topení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

jiři puzon
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: stř úno 27, 2008 17:50
Kontaktovat uživatele:

topení

Příspěvek od jiři puzon » sob bře 08, 2008 06:59

zdravím tak jem včera proplachoval topeí dost jednoducha to věc
asi 20min a topi jak das,bez demontaže bez žadnych rozpouštědlech.
Akorat jsem musel dělat novej odvzušnovací ventyl na topení,nešel povolit po menši sile se ulomil ( mužu dodat nebo poslat vykres).
Muj navod!!!!! povytaženi baterie a filtru motoru odpojení všeh hadic od topení a demontaži nadobky utěsnil hadice stolařskou svěrkou a nechal volne jen
vstupni a vystupni ve vstupu jsem připojil připravenou hadici asi tak 2m
ven z motorove časti a do vystupu jsem foukl vzduch a pak tlak vody tak
jsem to udělal asi pětkrat pak jsem odpojil obě hadice od chladiče take proplachnul proudem vody a spětna montaž a topim!!!!!!!!!!!!!
renault laguna I 18. 69 kw

Uživatelský avatar
MaD@x
Člen RCČR
Příspěvky: 1267
Registrován: ned črc 29, 2007 23:23
Bydliště: Odolena Voda
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaD@x » sob bře 08, 2008 21:30

sikovny chlapec... :wink: :D
Ofce v TDÍ, ale nedělá pou
ex Renault Laguna 95 1,8RN 69kW - Letadlo
ex Renault Laguna 99 3.0RXT 140kW - sekačka(bo žere aj travu kol cesty)
ex Renault Clio Grandtour 1,2 55kW Ice - Služební koza
ex Renault Laguna Grandtour 03 1,9dCi Privilege 88kW - Silver spur
ex Mercedes-Benz Citan 111 1,5dci - Kangoo pro kolotočáře

Jsem jaký jsem, někdo musí být zlý...

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 317
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Příspěvek od Ivico » pon bře 17, 2008 10:15

D@x píše:sikovny chlapec... :wink: :D
jasně, všichni jsme tady "šikovní", jen mu chci vzkázat, že sice topí, ale ne nadlouho. Skoro všichni to již tady řešili, je tady spousta návodů, ale určitě nikdo nepotvrdí, že to bylo "nastálo". Zatím to jen profouk!!!, ale pokud to netopilo a bylo to výměníkem topení, bude tam spousta usazeného sajrajtu. Ne slizského nebo tekutého, jsou to takové šupinky světle hnědých (asi vápenytých) usazenin. A dosti tvrdých. Taky se mi nechce měnit výměník topení, tak to pro jistotu dělám dvakrát ročně. A používám odpovědnou chemii k tomu určenou. Tatím mi to taky topí, ale od posledního proplachu v září již opět až po ujetí tak 3-4km podle venkovní teploty. Potom jede "jako ďas". Nový výměník by začal topit jen co bych zavřel vrata od garáže.
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

Uživatelský avatar
MaD@x
Člen RCČR
Příspěvky: 1267
Registrován: ned črc 29, 2007 23:23
Bydliště: Odolena Voda
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaD@x » pon bře 17, 2008 15:39

nazdar Ivico...

ja to jeste teda osobne za celou tu dobu co mam lagi neproplachoval, protoze jsem to jeste nemel za potrebi...nevim, jestli to delal predchozi majitel, ale jak ho znam, tak na deset tisic porcent neee...
no a lagi topi jak drak...tak nevim nooo... :lol:
Ofce v TDÍ, ale nedělá pou
ex Renault Laguna 95 1,8RN 69kW - Letadlo
ex Renault Laguna 99 3.0RXT 140kW - sekačka(bo žere aj travu kol cesty)
ex Renault Clio Grandtour 1,2 55kW Ice - Služební koza
ex Renault Laguna Grandtour 03 1,9dCi Privilege 88kW - Silver spur
ex Mercedes-Benz Citan 111 1,5dci - Kangoo pro kolotočáře

Jsem jaký jsem, někdo musí být zlý...

Daniel.kuk
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: pon úno 25, 2008 20:18

Příspěvek od Daniel.kuk » pon bře 17, 2008 19:44

prosím tě "Ivico" tento vikend jdu poopravovat ruzné maličkosti po zimě i topení mohl by jsi mě napsat jak se jmenuje ta chemie co se na to stříká abych to měl teda pořádně.... všude jsem četl jak to proplachovat profoukávat ale není nikde jak se tam dostat ...pujde to "povytaženi baterie a filtru motoru odpojení všeh hadic od topení a demontaži nadobky"jak psal "jiři puzon"

FBi
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: pon led 23, 2006 23:48
Bydliště: Chodov

Příspěvek od FBi » úte bře 18, 2008 00:07

Myslím že rozpouštědla vodního kamene koupíš v každý drogerce nebo lépe v mototechně nebo na pumpě. Ale základ bude asi v tom nedávat tam jen vodu z vodovodu ze který se postupně vyloučí sloučeniny vápníku. Asi by bylo dobrý dávat tam alespoň destilku nebo demi vodu (demineralizovanou), no přiznám se taky jí tam nedávám přestože mám možnost a pak se s tím peru protože za rok má barvu namletých cihel.
Laguna 2L 8V + LPG
r.v. 1995 83kW

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte bře 18, 2008 00:18

FBi píše:Myslím že rozpouštědla vodního kamene koupíš v každý drogerce nebo lépe v mototechně nebo na pumpě. Ale základ bude asi v tom nedávat tam jen vodu z vodovodu ze který se postupně vyloučí sloučeniny vápníku. Asi by bylo dobrý dávat tam alespoň destilku nebo demi vodu (demineralizovanou), no přiznám se taky jí tam nedávám přestože mám možnost a pak se s tím peru protože za rok má barvu namletých cihel.
Na ty rozpouštědla pozor! rády baští i ten hliníkový radiátor. Nejlépe ten Mantex SNO nebo jiné přípravky na bázi kyseliny fosforečné.
http://www.regulus.cz/Cisteni-a-ochrana.asp#plyn_kotle
Nalít v potřebném množství a nechat při (zahřátém)běžícím motoru myslím 10minut cirkulovat, vypustit nechat zchladnout a několikrát po sobě vypláchnout a doporučuju dát nemrznoučku originál od Renaultu mají zaručené antikorozní vlastnosti, není hustý a vyjde levněji než nějaký noname náhražky od benzinek.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

FBi
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: pon led 23, 2006 23:48
Bydliště: Chodov

Příspěvek od FBi » úte bře 18, 2008 20:10

Šamša píše:Na ty rozpouštědla pozor! rády baští i ten hliníkový radiátor. Nejlépe ten Mantex SNO nebo jiné přípravky na bázi kyseliny fosforečné.
http://www.regulus.cz/Cisteni-a-ochrana.asp#plyn_kotle
Nalít v potřebném množství a nechat při (zahřátém)běžícím motoru myslím 10minut cirkulovat, vypustit nechat zchladnout a několikrát po sobě vypláchnout a doporučuju dát nemrznoučku originál od Renaultu mají zaručené antikorozní vlastnosti, není hustý a vyjde levněji než nějaký noname náhražky od benzinek.
Má pravdu předsedo!!!!
Laguna 2L 8V + LPG
r.v. 1995 83kW

Daniel.kuk
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: pon úno 25, 2008 20:18

Příspěvek od Daniel.kuk » ned bře 23, 2008 08:37

prosím vás včera jsem si chtěl vyčistit topení ale nezb.mi na to čas pročítal jsem tady na fórech všechno o topení aby věděl co a jak a když jsem koukal do motoru abych věděl pro příště kde co je tak jsem žádnou nádržku hliníkovou na topení nenašel do kab.mi vedou jen dvě gumove trubky a ty ustí od nadržky k chladiči "TOHLE" JE REALITA ?NAPSAL "jiři puzon" (( Muj navod!!!!! povytaženi baterie a filtru motoru odpojení všeh hadic od topení a demontaži nadobky utěsnil hadice stolařskou svěrkou a nechal volne jen
vstupni a vystupni ve vstupu jsem připojil připravenou hadici asi tak 2m
ven z motorove časti a do vystupu jsem foukl vzduch a pak tlak vody tak
jsem to udělal asi pětkrat pak jsem odpojil obě hadice od chladiče take proplachnul proudem vody a spětna montaž )) .mohl by mě někdo trochu navést díky Obrázek

jiři puzon
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: stř úno 27, 2008 17:50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jiři puzon » ned bře 23, 2008 15:18

jak je vydět měkteři tady topeni hledaji v motorove časti asi topeni vyhřiva motor :lol: . Ty dvě hadice co vedou do kabyny ty vedou k topení které je pod radiem když se podivaš z řidicove strany pod nohy tak ho uvydiš je přišroubovane asi 5šroubky vedou kněmu ty dvě hadice z motorove časti měl jsem to už parkrat venku ale lepši to je proplachnout jek jsem psal.
renault laguna I 18. 69 kw

Daniel.kuk
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: pon úno 25, 2008 20:18

Příspěvek od Daniel.kuk » ned bře 23, 2008 18:54

jiři puzon píše:jak je vydět měkteři tady topeni hledaji v motorove časti asi topeni vyhřiva motor :lol: . Ty dvě hadice co vedou do kabyny ty vedou k topení které je pod radiem když se podivaš z řidicove strany pod nohy tak ho uvydiš je přišroubovane asi 5šroubky vedou kněmu ty dvě hadice z motorove časti měl jsem to už parkrat venku ale lepši to je proplachnout jek jsem psal.
ahaa tak to jsem nevěděl koukal jsem i do knižky ale tohle jsem nevyčetl díík...a proplachuje se to těma dvouma hadicema že?...jednou tam pustím vodu a druhou to potoče ven.. nemám představu :cry: jak aby jsem to ještě více nepoškodíl...všichni píšou ""tak jsem to propláchl,tak jsem to vyčistil,tak jsem to postříkal proti vodnímu kameni,..ale jestli dobře chápu tak je tam hnaná voda z chladiče ne?..protože když jedu dál a pustím topení tak je v kabině cítit trochu fridex....tak že když odpojím ty trubky tak musím vypustit celej chladič?..dík

Martin
Člen RCČR
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 02, 2004 13:22
Bydliště: Praha-východ

Příspěvek od Martin » ned bře 23, 2008 21:11

Daniel.kuk píše:..protože když jedu dál a pustím topení tak je v kabině cítit trochu fridex....
V tomto případě bych to spíš viděl rovnou na výměnu radiátoru, zdá se, že začíná téct. Není to tak strašná operace, dá se vyndat z kabiny od nohou řidiče. Jen doporučuji po odpojení hadic z motorového prostoru ještě odsát trubky vedoucí k radiátoru, mít Fridex v očích není moc příjemné :?
Laguna´95 1.8i, ex.Espace II´96 2.1TD

Daniel.kuk
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: pon úno 25, 2008 20:18

Příspěvek od Daniel.kuk » ned bře 23, 2008 22:23

OK už je mi to jasné... no uvidím až ho vyndám a vyčistím tak ho natlakuji vodou a jestli poteče tak :shock: :roll: :x koukal jsem že nov.stojí kolem 3000kč :shock: a to není málo....no uvidíme dám vědět a díky za info.

jiři puzon
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: stř úno 27, 2008 17:50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jiři puzon » pon bře 24, 2008 20:38

nevim kde jses koukal novej stoji 1452 kč no jen chci připomenout jednu věc tlak v chladici soustavě je podle vička na nadržce když je modre tak je tam tlak 1.2-a ted nevim jaka je ta barva druha je tlak 1.6 ve vodnim řadu je tlak 4.0 tak bacha jen jedna rade jestli jsi už našel to topeni tak ten přivod js těsne nad topenim spojen podivej se na ten spoj je to sešroubovane 1šroubkem
renault laguna I 18. 69 kw

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pon bře 24, 2008 23:45

jiři puzon píše:ve vodnim řadu je tlak 4.0 tak bacha
Nebo taky 7-10 Barů, podle toho jak a kde.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Daniel.kuk
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: pon úno 25, 2008 20:18

Příspěvek od Daniel.kuk » sob bře 29, 2008 17:35

Zdravím... :( tak nechci zakladat nové téma z nadpisem ""jsem blbec neumím propláchnout topení?"" :( dnes jsem si vyhranil den že propláchnu topení klidně ho i vyndám vyčistím od vodního kamene ale jak jsem se pokusil odpojit trubky jak vedou do kabiny abych odčerpal fridex aby mi nevystříkl do auta jak mi poradil "Martin"tak jsem to prostě nedokázal odpojit jsou tam jakoby zalité v celku nebo co?je tam taková modrá páčka tu jsem zkoušel vypnou a zatáhnout ale začalo se mi tahat i trubky co vedou do kab.tak jsem si říkal že asi hrubá síla není dobrá posvítil jsem si na to ze spoda z boku no prostě nevím tak jsem si říkal že to zkusím rovnou z kab.ale tam jsem povol.jeden šroub a začalo mi to tam vytékat do kab.a mám tam jen tři šroub.né pět jak se tu psalo....pak jsem to chtěl povol.přímo u nadržky na vodu ale to bych si nějak nepomohl protože bych neměl odtok kdybych to chtěl proplachovat :( no prostě sem se na to po 3 hodinách vy....!a teď bych vás chtěl poprosit o radu.... :?: to jak tu všichni píšete že to proplachujete tak to odpojíte u motoru ty dvě trubky do jedné pustíte tlak vody a druhou to jde ven pod auto tak to myslíte?ale nejde mi to odpojit jak jsem už psal...

Antonín Tesař
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: ned lis 11, 2007 12:44

Příspěvek od Antonín Tesař » sob bře 29, 2008 19:08

Jak je tam ta modrá páčka tak pod ní je taková pojistka ,kterou musíš tou páčkou zmáčknout a trubky jdou ven.Neboj taky jsem maturoval a dokonce se mi podařilo tu páčku jaksi vytočit a tím jsem na to přišel. :oops:

kadous123
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát bře 28, 2008 16:06

Příspěvek od kadous123 » sob bře 29, 2008 19:35

zdravim,jak tam je vyfocenej ten motor laguny,tak mam dotaz jak je vzduchovej filtr,tak potřebuju sehnat ten vrchní plast,mam ho prasklej,předem dík za rady,napište dyštak na :kadous123@seznam.cz,720514001

Martin
Člen RCČR
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 02, 2004 13:22
Bydliště: Praha-východ

Příspěvek od Martin » sob bře 29, 2008 22:02

Daniel.kuk píše:Zdravím... :( tak nechci zakladat nové téma z nadpisem ""jsem blbec neumím propláchnout topení?"" :( dnes jsem si vyhranil den že propláchnu topení klidně ho i vyndám vyčistím od vodního kamene ale jak jsem se pokusil odpojit trubky jak vedou do kabiny abych odčerpal fridex aby mi nevystříkl do auta jak mi poradil "Martin"tak jsem to prostě nedokázal odpojit jsou tam jakoby zalité v celku nebo co?je tam taková modrá páčka tu jsem zkoušel vypnou a zatáhnout ale začalo se mi tahat i trubky co vedou do kab.tak jsem si říkal že asi hrubá síla není dobrá posvítil jsem si na to ze spoda z boku no prostě nevím tak jsem si říkal že to zkusím rovnou z kab.ale tam jsem povol.jeden šroub a začalo mi to tam vytékat do kab.a mám tam jen tři šroub.né pět jak se tu psalo....pak jsem to chtěl povol.přímo u nadržky na vodu ale to bych si nějak nepomohl protože bych neměl odtok kdybych to chtěl proplachovat :( no prostě sem se na to po 3 hodinách vy....!a teď bych vás chtěl poprosit o radu.... :?: to jak tu všichni píšete že to proplachujete tak to odpojíte u motoru ty dvě trubky do jedné pustíte tlak vody a druhou to jde ven pod auto tak to myslíte?ale nejde mi to odpojit jak jsem už psal...
Já jsem si dokonce musel pomoci při odjišťování malým šroubováčkem, modrá páčka moc nezvládala. Vsunul jsem ho tam jako klínek, aby se pojistka odklonila a šlo to vytáhnout. Chce to opravdu opatrně, ale nic jiného než síla na to nefunguje, je to tam opravdu nafest.
Ještě pozor na jednu věc: Laguny mají dva systémy topení - Valeo a BEHR. Valeo je asi v 90%, já jsem vyhrál tu menšinu. Liší se rozměry radiátoru a v připojení trubek. Tenkrát měli v Kelly obě verze, cenově se dost lišily.
Laguna´95 1.8i, ex.Espace II´96 2.1TD

Daniel.kuk
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: pon úno 25, 2008 20:18

Příspěvek od Daniel.kuk » sob bře 29, 2008 22:31

parada diky to jsem potřeboval vědět jestli mám zabrat více nebo jak :?: :?: tak že páčku jako od sebe zamáčknout tam pojistku a tahat směrem k motoru by se to mělo vysunout obě trubky chápu správně.....a ještě je tam nějaké těsnění až to budu dávat zpátky aby mi to neteklo (nekapalo) je tam přece tlak v trubkách nebo to má Renault tak dobře ošefované že to tam zapadne a drží? :wink: jinak dík dám vědět .. :roll:

FBi
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: pon led 23, 2006 23:48
Bydliště: Chodov

Příspěvek od FBi » ned bře 30, 2008 23:19

Bacha při roztahování od sebe nejdřív to skočí a pak tahej pomalu, jsou tam "O"kroužky po dvou a mezi nimi plastovej kroužek čtvercovýho profilu. Poprvý jsem si toho nevšiml a spadli mi pod auto a při natlakování to teklo. Můžou zůstat i v té vnitřní části takže si toho ani nevšimneš. Přeji hodně úspěchů. Už jsem to dělal několikrát vcelku nic to není pak už dostaneš grif.
Laguna 2L 8V + LPG
r.v. 1995 83kW

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 317
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Příspěvek od Ivico » úte dub 01, 2008 13:56

Daniel.kuk píše:prosím tě "Ivico" tento vikend jdu poopravovat ruzné maličkosti po zimě i topení mohl by jsi mě napsat jak se jmenuje ta chemie co se na to stříká abych to měl teda pořádně.... všude jsem četl jak to proplachovat profoukávat ale není nikde jak se tam dostat ...pujde to "povytaženi baterie a filtru motoru odpojení všeh hadic od topení a demontaži nadobky"jak psal "jiři puzon"
Nóó, jak se to přesně jmenuje nevím, pokaždé použiji to, na co natrefím, ale poradí ti v každě prodejně, co prodávají náplně oleje a pod.. Jak se tam dostat, tak to tady toho již bylo "hafo". Ale jen pro tebe: mám motor 2.0i 8V, nic nedemontuji, jenom vzduchový filtr a jeho plastovou skříň, nádobku jen tehdy, pokud je v ní viditelný sajrajt a chci ho ven, potom pomocí jedné spony na spoji hadic níže než nádobka odpustím trochu chladiva do nádoby, na průchodech do kabiny k topení je spojka na obou hadicích, nejlepší je plastovou páčku, která slouží na stlačení západky a vytažení hadic (stejně ji většina ulomí, že kolegové), vytáhneš z úchytu, pomocí plochého širšího šroubováku zapáčíš oproti hadicím v místě, kde byl původně takový zobáček na plastové páčce, a taháš, a kroutíš a ...., až hadice povolí a obě sundáš ze spojek, potom prvně propláchnu hadicí s čistou vodou, dokud jde sajrajt, potom ucpu jeden přívod (osvědči se mi korkový špunt), na druhý dám kousek hadice, naleji ten koupený sajrajt na vodní kámen "nebo tak něco", nechám asi 1/2 až hodinu (podle návodu) a vypustím do nádoby, propláchnu čistou vodou tlakem z obou stran a je to, vrátím zpět hadice a páčku, filtr s obalem, doliji chladivo a je to! Dá se to i opakovat, když je to moc zanesený.
Zdar ti přeje Ivan
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

jiři puzon
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: stř úno 27, 2008 17:50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jiři puzon » úte dub 01, 2008 18:07

jek jde vydět pořad je toto tema dost omyvane jestli chce někdo poradit jak nato a je z ostravy mužu mu to ukazat nebo i pomoct me icq mam v profilu.
renault laguna I 18. 69 kw

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 317
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Příspěvek od Ivico » čtv dub 03, 2008 07:11

jasně, kolegům je dobré poradit, nebo ukázat, ale pro VÁS, co to chcete dělat poprvé, není to tak složité, jak to vypadá, jen nesmíš již předem věřit v neúspěch, a pokud si dáš jen trochu pozor, dokonce ani nic nezničíš a nepokazíš.
Nejdůležitější je stlačit západku na modré plastové páčce k hadicím a sundat je, ostatní je brnkačka. A nakonec: je třeba tlačit zobáček na uvolnění aretace hadic, který je na straně modré páčky od "kabiny", proti hadicím, to je zobáček dovnitř hadic. Občas to jde udělat i tou plastovou páčkou bez použití šroubováku.
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

Hybee
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: pon říj 15, 2007 15:39

Příspěvek od Hybee » sob zář 27, 2008 04:08

Taky se chystám na průplach topení....ale...není mi jasný...pokud odpojím hadice, vedoucí k topení, nezačne z nich vytékat chladicí kapalina? Je nutný nejdřív vypustit kapalinu z chladicího okruhu....nebo můžu ty hadice natvrdo odpojit?
Renault Laguna 2.0 dCi INITIALE PARIS, r.v. 2008, automat

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů