topení
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 30
- Registrován: stř úno 27, 2008 17:50
- Kontaktovat uživatele:
topení
zdravím tak jem včera proplachoval topeí dost jednoducha to věc
asi 20min a topi jak das,bez demontaže bez žadnych rozpouštědlech.
Akorat jsem musel dělat novej odvzušnovací ventyl na topení,nešel povolit po menši sile se ulomil ( mužu dodat nebo poslat vykres).
Muj navod!!!!! povytaženi baterie a filtru motoru odpojení všeh hadic od topení a demontaži nadobky utěsnil hadice stolařskou svěrkou a nechal volne jen
vstupni a vystupni ve vstupu jsem připojil připravenou hadici asi tak 2m
ven z motorove časti a do vystupu jsem foukl vzduch a pak tlak vody tak
jsem to udělal asi pětkrat pak jsem odpojil obě hadice od chladiče take proplachnul proudem vody a spětna montaž a topim!!!!!!!!!!!!!
asi 20min a topi jak das,bez demontaže bez žadnych rozpouštědlech.
Akorat jsem musel dělat novej odvzušnovací ventyl na topení,nešel povolit po menši sile se ulomil ( mužu dodat nebo poslat vykres).
Muj navod!!!!! povytaženi baterie a filtru motoru odpojení všeh hadic od topení a demontaži nadobky utěsnil hadice stolařskou svěrkou a nechal volne jen
vstupni a vystupni ve vstupu jsem připojil připravenou hadici asi tak 2m
ven z motorove časti a do vystupu jsem foukl vzduch a pak tlak vody tak
jsem to udělal asi pětkrat pak jsem odpojil obě hadice od chladiče take proplachnul proudem vody a spětna montaž a topim!!!!!!!!!!!!!
renault laguna I 18. 69 kw
- MaD@x
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1267
- Registrován: ned črc 29, 2007 23:23
- Bydliště: Odolena Voda
- Kontaktovat uživatele:
sikovny chlapec...
Ofce v TDÍ, ale nedělá pou
ex Renault Laguna 95 1,8RN 69kW - Letadlo
ex Renault Laguna 99 3.0RXT 140kW - sekačka(bo žere aj travu kol cesty)
ex Renault Clio Grandtour 1,2 55kW Ice - Služební koza
ex Renault Laguna Grandtour 03 1,9dCi Privilege 88kW - Silver spur
ex Mercedes-Benz Citan 111 1,5dci - Kangoo pro kolotočáře
Jsem jaký jsem, někdo musí být zlý...
ex Renault Laguna 95 1,8RN 69kW - Letadlo
ex Renault Laguna 99 3.0RXT 140kW - sekačka(bo žere aj travu kol cesty)
ex Renault Clio Grandtour 1,2 55kW Ice - Služební koza
ex Renault Laguna Grandtour 03 1,9dCi Privilege 88kW - Silver spur
ex Mercedes-Benz Citan 111 1,5dci - Kangoo pro kolotočáře
Jsem jaký jsem, někdo musí být zlý...
jasně, všichni jsme tady "šikovní", jen mu chci vzkázat, že sice topí, ale ne nadlouho. Skoro všichni to již tady řešili, je tady spousta návodů, ale určitě nikdo nepotvrdí, že to bylo "nastálo". Zatím to jen profouk!!!, ale pokud to netopilo a bylo to výměníkem topení, bude tam spousta usazeného sajrajtu. Ne slizského nebo tekutého, jsou to takové šupinky světle hnědých (asi vápenytých) usazenin. A dosti tvrdých. Taky se mi nechce měnit výměník topení, tak to pro jistotu dělám dvakrát ročně. A používám odpovědnou chemii k tomu určenou. Tatím mi to taky topí, ale od posledního proplachu v září již opět až po ujetí tak 3-4km podle venkovní teploty. Potom jede "jako ďas". Nový výměník by začal topit jen co bych zavřel vrata od garáže.D@x píše:sikovny chlapec...
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon
- MaD@x
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1267
- Registrován: ned črc 29, 2007 23:23
- Bydliště: Odolena Voda
- Kontaktovat uživatele:
nazdar Ivico...
ja to jeste teda osobne za celou tu dobu co mam lagi neproplachoval, protoze jsem to jeste nemel za potrebi...nevim, jestli to delal predchozi majitel, ale jak ho znam, tak na deset tisic porcent neee...
no a lagi topi jak drak...tak nevim nooo...
ja to jeste teda osobne za celou tu dobu co mam lagi neproplachoval, protoze jsem to jeste nemel za potrebi...nevim, jestli to delal predchozi majitel, ale jak ho znam, tak na deset tisic porcent neee...
no a lagi topi jak drak...tak nevim nooo...
Ofce v TDÍ, ale nedělá pou
ex Renault Laguna 95 1,8RN 69kW - Letadlo
ex Renault Laguna 99 3.0RXT 140kW - sekačka(bo žere aj travu kol cesty)
ex Renault Clio Grandtour 1,2 55kW Ice - Služební koza
ex Renault Laguna Grandtour 03 1,9dCi Privilege 88kW - Silver spur
ex Mercedes-Benz Citan 111 1,5dci - Kangoo pro kolotočáře
Jsem jaký jsem, někdo musí být zlý...
ex Renault Laguna 95 1,8RN 69kW - Letadlo
ex Renault Laguna 99 3.0RXT 140kW - sekačka(bo žere aj travu kol cesty)
ex Renault Clio Grandtour 1,2 55kW Ice - Služební koza
ex Renault Laguna Grandtour 03 1,9dCi Privilege 88kW - Silver spur
ex Mercedes-Benz Citan 111 1,5dci - Kangoo pro kolotočáře
Jsem jaký jsem, někdo musí být zlý...
-
- Starting member
- Příspěvky: 83
- Registrován: pon úno 25, 2008 20:18
prosím tě "Ivico" tento vikend jdu poopravovat ruzné maličkosti po zimě i topení mohl by jsi mě napsat jak se jmenuje ta chemie co se na to stříká abych to měl teda pořádně.... všude jsem četl jak to proplachovat profoukávat ale není nikde jak se tam dostat ...pujde to "povytaženi baterie a filtru motoru odpojení všeh hadic od topení a demontaži nadobky"jak psal "jiři puzon"
Myslím že rozpouštědla vodního kamene koupíš v každý drogerce nebo lépe v mototechně nebo na pumpě. Ale základ bude asi v tom nedávat tam jen vodu z vodovodu ze který se postupně vyloučí sloučeniny vápníku. Asi by bylo dobrý dávat tam alespoň destilku nebo demi vodu (demineralizovanou), no přiznám se taky jí tam nedávám přestože mám možnost a pak se s tím peru protože za rok má barvu namletých cihel.
Laguna 2L 8V + LPG
r.v. 1995 83kW
r.v. 1995 83kW
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Na ty rozpouštědla pozor! rády baští i ten hliníkový radiátor. Nejlépe ten Mantex SNO nebo jiné přípravky na bázi kyseliny fosforečné.FBi píše:Myslím že rozpouštědla vodního kamene koupíš v každý drogerce nebo lépe v mototechně nebo na pumpě. Ale základ bude asi v tom nedávat tam jen vodu z vodovodu ze který se postupně vyloučí sloučeniny vápníku. Asi by bylo dobrý dávat tam alespoň destilku nebo demi vodu (demineralizovanou), no přiznám se taky jí tam nedávám přestože mám možnost a pak se s tím peru protože za rok má barvu namletých cihel.
http://www.regulus.cz/Cisteni-a-ochrana.asp#plyn_kotle
Nalít v potřebném množství a nechat při (zahřátém)běžícím motoru myslím 10minut cirkulovat, vypustit nechat zchladnout a několikrát po sobě vypláchnout a doporučuju dát nemrznoučku originál od Renaultu mají zaručené antikorozní vlastnosti, není hustý a vyjde levněji než nějaký noname náhražky od benzinek.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Má pravdu předsedo!!!!Šamša píše:Na ty rozpouštědla pozor! rády baští i ten hliníkový radiátor. Nejlépe ten Mantex SNO nebo jiné přípravky na bázi kyseliny fosforečné.
http://www.regulus.cz/Cisteni-a-ochrana.asp#plyn_kotle
Nalít v potřebném množství a nechat při (zahřátém)běžícím motoru myslím 10minut cirkulovat, vypustit nechat zchladnout a několikrát po sobě vypláchnout a doporučuju dát nemrznoučku originál od Renaultu mají zaručené antikorozní vlastnosti, není hustý a vyjde levněji než nějaký noname náhražky od benzinek.
Laguna 2L 8V + LPG
r.v. 1995 83kW
r.v. 1995 83kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 83
- Registrován: pon úno 25, 2008 20:18
prosím vás včera jsem si chtěl vyčistit topení ale nezb.mi na to čas pročítal jsem tady na fórech všechno o topení aby věděl co a jak a když jsem koukal do motoru abych věděl pro příště kde co je tak jsem žádnou nádržku hliníkovou na topení nenašel do kab.mi vedou jen dvě gumove trubky a ty ustí od nadržky k chladiči "TOHLE" JE REALITA ?NAPSAL "jiři puzon" (( Muj navod!!!!! povytaženi baterie a filtru motoru odpojení všeh hadic od topení a demontaži nadobky utěsnil hadice stolařskou svěrkou a nechal volne jen
vstupni a vystupni ve vstupu jsem připojil připravenou hadici asi tak 2m
ven z motorove časti a do vystupu jsem foukl vzduch a pak tlak vody tak
jsem to udělal asi pětkrat pak jsem odpojil obě hadice od chladiče take proplachnul proudem vody a spětna montaž )) .mohl by mě někdo trochu navést díky
vstupni a vystupni ve vstupu jsem připojil připravenou hadici asi tak 2m
ven z motorove časti a do vystupu jsem foukl vzduch a pak tlak vody tak
jsem to udělal asi pětkrat pak jsem odpojil obě hadice od chladiče take proplachnul proudem vody a spětna montaž )) .mohl by mě někdo trochu navést díky
-
- Starting member
- Příspěvky: 30
- Registrován: stř úno 27, 2008 17:50
- Kontaktovat uživatele:
jak je vydět měkteři tady topeni hledaji v motorove časti asi topeni vyhřiva motor . Ty dvě hadice co vedou do kabyny ty vedou k topení které je pod radiem když se podivaš z řidicove strany pod nohy tak ho uvydiš je přišroubovane asi 5šroubky vedou kněmu ty dvě hadice z motorove časti měl jsem to už parkrat venku ale lepši to je proplachnout jek jsem psal.
renault laguna I 18. 69 kw
-
- Starting member
- Příspěvky: 83
- Registrován: pon úno 25, 2008 20:18
ahaa tak to jsem nevěděl koukal jsem i do knižky ale tohle jsem nevyčetl díík...a proplachuje se to těma dvouma hadicema že?...jednou tam pustím vodu a druhou to potoče ven.. nemám představu jak aby jsem to ještě více nepoškodíl...všichni píšou ""tak jsem to propláchl,tak jsem to vyčistil,tak jsem to postříkal proti vodnímu kameni,..ale jestli dobře chápu tak je tam hnaná voda z chladiče ne?..protože když jedu dál a pustím topení tak je v kabině cítit trochu fridex....tak že když odpojím ty trubky tak musím vypustit celej chladič?..díkjiři puzon píše:jak je vydět měkteři tady topeni hledaji v motorove časti asi topeni vyhřiva motor . Ty dvě hadice co vedou do kabyny ty vedou k topení které je pod radiem když se podivaš z řidicove strany pod nohy tak ho uvydiš je přišroubovane asi 5šroubky vedou kněmu ty dvě hadice z motorove časti měl jsem to už parkrat venku ale lepši to je proplachnout jek jsem psal.
V tomto případě bych to spíš viděl rovnou na výměnu radiátoru, zdá se, že začíná téct. Není to tak strašná operace, dá se vyndat z kabiny od nohou řidiče. Jen doporučuji po odpojení hadic z motorového prostoru ještě odsát trubky vedoucí k radiátoru, mít Fridex v očích není moc příjemnéDaniel.kuk píše:..protože když jedu dál a pustím topení tak je v kabině cítit trochu fridex....
Laguna´95 1.8i, ex.Espace II´96 2.1TD
-
- Starting member
- Příspěvky: 83
- Registrován: pon úno 25, 2008 20:18
-
- Starting member
- Příspěvky: 30
- Registrován: stř úno 27, 2008 17:50
- Kontaktovat uživatele:
nevim kde jses koukal novej stoji 1452 kč no jen chci připomenout jednu věc tlak v chladici soustavě je podle vička na nadržce když je modre tak je tam tlak 1.2-a ted nevim jaka je ta barva druha je tlak 1.6 ve vodnim řadu je tlak 4.0 tak bacha jen jedna rade jestli jsi už našel to topeni tak ten přivod js těsne nad topenim spojen podivej se na ten spoj je to sešroubovane 1šroubkem
renault laguna I 18. 69 kw
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Nebo taky 7-10 Barů, podle toho jak a kde.jiři puzon píše:ve vodnim řadu je tlak 4.0 tak bacha
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 83
- Registrován: pon úno 25, 2008 20:18
Zdravím... tak nechci zakladat nové téma z nadpisem ""jsem blbec neumím propláchnout topení?"" dnes jsem si vyhranil den že propláchnu topení klidně ho i vyndám vyčistím od vodního kamene ale jak jsem se pokusil odpojit trubky jak vedou do kabiny abych odčerpal fridex aby mi nevystříkl do auta jak mi poradil "Martin"tak jsem to prostě nedokázal odpojit jsou tam jakoby zalité v celku nebo co?je tam taková modrá páčka tu jsem zkoušel vypnou a zatáhnout ale začalo se mi tahat i trubky co vedou do kab.tak jsem si říkal že asi hrubá síla není dobrá posvítil jsem si na to ze spoda z boku no prostě nevím tak jsem si říkal že to zkusím rovnou z kab.ale tam jsem povol.jeden šroub a začalo mi to tam vytékat do kab.a mám tam jen tři šroub.né pět jak se tu psalo....pak jsem to chtěl povol.přímo u nadržky na vodu ale to bych si nějak nepomohl protože bych neměl odtok kdybych to chtěl proplachovat no prostě sem se na to po 3 hodinách vy....!a teď bych vás chtěl poprosit o radu.... to jak tu všichni píšete že to proplachujete tak to odpojíte u motoru ty dvě trubky do jedné pustíte tlak vody a druhou to jde ven pod auto tak to myslíte?ale nejde mi to odpojit jak jsem už psal...
-
- Starting member
- Příspěvky: 56
- Registrován: ned lis 11, 2007 12:44
zdravim,jak tam je vyfocenej ten motor laguny,tak mam dotaz jak je vzduchovej filtr,tak potřebuju sehnat ten vrchní plast,mam ho prasklej,předem dík za rady,napište dyštak na :kadous123@seznam.cz,720514001
Já jsem si dokonce musel pomoci při odjišťování malým šroubováčkem, modrá páčka moc nezvládala. Vsunul jsem ho tam jako klínek, aby se pojistka odklonila a šlo to vytáhnout. Chce to opravdu opatrně, ale nic jiného než síla na to nefunguje, je to tam opravdu nafest.Daniel.kuk píše:Zdravím... tak nechci zakladat nové téma z nadpisem ""jsem blbec neumím propláchnout topení?"" dnes jsem si vyhranil den že propláchnu topení klidně ho i vyndám vyčistím od vodního kamene ale jak jsem se pokusil odpojit trubky jak vedou do kabiny abych odčerpal fridex aby mi nevystříkl do auta jak mi poradil "Martin"tak jsem to prostě nedokázal odpojit jsou tam jakoby zalité v celku nebo co?je tam taková modrá páčka tu jsem zkoušel vypnou a zatáhnout ale začalo se mi tahat i trubky co vedou do kab.tak jsem si říkal že asi hrubá síla není dobrá posvítil jsem si na to ze spoda z boku no prostě nevím tak jsem si říkal že to zkusím rovnou z kab.ale tam jsem povol.jeden šroub a začalo mi to tam vytékat do kab.a mám tam jen tři šroub.né pět jak se tu psalo....pak jsem to chtěl povol.přímo u nadržky na vodu ale to bych si nějak nepomohl protože bych neměl odtok kdybych to chtěl proplachovat no prostě sem se na to po 3 hodinách vy....!a teď bych vás chtěl poprosit o radu.... to jak tu všichni píšete že to proplachujete tak to odpojíte u motoru ty dvě trubky do jedné pustíte tlak vody a druhou to jde ven pod auto tak to myslíte?ale nejde mi to odpojit jak jsem už psal...
Ještě pozor na jednu věc: Laguny mají dva systémy topení - Valeo a BEHR. Valeo je asi v 90%, já jsem vyhrál tu menšinu. Liší se rozměry radiátoru a v připojení trubek. Tenkrát měli v Kelly obě verze, cenově se dost lišily.
Laguna´95 1.8i, ex.Espace II´96 2.1TD
-
- Starting member
- Příspěvky: 83
- Registrován: pon úno 25, 2008 20:18
parada diky to jsem potřeboval vědět jestli mám zabrat více nebo jak tak že páčku jako od sebe zamáčknout tam pojistku a tahat směrem k motoru by se to mělo vysunout obě trubky chápu správně.....a ještě je tam nějaké těsnění až to budu dávat zpátky aby mi to neteklo (nekapalo) je tam přece tlak v trubkách nebo to má Renault tak dobře ošefované že to tam zapadne a drží? jinak dík dám vědět ..
Bacha při roztahování od sebe nejdřív to skočí a pak tahej pomalu, jsou tam "O"kroužky po dvou a mezi nimi plastovej kroužek čtvercovýho profilu. Poprvý jsem si toho nevšiml a spadli mi pod auto a při natlakování to teklo. Můžou zůstat i v té vnitřní části takže si toho ani nevšimneš. Přeji hodně úspěchů. Už jsem to dělal několikrát vcelku nic to není pak už dostaneš grif.
Laguna 2L 8V + LPG
r.v. 1995 83kW
r.v. 1995 83kW
Nóó, jak se to přesně jmenuje nevím, pokaždé použiji to, na co natrefím, ale poradí ti v každě prodejně, co prodávají náplně oleje a pod.. Jak se tam dostat, tak to tady toho již bylo "hafo". Ale jen pro tebe: mám motor 2.0i 8V, nic nedemontuji, jenom vzduchový filtr a jeho plastovou skříň, nádobku jen tehdy, pokud je v ní viditelný sajrajt a chci ho ven, potom pomocí jedné spony na spoji hadic níže než nádobka odpustím trochu chladiva do nádoby, na průchodech do kabiny k topení je spojka na obou hadicích, nejlepší je plastovou páčku, která slouží na stlačení západky a vytažení hadic (stejně ji většina ulomí, že kolegové), vytáhneš z úchytu, pomocí plochého širšího šroubováku zapáčíš oproti hadicím v místě, kde byl původně takový zobáček na plastové páčce, a taháš, a kroutíš a ...., až hadice povolí a obě sundáš ze spojek, potom prvně propláchnu hadicí s čistou vodou, dokud jde sajrajt, potom ucpu jeden přívod (osvědči se mi korkový špunt), na druhý dám kousek hadice, naleji ten koupený sajrajt na vodní kámen "nebo tak něco", nechám asi 1/2 až hodinu (podle návodu) a vypustím do nádoby, propláchnu čistou vodou tlakem z obou stran a je to, vrátím zpět hadice a páčku, filtr s obalem, doliji chladivo a je to! Dá se to i opakovat, když je to moc zanesený.Daniel.kuk píše:prosím tě "Ivico" tento vikend jdu poopravovat ruzné maličkosti po zimě i topení mohl by jsi mě napsat jak se jmenuje ta chemie co se na to stříká abych to měl teda pořádně.... všude jsem četl jak to proplachovat profoukávat ale není nikde jak se tam dostat ...pujde to "povytaženi baterie a filtru motoru odpojení všeh hadic od topení a demontaži nadobky"jak psal "jiři puzon"
Zdar ti přeje Ivan
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon
-
- Starting member
- Příspěvky: 30
- Registrován: stř úno 27, 2008 17:50
- Kontaktovat uživatele:
jasně, kolegům je dobré poradit, nebo ukázat, ale pro VÁS, co to chcete dělat poprvé, není to tak složité, jak to vypadá, jen nesmíš již předem věřit v neúspěch, a pokud si dáš jen trochu pozor, dokonce ani nic nezničíš a nepokazíš.
Nejdůležitější je stlačit západku na modré plastové páčce k hadicím a sundat je, ostatní je brnkačka. A nakonec: je třeba tlačit zobáček na uvolnění aretace hadic, který je na straně modré páčky od "kabiny", proti hadicím, to je zobáček dovnitř hadic. Občas to jde udělat i tou plastovou páčkou bez použití šroubováku.
Nejdůležitější je stlačit západku na modré plastové páčce k hadicím a sundat je, ostatní je brnkačka. A nakonec: je třeba tlačit zobáček na uvolnění aretace hadic, který je na straně modré páčky od "kabiny", proti hadicím, to je zobáček dovnitř hadic. Občas to jde udělat i tou plastovou páčkou bez použití šroubováku.
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů