pri volnobehu mi chcipne Laguna

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
martin.bart
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: pon úno 16, 2004 09:06

pri volnobehu mi chcipne Laguna

Příspěvek od martin.bart » stř bře 03, 2004 08:02

Ahoj,

mam problem,ktery se nedavno objevil, neni to pravidelne a zda se ze se to deje jenom kdyz uz je motor zahraty. Vzdycky kdyz jedu a pak vyradim a pustim plyn tak mi Laguna chcipne. Vubec nevim co s tim muze byt, nemate s tim nekdo zkusenost nebo nestalo se Vam to taky? Nevite po cem bych mel jit jako prvni? Jinak kdyz to natocim a pridrzim plyn tak v otackach to jede normalne. Vcera sem tim jel v centru a to sem nevedel co delat driv, jestli vyrazovat, prislapnout plyn a nebo brzdit:)
Dik za kazdou radu.

Martin

Uživatelský avatar
Milhaus
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: úte úno 17, 2004 16:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: pri volnobehu mi chcipne Laguna

Příspěvek od Milhaus » stř bře 03, 2004 11:06

martin.bart píše:Ahoj,

mam problem,ktery se nedavno objevil, neni to pravidelne a zda se ze se to deje jenom kdyz uz je motor zahraty. Vzdycky kdyz jedu a pak vyradim a pustim plyn tak mi Laguna chcipne. Vubec nevim co s tim muze byt, nemate s tim nekdo zkusenost nebo nestalo se Vam to taky? Nevite po cem bych mel jit jako prvni? Jinak kdyz to natocim a pridrzim plyn tak v otackach to jede normalne. Vcera sem tim jel v centru a to sem nevedel co delat driv, jestli vyrazovat, prislapnout plyn a nebo brzdit:)
Dik za kazdou radu.

Martin
Hele nevim jak u laguny, ale na siere mi to delalo podobnej problem a byl to elektromagneticky ventil volnobehu. Na lagune je to takovej valecek s konktorem primo naproti tobe nahore u sani motoru....Asi bych se prvni pidil po nem, jestli ma spravne napajeni na svorce a jestli neni zaneseny (nekdy se mi zadrhaval)...... :? Jo a jeste predpokladam ze se nabavis o Dieselu :roll: :?: :)
Milhaus

martin.bart
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: pon úno 16, 2004 09:06

Příspěvek od martin.bart » stř bře 03, 2004 12:41

No jasne,je to benzin:) Zkusil sem vymenit svicky, ale to nevim jestli to bude to prave. Na ten valecek se podivam a nevis co na nem presne mam hledat? Konektor od nej uz sem rozhozenej mel, myslel sem si ze to bude neco takoveho:) a zdalo se to v pohode. Mozna se teda bude zadrhavat,ale to nevim jak to vycistit nebo co s tim aby to nedelal...


Diky :D

martin.bart
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: pon úno 16, 2004 09:06

Příspěvek od martin.bart » stř bře 03, 2004 14:03

Tak sem se na to dival a nejak zarezly nebo ze by tam byl nejakej bordel se nezda, ocistil sem konektory a dneska to jeste zkusim projet,tak uvidim co to provede:)

martin.bart
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: pon úno 16, 2004 09:06

Příspěvek od martin.bart » stř bře 03, 2004 17:06

Taxem to zkusil projet a zase mi to chciplo,zase na nejmin vhodnym miste, na krizovatce:) Nevite nekdo co s tim? Da se nejak ten volnobezny ventil rozebrat? Nebo nenapada vas co jeste jineho by s tim mohlo byt?

Diky za kazdou radu

Uživatelský avatar
hobitt
Junior member
Příspěvky: 225
Registrován: pát led 02, 2004 11:06
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

volnoběh

Příspěvek od hobitt » stř bře 03, 2004 17:32

souhlasím s milhausem, stejný problém jsem měl na Kadettu taky vadný krokový motor - a utebe to bude nejspíš to samé,zkusil bych ho vyndat a připojit na nějaké malé napětí jestli se bude rovnoměrně ten váleček vysunovat a při obrácené polaritě zasunovat a případně změřil napětí na tom konektoru mělo by se měnit podle otáček motoru
Petr, Laguna 1.8i r.v.97

Jan Marek
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon led 05, 2004 12:02

Příspěvek od Jan Marek » stř bře 10, 2004 07:47

Ahoj MARTINE,
zkusil bych :1)vyčistit ventil volnoběhu(váleček s cívkou)na části sání nad škrtící klapkou
2)odpojit baterii na cca 20 min. a nechat vymazat paměť řídící jednotky motoru(pokud to je auto MPI)
Ahoj Honza

martin.bart
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: pon úno 16, 2004 09:06

Příspěvek od martin.bart » pát bře 12, 2004 13:26

Ahoj,diky vsem za rady. Zkusil sem procistit ten volnobeznej ventil, prostriknul sem ho olejem a dal tam trosku vazeliny a od ty doby mi to jeste ani jednou nechciplo tak to snad uz bude v poradku.
Diky vsem

Uživatelský avatar
Milhaus
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: úte úno 17, 2004 16:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milhaus » pát bře 12, 2004 13:32

martin.bart píše:Ahoj,diky vsem za rady. Zkusil sem procistit ten volnobeznej ventil, prostriknul sem ho olejem a dal tam trosku vazeliny a od ty doby mi to jeste ani jednou nechciplo tak to snad uz bude v poradku.
Diky vsem
No super, par chytrych hlavicek se da dohromady, ty jsi bez problemu a my zase o neco chytrejsi z dalsiho poznatku , tak to ma byt......... 8)
Milhaus

Boris František
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: stř dub 07, 2004 14:32

pri volnobehu mi chcipne Laguna

Příspěvek od Boris František » stř dub 07, 2004 15:07

Ahoj taky jsem mel taky ten problem mam lagunu2,0L benzin plus LPG asi pred rokem, tehdy ani na pocitaci nic nenasli, potom mi nekde poradili - na srotisti jsem koupil regulator volnobehu o kterem mluvite za 2000,- Kc novy pry u R. stoji cca 6000,-.Nejake promazani ani cisteni nepomahalo a bylo to spis horsi. Asi rok jsem mel potom pokoj. Ted to ale resim znova. Rozriznul jsem podel ten stary ventil abych videl jak to funguje. Ten mensi dil je holy elektomagnet ktery podle napeti (cca 3volty az 10voltu) podle rezimu a teploty motoru povystrkuje jadro, vraci ho pruzina v druhe casti pres plastovou tycku se dvema sedly ktere otviraji obtok vzduchu nad hlavni vzduchovou klapkou. A prave tato dve sedla se otlaci a prestava to fungovat. Prozatim jsem to resil podlozkou promer 4,5mm a vyskou 1,5mm. To zvedne volnobezne otacky z 850 na cca 1200 ale houpe to dal ovsem v krizovatce to uz nechcipne.
Borja
Laguna 2L8V 1995 + LPG

maxik
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř dub 07, 2004 10:13
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maxik » čtv dub 08, 2004 10:29

Tak pánové, přesně takovej problém mám na R19. Je to 1,8i jednobodovej vstřik. Zkusim to teda taky, doufám, že to pomůže. Majte se
maxik

Uživatelský avatar
Conan
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: stř led 21, 2004 11:44
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conan » čtv dub 08, 2004 14:27

Taky mi to dělalo. Vzal jsem Kontaktol (sprej na čištění kontkatů, dá se koupit skoro všude) a proplách jím všechny konektory, co vedou ke vstřikování a vzduchový klapce.
Těď už mi to nechcípá a otáčky jsou kolem 800-1000 na volnoběh.
Renault Clio 1.2, r.v. 1995
Měl jsem Lagunu RT 1.8 8V, r.v. 1995
Nyní je Volvo V40 T4 r.v. 1998 -> 147kW, 300Nm

radekdrescher
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: čtv bře 11, 2010 11:02

Příspěvek od radekdrescher » pát bře 12, 2010 07:44

Taky mě to delalo ale v opačne pri zahratem mě zvyšoval otacky byla to vaha vzduchu. Problem je vtom že tam je duty hvězdicovy torx.

Marty.SMS
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: sob říj 04, 2008 20:29
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marty.SMS » pon dub 05, 2010 19:45

Ahojte stejny problem, a jeste navic za tepla mi to nechce nastartovat bez plynu, kolikrat musim drzet nohu na podlaze pak se motor rozjede a musim chvili drzet plyn jinak by to sciplo, pak podle jizdy nekdy chcipne pri razeni taky. V zatacce kolikrat jde o drzku. Zkusim procistit tu soucastku co pisete. dam vedet,.sem z toho nestatstny
Renault Laguna Bussines r.v. 1995, 2.0 - 8V, Benzin a LPG Lovato sekvenční vstřikování

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 317
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Příspěvek od Ivico » pon čer 14, 2010 09:15

Milhaus píše:
martin.bart píše:Ahoj,diky vsem za rady. Zkusil sem procistit ten volnobeznej ventil, prostriknul sem ho olejem a dal tam trosku vazeliny a od ty doby mi to jeste ani jednou nechciplo tak to snad uz bude v poradku.
Diky vsem
No super, par chytrych hlavicek se da dohromady, ty jsi bez problemu a my zase o neco chytrejsi z dalsiho poznatku , tak to ma byt......... 8)
nezapoměňte, že servomotorek na volnoběžné otáčky není jediný, který může kolísání otáček, nebo zhasnutí motoru, způsobit. Partnerem "servu" volnoběhu je Lambda sonda. Ta dává informaci (1V (+0,xV) (-0,xV)) o složení spalin, tedy o podílu kyslíku ve spalinách, pokud dává špatnou hodnotu, nebo hodnota kolísá vlivem špatného kontaktu a pod., bude se závada projevovat podobně. ŘJ posílá krokovému servomotorku příslušné napětí na základě hodnot dodaných Lambdou. Žádné další nastavovací prvky nejsou!!!

Obdobně tomu je i u Renaultu 19, a to u jednobodovky. Servo se odšroubuje (3x 10M matky) pod klapkou, odpojí kabel a vytáhne ven. Vyšroubují se 3x šrouby a odstraní víčko. Pod víčkem je čep s ozubeným kolečkem a zespodu pružina. Potom ..... ale tohle je o Laguně, ne o R19.

Závěrem opět upřesňuji, že LAGUNA není R19, pro vynulování chybových hlášek a hodnot nedojde pouze odpojením baterky!!! Něco málo se vymaže, když se odpojí baterka a navíc se propojí oba kabely + a -. Všechno ostatní se dá vymazat pouze přes diagnostiku v servisu.
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

proki73
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv dub 14, 2016 17:43

Re: pri volnobehu mi chcipne Laguna

Příspěvek od proki73 » úte čer 18, 2019 15:29

Ahoj mám lagunu ii R. V. 2003 grantour a taky mi to chcipalo při neutralu a pouze a jen při zahřátém motoru a k tomu se ještě přidalo špatně startování a při jízdě se mi pořád rosvicela baterka skoro rok sem pátral po příčinách ani přímo v Renaultu nic nezjistili a to sem tam nechal 5000 vlastně za nic a před měsícem jsem se rozhodl že se do tohu pustím sám a buď to zprávním nebo půjde do šrotu začal sem baterkou po prohlédnutí čidel a altiku jsem zjistil že tam jsou prehryzane kable od jednoho čidla které vede přímo do altiku to jsem opravil a baterka ani neblikne potom sem se pustil do startování jelikož jsem netušil čím to je tak sem hledal zde na fóru a našel jsem posrane čidlo otáček na klikove hřídelí a znovu problém vyřešen startuje okamžitě a zrovna včera jsem se rozhodl vyřešit chcipani po přečtení fóra jsem rjistil že to je nejčastěji krokovi motorek tak jsem se pustil do hledání po hodině jsem zjistil že tam žádnéj není tak jsem pátral dal ale další příčinu jsem nenašel tak jsem jednoduše usoudil že to bude klapkou tak jsem zjišťoval jak to sundat ale golu na torx jsem neměl a normální Gola nepasovala no naštěstí mám dobře sousedy a sehnal sem po odšroubování filtrboxu jsem se dostal ke klape kterou drží 2 šrouby na 10 klíč a je dole po prohlédnutí jsem jsem našel jen malinkou nečistotu na boku zák jsem vytáhl čistič na motor a za 20 minut je čistá jak slovo boží no namontovat sem to vše z5 a nastala chvíle nervů jestli jsem něco nezkur..... ale startlo to normálně tak sem to projel prvních pár km jse to klepal a nechtěli to jet ale po chvíli to přešlo a po zahřátí motoru jsem začal zkoušet vyřazovat a otáčky nespadl pod 800 naopak v jednu chvíli se drželi při neutralu na 1600 tak jsem se lekl ale dnes jsem to jel pořádně protáhnout po cca 100km a zkoušení ani jedno chcipnuti a ani jedno spadnutí otáček takže jsem spokojen zase to jede jak má a to stačilo vyčistit klapu

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: pri volnobehu mi chcipne Laguna

Příspěvek od Šamša » úte čer 18, 2019 22:25

Hezky jsi to napsal i opravil, ale dal jsi to do špatné sekce starší Laguny.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů