Na LAGUNĚ II??? Tu jsi v sekci lagi 1. Ale zkusim odpovedet.Jiří1 píše:Zdravím, měl bych dotaz k výměně spojky na Laguně 2, benzin, 1,8. Pustil jsem se do výměny, vše jsem odstrojil a dle mého mínění jsem odšrouboval všechny šrouby a matky, které drží převodovku se spojkou k bloku motoru. Ale i přes toto mi nejde převodovku sundat. Prostě někde vysí jakobych jestě zapoměl nějaký šroub. Z přední strany motoru a spodku se při zatlačení otevře, ale ze zadu, v místě startéru drží. Chci se tedy zeptat, zda jsem nějaký šroub přehlídnul nebo je na to nějaký "fígl" jak spojku sundat.
Mám pocit, že vzadu jsem kromě startéru ani žádný jiný šrouby nešruboval, kromě úchytu spojky k výfuku. Ten je dole. Kdyby někdo věděl, prosim poraďte.
A jestě jedna věc, když tu byla řeč o homokinetickém kloubu. Měnil jsem přední pružiny a cca 2 měsíce na to, při rozjezdu, když mám vytočený kola je od kola slyšet lupání. Nikdy jindy to nedělá. Je to tedy příznak toho špatného kloubu nebo může být špatné i uložení tlumiče? Uložení jsem tedy měnil komplet za nové, ale.... Vizuální kontrolou jsem nic nezjistil a znovi jsem to nesundával. A poznám že ten klou je špatný, když ho mám vytažený?
Díky za raekce. Jirka
Jj, kloub kdyz lupe pri vytoceni kol, tak je spatny. Jen musis zjistit, lterej to je, jestli levej nebo pravej. Trosku mu prodlouzis zivotnost, (myslim v tydnech a né letech) pokud sundas kryt homokinetaku a nacpes tam vazelinu a nebudes delat prudke rozjezdy. Vizuelne to poznas, az rupne uplne, to pod tou gumou budes mit vysypane kulicky, ale to uz nikem neodjedes a budes stat u kraje.
Ohledne ty prevodovky nevim kde ti mute drzet. No jen me napada, jestli jsi sundal poloosu, ale to snad jo, ne?
Ono klidne muze byt na te hridelce s tisicihranrm nejaky otrep po tech letech a muze ti to drzet i to. Tezko takhle soudit, kazdopadne pak dej vedet, na cem to drzelo.