ventilator topeni
Moderátor: Moderators General
Re: Relé ventilátoru .... nevyhoří ?
Ahoj prosim tě už si zjistil něco bližšího ohledně toho ventilatoru,nebo ti funguje pořád s tim překlenutím?
-
- Starting member
- Příspěvky: 82
- Registrován: sob pro 25, 2010 17:08
- Bydliště: Bystřice u Benešova
Re: Relé ventilátoru .... nevyhoří ?
Právě že nezjistil a v servise taky nevědi takhle na topení to jde ,ale až nechám napnit klimatizaci asi to nebude už fungovat kdybych vědel kam vedou ty 2 silné dráty přívodní do relátka celkem by mi to pomohlo ale nevim zda vedou do pojistkove skrine bo kam je tam celkem špatný přístup dneska jdu ještě laborovat tak pak dám vědít .....mářa píše:Ahoj prosim tě už si zjistil něco bližšího ohledně toho ventilatoru,nebo ti funguje pořád s tim překlenutím?
Laguna II 2.0 DCI 110kw,bez DPF r.v.2007
Re: Relé ventilátoru .... nevyhoří ?
Ja už laboruju od rana.Mě se neoběvuje proud v žádném tenkém drátku,jenom v těch hrubých.Ale bude to asi jiný problém už sem si přečetl snad všechny příspěvky na tohle téma,ale ještě nikdo nepopsal to co se děje mně.Po zapnutí spínačky se na displeji objeví normálně spuštěný větrák,který ale nejede a asi po deseti sekundách se místo větráku oběví servis.Takže pokud sem to téma někde přehlídnul tak dík za radu.
Ventilátor,předřadný odpor
zdravím,chtěl bych se někoho zeptat.mám lagunu r.v 1996 1,8 66kw
když zapnu ventilátor na trojku nebo čtyřku a teplo tak se mi začne přehřívat odpor až se z něj čudí,na chlazení ne.
klimu nemám,piloví filtr taky ne
odpor jsem vyměnil a dělá to stále,ten starý byl proklemovaný drátkem s pojistkou ten druhý je origoš díky jaryn
když zapnu ventilátor na trojku nebo čtyřku a teplo tak se mi začne přehřívat odpor až se z něj čudí,na chlazení ne.
klimu nemám,piloví filtr taky ne
odpor jsem vyměnil a dělá to stále,ten starý byl proklemovaný drátkem s pojistkou ten druhý je origoš díky jaryn
Re: ventilator topeni
Ahoj, nechci zakládat nové tema, tak použiju toto.Jde také o ventilátor, ale s tím rozdílem, že tady to každému nejde a mne právě že pořád
I když vypnu klíček, tak ventilátor pořád frčí a musim ho vypnout na nulu.Začalo to dělat samo zničeho nic.Dnes jsem zjistil že když vypnu klíček v poloze ventilátoru na 4, tak se vypne normálně.Jakmile je v poloze 1, 2 ,3 , tak běží pořád.Pokud ho přepnu do 0, tak vypne, jakmile ho stále bez klíčku znovu zapnu, tak zase běží a když ho dam na 4ku, tak vypne a už vydrží vyplej i při přepnutí na 3, 2 , 1.Tak naprosto netušim co s tim.Zároveň ani nevim jak se dostat na tlačítko z druhé strany.Již před lety jsem chtěl vyměnit žárovčičky pro osvětlení čudlíků topení a nějak se mi nepovedlo se tam dostat.Pro jistotu foto typu co mám.http://www.skupa.estranky.cz/fotoalbum/ ... a/7.-.html
I když vypnu klíček, tak ventilátor pořád frčí a musim ho vypnout na nulu.Začalo to dělat samo zničeho nic.Dnes jsem zjistil že když vypnu klíček v poloze ventilátoru na 4, tak se vypne normálně.Jakmile je v poloze 1, 2 ,3 , tak běží pořád.Pokud ho přepnu do 0, tak vypne, jakmile ho stále bez klíčku znovu zapnu, tak zase běží a když ho dam na 4ku, tak vypne a už vydrží vyplej i při přepnutí na 3, 2 , 1.Tak naprosto netušim co s tim.Zároveň ani nevim jak se dostat na tlačítko z druhé strany.Již před lety jsem chtěl vyměnit žárovčičky pro osvětlení čudlíků topení a nějak se mi nepovedlo se tam dostat.Pro jistotu foto typu co mám.http://www.skupa.estranky.cz/fotoalbum/ ... a/7.-.html
Re: ventilator topeni
Ahoj, středový panel jde rozebrat celkem jednoduše, někde tady byl i návod, ale v jakém vlákně to už nevím. Co si pamatuji ze své skušenosti, tak začít od zdola směrem nahoru. Nejprve vyndat popelník pak rádio a pak panel s ovladačema topení. Měla by tam být jen jedna žárovka na podsvícení stejná jak v kontrolkách.
Re: ventilator topeni
Vlákno "osvětlení regulace topení" strana 4
Re: ventilator topeni
Joo dík, koukal jsem že už jsem tam jednou i byl, ale došlo k aktuálním upravám až ted a na tohle vlákno jsem už zapoměl.Dva dny volna, tak se do toho pustim.Nafotím a zveřejním, koukal jsem že účastníků bez osvětlení panelu je vícelubi píše:Vlákno "osvětlení regulace topení" strana 4
Re: ventilator topeni
Jinak k tomu mému problému ventilátoru i bez klíčku nikdo nic?
Má to také nejaké své relátko?jestli by nemohlo byt nějak napůl vypeklé.
Kouknu někam jestli je mezi ostatními i rele ventilátoru.
Má to také nejaké své relátko?jestli by nemohlo byt nějak napůl vypeklé.
Kouknu někam jestli je mezi ostatními i rele ventilátoru.
Re: ventilator topeni
Tak dnes jsem vyměňoval žárovku ovladače topení a jak jsem hejbal s tou krabičkou knoflíku regulace rychlosti ventilátoru, tak se tam asi něco pohnulo a ted to někdy vypne, nekde ne.Takže nejspíš bude chyba někde tam.
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: ventilator topeni
Pár tipů z mé včerejší opravy nefunkčního ventilátoru topení:
Závada: Ventilátor se občas zastavil a třeba den nešel, pak se sám rozeběhl. Poslední dobolu už nešel vůbec.
Oprava:
1. Vymontovat Airbag u spolujezdce, pak ho přimontovat vzůru nohama (jedním šroubem aby se nepřetrhly kabely a zároveň nepřekážel)
2. Relé a odpory jsou v nerozebiratelném celku. Pokud relé při vypnutí zapnutí klíčku cvaké, je víceméně v pořádku. Najde se úplně nahoře, mírně vpravo od středu Airbagu. Vedou do něj dva konektory se svazky a dva dráty co jdou už k ventilátoru. Vypojit konektory a jednoduše relé s odpory vycvaknout směrem vzhůru.
3. Chyba byla v jedné nožičce, která byla připájena na desku s odpory. Jednoduše se to vyhřálo, vznikl studeňák. Odstranil jsem plechovou krytku, přepájel kontakt a hned se to rozeběhlo.
4. Tepelná sonda - občas může odejít právě ona. je mírně vlaevo pod airbagem, jen se vytáhne směrem dolů. (žlutý aa šedý drát)
5. Otočný ovladač na středním npanelu - je celkem blbovzdorně postaven a nedovedu si představiit, že by se pporouchal.
Tož tak.
Závada: Ventilátor se občas zastavil a třeba den nešel, pak se sám rozeběhl. Poslední dobolu už nešel vůbec.
Oprava:
1. Vymontovat Airbag u spolujezdce, pak ho přimontovat vzůru nohama (jedním šroubem aby se nepřetrhly kabely a zároveň nepřekážel)
2. Relé a odpory jsou v nerozebiratelném celku. Pokud relé při vypnutí zapnutí klíčku cvaké, je víceméně v pořádku. Najde se úplně nahoře, mírně vpravo od středu Airbagu. Vedou do něj dva konektory se svazky a dva dráty co jdou už k ventilátoru. Vypojit konektory a jednoduše relé s odpory vycvaknout směrem vzhůru.
3. Chyba byla v jedné nožičce, která byla připájena na desku s odpory. Jednoduše se to vyhřálo, vznikl studeňák. Odstranil jsem plechovou krytku, přepájel kontakt a hned se to rozeběhlo.
4. Tepelná sonda - občas může odejít právě ona. je mírně vlaevo pod airbagem, jen se vytáhne směrem dolů. (žlutý aa šedý drát)
5. Otočný ovladač na středním npanelu - je celkem blbovzdorně postaven a nedovedu si představiit, že by se pporouchal.
Tož tak.
Re: ventilator topeni
Ahojte koupil jsem manželce lagi 22 DT grandtour rv 1996 a nejde větrák na topení. Po zapnutí klíčku a nastartování nic. Když Jsme zkoušeli jinej větrák tak taky nic. Zkusily jsme vyměnit komplet jednotku na digiklima ale jediné čeho jsme docílili tak, že se roztočej na pár vteřin sahary. Vyndali jsme to z auta ve kterém to chodí normálně. Už fakt nevím kde hledat. Poraďte prosím. Jo a jak tady píšou že je někde tepelná pojistka tak tu jsem nikde nenašel jen relátko nad větrákem a to je funkční.
Re: ventilator topeni
Ventilátor mám 900 kč, ale je to na verzi bez klimy.
Nebo celou Lagunu-1 1.8 benzín, bouraná ale pojízdná 5000Kč
Foto zašlu tel: 603 565 974
Nebo celou Lagunu-1 1.8 benzín, bouraná ale pojízdná 5000Kč
Foto zašlu tel: 603 565 974
Re: ventilator topeni
vandrak píše:Ahojte koupil jsem manželce lagi 22 DT grandtour rv 1996 a nejde větrák na topení. Po zapnutí klíčku a nastartování nic. Když Jsme zkoušeli jinej větrák tak taky nic. Zkusily jsme vyměnit komplet jednotku na digiklima ale jediné čeho jsme docílili tak, že se roztočej na pár vteřin sahary. Vyndali jsme to z auta ve kterém to chodí normálně. Už fakt nevím kde hledat. Poraďte prosím. Jo a jak tady píšou že je někde tepelná pojistka tak tu jsem nikde nenašel jen relátko nad větrákem a to je funkční.
Zkus projít veškeré konektory co jdou přímo k samotnému větráku, často tam bývá problém.
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon zář 24, 2012 11:07
Re: ventilator topeni
Zdravim vsechny,
potreboval bych od Vas poradit.Koupil jsem lagunu r.v. 95 2.0 16 v a vubec mi nesviti palubovka ani topeni vcetne vetraku.Kdyz chci spustit klimatizaci nebo topeni ani nesviti ze by se zapinal proste nereaguje.Co by to mohlo byt?
Dekuji za odpoved
potreboval bych od Vas poradit.Koupil jsem lagunu r.v. 95 2.0 16 v a vubec mi nesviti palubovka ani topeni vcetne vetraku.Kdyz chci spustit klimatizaci nebo topeni ani nesviti ze by se zapinal proste nereaguje.Co by to mohlo byt?
Dekuji za odpoved
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon zář 24, 2012 11:07
Re: ventilator topeni
Dekuji zkusim se na to podivat.....
Re: ventilator topeni
Takhle od PC se u tvýho problému dost těžko radí. Musíš měřit a měřit, někde je prostě něco v háji. Určitě projdi pojistky (jestli si to ještě neudělal) a to i ty v motorovém prostoru, pak by se hodilo podívat se na pojistkovou skříň, nebo třeba podívat se na potenciometr, kterým ovládáš jas palubky... Musíš prostě měřit a ještě jednou měřit, bez multimetru tohle nenajdeš a od klávesnice to půjde taky těžko
Hodně štěstí.
Hodně štěstí.
Re: ventilator topeni
zdravím, včera som vybral ventilátor lebo nejde kúrenie, resp. nefúka, no našiel som len 8pin a neviem, ktorý je ktorý.. nemá niekto schému, resp. nepamätá si niekto?
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW
Re: ventilator topeni
tak nejaký update k môjmu problému..
premeral som 8pin, čo ide do ventilátora - dva hrubé červené káble dávajú 12V, dva hrubé čierne zem..
po zapnutí kľúčika ide do 8pinu 12V, potom keď displej klímy vypíše SERVIS už nič do 8pinu nejde, žiadne napätie..
ventilátor som vybral, skúsil natvrdo napojiť na 12V - bez úspechu, ani sa nepohol..
ventilátor som rozobral no neviem sa s ním pohnúť, jediné čo som dal dole bol vonkajší kryt.. doska s polšnými spojmi sa dala vybrať z tých 4 kolíkov, čo ju držia/podpierajú, ale ďalej sa ani nepohne..
edit/ spod palubovky vychádza také praskanie, hlasné a krátke
ak by niekto vedel pomôcť, bol by som vďačný
premeral som 8pin, čo ide do ventilátora - dva hrubé červené káble dávajú 12V, dva hrubé čierne zem..
po zapnutí kľúčika ide do 8pinu 12V, potom keď displej klímy vypíše SERVIS už nič do 8pinu nejde, žiadne napätie..
ventilátor som vybral, skúsil natvrdo napojiť na 12V - bez úspechu, ani sa nepohol..
ventilátor som rozobral no neviem sa s ním pohnúť, jediné čo som dal dole bol vonkajší kryt.. doska s polšnými spojmi sa dala vybrať z tých 4 kolíkov, čo ju držia/podpierajú, ale ďalej sa ani nepohne..
edit/ spod palubovky vychádza také praskanie, hlasné a krátke
ak by niekto vedel pomôcť, bol by som vďačný
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW
Re: ventilator topeni
je možné, že ventilátor nejde kvôli tomu, že v klíme nie je plyn, resp. tlak?
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW
Re: Relé ventilátoru .... nevyhoří ?
Taktéž stejný problém,a potom jsem to našel : úplně dole pod př. deskou u pedálů je ještě kryt a pod ním pojistky oranžové 40A třetí je na ventilátor , jsou tam ještě i další relátka.buda117 píše:Zdravim všechny tak po pár týdnech dlouhého zkoumání proč mi nejde ventylátor topení malej pokrok .Už jde ,ale.... Na vstupu do relé ty dva silné červené dráty je 12V ,ale asi žádný proud prostě nerozsvítí ani žárovku Na jednom ztěch slabých drátku je také 12V žárovku rozsvítil tak sem tento slabý drátek proklemoval s těmá výstupníma silnej co vedou k větráku a ejhle větrák se rozeběhl dokonce fungiuje regulece otáček na digi klimatizaci ten druhý slabý nevim k čemu je ale takhle proklemovaný to jde ale s jiným rele prostě nejede musim mít větrák na minimum protože ten slabý drát by mohl schořet asi tam potečou velké proudy má někdo nápady čím by to mohlo být že na těch silných vstupních je 12 V ,ale nerosvítí ani žarovku díky všem za rady 2.2D r.v96 digi klima
Sice pozdě ale pro budoucí tazatele možná jestě užitečné
Re: ventilator topeni
takže keď nikto nevedel poradiť, tak sme sa s kamarátom pustili do rozoberania.. dostali sme sa do fáze, kde sme zistili, že tranzistory spínajú postupne 4 vinutia na motore, tým pádom padol náš pôvodný plán napojiť motor rovno na 12V, aby aspoň ako-tak fúkal.. odišla, predpokladáme, RJ na ventilátore, jediná oprava je asi nový z vrakoviska..
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW
Re: ventilator topeni
podarilo sa mi zohnať ventilátor z manuálnej klímy.. je jedno, do ktorej strany sa točí?
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW
Re: ventilator topeni
Ahoj hele chtěl jsem se zeptal odešel mi ventilátor topení a vůbec nevím kde je.Mám Renolda Lagunu 1.6 . Díky za odpověd.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů