Laguna -> spotřeba?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Conan
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: stř led 21, 2004 11:44
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Laguna -> spotřeba?

Příspěvek od Conan » pon dub 26, 2004 15:49

Jak jste na tom se spotřebou? Konkrétně mi jde o benzín a obsah 1.8L.
Já jezdím z 90% po městě a spotřebu mam cca 10,25L a to se mi zdá dost.
Máte nějaký nápady, čím by se dala spotřeba snížit?
Myslím po technické/mechanické stránce.
Co se týče otáček, tak většinou jezdím do 3500 ot/min.

Beru, že na to májí vliv i mé pneu 205/45 R16, ale s Felícií 1.6 Kombi jsem se nedostal nad 8litrů.

Zatím jsem měnil svíčky, vzuchový filtr, palivový filtr.

Díky za nějaké podněty.
Renault Clio 1.2, r.v. 1995
Měl jsem Lagunu RT 1.8 8V, r.v. 1995
Nyní je Volvo V40 T4 r.v. 1998 -> 147kW, 300Nm

Uživatelský avatar
Milhaus
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: úte úno 17, 2004 16:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna -> spotřeba?

Příspěvek od Milhaus » pon dub 26, 2004 16:40

Conan píše:Jak jste na tom se spotřebou? Konkrétně mi jde o benzín a obsah 1.8L.
Já jezdím z 90% po městě a spotřebu mam cca 10,25L a to se mi zdá dost.
Máte nějaký nápady, čím by se dala spotřeba snížit?
Myslím po technické/mechanické stránce.
Co se týče otáček, tak většinou jezdím do 3500 ot/min.

Beru, že na to májí vliv i mé pneu 205/45 R16, ale s Felícií 1.6 Kombi jsem se nedostal nad 8litrů.

Zatím jsem měnil svíčky, vzuchový filtr, palivový filtr.

Díky za nějaké podněty.
Ahoj, mam lagunu 96 2.0RXE a v prumeru se mi spotreba po meste pohybuje okolo 8,5 litru +/- dle pocitace, ale to jezdim opravdu VELICE s citem na plynu a vyuzivam dojezdu na krizovatky velkou setrvacnosti. Kdyz tomu davam zcela normalne tak spotreba taky 10l. Nekde jsem cetl ze rozdily ve spotrebe mezi 1,8l a 2.0l u laguny nejsou skoro zadne, pokud se pletu opravte me :) :wink: Milhaus
Milhaus

Uživatelský avatar
Hlinda
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: pát led 02, 2004 23:04
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hlinda » pon dub 26, 2004 20:39

Zdravim, mam 1,8i 8V z konce roku 1996 (jiz vicebodovy vstrik). Jezdim s lehkou nohou na plynu, cca. 10% mesto, 70% dalnice (vzdy dodrzuji rychlostni limity a spise se pohybuji od 120-130km/h), zbytek silnice I. a II. tridy a obcas pouzivam klimatizaci. Obsazeni z 90 procent minimalne dvema lidma. Spotreba je tak kolem 7,5-8,5 litru na 100km. Jiz jsem takto ujel cca. 11000km. Pneu 185/65 R14 ted jiz letni . Hodne zalezi jak casto to je po meste. Ve meste bych tipnul spotrebu kolem 10l/100km. S Ladou 1,2l jsem jezdil v prumeru do max. 7 litru na 100km. Mesto bylo tak za 12l/100km.
Tech 10,25l/100km bych rekl ze je vcelku normalka kdyz je 90% km po meste.

Uživatelský avatar
hobitt
Junior member
Příspěvky: 225
Registrován: pát led 02, 2004 11:06
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Spotřeba

Příspěvek od hobitt » pon dub 26, 2004 21:23

Ahoj moje Laguna 1.8i rv.97 si vezme cca 8,5 ve městě, ale dost jí šetřím. Určitě by dokázala jezdit za víc
Petr, Laguna 1.8i r.v.97

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Asi nepotěším....

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pon dub 26, 2004 22:27

... já jezdím s citem pro motor bez výrazného brždění a akcelerace, a podíl je asi 20% město, 30% pojíždění mezi 20 a 50 km, zbytek nad 100, většinou do 250 km... V obcích do 80 ( já vím.... ) mimo mezi 110 a 140 ( poslouchám Classik a Vltavu...) Najel jsem zatím, od února 2004 11500 km, tak to ještě není na závěry, protože byla zima a tak - svítím pořád stejně, ale klimatisace moc práce neměla.... Mám celkem spotřebu 8,12 - vlastně se pořád pohybuji mezi 8 a 8,5 litry . Jednou jsem spočítal 7,02(!!!)- uprostřed oslav jsem si ujasnil trojčlenku a bylo to 8,87.... Takže to bude asi pořád....
Ale je to daň za nádherné svezení - vyplatí se to.....
Mnoho pěkných kilometrů...
Naposledy upravil(a) Čeněk Urbanec dne stř čer 02, 2004 22:15, celkem upraveno 1 x.
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
Conan
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: stř led 21, 2004 11:44
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conan » úte dub 27, 2004 12:45

Hm, já mam u mý 1.8 1-bodovej vstřik.
Tak to zatím vypadá, že ta spotřeba odpovídá :?

Zapojte se i ostatní ... a díky všem.
Renault Clio 1.2, r.v. 1995
Měl jsem Lagunu RT 1.8 8V, r.v. 1995
Nyní je Volvo V40 T4 r.v. 1998 -> 147kW, 300Nm

ren
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: stř led 21, 2004 17:24

Příspěvek od ren » úte dub 27, 2004 21:02

ja mam taky 1-bodovy vstrikovani a jezdim na (skoro jen) plyn cca 200km vetsinou jen na lehko (1-2 lidi). Jizda z poloviny setriva a z poloviny drava. Spotreba kolem 8,5 l.
Ale pri pislapnuti se velmi lehce dostanu na 10 l. Vse LPG. Benzin nevim ale melo by to byt jeste mene.
ren R Laguna '95 1.8 LPG

Barbucha
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát dub 09, 2004 09:22

Příspěvek od Barbucha » úte dub 27, 2004 21:25

Já mám Lagunu asi měsíc.Tomu co jsem najezdil odpovídá spotřeba asi 8,5 litru.A víceméně mam pořád zapnutou klimu.

Uživatelský avatar
hobitt
Junior member
Příspěvky: 225
Registrován: pát led 02, 2004 11:06
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

vstřik

Příspěvek od hobitt » úte dub 27, 2004 22:08

Tak když se tady dokola omýlá 1-bod nebo více-bodové vstřikování, jak se pozná rozdíl - je to vidět na motoru (jaký je rozdíl ve výkonu) docela by mě zajímalo co tam mam já. Známí maj Lagunu r.v.95 také 1.8i a řekl bych že oproti mé 1.8i rv.97 nějaké nepatrné změny na motoru jsou.
Petr, Laguna 1.8i r.v.97

Zodiac
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: úte úno 03, 2004 11:35
Bydliště: Klucov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zodiac » úte dub 27, 2004 22:11

Mam 2.0RT 8V, jezdim jak s emi chce, nekdy dost rychle a agresivne, nekdy pomalejc, casto mam zaplou klimu - spotreba kolem 8-8.5l

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: vstřik

Příspěvek od DDT » úte dub 27, 2004 22:44

hobitt píše:Tak když se tady dokola omýlá 1-bod nebo více-bodové vstřikování, jak se pozná rozdíl - je to vidět na motoru (jaký je rozdíl ve výkonu) docela by mě zajímalo co tam mam já. Známí maj Lagunu r.v.95 také 1.8i a řekl bych že oproti mé 1.8i rv.97 nějaké nepatrné změny na motoru jsou.
:) kasli na jedno nebo vicebod. Z hlediska spotreby je to vicemene jedno. Jediny rozdil je, kam strika benzin (do ktereho mista v sani). Zatimco jednobod jde do spolecneho potrubi (tedy dal od ventilu), vícebodové stříká blíže k ventilům, čímž je zajištěn lepší rozptyl paliva ve válcích. Jak už jsem řekl, vliv na spotřebu je naprosto minimalni (ve vetsine pripadu). Podstatny vliv to ma na emise a tocivy moment (opet ve vetsine pripadu) a take vykon.
Naposledy upravil(a) DDT dne úte dub 27, 2004 23:44, celkem upraveno 1 x.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Hlinda
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: pát led 02, 2004 23:04
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vstřik

Příspěvek od Hlinda » úte dub 27, 2004 23:41

Ja mam Lagunku 1,8i 8V z zari 1996. V Renaultu mi rikali ze mam 4 bodove vstrikovani a ze je zacali davat do tech 1,8i 8V nekdy kolem cervence az srpna 1996.
Pozna se to tak ze je na sani u motoru vice (4) konektoru s draty ktere jsou nasazeny na vstrikovacich.
Myslim ze ty vicebodove motory byly vykonejsi. U te 1,8i 8V to dela 90koni oproti 95konim.
Jednobod ma elektroniku Bosch a vicebod ma Siemens MPi nebo Bendix.
Snad se nemylim.

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Re: vstřik

Příspěvek od Čeněk Urbanec » stř dub 28, 2004 00:09

DDT píše:
Prakticky dopad u Laguny 1,8 nelze zmerit, protoze faze I mela, pokud jsou me informace spravne pouze jednobod. Faze 2 uz pak byla 16-ti ventil.
To je obecný omyl, Viktore, Laguny 1,8 8v měly dokonce několik typů vícebodového vstřikování a několik typů zapalování - pěkně o tom napsal Frederick Hesse že motor F3P a následně F3R ( 2,0 8v ) existuje ve variantách, odvozených z motoru B17 Volva ( nebo DAFu, chceš-li ) a nemá návaznost na řadu F1 1,6.... Byl to, jak název napovídá, 1,7 litrový motor se 115 k, ale s malým a nestálým kroutícím momentem v karburátorové versi - po převrtání ( na 1783 ccm ) a změnách vstřikování, nejprve Bosch Monopoint , s oním výkonem 95HP a kroutícím momentem145 Nm při 2750 ot. - pak znovu převrtán ( na 1794 ccm ) a dostal Siemens Fenix Multi point . A poslední verse F3P a F3R dostaly navíc bezkontaktní zapalování (můj případ...), které motory 1,6 a 1,8 16v neměly( u Laguny I, samozřejmě...) tady už ten výkon nikdo neudává, ale Hesse předpokládá, že jde o motor až 113 HP a kroutícím momentem 164 Nm při 4250 ot. Ty s objemem 1998 ccm pak 115 HP a kroutícím momen- tem 172 Nm při 3500 ot.
Nevím, jestli ten výkon sedí, ale je pravda, že i s 6 let starým autem se dostanu z 0 na 100 za 12,2 vteřiny ( chyba rychloměru je u mne asi +2km/h při 100 km/h - 195/60x15 Bravuris a ráfek 6,5x15= poloměr 615mm ) přičemž proponováno je 13,6 vteřiny a řadit tak abych se s pilou dostával pod 3500 otáček je neefektivní-ten motor je nervosnější, než odpovídá popisu - ale omezovač zasáhne nekompromisně při 6000 otáčkách...
Takže výkony se liší a to dost podstatně - dokonce si troufnu tvrdit, že zde pochází(podložené...poznámka po přečtení literatury) pověsti o různých převodech pro různé země -Jsou tři verse pro 1,8 a čtyři pro 2,0... ale rozdíl v průběhu a hlavně vrcholu točivého momentu mění charakteristiku motoru dost podstatně....
A tím se dostanu (uff!!!) ke spotřebě: pokud nezatěžuješ klidný motor, vytáčíš rozumně a vůbec lidsky, můžeš se dostat mimo město i k rozumné spotřebě, odhadem pod 8 litrů-u motoru 2,0 8v to dokonce předpokládám. U pozdějších versí to bude možná trochu jinak, jenže jak jsem psal, já nemohu sloužit jako etalon úsporné jízdy...
Naposledy upravil(a) Čeněk Urbanec dne stř dub 28, 2004 01:53, celkem upraveno 3 x.
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » stř dub 28, 2004 00:38

Čeňku:),
Byl jsi rychlejsi nez ja :-)
K papirove hlave jsem se dostal az po praci doma, takze po zjisteni, jak se veci maji jsem svuj omyl umazal :). Leč, jak se ukázalo tak pozdě ... :P
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Máme stejný problém....

Příspěvek od Čeněk Urbanec » stř dub 28, 2004 01:48

DDT píše:Čeňku:),
Byl jsi rychlejsi nez ja :-)
K papirove hlave jsem se dostal az po praci doma, takze po zjisteni, jak se veci maji jsem svuj omyl umazal :). Leč, jak se ukázalo tak pozdě ... :P
Ty převodovky jsem musel taky opravit.... :oops:
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

vdave
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pon úno 16, 2004 11:49
Bydliště: Plzen

Příspěvek od vdave » stř dub 28, 2004 07:48

ja mam 1.6 16v a spotrebu mam pri 95% jizde po meste (6km do prace a odpoledne zpatky takze pulku km nejedu se studenym motorem) kolem 9 l , niz jsem se nedostal a to to setrim jak muzu. prijde mi to trochu dost. jsem zvedavy jestli az bude trochu teplejs jestli to aspon trochu sleze

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Re: vstřik

Příspěvek od Čeněk Urbanec » čtv dub 29, 2004 08:52

Čeněk Urbanec píše:
DDT píše: - ale omezovač zasáhne nekompromisně při 6000 otáčkách...
Teď vím, proč omezovač zasáhne - je to kvůli povoleným otáčkám kompresoru klimatisace... :o Technika je zajímavější než detektivky.... :D
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Martin
Člen RCČR
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 02, 2004 13:22
Bydliště: Praha-východ

Spotřeba

Příspěvek od Martin » čtv dub 29, 2004 16:20

Ahoj, mám Lagunu 1.8i 66kW ´95 (jednobodový vstřik).
Po městě (cca 80%) se pohybuji kolem 8.5-9 litrů/100km, mimo město jsem měl v zimě kolem 8.3l/100km při úspornější jízdě a když jsem ji opravdu prohnal (otáčky až k 5.000), naměřil jsem spotřebu 8.6l/100km,což mě docela příjemně překvapilo. Jinak nejnižší naměřená spotřeba byla 7.3l/100km při cestě na Moravu a zpět (50% dálnice, 50% okresky). Uvidíme v létě se zapnutou klimatizací :)
Laguna´95 1.8i, ex.Espace II´96 2.1TD

Uživatelský avatar
awe_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 849
Registrován: ned led 04, 2004 13:39
Kontaktovat uživatele:

Re: vstřik

Příspěvek od awe_cz » pát dub 30, 2004 02:13

Čeněk Urbanec píše:
Čeněk Urbanec píše:
DDT píše: - ale omezovač zasáhne nekompromisně při 6000 otáčkách...
Teď vím, proč omezovač zasáhne - je to kvůli povoleným otáčkám kompresoru klimatisace... :o Technika je zajímavější než detektivky.... :D
takze modely bez klimy omezovac nemaji ?

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Nevím...

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pát dub 30, 2004 08:01

...je pravda, že jsem jej našel u všech vybavení.... Tak v tom může být ještě něco, ale o tom omezení z důvodu kompresoru mám z Haynese....Kdoví, jestli nemá podobné omezení i čerpadlo hydrauliky u LagunyI....
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
laguna
Advanced member
Příspěvky: 310
Registrován: úte kvě 25, 2004 12:47
Bydliště: bratislava

Příspěvek od laguna » úte kvě 25, 2004 14:12

Hmm takže mam 1,8 8v rv94 najazdené sadnite si 316tis. km poctivých, bez GO motora.

Najnižšia spotreba auto malo vtedy o 10tis. km menej ale to je jedno bola 6,66litra/100km z toho 800km mimo mesta+dialnica /do 150/ a 100km v meste+mimo.

Max. spotreba 15litrof pri maximalnom nakladaní 6tis rmp :lol: 1,2,3 a k tomu aj po meste.

priemerna spotreba v meste je 10l, už som spravil aj 7,5 aj 8l v meste ale veľmi ľahka noha.

ba tuner :wink:

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2126
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

No, tak jem se dostal přes deset litrů....

Příspěvek od Čeněk Urbanec » úte kvě 25, 2004 21:32

Jak se tak prsím, že jezdím na motor, tak jsem využil dost prázdné D5, Jižní spojky a D1 (až mě to překvapilo.... ale mezi druhou a čtvrtou v noci....) a na trati 215 km tam při průměru 128,8 km/h a zpět 102,2 km/h ( to už bylo po čtvrté a dojel jsem do Plzně po 6.hodině... A dostal jsem se na 11,324 l/100km...430 km a plnil jsem 48,7litru ! Většinu času to bylo přes 160, dost okolo 180, nejvíc 195+ ( nevím, jak je přesný tachometr při této rychlosti ....) Laguna je opravdu vůz na dlouhé štreky...
No, asi si to dlouho nezopakuji, ale bylo to pěkné..
A na margo xenonů - teď by se opravdu hodily, ne že by H7+50% byly slabé, ale každý metr by byl znát... :oops:
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
lagunn
Junior member
Příspěvky: 194
Registrován: čtv úno 26, 2004 21:54
Bydliště: pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lagunn » úte kvě 25, 2004 21:52

ren píše:ja mam taky 1-bodovy vstrikovani a jezdim na (skoro jen) plyn cca 200km vetsinou jen na lehko (1-2 lidi). Jizda z poloviny setriva a z poloviny drava. Spotreba kolem 8,5 l.
Ale pri pislapnuti se velmi lehce dostanu na 10 l. Vse LPG. Benzin nevim ale melo by to byt jeste mene.
Ahoj !
Já taky jezdím na LPG jak jen to jde. Spotřeba je 8 - 9 l/LPG/100km ve smíšeném provozu. Pokud jezdím převážně po městě tak je to lehce nad 10l. Jinak mimi město jsem zajel s lehčí (dost lehkou)nohou za 7 l LPG.
Zdraví Lagunn@seznam.cz

Uživatelský avatar
lukaz
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pát kvě 14, 2004 18:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lukaz » stř kvě 26, 2004 00:41

Laguna vyr. 11/96 1.8 90HP: na posledni nadrz ujeto cca 500km
tankovano za 1000,- 26Kc/l tj. 38,5l

cesta Klatovy -> Tabor a zpet (2x117km) pomerne tezka noha :twisted:
plus cca ze 3/4 mesto noha podle nalady (spise tezsi) :oops:

spotreba 7,7l/100km 8) pokud se nemylim

Uživatelský avatar
laguna
Advanced member
Příspěvky: 310
Registrován: úte kvě 25, 2004 12:47
Bydliště: bratislava

Příspěvek od laguna » stř kvě 26, 2004 08:10

No ja som raz spravil SNV - Spisska nova ves - Bratislava /400km/ za 3hodiny po odpocitani zdrzania v kolone v Ziline pol hodiny, priemerna rychlost okolo 130, dialnice 150-190 a spotreba bola okolo 11-12 čo nieje veľa ved v meste je to 10.

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů