Laguna -> spotřeba?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » čtv čer 17, 2010 14:18

Nevím, ale mně to žere stejně... ale jezdím dost prasácky... A motor mám zcela v cajku, dokonce po seštelování. Prostě to žere.

sollik
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: pon kvě 11, 2009 21:15
Bydliště: Liberec

Příspěvek od sollik » čtv čer 17, 2010 15:21

.......ale na 10l ujet 50 km .......... to už bych tipnul na díru v nádrži :-))) Co teplota? Ohřívá se motor na správnou teplotu?
Laguna I kombi, 1997, 1.8 8V, 66 kW

Uživatelský avatar
Alexein
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: pon bře 29, 2010 22:21
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Alexein » čtv čer 17, 2010 18:07

Díru snad ne:)
ale teplota zdá se být OK.Všechno je super ok,jen to žere jak ruskej tank:))

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Příspěvek od Single » čtv čer 17, 2010 19:18

Co rozvody nedělal si v dohledný době?
Co vejfuk? Co svody? Jak tohle vypadá?
Tak mě napadá seš si jistej že ten klíňák s tim nemá nic společnýho? Třeba se něco zadírá a tak muselo pořádně tahat a proto ta spotřeba :-).

Jinak jak dlouho to auto máš jakou měla spotřebu před tim? Já sem třeba měl poslední tlumič úplně jinej a když sem ho vyměnil (byl v háji) tak se mi taky spravila spotřeba.

Nic víc mě nenapadá, ale je to dost :-)

Uživatelský avatar
Alexein
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: pon bře 29, 2010 22:21
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Alexein » čtv čer 17, 2010 19:42

Zdá se,že na tom původní majitel moc neřešil.Mám ho zhruba půl roku a před dvěma měsíci mi odešla baterka(vypadala,že je tam 10let).Auto je krásně zachovalý,ale v motoru se moc nevyznám.Trochu se bojim rozvoďáku,ale momentálně nemám na výměnu.
Auto je jinak tichý a jezdí pěkně.U toho řemenu mě ale zarazilo,že místo 5ti drážkového(který tam má být),tam byl pouze 4 drážkový a po dnešku je tam 3 drážkový-ta jedna drážka právě prdla:) (zítra nechávám měnit za nový).
Mám ale pocit,že v zimě to tolik nežralo,což je divné.Myslel jsem,že je to klimatizace,ale aj bez ní to není žádná sláva.
Vejfuk zdá se v pořádku(není hlučný) a o svodech nevím.

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Příspěvek od Single » čtv čer 17, 2010 20:20

Kdyby byly svody v háji tak to bys o tom nemluvil jako o nehlučným autě :-D

Tak už mě napadá jen nějaká prasklá hadička od benzínu, nebo ta nádrž:-)

Uživatelský avatar
Tibi7
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: stř srp 20, 2008 21:59
Bydliště: Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tibi7 » ned čer 20, 2010 21:51

Ja by som určite zdvihol auto a pozrel ci nevysi niektora z brzd.
A potom mozno vymena palivoveho filtra :roll:
drzim palce,
a hlavne sa vyhni servisakom ktory po chvile krutenia hlavy povedia nieco na margo francuzskych aut , takych som uz zazil. Nadavaju na francuzov, nic nevyriesia a potom si to aj tak sam spravis. :evil:
Laguna 1,8 RT, 96´

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Příspěvek od Single » ned čer 20, 2010 22:36

Ten filtr je dobrej nápad to by na spotřebu mohlo mít velkej vliv (mimochodem pilovej je u klimy, tady jde o vzduchovej na sání :-) aby sme si dobře rozuměli) a ty brzdy, to by asi šlo poznat ne? Třeba že by auto nejelo a tak, ale zase toho si člověk až tolik nemusí všimnout...
Každopádně dobrej nápad :idea:

Schamann
Junior member
Příspěvky: 116
Registrován: stř čer 16, 2010 03:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Schamann » pon čer 21, 2010 01:02

he, tak ja kdyz koupil lagunu tak se mi po prestehovani z felicie zdala taky krasne tichoucka a "silna" a to si to krasne jela jen na 3 valce...

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Příspěvek od Krovak » pon čer 21, 2010 09:06

No a co,starej Megane jezdí i na dva válce a až pak se mě dotyčnej ptá,jestli to náhodou,ale opravdu jen nááááhodou nejede jen na tři :D A to to dokonce nechcípalo ani na volnoběh,což považuju za malej zázrak :D
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Samik
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: ned čer 13, 2010 22:12

Příspěvek od Samik » stř čer 30, 2010 22:16

zdravim nemam moc času abych cele toto téma pročital. Ale k věci palivo šetřim tak že z kopce a podobně když je dlouhé klesáni vyhodim rychlost jo ale někteři lidi aji jeden auto mechanik nevim jak je dobrej mi řikal že je to blbost že když je to auto stříkačka to žere vic než když mam rychlost a jedu bez plynu tak by mě zajimalo jak to je? Když se to vezme logicky tak bych řekl že je to blbost protože ikdyž jedu bez plynu s rychlosti tak mam třeba 3000ot/min ale když jedu bez rychlosti tak mam 600ot/min a ještě tak dojedu taky dal po rovince když pak následuje tak jestli má stimhle někdo zkušenost a mohl by mi poradit byl bych rad diky :)

Jirka I
Junior member
Příspěvky: 238
Registrován: stř lis 30, 2005 08:34
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Jirka I » stř čer 30, 2010 22:50

Je to přesně tak, jak píšeš. Jsou dvě skupiny šetřivých řidičů - jedni rychlost z kopce nevyhazují, protože vědí, že na neutrál je vstřikováno palivo, aby motor nechcípl, ti druzí rychlost vyhazují, protože vědí, že na neutrál dál dojedou. Nevím, jestli někdo někdy provedl srovnání spotřeby obou způsobů jízdy v běžném provozu. Já rychlost vyhazuji, mám to od dětství odkoukané od táty a jezdím tak i já (kromě aut s automatem, tam to logicky nejde).
Laguna Grandtour 1.9 dTi, Concorde, r.v. 2000, automat
Obrázek
Land Rover Freelander TD4, 2005
Obrázek

Uživatelský avatar
Jirka_B
Advanced member
Příspěvky: 292
Registrován: pon dub 21, 2008 16:38
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka_B » stř čer 30, 2010 23:29

Samik píše:zdravim nemam moc času abych cele toto téma pročital. Ale k věci palivo šetřim tak že z kopce a podobně když je dlouhé klesáni vyhodim rychlost jo ale někteři lidi aji jeden auto mechanik nevim jak je dobrej mi řikal že je to blbost že když je to auto stříkačka to žere vic než když mam rychlost a jedu bez plynu tak by mě zajimalo jak to je? Když se to vezme logicky tak bych řekl že je to blbost protože ikdyž jedu bez plynu s rychlosti tak mam třeba 3000ot/min ale když jedu bez rychlosti tak mam 600ot/min a ještě tak dojedu taky dal po rovince když pak následuje tak jestli má stimhle někdo zkušenost a mohl by mi poradit byl bych rad diky :)
Jenže když máš zařazenou rychlost a jedeš z kopce bez plynu, tak nespaluješ nic, protože do válců jde jen vzduch a brzdíš motorem... když dáš neutrál, tak spaluješ palivo.
Laguna 1.8 8v 66kw, 1995

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv črc 01, 2010 00:12

To se asi nedá rozdělit na skupiny, ale spíš by to měl řidič přizpůsobit sklonu vozovky. Někde jsem četl, že když auto bez problémů jede z kopce na rychlost, nezpomaluje, tak se nemá vyhazovat. Ale když je třeba menší klesání, kde by auto s rychlostí zpomalovalo hodně a přitom by si bez rychlosti celkem rychlost udrželo, tak je lepší rychlost vyřadit.
U nás je tady 12% klesání, tam je lepší nechat hozenou rychlost. Klesání je trošku delší, tak je třeba v období, kdy není moc teplo, vidět jak lehce na teploměru vody klesne teplota díky tomu, že voda neustále cirkuluje, ale motor nic nespaluje.
Kousek za tím klesáním se vozovka svažuje mírně, že by to rychlost příliš brzdila, tak vyhodím a jedu na neutrál. Nahoře mám 90, po třech kilometrech je obec, určitou vzdálenost před značkou hodím pětku a auto pěkně samo zpomalí na 50. Když hážu pětku, auto jede třeba ještě 75. Záleží ale taky na hustotě provozu a povětrnostních podmínkách.
Na spotřebu mají vliv ale ještě další věci. Třeba před sebou vidím stoupání a jede přede mnou kamion. Vím, že když je naložený, tak se bude plazit a já za ním. Tak zpomalím a nechám ho co nejvíc odjet, abych ho dojel třeba až na vrchu stoupání a ušetřil tak energii, kterou dám do rozjezdu na vyjetí stoupání. Pokud je třeba stoupání delší a dojedu kamion ve stoupání, tak proč brzdit, když mě zbrzdí ten kopec, stačí jen podřadit. Schválně si všimněte, kolik lidí třeba spěchá, ale třeba takové věci jim nedocházejí a neumí si rozplánovat půl kilometru před sebe.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

sollik
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: pon kvě 11, 2009 21:15
Bydliště: Liberec

Příspěvek od sollik » čtv črc 01, 2010 14:56

Já jezdím pořád se zařazenou rychlostí. Naučil jsem se to v náklaďáku a jezdím tak se vším.....
Laguna I kombi, 1997, 1.8 8V, 66 kW

Uživatelský avatar
Alexein
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: pon bře 29, 2010 22:21
Bydliště: Střední Čechy

Žere a je líný jak prase

Příspěvek od Alexein » sob črc 03, 2010 17:41

No prostě žere a je to 1.8 lenoch:) Průměr-na 10L najedu 80km.Pokud chci zvládnout horší terén,kde musim mít zařazenou jedničku,max. dvojku,občas mi to chcípne :) Možná i moje chyba,že dávám malý otáčky,ale do kopce prostě na trojku,ale nepřidá a nepřidá...ať šlapu jak šlapu.
Když jsem měl Daihatsu Applause 1.6 ,tak do stejného kopce na čtyrku a ještě suveréně přidalo,jak si pán usmyslel :)
Po městě jsem s tím jezdil na pětku a ani sem pomalu neřadil a papalo 5-6L.)

Sakra asi fakt bude potřeba něco poštelovat :)

Milan Havlát
Člen RCČR
Příspěvky: 479
Registrován: úte dub 07, 2009 18:49

Re: Žere a je líný jak prase

Příspěvek od Milan Havlát » sob črc 03, 2010 21:27

Alexein píše:No prostě žere a je to 1.8 lenoch:) Průměr-na 10L najedu 80km.Pokud chci zvládnout horší terén,kde musim mít zařazenou jedničku,max. dvojku,občas mi to chcípne :) Možná i moje chyba,že dávám malý otáčky,ale do kopce prostě na trojku,ale nepřidá a nepřidá...ať šlapu jak šlapu.
Když jsem měl Daihatsu Applause 1.6 ,tak do stejného kopce na čtyrku a ještě suveréně přidalo,jak si pán usmyslel :)
Po městě jsem s tím jezdil na pětku a ani sem pomalu neřadil a papalo 5-6L.)

Sakra asi fakt bude potřeba něco poštelovat :)
Ahoj měl jsem stejný problém,když jsem si před dvěma měsícema pořídil lagunu. Taky "žrala" jak tank. Ale k věci první co bylo jsem vyměnil vzduchový filtr a vyměnil svíčky. A taky jsem změnil pumpu a natankoval jsem omylem natur.98 cca za 500kč. Když už se mi to povedlo tak jsem zkusil co to udělá nádrž jsem vyjel až do rozsvícení "hladového"oka. Pak jsem opět natankoval za ty samé peníze a průměrná spotřeba se ustálila na uspokojivých 8,1L/100KM. Promiň nenapsal jsem co mám je to Renault Laguna 2.0 RXE. Tak to je asi vše. Snad ti to pomůže. Milan

Uživatelský avatar
Alexein
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: pon bře 29, 2010 22:21
Bydliště: Střední Čechy

žere

Příspěvek od Alexein » ned črc 04, 2010 00:12

Děkuju Milane.Zkusim to samé a napíšu.Snad to něco udělá.

Moc Ti děkuji!

Mimochodem-možná bude i něco se vzduchovým filtrem.Moc se v autech nevyznám,ale v zimě,nebo když je prostě lepší vzduch,tak mi to žere míň.
Když je vedro-mám z toho Hummera.
Jinak jsem všeobecně s mou Lagunkou spokojený.Pěkná houpavá a tichá jízda a to,že nemá nějak extra tah mi nevadí-jsem na silnici spíš pohodář.
Proto mě ta spotřeba tak vrtá hlavou,protože neutrál na rovince před křižovatkou jedu třeba i 200 metrů(když situace dovolí) Často na rovinkách ve městě jedu na pětku(okolo 50-60km/h kolem 1600 otáček).

Další věc je teď v těch vedrech klima.Alespoň u mě je hodně znát sebrání výkonu motoru.Hlavně při rozjíždění(občas si připadám jak nováček na silnicích),takový to škubnutí,který se mi bez klimatizace neděje.

Milan Havlát
Člen RCČR
Příspěvky: 479
Registrován: úte dub 07, 2009 18:49

Re: žere

Příspěvek od Milan Havlát » ned črc 04, 2010 08:04

[quote="Alexein"] Zkus to a uvidíš,mě to pomohlo. Výměna vzduch.filtru a svíček. Ale to už jsem psal. Milan

karci
Advanced member
Příspěvky: 373
Registrován: stř bře 21, 2007 17:42
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od karci » ned črc 04, 2010 09:10

Ze jezdiš na neutral ti spotřebu nesniži,a na 5 jezdit Na 1600 otaček je nezmysel chce to držet nejmině ve 2000 tisicich takže kolem 60 km v hodině na čtyřku, mam 1.8 8v asi 5let je pravda že je to slaby motor po městě mam spotřebu v letě kolem 10L stim prostě těžko něco udělaš v zimně je to ještě o něco vic ale jak jsem lagunu kupoval tak jsem s tim počital,podivej se do techničaku kolik tam maš město je tam spotřebapřes 11L.Podle mne je laguna tak nějak dělana na delši cesty tam se ta spotřeba dost sniži aspon u mne se vlezu do 8L a to ji moc nešetřim.

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Novotka » ned črc 04, 2010 18:12

karci píše:Ze jezdiš na neutral ti spotřebu nesniži,a na 5 jezdit Na 1600 otaček je nezmysel chce to držet nejmině ve 2000 tisicich takže kolem 60 km v hodině na čtyřku, mam 1.8 8v asi 5let je pravda že je to slaby motor po městě mam spotřebu v letě kolem 10L stim prostě těžko něco udělaš v zimně je to ještě o něco vic ale jak jsem lagunu kupoval tak jsem s tim počital,podivej se do techničaku kolik tam maš město je tam spotřebapřes 11L.Podle mne je laguna tak nějak dělana na delši cesty tam se ta spotřeba dost sniži aspon u mne se vlezu do 8L a to ji moc nešetřim.
Tohle ja absolutně přesnej komentář.
Kdo si koupí Lagunu nemuže počítat se spotřebou jako třeba u Clia je to auto střední třídy. Jezdit po městě na pětku je nesmysl stačí se podívat na aktuální spotřebu na počítač na pětku žere pří padesátce víc než na čtyřku.momentálně jezdim tak 50 na 50 město mimo město a spotřeba je po třech projetých nádržích 9,1 což si myslim že je v poho.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

hardysk2
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: stř pro 03, 2008 16:01

Příspěvek od hardysk2 » úte črc 06, 2010 12:53

jojo taky kdyz jezdim jen do prace mam tak 10-12 litru, to je kratka trasa par km, kdyz jedu dalku muzu jet i za 6,5 kdyz jedu 90 vetsinu casu, po dalnici jezdim za 7,5 pri 140km/h

sollik
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: pon kvě 11, 2009 21:15
Bydliště: Liberec

Příspěvek od sollik » stř črc 07, 2010 11:51

Mě se teď sám natunil výfuk a jezdí mi to (1.8 8V) za 9,4 l/100km couračky. S neděravým výfukem jsem jezdil za 8,3 l v létě, v zimě rovných 10l.
Laguna I kombi, 1997, 1.8 8V, 66 kW

Uživatelský avatar
Wizzard
Advanced member
Příspěvky: 411
Registrován: úte říj 06, 2009 16:04
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wizzard » stř črc 07, 2010 16:19

To sa mi zdá nejako veľa na takú 1.8-čku. Ja mám teraz na PP priemer pod 10 litrov, a to jazdievam väčšinou po meste, občas po obchvate, bol som akurát v Chorvátsku na Istrii a späť a tým sa mi znížil priemer na 9,4 z vyše 10, to sme boli plne naložení. Teraz 2 týždne po dovolenke sa to upravilo na 9,6-9,7 8)
Dacia Logan II Arctica 1.2 16V
ex: Renault Laguna I Phase I 3.0 V6 12V

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Příspěvek od Krovak » stř črc 07, 2010 19:03

Co se vám furt nezdá,lidi,je jsou to velký motory s moc ventilama,tak budou prostě papat :D Já když jezdil se starou litrovou pětkou couračky,měl jsem spotřebu 10 na sto jak nic.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů