těsnění horního víka (ventilů)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od barraka » pon říj 16, 2017 15:20

Ahoj, od té doby co jsem opravoval motor po potkání , řeším problém s unikem oleje. Nejdřív jsem podezíral gufero klikovky, pak těsnění vany (tu jsem na to konto sundal vyčistil a přetěsnil) a nakonec (po náhodném rozhovoru z předchozím majitelem) jsem usoudil že bude na vině těsnění pod víkem ventilů. Takže jsem to sundal pod těsnění i na něj natřel trošku silikonu a s citem dotáhl. No a ted už to teče ještě víc. To těsnění je ten model co je natažený na hraně víka, v průřezu je to U profil. A ted dotaz , má smysl obědnat nové (to staré vypadalo naprosto v pohodě a stejně teklo a předchozí majitel ho prý měnil několikrát a pořád to zlobilo) a nebo ho vyhodit a zatěsnit to čistě jenom silikonem ?
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon říj 16, 2017 16:48

Silikon je rozpustný olejem, pozor na to. Pozor, at se ti nedostane do oleje a může ucpat nějaký kanálky a pak něco přidřeš. Tedy pokud jsi neměl nějaký spešl.
V autokelly nebo autoobchodě se dá koupit takový tmel na motory, jakoby červený silikon, ale není to silikon, těsní se s tím motory, převodovky atd atd a je odolný olejům, název nevím, ale smrdí jakoby po čpavku a je v plechovce jakoby od malý barvy. Už jej doma nemám, jinak bych koukl na nazev.

Osobně bych to sundal, oškrábal silikon, zkoukl to víko, jestli nejsou dosedací plochy zkřivený nebo prohlý a dal bych vrstvu toho tmelu do tý U drážky na těsnění a pak i vrstvu na těsnění a dotáhl s větší silou a né jen s citem. Taky ti to muže protékat kolem těch šroubů, kterýma to víko utahuješ, jsou pod nimi těsnící podložky-- i ty můžeš maznout tím tmelem.

Pokud to starý těsnění není popraskaný, zteřelý, ztvrdlý nebo jinak poškozený a je stále pružné, tak bych nové nekupoval a zkusil přetěsnit to staré.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od barraka » pon říj 16, 2017 19:31

Ano díky ještě to zkusím. Silikonem myslím samozřejmě silikon na motory co asi neni chemicky silikon ale já holt z dřívějška jsem zvyklej mu tak řikat. U nás se zavedlo "motorářskej silikon" a byl dycky červenej. No tedka mám černej ale je to speciál na mototry takže v pohodě. Obyčejnej krom rozpustnosti by asi ani nevydržel ty teploty. Jako to těsnění se nejeví nijak zteřelý ale teče to slušně. A při většim utažení má tendenci vylejzat do boku. Co vim tak tyhle víka byl dycky problém utáhnout tak akorát. To se řešilo už na škodárnách ale tam bylo ještě myslim korkový těsnění :D
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
akruh
Advanced member
Příspěvky: 462
Registrován: pon lis 29, 2010 23:08
Bydliště: Praha 9

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od akruh » úte říj 17, 2017 23:11

Mě se osvědčilo dát pod ty utahovací matičky gumové Ókroužky pr.6 1,5mm síla, pak už to neprosakovalo pod matičkama.
Scenic II 2,0L, 16v, r.v.2006, LPG.
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -

http://akruh.rajce.idnes.cz/

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od barraka » stř říj 18, 2017 05:46

Včera jsem to zkooušel předělat.
Poznatky:
Bez těsnění to nejde. Je tam doraz proti přetažení těsnění takže bez něj tam je pořád cca 1 mm mezera. A to je na silikon moc.
Staré těsnění z nenzámého důvodu vylejzá ven.
Tak jsem objednal nový a uvidíme coto udělá.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od barraka » čtv říj 19, 2017 09:18

Teda vám řeknu pánové, klepu se ještě tedˇ. Jedu ráno do práce a když jsem parkoval, tak cejtim nějakej divnej smarad. Tak otevřu haubnu a tam normálně plameny. Ne velký jen malý jakože dole u vejfuku. Tak jsem to zaklapl a bežel do práce pro vodu. Než jsem se vrátil tak to zaplať pámbu chcíplo samo. Ale teda krve by se ve mě nedořezal. Debilní víko, ten olej z toho zezadu teče víc než je vidět (ale jen za jízdy) a nasákla taková ta skelná vata co je na startéru a od výfuku to začlo hořet. Naštěstí to vypadá že nic jinýho neshořelo , startuje to normálně a tu izolaci jsem dal pryč. Ale tedy uniky oleje je radno nepodceňovat. Dnes mi přijde to nový těsnění tak to snad konečně pomůže aby to nekamalo vůbec.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv říj 19, 2017 09:32

Twl to chcalo tak moc? No tak to gratuluju ke stesti, ze to neblaflo vice.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od barraka » čtv říj 19, 2017 10:16

Já už ani nevim když to stojí tak to neteče na vonoběh taky minimálně. Ale nakumuluje se to....
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv říj 19, 2017 13:58

Kolik musíš dolévat třeba za 100km mimo město, nebo 100km jizdou po městě?
Vím, asi je to blbost, ale nemohl jsi třeba přiucpat nějaký kanálek, co odvádí olej z hlavy zpět dolů do vany a tím se tam při otáčkách tolik naleje a prostě to těsnění nemá funkčnost těsnit tlak oleje jako vrstvy a né jen trošky rozstříkaného???
Pak mě ještě napadlo, jestli odvzdušnění hlavy není přiucpaný, že prostě jak jedeš v otáčkách, tak tam je tlak vzduchu, který ten olej tlačí ven i skrz to těsnění. Jako že třeba to těsnění těsní suprově, jen není stavěné jako těsnění tlaku.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od barraka » čtv říj 19, 2017 15:19

Doléval jsem litr po asi 500-800km. Když ho tam naleju tak odteče dolu. Přicpat jsem asi teoreticky mohl, ale ty kanály jsou dost velké a je jich tam několik na to aby se tam fakt hromadil ten olej. Navíc jsem dodržoval až obsedantní hygienu tý práce. Jediná jiná možnost by byla že by se tlakovala skřín kdyby se třeba ucpalo odvětrání (už jsem kdysi zažil na fiestě - tam to vytlačilo gufero na ven). Jenže tady jsem nezjistil kde to odvětrávání je. Byl jsem zvyklej na hadici pod dolejvacím víčkem.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv říj 19, 2017 15:40

Prave ja netusim, jak to mas ty. Ja taky myslim nemam zadnou skodovackou hadicku z hlavy do sani. Twl aspon si ted nejsu jisty vubec.
Kdyz nastartujes a das vyssi otacky a sahnes na diru po vicku v nalevacim hrdle, tlaci to vzduch? Saje? Nebo je to takove neutralni?
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od barraka » čtv říj 19, 2017 15:43

ZDENECEKCZ píše:
čtv říj 19, 2017 15:40
Prave ja netusim, jak to mas ty. Ja taky myslim nemam zadnou skodovackou hadicku z hlavy do sani. Twl aspon si ted nejsu jisty vubec.
Kdyz nastartujes a das vyssi otacky a sahnes na diru po vicku v nalevacim hrdle, tlaci to vzduch? Saje? Nebo je to takove neutralni?
Hlavně jak ho vodevřu tak to strašně cáká ven takže jsem to nezkoušel. Navíc jedině za studena. Ten horkej olej neni nic moc.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv říj 19, 2017 16:19

Jooo? Tak to me ne. A to jsem po vymene oleje ted nedavno do toho cumel. Ale je fakt, ze jsem to turnul jen tak trochu, odhadem ani ne 2000ot.

Kazdopadne me vyreseni tveho problemu velmi zajima, tak pak dej info.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od barraka » čtv říj 19, 2017 16:34

Tak právě mi dorazila zásilka z mototechny a zjistil jsem že jsem omylem obědnal těsnění dokonce 2x a to jednou elring a jednou febi. Vypadají na první pohled stejně. Zdají se mi naopak gumovější než to co tam bylo a hlavně je uvnitř takový břit který je v tom starém asi uplně zarovnaný tím jak to bylo dříve zmáčklé. Za půl hodiny končím v práci tak to hnedka tam pujdu nandat. Na poprvé to testnu bez silikonu - čistě tak jak to tam papírově má být a jsem zvědav. Pak poreferuju. Když ted vidím jak vypadá to nové těsnění, tak začínám věřit tomu že pouhá výměna bez nějakého špekulování to možná opravdu vyřeší....
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od barraka » pát říj 20, 2017 08:57

Tak výměna byla bez problému, nejdýl trvalo očištění od silikonu tak aby nic nespadlo dovnitř. Při montáži subjektivně uplně jinej pocit než předtim a po krátký projížďce se zdálo že to neteče. Dojel jsem v pořádku domů a dnes zpět do práce (dohromady 50km). Rozhodně se to zdá lepší ale pár kapek jsem pod autem po dojetí našel. (to tak bylo vždycky že to kape jen za jízdy takže když člověk někam dojede tak to párkrát kápne a přestane. ) Otázka jestli to jsou ještě zbytky co stékaj z motoru a nebo to teče ještě někde jinde což je taky možné. A musím říct že už mě to nehorázně s**e. Kolik obtížnejch průblémů jsem už vyřešil a tedka mě bude pít krev kapání oleje. A jesli to kape z nějakýho gufera tak na to už fakt peču a udělám tam nějakej zběrnej plech ze kterýho to budu lejt zpět.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Libor06
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: sob říj 01, 2022 07:38

Re: těsnění horního víka (ventilů)

Příspěvek od Libor06 » pon lis 07, 2022 11:30

Zdravím, náhodou nevíte na kolik Nm dotáhnout víko na 1.6 79kw?

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů