Vysoká teplota Laguna Dti
Moderátor: Moderators General
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Tak jsem dnes vyměnil čidlo a závada se opět opakuje ba naopak jsem zjistil že čidlo bylo asi o.k.? Po podrobném skoumání jsem zjistil proč mi asi nespíná ta sahara? Mam totiš dole chladnější chladič. Nahoře na něm neudržim ruku a dole je ne zrovna studenej ale oproti vršku dost chladnej. Uvítal bych tedy nějaký postřech? Že by chladič????
Kopítko
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Mohl by to být ucpaný chladič nebo mě tak napadá že by špatně propouštěl termostat.
Laguna I 2.0 83kw - Xenony z espace III (12000K), elektrické kožené sedačky
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Ten jsem vyhodil a uvidíme co to bude dělat.A zbytek jsem propláchnul nějakou sračkou na chladiče.Ted už stím vrzat nebudu ale zítra jsem zvědavej co to bude dělat
Kopítko
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Tak jsem dnes při troše chvilky zase chvilku pracoval na Lagůně. Jak jsem psal vyhodil jsem termostat.Hodně se to zlepšilo. Ale opět na volnoběh to po nějakém čase valí vodu ven. Chladič už je tedy dole o dost teplejší ale oproti vršku pořád jen vlažnej(netlakuje to do hadic ani do expanzky). ALE OPĚT se nerozběhla sahara. Připisoval bych to té teplotě.Poněvač podle mě to tou teplotou nesepne čidlo. MÁ TE NĚKDO NĚJAKÝ NÁPAD NEŽ OBĚDNÁM CHLADIČ???? Bo to už je poslední věc co mě napadá???? Nápady typu natáhni si káble od sahary už mám za sebou. Záludnost hodná Zefka ?
Kopítko
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Je to poměrně jednoduchá záležitost. Pokud se zapne klimatizace, tak se rozjede ventilátor na nízkou rychlost. Problém je ten, že v tu chvíli je relé nízké rychlosti sepnuto z panelu klimatizace. Takže v první řadě zkontroluj pojistku 20A se symbolem ventilátoru v kabině (snad hned první pojistka, jen nevím ze které strany). Teplotní spínač na chladiči má dva dráty (srážecí odpor by měl mít dva kontakty, ale tři dráty). Pokud je na teplotním spínači napětí 12V proti mínusu na baterce, rozpoj ho a kusem drátu kontakty propoj. Ventilátor by se měl rozběhnout. Pokud se rozběhne, tak víš, že další kabeláž k relé a ventilátoru je ok. Pak by bylo nejlepší ten spínač vytáhnout ven (asi bude třeba vypustit vodu a nebo to pak něčím ucpat), vzít multimetr a hodit ho do hrnce s teploměrem a začít vařit. Multimetr připojený na měření odporu. Při určité teplotě musí spínač skokově změnit odpor z nekonečna na nulu. Při ochlazování tomu bude naopak. Pokud tohle bude fungovat, dá se celý okruh vyzkoušet ještě tak, že se spínač nahřeje třeba zapalovačem. Pokud bude všecko ok, asi bych to viděl na problém kolem samotného chladiče.
Ještě mě napadá, nemůže to dělat vodní pumpa? Pokud by byla v pytly, pak voda nebude cirkulovat. Ale to bys poznal třeba tak, že by se to hřálo a netopilo by to. Zkusil bych ještě udělat test s topením, když to leze nahoru, tak ho zapnout naplno, jestli to půjde dolů.
Ještě mě napadá, nemůže to dělat vodní pumpa? Pokud by byla v pytly, pak voda nebude cirkulovat. Ale to bys poznal třeba tak, že by se to hřálo a netopilo by to. Zkusil bych ještě udělat test s topením, když to leze nahoru, tak ho zapnout naplno, jestli to půjde dolů.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Zefku děkuji za radu.Pumpa je měněna s rozvody nedávno. Tedy skusím ten elektro pokus. Pak už jedině tedy ten chladič. Už jsem z toho na prášky. Nikdy se mi nic s jakym koliv autem podobného nestalo.Co se týká té pojistky tak jsem se teď byl podívat a jsou tam značené všechny blbiny ale symbol ventilátoru nebo chladiče tam není.
Kopítko
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Já to mám takto:
http://bugy15.rajce.idnes.cz/Laguna#DSC_01121.jpg
http://bugy15.rajce.idnes.cz/Laguna#DSC_01141.jpg
Žlutá pojistka vpravo nahoře (pozice č. 1)
A venkovní pojistky u baterie:
http://bugy15.rajce.idnes.cz/Laguna#DSC_01151.jpg
http://bugy15.rajce.idnes.cz/Laguna#DSC_01181.jpg
Zelené pojistky na 30A (pozice č. 7,8)
http://bugy15.rajce.idnes.cz/Laguna#DSC_01121.jpg
http://bugy15.rajce.idnes.cz/Laguna#DSC_01141.jpg
Žlutá pojistka vpravo nahoře (pozice č. 1)
A venkovní pojistky u baterie:
http://bugy15.rajce.idnes.cz/Laguna#DSC_01151.jpg
http://bugy15.rajce.idnes.cz/Laguna#DSC_01181.jpg
Zelené pojistky na 30A (pozice č. 7,8)
Laguna I 2.0 83kw - Xenony z espace III (12000K), elektrické kožené sedačky
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Test pojistek dopadl dobře všechny jsou o.k. Tak jsem provedl druhý s drátkem přímo na čidle a sahara se rozjela. Tím pádem bude v prdeli ten chladič. Jinak se hřeje stejně na budíku jak tobě bugy(síla rafičky nad půlku),tedy než někde zastavim a vrkam na volnoběh.Joj jak jsi dosáhl toho modrého podsvícení(žárovičky,návleky?)
Kopítko
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Ještě může být v háji ten spínač.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Jestli myslíš to podsviceni pod nohama tak tam jsou rgb pasky, jinak sahara se spina s novým čidlem před druhou velkou čarkou na budíku
Laguna I 2.0 83kw - Xenony z espace III (12000K), elektrické kožené sedačky
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Ne ne mám na mysli budíky co jso my poslal na fotcebugy15 píše:Jestli myslíš to podsviceni pod nohama tak tam jsou rgb pasky, jinak sahara se spina s novým čidlem před druhou velkou čarkou na budíku
Kopítko
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Pokud myslíš na chladiči tak ten je tam 2 dny novej.Pokud jinej tak my prosím tě definuj kde ho případně najdu.DíkZefek píše:Ještě může být v háji ten spínač.
Kopítko
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Jo, mám na mysli ten na chladiči.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
No tak jak píši ten je tam 2 dny nový.Tím pádem jdu po chladiči.Už mapuji kde ho sehnat levněji.Máš nějaký tip?
Kopítko
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Oškrabal jsem žlutou barvu ze zadni strany polepů budíků, místo žárovek jsem dal modré ledky, světlovodivé plexo na podsvícení ručiček jsem nahradil červenýma ledkama, práce na celý den, ale stojí to za toNe ne mám na mysli budíky co jso my poslal na fotce
Laguna I 2.0 83kw - Xenony z espace III (12000K), elektrické kožené sedačky
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
tak to tedy jo! To by se mi líbilo.Foto asi nemáš?bugy15 píše:Oškrabal jsem žlutou barvu ze zadni strany polepů budíků, místo žárovek jsem dal modré ledky, světlovodivé plexo na podsvícení ručiček jsem nahradil červenýma ledkama, práce na celý den, ale stojí to za toNe ne mám na mysli budíky co jso my poslal na fotce
Kopítko
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
bohužel nemám, je to celkem na dlouho, zakladem je to aby ledky nesvitily přímo na polepy ale do stran aby to nesvitilo bodově
jinak jaký máš rozměr chladiče?
jinak jaký máš rozměr chladiče?
Laguna I 2.0 83kw - Xenony z espace III (12000K), elektrické kožené sedačky
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Týjo dos mě dostal? Je 98 kraťas jestli to tak na rychlo pomůže jinak ho jdu tedy změřit.Jo a musí to bejt ten s klimou.Má prý nějaké držáky či co? Rozměry dodám v zápětí
Kopítko
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Tak rozměr má laickym okem 65 na 45 což by odpovídalo tomu z katalogu 635 na 429. Ještě debilní otázka. Až nyní jsem se všimnul že má nahoře v pravim rohu ten chladič odvzdušnovací šroub .Mohlo by to mýt vliv jak my to hazelo tu vodu ven že to mechanik špatně odvzdušnil? No já jen jestli bych to neměl prubnout. Třeba proto je ten chaldič nahoře teplej a důle chladnej. Možná že by to povolilo jak na topení v baráku???
Kopítko
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Zkus, možná že je ten spínač na suchu. Za to nic nedáš.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
chladič vychází kolem 2000kč ...
Laguna I 2.0 83kw - Xenony z espace III (12000K), elektrické kožené sedačky
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Pánové jsem to právě odvzdušnil nahoře tím šroubkem na 3krát. Výlítalo něco málo vzduchu a pak voda jak u topení.Radiator teplý už i dole.BOHUŽEL sahara opět nesepla a to sem jí nechal až na 2 stupeň nad půlku než se začala opět drát voda pomalu ven. Tím pádem můžeme chladič vyloučit poněvač na čidle jsem neudržel ruku jak bylo teplý. To muselo sepnout i kdyby nechtělo. Tedy že by sahara odešla do věčnejch lovyšť??? Kde lovyt nyní????
Kopítko
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
změřil bych čidlo jestli se sepne když je voda horká a nebo spojil ty vyvody k čidlu jestli se sepne
Laguna I 2.0 83kw - Xenony z espace III (12000K), elektrické kožené sedačky
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Podle mě teploměr "nad půlku" je moc brzy na sepnutí sahar. Mě spínají až když překročí další čárku nad půlkou. Ruku tam neudržíš už když bude teplota 50, ale spíná až 98st.
Scenic Grand II 2,0L, 16v, r.v.2006, panorama, LPG.
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
http://akruh.rajce.idnes.cz/
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
http://akruh.rajce.idnes.cz/
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Vysoká teplota Laguna Dti
Já to nechápu, píšeš, že jsi vzal drát, propojil ten spínač a sahara se rozjela. O pár příspěvků výš pak píšeš, že je nejspíš vadná sahara. Propojením kontaktů na tom spínači jsi ten spínač jako by sepnul (spínač nesepnul, ale nasimulova si stav, kdy je sepnutý) a sahara jede. To znamená, že problém je v tom, že ten spínač nespíná, protože pokud by sepnul, chovalo by se to stejně jako bys to propojil tím drátem. Je to termický spínač (fakt nevím, co je uvnitř, jestli to funguje na principu bimetalu, nevím), takže při určité teplotě se musí jeho kontakty propojit. Teď akorát potřebuješ zjistit při jaké teplotě to má spínat. Když se podívám na autokelly, tak tam mají spínač, který spíná při 92°C a rozpíná při 82°C.
To, proč spínač nesepne, může mít v podstatě jen dva důvody. Spínač je buď vadný a nebo je dobrý, ale teplota pro sepnutí nedosáhla požadované teploty. Ideální, jak si ověřit stav spínače je, že se vymontuje, hodí se do hrnce s vodou společně se zavařovacím teploměrem a nechá se vařit. Přitom se měří odpor na těch dvou kontaktech a při teplotě kolem 92°C by měl spínač sepnout a odpor se skokově změnit na 0ohm. Rozepnout by se měl při teplotě 82°C a odpor se skokově změní na nekonečný. Pokud tohle bude v pořádku, pak je v pořádku i spínač. V autě pak lze funkčnost ověřit tak, že se vymontovaný spínač zkusí ze spodní strany zahřát třeba zapalovačem. Měla by se po chvilce rozjet sahara.
To, že teplota vody nedosáhne teploty pro sepnutí spínače může mít zase několik důvodů - vadný termostat, který nepouští vodu do chladiče, problém na čerpadle chladící kapaliny způsobí, že voda v motoru bude mít o dost vyšší teplotu, než chladič.
Místo laborování to chce ověřovat jednotlivé části celého systému:
1) Opravdu je na spínači taková teplota, aby to sepnulo? Ano = vadný spínač. Ne bod 2)
2) Má motor vyšší teplotu než je na chladiči? Tím myslím na chladiči 80 a na motoru klidně 100. Ano = problém s cirkulací vody. Ne bod 3)
3) Otázkou v bodu 1) se vyloučila teplota potřebná pro sepnutí => teplota je nižší než pro sepnutí sahary. Voda se dere ven při nízké teplotě => jiný problém (těsnění pod hlavou, vodní pumpa, ...).
Hm, jinak ... Stalo se mi, že jsem měl na Mégane v benzínu teplotu cca 120°C. Sahara běžela naplno a vlivem závady na motoru se to prostě hřálo. Problém nebyl na okruhu chlazení, ten fungoval dobře, jen jsem to prostě uvařil kvůli té závadě na motoru. Ale nestalo se, že by se voda drala z nádobky ven.
To, proč spínač nesepne, může mít v podstatě jen dva důvody. Spínač je buď vadný a nebo je dobrý, ale teplota pro sepnutí nedosáhla požadované teploty. Ideální, jak si ověřit stav spínače je, že se vymontuje, hodí se do hrnce s vodou společně se zavařovacím teploměrem a nechá se vařit. Přitom se měří odpor na těch dvou kontaktech a při teplotě kolem 92°C by měl spínač sepnout a odpor se skokově změnit na 0ohm. Rozepnout by se měl při teplotě 82°C a odpor se skokově změní na nekonečný. Pokud tohle bude v pořádku, pak je v pořádku i spínač. V autě pak lze funkčnost ověřit tak, že se vymontovaný spínač zkusí ze spodní strany zahřát třeba zapalovačem. Měla by se po chvilce rozjet sahara.
To, že teplota vody nedosáhne teploty pro sepnutí spínače může mít zase několik důvodů - vadný termostat, který nepouští vodu do chladiče, problém na čerpadle chladící kapaliny způsobí, že voda v motoru bude mít o dost vyšší teplotu, než chladič.
Místo laborování to chce ověřovat jednotlivé části celého systému:
1) Opravdu je na spínači taková teplota, aby to sepnulo? Ano = vadný spínač. Ne bod 2)
2) Má motor vyšší teplotu než je na chladiči? Tím myslím na chladiči 80 a na motoru klidně 100. Ano = problém s cirkulací vody. Ne bod 3)
3) Otázkou v bodu 1) se vyloučila teplota potřebná pro sepnutí => teplota je nižší než pro sepnutí sahary. Voda se dere ven při nízké teplotě => jiný problém (těsnění pod hlavou, vodní pumpa, ...).
Hm, jinak ... Stalo se mi, že jsem měl na Mégane v benzínu teplotu cca 120°C. Sahara běžela naplno a vlivem závady na motoru se to prostě hřálo. Problém nebyl na okruhu chlazení, ten fungoval dobře, jen jsem to prostě uvařil kvůli té závadě na motoru. Ale nestalo se, že by se voda drala z nádobky ven.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů