Tak jsem ji zase vyměnil. Chvíli klid a pak znova... Takhle pořád dokola. Tak jsem objednal lambda sondu originál, přesně pro mé auto. Teď mám od lambda sondy klid. Ale kontrolka se mi rozsvicuje stále. Tentokrát to ale píše pořád dokola PORUCHA FUNKCE KATALYZÁTORU. Když koukám na Clipu na funkce lambda sond, tak přední skáče jak má od cca 50mV - 700mV, ale zadní se pohybuje kolem 600 - 700 mV. Což mi přijde dost. Bral bych to tak do 500mV. Pak jsem přidal plyn na 3000 otáček a sledoval co se bude dít. Zadní sonda začala skákat jako přední asi 10 sekund, než se ustálila na nějaké hodnotě, opět kolem 600mV. To že zadní sonda skákala po sešlápnutí plynu by mě nepřekvapilo, ale tak dlouho jí to trvalo než se usadila. To mi přijde divný. Zkouším tankovat jinej benzin. Teď tam mám čerstvě Maxxmotion 100+. Auto má výkon dobrej, nežere - spotřeba aktuální 6.3. startuje perfektně, nečoudí. prostě se chová normálně. Jo a nebojte, autu nakládám dost často, takže kat by vypálenej být měl... :-D Co si otom myslíte vy? Snad jsem to popsal srozumitelně. :-D Na emise jdu v březnu. předem Díky za odpovědi. :-)
PS: KATALYZATOR MÁM PŮVODNÍ

Uživatelský avatar
RomanB74
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: úte srp 14, 2012 11:13

Re: PORUCHA FUNKCE KATALYZÁTORU

Příspěvek od RomanB74 » čtv pro 07, 2017 10:42

Ahoj. Ve zkratce si myslím, že katalyzátor je jednoduše opotřebený, prostě za ta léta a kilometry ztratil účinnost. Podle EHK č. 83 bod 5.3.5. je minimální životnost katalyzátoru 160.000 km. V kombinaci 315tkm a povinným biosračkám v benzínu bych to neviděl nijak tragicky.

c6p6t6
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: pát srp 05, 2016 13:38

Re: PORUCHA FUNKCE KATALYZÁTORU

Příspěvek od c6p6t6 » čtv pro 07, 2017 18:06

RomanB74: Díky moc za odpověď. A myslíte, že se to dá něčím zachránit? Alespoň na tu technickou. Nechce se mi dávat osmička za kat. :-D Nějaký lepší benzin, nebo něco, já nevím co. :-D Svíčky + vzduchový filtr mají najeto 22000. Škoda, že jsou zpřísněný emise. Zkusím to vymazat před emisema a uvidí se.

Uživatelský avatar
RomanB74
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: úte srp 14, 2012 11:13

Re: PORUCHA FUNKCE KATALYZÁTORU

Příspěvek od RomanB74 » pát pro 08, 2017 10:28

Zachránit asi těžko, to by záleželo na fyzickém stavu katalyzátoru, který ale nelze zjistit jinak, než rozříznutím a laboratorním testem - co je pochopitelně nesmysl dělat. Já osobně bych od jakýchkoliv experimentů s katem a investicím do "záchranných operací" dal ruce pryč. 300tkm je prostě na výměnu.
Jestli je jinak auto v dobré kondici a slouží ke spokojenosti, je na zvážení investice do náhrady katu, která by podle mého odhadu vyšla na cca 4.000,-
Samozřejmě bych nedával typový katalyzátor ale univerzál.

Pro představu - Univerzální kat pro benzín do 1800ccm, cena asi 3.200,-
https://dufy.cz/a/data/images/0m/0k/757 ... 17869.jpeg

Takhle by bylo za 4k vyřízeno a byl klid na dalších dejme tomu 200tkm které to auto ale s větší pravděpodobností už nenajede.

Pak se nabízí řešení koupí katalyzátoru (origo) někde na vrakáči, na bazaru, jenže to je trochu střelba naslepo. Takový kat může vydržet deset let, dva roky, nebo také tři měsíce... každopádně řešení by to bylo, o ceně nemám představu a osobně bych to takhle neřešil.

Třetí možnost je zkusit nějaká čistící aditiva pro výfukový systém. Sám právě dokončuji fázi používání aditiva pro "Lambdu a katalyzátor" (Bluechem Oxicat, https://www.luckygas.cz/product/aditiva ... -a-ka/3823 ), ale je fakt že mám najeto 154tkm a na emisích jsem problém neměl. Nicméně, toto aditivum umí (údajně) katalyzátor pročistit od usazenin a zpřístupnit tak aktivní část pro průchod plynů. Takže by toto aditivum mělo pomoci s jakousi renovací. Ve vašem případě ale není jistota, zda je aktivní část katu jen zanesená nebo je katalická vrstva "spotřebovaná" (pak by pochopitelně nepomohl ani Oxicat, ani svěcená voda...). Navíc, tohle aditivum není zrovna nejlevnější a v kombinaci s nejistým výsledkem bych do toho ve vašem případě taky nešel.
Je mi jasný, že se člověk snaží udržovat auto v chodu za co nejmenší náklady. Mám to podobně se svým 19let starým vozem, ale některým investicím se prostě nelze vyhnout.

c6p6t6
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: pát srp 05, 2016 13:38

Re: PORUCHA FUNKCE KATALYZÁTORU

Příspěvek od c6p6t6 » pát pro 08, 2017 18:26

RomanB74: Děkuji moc za skvělou odpověď.
Auto je budu říkat ve velmi dobrém stavu, takže určitě bych se ho kvuli katlyzatoru nezbavoval. Jsem připravenej do toho investovat. Jen jsem to chtěl pozdržet až na ty další emise. Ale co se dá dělat. O univerzálním katalyzátoru jsem už taky slyšel. Jen nevím, jak bych ho tam namontoval. Já mám katalyzátor zrovna blbě zakroucenej. Navíc, když už bych to dělal, chtěl bych to i s pletencem, který je součástí originálního. Taky plánuji udělat těsnění pod výfuk. svodama. Tam to polehku fouká. Mimochodem to by taky mohlo trochu zkreslovat emise.
Z vrakáče nebo bazaru bych kat určitě nikdy nekoupil.
O tom čisticím aditivu jsem taky četl, ale nenašel jsem na to žádný recenze. A navíc se bojim aby mi to nerozpusttilo něco, co by nemělo. Každopádně 300 kč není až taková pálka a za zkoušku by to možná stálo.
A ještě jsem koukal na díly a podle obráku mám tenhle - https://www.autodily-pema.cz/autodily/r ... 266&ga=429 , ale je to konstrukční typ BG0L a já mám BG0A čemuž odpovídá tento znatelně levnější - https://www.autodily-pema.cz/autodily/r ... 613&ga=429 , takže co popřípadě vybrat, toť otázka. :-D
Ještě jednou díky za odpověď. Hezký večer. :-)

Uživatelský avatar
RomanB74
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: úte srp 14, 2012 11:13

Re: PORUCHA FUNKCE KATALYZÁTORU

Příspěvek od RomanB74 » úte pro 12, 2017 10:47

Je trochu blbý, že do emisí nemáte moc času (3 měsíce). Já si dotáhl svý auto z bundesu v červenci 2014 a na dovozové STK a emisích mi bylo sděleno, že kat má zřejmě nejlepší léta za sebou. Jezdil jsem, v roce 2015 tankoval asi 3/4 roku N95 Drive (aditivovaný natural 95 od Slovnaftu, prodává se u "Globusů"). V červenci 2016 jsem se vydal na emise a STK a měření ukázalo, že je vše v pohodě (kat i lambda). Takže nějaký účinek to aditivované palivo evidentně mělo a ta koruna na litru na ceně navíc se vyplatila, otázkou ale je, kolik času potřebuje aditivum, než efektivně zaúčinkuje. 1-2-5 tisíc kilometrů? Ty tři měsíce do vašich emisí by nemusely stačit. Těžko říct, možná zkusit tankovat obyč natural s jednou dávkou (lahvičkou) Oxicatu nebo VIFu a pomohlo by to. A je pravda, že nějaký relevatní test jsem na netu také nenašel (pár recenzí, pár subjektivních názorů, žádná důkazní fakta...).
Každopádně vám přeji, ať emisemi projdete bez problémů, ať už zvolíte jakékoliv řešení.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: PORUCHA FUNKCE KATALYZÁTORU

Příspěvek od Zefek » čtv pro 21, 2017 22:12

Taky se mi tahle kontrolka občas rozvěcovala a přesně stejná chyba - nízká účinnost katalyzátoru. Ty hodnoty zadní lambda sondy jsou ok, ale funkce katalyzátoru se měří za specifických podmínek. Na to nestačí měření diagnostikou a je potřeba věřit výrobci, že to správně nastavil. Univerzální katalyzátor může být problém. Může mít třeba menší redukční část a nevyrobí tak dostatek kyslíku pro část oxidační.

Já jsem univerzální katalyzátor namontoval, ale kontrolka se rozsvěcovala dál, prostě to vůbec nic nezměnilo. Byl jsem takhle i na emisích a hodnoty byly jako u nového auta (hodnoty HC 11 - max mohly být 100). Jednotka prostě není nastavena na univerzální katalyzátor a počítá s originálem, který je v dokonalém stavu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

c6p6t6
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: pát srp 05, 2016 13:38

Re: PORUCHA FUNKCE KATALYZÁTORU

Příspěvek od c6p6t6 » pon bře 19, 2018 19:25

Ahoj. Jen chci napsat jak to dopadlo. Kontrolka emisí mě otravuje stále, ale přesto jsem to risknul a vyrazil na emise. Udělal jsem je uplně bez problému. STK taky. Takže 2 roky mám zase klid :-) Asi na těch emisích nedokážou nasimulovat situaci za jízdy. Mě se ta kontrolka vždy totiž rozsvítí, když jedu do kopce kolem 80ti a na pul plynu. Takže tak. Hezký večer! :-)

hotak.mi
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř bře 20, 2013 13:52

Re: PORUCHA FUNKCE KATALYZÁTORU

Příspěvek od hotak.mi » pon dub 20, 2020 20:31

po výměně katalyzatoru 8200023377 na 1.8 89kw nelze sehnat vyhovujici náhradu, stále vyskakuje zavada na katu a odchazi casteji lambda... ono to bylo vidět už dle velikosti ze budou problémy, jsou průměrem menší, leda koupit euro 4 na automat místo euro3ky tam je prumer vetsi.... tak nad tim přemýšlím
Laguna ll 1.8i 16v 89kw 2001

hotak.mi
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř bře 20, 2013 13:52

Re: PORUCHA FUNKCE KATALYZÁTORU

Příspěvek od hotak.mi » pon dub 20, 2020 20:31

po výměně katalyzatoru 8200023377 na 1.8 89kw nelze sehnat vyhovujici náhradu, stále vyskakuje zavada na katu a odchazi casteji lambda... ono to bylo vidět už dle velikosti ze budou problémy, jsou průměrem menší, leda koupit euro 4 na automat místo euro3ky tam je prumer vetsi.... tak nad tim přemýšlím
Laguna ll 1.8i 16v 89kw 2001

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 36 hostů