ABS + SERV, ABS nefunguje
Moderátor: Moderators General
ABS + SERV, ABS nefunguje
Zdravím všetkých Renaulťákov,
mám problém s ABS. Ako zvyčajne svieti kombinácia SERV + ABS a ABSko mi nefunguje. Dnes som sa rozhodol že si premeriam čidlá a som trošku mimo Niekde som tu čítal, že hodnota čidla by mala byť okolo 1200 ohm a mala by sa meniť otáčaním kolesa. Ja som nameral na všetkých čidlách odpor v rozmedzí 1,8 až 1,9 MOhm. Čidlá vôbec nereagujú na otáčanie kolies (odpor sa nemení). Mohol by mi niekto pomôcť ako postupovať ďalej, respektíve prezradiť zaručene dobrú hodnotu elektrického odporu na snímačoch ABS? Na diagnostike som zatiaľ nebol a rád by som tam ani nešiel, až pokým nebudem v úplných koncoch.
Čo sa týka čítania na túto tému, prešiel som približne polovičku tohto fóra o Lagune1 a nedočítal som sa čo by mi pomohlo
Ďakujem za každú radu, Adrian.
mám problém s ABS. Ako zvyčajne svieti kombinácia SERV + ABS a ABSko mi nefunguje. Dnes som sa rozhodol že si premeriam čidlá a som trošku mimo Niekde som tu čítal, že hodnota čidla by mala byť okolo 1200 ohm a mala by sa meniť otáčaním kolesa. Ja som nameral na všetkých čidlách odpor v rozmedzí 1,8 až 1,9 MOhm. Čidlá vôbec nereagujú na otáčanie kolies (odpor sa nemení). Mohol by mi niekto pomôcť ako postupovať ďalej, respektíve prezradiť zaručene dobrú hodnotu elektrického odporu na snímačoch ABS? Na diagnostike som zatiaľ nebol a rád by som tam ani nešiel, až pokým nebudem v úplných koncoch.
Čo sa týka čítania na túto tému, prešiel som približne polovičku tohto fóra o Lagune1 a nedočítal som sa čo by mi pomohlo
Ďakujem za každú radu, Adrian.
no takto. meral som samotné čidlá (rozpojil som kontakty a meral priamo čidlá na každom kolese).
Určite sa to čidlo nemá správať nejak inak pri otáčaní kolesom? Indukovať napetie, alebo meniť odpor?
ešte jedna vec. Ako sa správa predok, tak sa správa aj zadok, kde sú bubny. Nieje tam trošku odlišný systém snímania polohy kolesa ako na predku na poloosiach?
vďaka.
Určite sa to čidlo nemá správať nejak inak pri otáčaní kolesom? Indukovať napetie, alebo meniť odpor?
ešte jedna vec. Ako sa správa predok, tak sa správa aj zadok, kde sú bubny. Nieje tam trošku odlišný systém snímania polohy kolesa ako na predku na poloosiach?
vďaka.
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Ruku do ohně za to nedám, ale když je to vyřazený, nemá důvod to snímat kroužky.. V bubnech jsou pokud vím magnetický kroužky, u kotoučů ozubený. Většinou to bývají právě ty ozubený, vepředu, tak s nima zkus zahýbat, pokud se jedno byť malinko pootočí, máš viníkaAdriann píše:no takto. meral som samotné čidlá (rozpojil som kontakty a meral priamo čidlá na každom kolese).
Určite sa to čidlo nemá správať nejak inak pri otáčaní kolesom? Indukovať napetie, alebo meniť odpor?
ešte jedna vec. Ako sa správa predok, tak sa správa aj zadok, kde sú bubny. Nieje tam trošku odlišný systém snímania polohy kolesa ako na predku na poloosiach?
vďaka.
Ano, to ja chápem že pokiaľ je jedno čidlo pasé, tak ABS nefunguje nikde na žiadnom kolese. Ale to je mimo to, čo sa snažím skúmať.
Mne teraz ide naozaj len čiste o čidlá a ich "výstupné signály" zapomoci elektrických veličín, ktoré sa absolútne nemenia pri otáčaní či v zadu, alebo v predu.
vďaka za pomoc, Adrian.
Mne teraz ide naozaj len čiste o čidlá a ich "výstupné signály" zapomoci elektrických veličín, ktoré sa absolútne nemenia pri otáčaní či v zadu, alebo v predu.
vďaka za pomoc, Adrian.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Odpor to zaručeně měnit při otáčení kola nebude. I když je ABS vyřazeno z provozu, tak některé čidla bez problémů budou snímat rychlost podle kroužku skrz nějaký jiný přístroj (osciloskop), protože čidla nefungují tak, že když nefunguje ABS, tak nefungují. Čidla fungují, i když je ABS nefunkční (třeba porucha čerpadla).
Odpor se nemění, protože na drátech naměříš odpor cívky a ten je vždy konstatní a nemá s průchodem proudu nic společného. Jediná možnost, jak změřit bezchybnost snímačů je skrz osciloskop. Měření odporů není moc průkazné, pouze se tím dá změřit, že na drátech není zkrat, nebo nejsou přerušené. Ale v snímači může být utržený magnet a to už se poznat nedá.
Snímání rychlosti na předních a zadních (bubnech) kolech fungují stejně. Jediný rozdíl je v tom, že kroužek je na předních umístěný na poloose a na zadních je umístěný na tělese bubnu.
Pokud jsi naměřil na všech snímačích stejnou hodnotu, tak snímače budou pravděpodobně dobré, pochybuju, že by odešly všechny najednou. I když já jsem na Mégane I naměřil 1200 ohmů, ale Laguna I může mít snímače jiné.
Doporučuju proměřit napájení ABS, kontrolu pojistek, případně provést diagnostiku, která řekne konkrétní závadu.
Odpor se nemění, protože na drátech naměříš odpor cívky a ten je vždy konstatní a nemá s průchodem proudu nic společného. Jediná možnost, jak změřit bezchybnost snímačů je skrz osciloskop. Měření odporů není moc průkazné, pouze se tím dá změřit, že na drátech není zkrat, nebo nejsou přerušené. Ale v snímači může být utržený magnet a to už se poznat nedá.
Snímání rychlosti na předních a zadních (bubnech) kolech fungují stejně. Jediný rozdíl je v tom, že kroužek je na předních umístěný na poloose a na zadních je umístěný na tělese bubnu.
Pokud jsi naměřil na všech snímačích stejnou hodnotu, tak snímače budou pravděpodobně dobré, pochybuju, že by odešly všechny najednou. I když já jsem na Mégane I naměřil 1200 ohmů, ale Laguna I může mít snímače jiné.
Doporučuju proměřit napájení ABS, kontrolu pojistek, případně provést diagnostiku, která řekne konkrétní závadu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
dík, mrknem na to. Poistka je OK a zajtra skúsim popozerať aj zvyšok ABS systému (dnes to musím preštudovať z manuálu )
zatiaľ díky! prinajhoršom zmeriam tie čidlá aj skopom aby som ich vylúčil.
a čo sa týka tých krúžkov na poloosi, tak je tam krúžok na ložisku, vôľu nemá. Je to z akéhosi mäkšieho materiálu, dúfam že je to ono
Adrian.
zatiaľ díky! prinajhoršom zmeriam tie čidlá aj skopom aby som ich vylúčil.
a čo sa týka tých krúžkov na poloosi, tak je tam krúžok na ložisku, vôľu nemá. Je to z akéhosi mäkšieho materiálu, dúfam že je to ono
To je mi jasné, avšak ak je tam cievka, tak by sa v nej malo indukovať napätie, ktoré spätne v multimetri vyvoláva ten efekt ktorý rozhodí hodnotu odporu na displeji.Odpor se nemění, protože na drátech naměříš odpor cívky a ten je vždy konstatní a nemá s průchodem proudu nic společného.
Adrian.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Právě ty stále měříš odpor té cívky a je jedno, jestli jim protéká 10mA, nebo 1A, odpor má pořád stejný. Napětí na cívce je v řádech milivolt, čili pro měřící přístroj zanedbatelné, navíc měříš multimetrem. Pro odzkoušení je nejhovdnější ten osciloskop, nebo hodně citlivý ručičkový voltmetr.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Ono se to takhle měří, že to opravdu rozhodí hodnotu na multimetru, už jen tím, že to napětí je střídavé. A napětí indukované má hodnotu až 2V. Ono to musí být dost bytelné a odolné rušení.Zefek píše:Právě ty stále měříš odpor té cívky a je jedno, jestli jim protéká 10mA, nebo 1A, odpor má pořád stejný. Napětí na cívce je v řádech milivolt, čili pro měřící přístroj zanedbatelné, navíc měříš multimetrem. Pro odzkoušení je nejhovdnější ten osciloskop, nebo hodně citlivý ručičkový voltmetr.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Nevěřím tomu, že to rozhodí hodnotu odporu. Ta cívka je kus drátu, který má nějaké vlastnosti, svou chemickou mřížku, která umožňuje volný pohyb elektronů. Elektrický proud je usměrněný tok elektronů. A je jedno, jestli to teče chvíli takovým směrem a pak opačným.Šamša píše: Ono se to takhle měří, že to opravdu rozhodí hodnotu na multimetru, už jen tím, že to napětí je střídavé. A napětí indukované má hodnotu až 2V. Ono to musí být dost bytelné a odolné rušení.
Já jsem nikdy neměřil hodnotu napětí na snímačích, tak je možné, že tam můžou být až 2V, ale to stejně nemá takový význam jako jeho průběh, protože je to, jak píšeš střídavé. Multimetr má určitou setrvačnost a už proto je to nevhodné. Ručičkový voltmetr má mnohem menší setrvačnost a proto je lepší, nejlepší je samozřejmě osciloskop, protože je na něm vidět přímo průběh a jestli ta křivka není někde "moc křivá"
Snímače fungují na stejném principu jako generátor pulzů na setrvačníku, je to jen zmenšená obdoba.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
skús zmerať odpor cievky v ktorej sa neindukuje napetie a potom naopak v cievke v ktorej sa napetie indukuje.
Hodnotu odporu cievky to možno nezmení (JS odpor by mal byť rovnaký stále) ale rozhodí to meraciu elektroniku v meráku. A to je ten signál ktorý by nám mal povedať že čidlo je OK. alebo proste zmeriame napetie pri otáčaní kolesa a máme to u mňa nenastáva nič také, na žiadnom čidle. Preto si myslím že by tam mohla byť hallovka. Zajtra zistím
Hodnotu odporu cievky to možno nezmení (JS odpor by mal byť rovnaký stále) ale rozhodí to meraciu elektroniku v meráku. A to je ten signál ktorý by nám mal povedať že čidlo je OK. alebo proste zmeriame napetie pri otáčaní kolesa a máme to u mňa nenastáva nič také, na žiadnom čidle. Preto si myslím že by tam mohla byť hallovka. Zajtra zistím
áno, všetko pacuje na princípe rovnakom (generovanie pulzov). Akurát že sa to líši prevedením - polovodič (hallova sonda), alebo klasický vodič (cievka)Snímače fungují na stejném principu jako generátor pulzů na setrvačníku, je to jen zmenšená obdoba.
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
No zkus odpojit baterku, na cca třeba hodinu a pak to zkus.. Já bych se vsadil že v tom bude mít prsty ozubenej kroužek.. Taky sem s tím měl potíže, ale mohl jsem zajet ke známému na diagnostiku zadara, tam mi zjistil chybu na levém předním kole, prohodil jsem tedy snímače pravý za levý, protože kroužek se zdál v pohodě. No pak jsem jel na diag znova a pořád levý přední, tak sem nechal jinýho znamýho shodit kolo a aby se mi na to mrknul a kroužek byl prasklej, přilepil to tekutym kovem a už přes měsíc drandíme krásně s abs..Adriann píše:tak dnes som to premeral, všetky snímače pracujú bez problémov. Do RJ ide signál o hodnote 0,8V a 1,6V z každého snímača pri otáčaní kolesom. Kabeláž k RJ musí byť dobrá, čidlo sa inak než je zapojené k RJ nedá odskúšať. Tak už neviem napadá vás niečo? Dá sa RJ ABS nejak zresetovať? vďaka.
je ten krúžok viditelný ? lebo ak sa pozriem, tak na ložisku vidím nejaký krúžok, šírka cca 5mm a farba čierna. keď do toho rypnem nechtom, je to také mäkšie, skoro ako tvrdá guma. Je toto ono? Ak áno, tak sú na 99% v poriadku. včera som to dôkladne čistil a nevidel som žiadnu trhlinu.
Ešte som dostal radu od suseda, že by to mohlo byť aj čerpadlo ABS systému. Vie mi niekto povedať, kedy sa toto čerpadlo uvedie do činnosti? Je možné ho nejak odskúšať?
Ešte som dostal radu od suseda, že by to mohlo byť aj čerpadlo ABS systému. Vie mi niekto povedať, kedy sa toto čerpadlo uvedie do činnosti? Je možné ho nejak odskúšať?
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Nevím jak u lagun, ale já to mám kovové. A jestli je to ono zjistíš jednoduše, když odšroubuješ čidlo, tak pod ním ty zoubky uvidíš..Adriann píše:je ten krúžok viditelný ? lebo ak sa pozriem, tak na ložisku vidím nejaký krúžok, šírka cca 5mm a farba čierna. keď do toho rypnem nechtom, je to také mäkšie, skoro ako tvrdá guma. Je toto ono? Ak áno, tak sú na 99% v poriadku. včera som to dôkladne čistil a nevidel som žiadnu trhlinu.
Ešte som dostal radu od suseda, že by to mohlo byť aj čerpadlo ABS systému. Vie mi niekto povedať, kedy sa toto čerpadlo uvedie do činnosti? Je možné ho nejak odskúšať?
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
http://www.mtw.fordclubs.org/nahledy/di ... %20ABS.jpg takhle nějak by to mělo vypadatAdriann píše:myslel som to tak, že vpredu kde mám kotúčové brzdy, nemám na poloose ani na ložisku žiadne zúbky. Pokúsim sa odfotiť pre názornosť
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
S tím ABS může být cokoliv. Zajeď na diagnostiku, takhle můžeš hledat roky a na nic nepřijdeš. Napájení na hlavním konektoru na jednotce ABS jsi měřil?
Jinak tohle bude magnetický kroužek.
Jinak tohle bude magnetický kroužek.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů