kolísání otáček

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
mira18
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát úno 05, 2010 19:54
Bydliště: Litovel

kolísání otáček

Příspěvek od mira18 » úte čer 08, 2010 20:17

zdravím vás mám takovou drobnou prosbu
mám lagunu 2,0 83 kw a ponastartování se motor chytne pěkně ale po chvilce začne jakoby kolísat na volnoběh a za chvilku to přestane a naskočí normální otáčky 1100 když je to studené je to normální nebo je to předzvěst něčeho špatného mám nové kabely svíčky se teprve chystají dík za odpovědi a omlouvám se pokud zde toto už bylo řešeno
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » úte čer 08, 2010 20:40

No nějaké to téma na volnoběh tu samozřejmě je. Pokud nastartuješ studený motor je jasné že drží trochu vyšší otáčky a po nějaké době klesnou na volnoběh ale pokud tvůj volnoběh jak píšeš je 1100 otáček je něco špatně.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

mira18
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát úno 05, 2010 19:54
Bydliště: Litovel

Příspěvek od mira18 » úte čer 08, 2010 20:49

já to nakopnu a naskočí asi 1100 zahřívání po chvilce to klesne ale děla mi starosti spíš to kolísání co mám chvili po nastartování jinak nevím moc problému mě nenapadá sem byl na technické a na emisích mi řekli že je vše v pořádku tak to asi spaluje dobře ale to se měří za tepla jinak volnoběžné otčky po zahřátí jsou asi 800-900
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995

mira18
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát úno 05, 2010 19:54
Bydliště: Litovel

Příspěvek od mira18 » sob čer 12, 2010 22:25

dneska sem se vracel dom a když sem přidal plyn auto mi zaškubalo několikrát tak už se děsím co to bude muže to být
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995

Barbar
Junior member
Příspěvky: 241
Registrován: čtv čer 08, 2006 10:07
Bydliště: Holice

Příspěvek od Barbar » ned čer 13, 2010 12:49

zkontroluj podtlaky kolem sani a vycisti klapku sani, uvidis...
LagunaI 3.0 24V
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/160300.html] [img]http://images.spritmonitor.de/160300.png[/img][/URL]

mira18
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát úno 05, 2010 19:54
Bydliště: Litovel

Příspěvek od mira18 » ned čer 13, 2010 19:58

tak klapka vyčištěna svíce new kable new a škube dál mám podezření na poloosu
začalo to dělat při zatáčení a přidání plynu ale v nizké rychlosti dneska sem to zkoumal trošku a dělá to když mám dvojku přibržduju až se otáčkoměr dostane pod 2 tis lehce a pak přidám tak to zaškube a bouchá to do pravé strany tak zitra jedu do servisu na prohlídku jestli to nejsou utržené silenbloky protože poloosu mám tak abych měl jasno
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995

Uživatelský avatar
hudyx
Advanced member
Příspěvky: 415
Registrován: ned led 27, 2008 12:39
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od hudyx » ned čer 13, 2010 20:15

ja jsem tedkon mel vysoke otacky taky na 16V a byla spatna guma na skrtici klapce a motor si tahal vzduch. Jinak kdyz se projde cely sani apod. tak na to prijdes....
Renault Mégane IV (2017) modrá Cosmos, 1,5Dci, 81KW, Intens- R Link 2, Pur led Vision, Head Up, el. brzda, 17alu, výhřev sedaček, shark anténa, led osvětlení prahů- styling pack
:-) Renault Laguna II (2006) 1.9 Dci, 96KW FAP, polokůže, 17alu, PDC atp :-)

ex: R11 1,4 turbo, R19 1.7, Laguna 1,8i, Laguna 1,8 16V, Renault Trafic valník 2.0, Renault 19 II 1.9D,Renault Laguna I (2000) 1.9 DTi 5,2l /100Km v plné výbavě-el.kožené sedačky,atd.

mira18
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát úno 05, 2010 19:54
Bydliště: Litovel

Příspěvek od mira18 » ned čer 13, 2010 20:30

chodil sem kolem toho tak dlouho dokud sem nenašel něco špatného a výsledek urvaný silenblok motoru ten co je vzadu motor líta jak vzteklej tak snad to vyřeší tento problém jinak chod motoru je už v klidu po vyčištění klapky se otáčky po nastartování zklidnily a volnoběh se také snížil
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 317
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Příspěvek od Ivico » pon čer 14, 2010 08:18

mira18 píše:chodil sem kolem toho tak dlouho dokud sem nenašel něco špatného a výsledek urvaný silenblok motoru ten co je vzadu motor líta jak vzteklej tak snad to vyřeší tento problém jinak chod motoru je už v klidu po vyčištění klapky se otáčky po nastartování zklidnily a volnoběh se také snížil
Máš to vyřešeno, takže závěrem jen pro příští problémy a pro další adepty kolísání otáček. Je třeba si uvědomit, co má vliv na volnoběžný stav motoru. Volnoběh se nedá nastavovat, kromě již zmiňovaného sání (čistota klapky), vzduchový filtr, těsnost sání vzduchu, správný tlak paliva, správné palivo (!!), dobrá zapalovací cívka, kabely a čistý rozdělovač, správné a dobré svíčky. Tohle je základ možného úspěchu. A jako nejdůležitější prvek řízení spalin a kvality volnoběhu - Lambda sonda. Její hodnoty (tedy poměr nespáleného paliva ve výfukových plynech) jsou rozhodující pro stabilitu volnoběžných otáček. Pokud není již "před mrtvicí", stačí očistit a prostříknout kontakt, kterýmy je napojena na kabeláž. U 83kW 2.0i motoru je třeba odmontovat vzduchový filtr a kabelová spojka je v držáku na převodovce (no asi spíše na diferáku). Jsou tam spojky dvě. Blíže k čelu vozidla je spojka čidla otáček setrváku, za ním mírně níže je spojka Lambdy. Není třeba podceňovat svíčky. Když jsem je měnil posledně, vyměnil jsem Championy za BERU PLATIUM čtyřbodové, za slušnou cenu u Auto KELLY. Myslel jsem, že pro "LADY LAGY" jen to nejlepší. Asi za týden jsem byl u známého v servisu (převážně Renaulty), hodil PC na TESTER a ukázalo to bohatší směs. Tož jsme o tom dlouze diskutovali. Potom jsem je na radu vyměnil za jednobodové NGK, po zahřárí byla směs zase "OK". Takže někdy méně může být více a v jednoduchosti je síla. Navíc to i šetří prašule.
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

mira18
Junior member
Příspěvky: 160
Registrován: pát úno 05, 2010 19:54
Bydliště: Litovel

Příspěvek od mira18 » pon čer 14, 2010 19:32

to máš pravdu s tou jednoduchostí já měl problém s tím volnoběhem a myslel sem že to bude mít vliv na jízdu a ukázalio se že to není ta příčina
Renault Laguna RT 2,0 83Kw, Liftback 120000km
http://moje.auto.cz/mira18/renault-laguna.
Renault Thalia 2004 1,4 55Kw 61000km konečně jsem se ji zbavil a zakoupil toto
Renault Laguna RXE 2,0 83 kw, Liftback 1995

Erzo
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: ned čer 27, 2010 22:44

Příspěvek od Erzo » pon čer 28, 2010 01:43

Zdravim Vás,
mám Lagunu 1,8 16V a jeden velký problém : na volnobehu mam 3000 ot, ktore mi po urcitej dobe klesnu na asi 1200 ot na par sekund a potom sa zase vystveraju na 3000 ot. Vedel by mi niekdo poradit ? Škrtiacu klapku som kontroloval.

Uživatelský avatar
Martin Jaroš
Experienced member
Příspěvky: 977
Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
Bydliště: Praha, Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Jaroš » pon čer 28, 2010 09:26

Vycistit, pripadne vymenit motorek volnobehu. Pro jistotu take zkontrolovat tesnost sani.
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz

FN
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon črc 13, 2009 20:22

Příspěvek od FN » úte čer 29, 2010 19:06

Vyměnit těsnící o-kroužek na škrtící klapce směrem do motoru, měl jsem to samé. O-kroužek byl už spíš pásek.
Renault Laguna I Combi, 1.8 16V, 2000

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů