Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od barraka » sob črc 01, 2017 18:57

Zdravím všechny.
Po vezení těžšího nákladu jsem našel auto stát s pravým zadním kolem pokleslým až na ráfek. Zvedl jsem to odmontoval kolo a nápravou se dá pohnout nahoru a dolu v rámci odporu tlumiče. Takže si myslím že je prasklá torzní tyč. Co jsem tu tak četl tak včichni mění celou nápravu. Je tu někdo kdo si měnitl ty torzní tyče a poradil mi s tím trochu ?
Díky.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od ZDENECEKCZ » sob črc 01, 2017 19:20

Zdar.
Ano, mění se celá náprava z jinýho vozu. Ono v domácích podmínkách tu torzku nenašponuješ ani omylem.

Ale pokud se ti to povede, tak dej vědět pokud možno i s fotodokumentací a podrobným navodem, co a jak dělat.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od barraka » ned črc 02, 2017 15:30

Tak jsem se podle různých cizojazyčných videjí o podobných autech pokusil tu tyč vytáhnout, ale ani náhodou se nepovedlo. Ta co se okolo ní ta náprava kýve sice nevypadala nic moc zrezlá ale stejně se ani nehla. Když jsem se jí pokoušel vytahnout. Přetrhl jsem dvě závitové tyče na tom, oklepával, prostříkával, nahříval (horkovzduškou ,autogen nemám nehledě na nádrž). Ta druhá vzadějc je uplně zahnilá i ten otvor má vyhnilý závit. Tak jsem jí víc zkoumal a zjistil jsem že zdruhé strany je na té potahové gumě takový bachor, tak jsem ho rozřezal a jo. je to tam přehnilé a ztenčené. To vysvětlije proč mi to neruplo naráz ale postupně si to sedalo. Vzhledem k tomu že měnit celou nápravu je standart tak se pokusům meze nekladou, nemam víc co zničit. Zkusím si dát auto ještě výš abych měl přístup. Myslel jsem že bych tu špatnou tyč přeřízl a vypreparoval po kusech ale ona je vevnitř tak se tam asi nedostanu. Uvidíme no. Kdyby mi kdokoliv dokázel něco poradit k té rozborce tak to uvítám. Jediné informace jak to rozebrat mám z videí z youtube :(
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

jozka_II
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: sob bře 14, 2009 12:29

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od jozka_II » čtv črc 13, 2017 21:13

Stalo se mi na podzim a menil jsem celou napravu, protoze cenove naprava z vrakace=dve nove torzky. Prace na naprave < prace na dvou torzkach, i tak to podle stavu podbehu byl boj :-)
Scenic 1.6 16V
ex Laguna Grandtour I 1.9dCi

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od barraka » pát črc 21, 2017 07:03

Tak po dlouhém boji se povedlo - vyměnil jsem dvě zadní torzky. Jedna byla prasklá a druhá ztenčená oreznutím že by praskla brzy. Cena nových tyčí z polska cca2500 + mnoho a mnoho hodin mojí práce. Nebýt vše zarezlé je to na 2 hodiny. Takhle jsem to dělal strašně dlouho. První jízdy dobrý. Zítra jedu na dovolenou a pokud to nekixne tak pak nahodim nějaké postřehy jak na to.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od barraka » pon črc 31, 2017 08:32

Tak jsem po dovolené zpět a vše v pořádku, Takže napíšu pár slov jak na to, pro ty kteří by se rozhodli tuto opravu dělat svépomocí jako já.
V první řadě musím poznamenat, že pokud nemáte relativně hodně času a náhradní vozidlo, případně budete počítat svůj čas do nákladů, tak to nebude rentabilní. Současná praxe výměny celé nápravy má důvod v tom že ta pracnost je vysoká a když vám to bude dělat mechanik byť jen za kamarádskou cenu tak to vyjde dráž než ta prostá výměna.
Já však na to finance neměl a tak jsem si musel poradit.
Vycházel jsem hodně z tohoto návodu : http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?t=3212 u laguny je to skoro stejné. Opravím jen pár nepřesností.
Kroky při ideálním stavu kdy všechno jde povolit jsou:

1. zvednout celý zadek auta tak aby kola volně visela (ne za nápravu a ne za uchycení nápravy do karoserie, u mého kombiku nejlépe za zadní příčku co je za nádrží, + podložení pod prahy pro jistotu.) Vše je nutné podložit opravdu fest protže budete do auta mlátit a lomcovat s ním tak aby to nespadlo.

2. odmontovat kola na obou satranách vzadu

3. odpojit tlumiče. Pokud máte nějakou tyč prasklou mělo by to jít volně. Pokud ne a chcete třeba jen zvedat zadek, tak to bude předepjaté a bude lepší si podložit buben heverem a přizvednout.

4. když jsou tlumiče odpojené, odstraníme přizvednutí a necháme nápravu volně viset. Na straně kde není prasklá tyč si změříme vzdálenost středu bubnu od lemu blatníku.

5.nyní si pod bubny opět lehce něco podložíme, ale jen tak zlehka rukou aby nevisely plnou vahou a nepředepínali tyče. Vytažení tyčí pak provedeme způsobem dle tohoto videa: https://www.youtube.com/watch?v=kzAIT-LFMoU

6. Pokud není nic zarezlé tak přední i zadní tyč pujde vyndat uplně ven skrz tu vnější díru. Venkovní drážkovaná hřídel má 31 zubů a vnitřní 30, tím je o fous menší a projde.

7. vyměníme tedy co je třeba, a před nasazením tyčí do drážek, vypodložíme bubny do výšky kterou jsme zaměřili v bodě 4.

8. zasuneme tyč / tyče. Díky rozdílu počtu zubů tam ne ve všech polohách půjdou. Musí se s nimi pootáčet a hledat, až tam pujde uvnitř i vně aspon na začátek nasunout. Pak přes dřívko naklepeme.

9. nakonec je třeba znovu připojit tlumiče a k tomu zvednout vždy montovaný buben tak, až na něj tlumič dosáhne. U mě to bylo poměrně velkou silou a už se mi zvedalo i celé auto a musel jsem trochu naložit kufr (ale mohlo to být i tím že jsem ten zadek trochu zvedal a tak jsem to dal o 3cm níž než to původně bylo)

10. nasadíme kola , spustíme a projedeme.

No tak toto je postup kdy nic není zarezlé a je to bez komplikací. Tedy krásný sen. Bohužel komplikace budou od bodu 5 patrně pořád.
Hodně napoví ten návod od meganu co jsem linkoval na začátku. Já měl krom jednoho všechny závity vyrezlé, projetí závitníkem je sice obnovilo ale byly natolik mělké že očesali i pevnostní závitovou tyč.
Musel jsem svěsit celou nápravu.
Podložil jsem jí povolil na každé straně dva šrouby uchycení do karoserie a spustil jí až co hadice a lanko ručky dovolilo.
Tím jsem dostal trošku pracovního prostoru ale ne moc. Z prasklé tyče jsem sundal v místě prasknutí bužírku , kterou jsem na těch puvodních měl (na druhovýrobě již ne). Pak jsem vnitřní delší pahýl vyhnul ven a ten kus co byl ve vnějším drážkování namlátil skrz, dovnitř.
(hezky se to píše, ale trvalo mi to 4 dní (šichty večer po práci cca 2h/den))
Vyndaval jsem pak ještě protější tyč, protože po kontrole pod gumou jsem našel vyrezlé zeslabení stejné, jako u té prasklé, takže by to byla otázka velmi krátkého času. Měnil jsem tedy obě zadní, přední vypadaly dobře.

Podotýkám, že sehnat nové ty tyče je velmi těžké (a když tak za nějaké šílené ceny), nakonec jsem je bral z eshopu z polska, měl jsem je za 3pracovní dny doma. A bez problému. Link na shop případně pošlu do SZ, abych nedělal reklamu. Pozor na to že originální mají mít průměr 25 , a ne 23,5 což jsou tyče do něčeho jiného (megan scenic nebo tak nějak) ale někde mi je nabízeli jako alternativu. Vzhledem k tomu, že vyreznuté ztenčení bylo na podobný průměr, tak bych jim rozhodně nevěřil a nedával je tam. (ano, možná jsou z pevnějšího materiálu, ale to já nepoznám).

Pokud by někdo měl dotazy, tak je zodpovím, fotek moc nemám, bylo to pro mě velmi vysilující jak fyzicky tak psychycky (do púoslední chvíle jsem nevěděl jestli to dokážu) a tak jsem moc nefotil.
Jinak jsem spíš takový domácí kutil, né profesionální mechanik a tak tomu úroveň mého návodu odpovídá.
Takže profesionálové mi doufám prominou případné nepřesnosti názvosloví...
Naposledy upravil(a) barraka dne pon črc 31, 2017 10:45, celkem upraveno 2 x.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon črc 31, 2017 08:43

Dobrej navod.
Jen bys mohl rict, kolik stoji komplet druha naprava z vrakace a kolik staly ty nove torzky z PL.
Popripade jestli by se to lepe nedelalo, kdyby se ta naprava sundala z auta uplne a delat to vyextrahovane ven, misto lezet pod autem?
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od barraka » pon črc 31, 2017 09:43

Je nojo na ty ceny jsem zapoměl. Mě stály z polska ty dvě zadní torzky celkem 2700,- se všim všudy vč. poštovnýho. V tý ceně se občas dá sehnat nerepasovaná stará náprava (co nevíš kdy praskne taky :D ). Ale na laguny I a kombíky obzvlášt toho moc neni. Repasovaná je za cca 5000-6000 jak kde. Další náklady jsem měl už jen pixlu Wčka a nějaký ty závitový tyče tak řekněme do těch 3000,- se to vešlo. A taky mám vše rozhejbaný a v neposlední řadě jsem se na tom hodně naučil pro příště...

Vymontovat uplně by jistě pomohlo, ale nechtěl jsem se vrtat do brzd, v tom si nejsem jistej. Vypouštění odvzdušňování a tak podobně. Takže jsem to měl ležet kam až hadice dovolily. Což neni tak málo ale neni to určitě moc. Kdo si troufá tak ať si to vyndá uplně.

A ještě jedna poznámka co mi došlo až teď. Ten domeček veprostřed tam drží jen na těch tyčích . Takže když se sundaj obě z jedný strany tak se dá sundat domeček a ty na tý druhý straně vytloukat směrem ven (ne že by to nějak zvlášť šlo)
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

MartinB1
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát led 08, 2016 19:13

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od MartinB1 » pon črc 31, 2017 20:23

Ahoj.

Silentbloky v nápravě jsi nechal staré?

Martin

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od barraka » pon črc 31, 2017 22:14

jo nechal. To už by se bez uplny demontáže nápravy udělat nedalo. O stahování a nalisovávání ani nemluvim. Zatim se nijak zvlášť vyběhaný nezdaj a už jsem s tim najel asi 600km bezproblému. Teďka mě ještě čekaj přední až bude čas. Něco už je tam volnější.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
Václav Sedlář
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
Bydliště: Liberec

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od Václav Sedlář » čtv srp 03, 2017 12:15

Tyjo, úplně se klepu strachy že se mi to stane taky... Já bych to musel dát do servisu a nevím zda by to vůbec zvládly a za jakou cenu... Respekt !

Dá se nějak tomu prasknutí předejít? Jediný co mě napadá je nedávat těžké věci do kufru ale na vozejk
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od barraka » čtv srp 03, 2017 16:21

Václav Sedlář píše:
čtv srp 03, 2017 12:15
Tyjo, úplně se klepu strachy že se mi to stane taky... Já bych to musel dát do servisu a nevím zda by to vůbec zvládly a za jakou cenu... Respekt !

Dá se nějak tomu prasknutí předejít? Jediný co mě napadá je nedávat těžké věci do kufru ale na vozejk
Po tom co jsem viděl, myslim, že pořádně promazat ty tyče vazelínou - olejem, rezistinem nebo něčim takovým (hlavně prostě aby to bylo mastné) a do škvír nastříkat vedčko nebo resistin prostě co nejvíc zabránit reznutí. Taky se udajně dá dát na lagunu tlumiče z nevady s přídavnejma pružinama (chystám se na to). Ale musí se převrtat horní oko z prům 12 na 14. Posoudit stav bez předchozí zkušenosti s tim jak to vypadá zrezlý / ruplý a jak v pohodě se imho nedá. Většinou to rupá (podle zkušeností co jsem viděl i u ostatních na forech) v místech kde to zalejzá do tý nápravy. A jesli máš na těch tyčích takovou gumovou bužírku tak to už tuplem nepoznáš. Jsem dost dlouho hledal kde to vubec je zlomený....
V servisu jedině výměna za repasovnou celou nápravu. Muj technik to odhadoval na cca 8000,- . A jak píšu na začátku mě k tomu dohnala nouze. Nejsmutnější na tom je, že když by to měl člověk rozhejbaný a trošku aspon rámcově věděl jak na to, tak to má za 2-3hodinky hotový.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv srp 03, 2017 16:34

No osum se me zda hodne penez.
Taky bych se to snazil doma udelat sam. Ale asi bych sel cestou vymeny cely napravy. Proste sehnat jinou, vymenit a pote tu mou spatnou rozdelat, promazat a zkusit opravit.

Jen tak uvazuju: a v te praskle tyci by to neslo svarit? Nam kdyz v praci prasknou hridele anebo je sekle lozisko vykouse a nemame zrovna hned nahradni, tak se poradne zavari, udela fest navar a pak osoustruzi na pozadovany prumer a nova objednana, co dojde se schova na nahradni. A to mame hridele od cca 20mm az do 55mm v prumeru. A to ty svarene drzi fest a ty svarene hridele menime az na podzim po sezone a vklidu odjedou sezonu. Ale je fakt, ze to mame nerez hridele.
Co vy na to? Jako jasne, chapu, ze pro nekoho je treba jednorazovy neplanovany vydaj 4tisice skoro nic. Ale pro nekoho muze byt problem nevim treba jen uskudlit z rodinneho rozpoctu tisicovku na vymenu oleje a filtru.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

barraka
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: sob říj 29, 2016 19:48

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od barraka » čtv srp 03, 2017 18:18

Svařit to nepujde, tak aby to zase brzo neprasklo. To je hodně zušlechtěná ocel a hlavně by to nebylo homogení ten materiál... A ruplo by to zase.
A vzhledem k tomu jak všem v podobným věku auta praskaj tak si myslim že nerepasovaná z vrakárny je z vysokou šancí taky těsně před smrtí...
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv srp 03, 2017 20:26

Zo mas tezko, zalezi, jak moc to majitel zatezoval, kolik vozil lidi atd atd atd. Co vim, tak na kombikach praska casteji. Bo se zatezujou.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od EfineSS » čtv srp 03, 2017 20:56

Zavařit zkrutnou torzní tyč to je jako kdybys vařil vinutou pružinu na autě. To je mimo.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv srp 03, 2017 21:11

EfineSS píše:
čtv srp 03, 2017 20:56
Zavařit zkrutnou torzní tyč to je jako kdybys vařil vinutou pružinu na autě. To je mimo.
Aha. Ok. Toto jsem potteboval vedet, to me nenapadlo
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Prasklá torzní tyč na Laguna I 2.0 97

Příspěvek od Šamša » sob srp 26, 2017 14:35

Psal jsem taky v jiném vláknu o firmě co repasuje nápravy z LI. z Hulína. Stačí trochu zaguuuglovat.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti