cvaká servo

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

cvaká servo

Příspěvek od barraka » pon zář 11, 2017 21:47

Ahoj, tak jsem se dočetl jak je prospěšné vyměnit olej v servu, protože to lidi zanedbávají a je tam strašně dlouho. No a v opojení posledních montážních úspěchů jsem se rozhodl že ho vyměním. Tím jsem se zpronevěřil své hlavní zásadě "když něco funguje, tak se do toho neser" a samozřejmě trest na sebe nenechal dlouho čekat. Od té doby začalo cvakat servo. Cvaká v určité poloze volantu. I když se sním nehýbe (čili žádné zarezlé tlumiče) a cvaká servo. I na dotyk je cítit vibrace, že jdou z něj. Někdy to studené necvaká a teplé začne, někdy naopak. Bohužel na náhody po zkušenostech nevěřím (že by náhodou šlo do kopru zrovna na potvoru teď) a předtím ani necvaklo.
Otázka je, myslíte si že je možné že to je zavzdušněné ? Pokud ano přestane to samo nebo je potřeba s tím něco dělat ? A nebo se novým olejem vypláchl bordel který vytěsnoval vule a čerpadlo je na odchodu ? Budu mít zanedlouho záložní, sice také starší, ale prostě ještě jedno. Měnili byste ho rovnou nebo tomu dali ještě čas ? Co se stane když čerpadlo odejte uplně? Jen nečerpá a ztuhne volant , nebo se kousne a předře se řemen ? Nějakou další katastrofu už asi psychycky nedám... :D díky za vaše názory.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
akruh
Advanced member
Příspěvky: 463
Registrován: pon lis 29, 2010 23:08
Bydliště: Praha 9

Re: cvaká servo

Příspěvek od akruh » pon zář 11, 2017 22:06

Náhoda je "Blbec", čerpadlo bych vyměnil hned jak budeš mít. Odvzdušní se celkem rychle samo. Když se zasekne přetrhne řemen, jak začne jen vynechávat tak je to pech v křižovatkách při rozjezdu.
Scenic Grand II 2,0L, 16v, r.v.2006, panorama, LPG.
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -

http://akruh.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: cvaká servo

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte zář 12, 2017 07:36

Taky jsem asi před 3 týdny měnil olej v servu.

Po delou dobu auto nestarujeme, jen dáme klíč do polohy I, at se nám při točení nezamkne volant
Normálně stříkačkou vycucat skoro všecek olej z nadobky. Zespod jsou 2 hadičky. Jedna je přívod, druhá je odvod. Zjistíte to tak, že vy budete koukat do skoro prázdné nádržky a někdo potočí volantem třeba jen o pul otáčky a vy vidíte, která je která.
Pak vycucáme stříkačkou zbytek oleje a nádobku povytáhneme a odpojime jen hadici, co je přívod do nádržky a nasadíme na ni nějakou (cca metrovou) třeba zahradní hadici, kterou vyvedeme dolu pod auto do nějakýho lavoru. Na nádržce ucpeme vzniklou volnou díru po odpojený hadici. Já tam nasadil cca 10cm dlouhou zas zahradní hadici, kterou jsem zohl a skřípl bzum-páskem.
Poté můžeme přizvednout auto, ale nemusíme, jde o ulehčení otáčení volantem. Někdo si sedne za volant a bude stale točit od dorazu po doraz z leva do prava. Zároven do nádržky doléváme nový olej. Sledujeme pod autem v lavoru, kdy nám začne vytékat čistý olej místo té břečky. Já takhle prolil 2 litry nového oleje a zhruba již po litru mi už dole vytékal mnohem čistější, ale když jsem měl koupený 2 litry, tak jsem to prolil všecko. Pak odpojime přidané zahradní hadice, napojime tu origo, nádržku zpět upevníme a dolejeme na rysku max.

Já koupil 2 litry červenýho oleje do posilovače, stojí 150 za litr.

Práce je to na asi hodinku. Příprava zabere najvíc, samotné prolití je zaležitost snad 5ti minut.

Rízení se mi zdá, že jde lehčeji, hlavně na místě, parkování. Za jizdy necítím rozdíl. Starej olej byl takovej zašpiněnej a jakoby hustší.

Veměnu jsem delal da se rict uplne stejne, jako tady na videu:
https://youtu.be/PrFwDzTmzeY

BARRAKA-
Asi bych zkusil odvzdušnit při nastartovanem, ale i vyplem motoru točením od dorazu k dorazu. Pokud to nepomuže, asi bych raději to servo vyměnil taky. Mysím, že servo by se nemělo kousnout, jen by se uvnitř rozsypalo a jezdil bys bez posilovače. Ale otázka je, jestli by se při rozsypání i nějaký kousky nedostaly do celeho systému. To by se pak asi hodně blbě pročištovalo.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: cvaká servo

Příspěvek od barraka » úte zář 12, 2017 08:45

Díky moc oběma za cenné poznatky.
Výměnu jsem prováděl stejným způsobem, jak popisuješ, protože jsem ho již viděl když jsi to popisoval v jiném vlákně. Udělal jsem to tak, jen jsem udělal jednu chybu. Asi jsem si to blbě přečetl a nebo pochopil ale pustil jsem si u toho motor. Hned jsem ho zas vypnul protože to vycuclo kapalinu z nádržky okamžitě ale je možný že si to trošku vzduch nasálo. Pak jsem to odvzdušňoval dost pečlivě a ze začátku se zdálo že to je v pohodě. A až teď jak jsi mi napsal znova ten postup tak vidim tu chybu. Předtím jsem to přičítal tomu že jsem měl mít pomocníka který by to rychleji doléval....
Každopádně Tedy v sobotu jedu pro čerpadlo tak ho pak hned vyměním a tohle rozeberu a uvidíme co bude uvnitř.
Zatím jde jen o zvukové projevy , že by posilovač vynechal jsem zatím ani na okamžik nezaznamenal, i když pokud bych zrovna jel rovně tak to nepoznám...

ps: toření od dorazu k dorazu dělám vždy když ten zvuk slyším, někdy to nachvíli pomůže někdy ne. Ale při vyplém motoru jsem tonezkoušel. určitě to udělám hned o obědové pauze. Schválně co to udělá (ale bude to dřina :D )
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: cvaká servo

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte zář 12, 2017 09:07

Jj je to celkem drina. Ja si auto nenadzvedaval. Me tocil volantem syn, dal to asi 20x tam a zpet. Pak funel, tak jsem jej vystridal, ale to uz pak dolil jen posledni asi dve deci oleje z flasky a uz nebylo co dolevat. Takze celkove se tocilo mozna tak maximalne 30x na precerpani tech dvou litru.

Jj, to servo ma i pri volnobehu takovou saci rychlost, ze to proste nejde takhle rychle stihat dolevat z flasky. Mam s tim taky osobni zkusenost z drivejsi doby, kdy jsem kvuli altiku musel sundat cerpadlo serva. Proste pak pri dolevani jsem nechal nekoho nastartovat a taky jsem stihl jen cumet, jak olej z nadobky zmizel a ja ani nestacil rict "adoprdele" :-D
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: cvaká servo

Příspěvek od barraka » stř zář 13, 2017 19:17

Hmm tak dneska to najednou přestalo. Jel jsem asi 4km po dálnici rychlostí okolo 120km/h stabilní a když jsem pak zpomalil cvakání bylo fuč. a ať jsem poslouchal jak jsem poslouchal v dalších cestách cca 30km dohromady už se neobjevilo... Tak ted nevím jesli je to dobře nebo špatně.. :D
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: cvaká servo

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř zář 13, 2017 19:52

Treba tam fakt byla nekde vzduchova bublinka, co delala bordel. A ta ryvhla jizda, teda vyssi otacky delsi dobu ji vyhnalo fuc.
Anebo cosik jsem tu kdysi cetl o promennem posilovaci, ze v rychlosti je rizeni tuzsi a vzduch mohl byt v tom druhem, tuzsim okruhu. Osobne to nejak nepocituju, takze netusim, jestli tam neco takoveho opravdu mam nebo nemam.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: cvaká servo

Příspěvek od barraka » čtv zář 14, 2017 05:59

ZDENECEKCZ píše:
stř zář 13, 2017 19:52
Treba tam fakt byla nekde vzduchova bublinka, co delala bordel. A ta ryvhla jizda, teda vyssi otacky delsi dobu ji vyhnalo fuc.
Anebo cosik jsem tu kdysi cetl o promennem posilovaci, ze v rychlosti je rizeni tuzsi a vzduch mohl byt v tom druhem, tuzsim okruhu. Osobne to nejak nepocituju, takze netusim, jestli tam neco takoveho opravdu mam nebo nemam.
Možný je asi všechno. Ten proměnlivej posilovač já pociťuju hlavně mezi točením kolama na místě a jízdou. To je podle mě znatelnej rozdíl. Mezi různejma rychlostma už to taky moc necejtim. Hlavně moje paranoia, když už ani rádio neposlouchám a furt analyzuju zvuky z motoru náprav a všeho co nějaký dělá, dostupuje vrcholu. Ale zas dle zákonů schválnosti, jakmile jsem koupil rezervní tak by mělo přestat bejt potřeba :D A to mi nevadí. S náhradnim v kufru budu mít aspon klid.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti