Při brždění bouchání v přední nápravě-!VYŘEŠENO!

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
WXT
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: pon srp 13, 2007 10:28

Při brždění bouchání v přední nápravě-!VYŘEŠENO!

Příspěvek od WXT » pát úno 01, 2008 11:56

Když šlápnu na brzdu třeba v koloně několikrát za sebou tak se ozve bouchnutí. Jako by se náprava zastavila, ale kastle ještě trochu popojela a na něco narazila. Na zvedáku při ručním hejbání kolem a nápravou nic (sle nepáčíl jsem pajsrem). Známej říkal že jsou to prej silentbloky pomocného rámu motoru (nebo nápravnice či co). Při ježdění mám pocit jako v motokáře, větší nerovnosti cítím ve volantu a taky se zvětčily vibrace volantu. Je to jako by to vzal tlumič a pak ještě něco narazilo. Ještě mám problém s motorem, mám pocit že po výměně rozvoďáku je motor hlučnej, musím točit na 3000 ot abych mohl zařadit a nepadly mi otáčky na 1000. Motor se klepe a drnčí, míň táhne a jde dost tvrdě (před tím byl krásně pružný) Dávám to do jiného servisu aby zkontrolovali nastavení rozvodu, prej to může být špatně nastavené vstřikovací čerpadlo o zub či půl. Diagnostika motoru hlásila chybu Chybné nastavení nulové hodnoty vstřikování ( nebo tak něco) Prosím o Vaše vyjádření k tomuto přízpěvku protože nechci měnit vše a k ničemu, taky ta kontrola řemene je cca. 1500,-. Pokud jsem ho špatně zařadil či definoval tak se administrátorovi omlouvám.
Děkuju za každé dobré slovo.

Co je nové nebo měněno pro lepší diagnozu vašich názorů.

Výměna komplet sady rozvodů včetně kladek.
Vodní pumpa na rozvodech není( je na klínovém řemenu)
Výměna kulových čepu ramen.
Výměna uložení tlumičů.
Výměna stabilizačnich tyčí.
Silent bloky motoru měněny před cca 30-40 ti tisících.
Naposledy upravil(a) WXT dne pon úno 11, 2008 19:45, celkem upraveno 1 x.
Laguna I 1.9 DTI 98

FBi
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: pon led 23, 2006 23:48
Bydliště: Chodov

Příspěvek od FBi » pát úno 01, 2008 22:42

Měl jsem podobnej problem s boucháním při zabrždění a rozjetí třeba z kopce, nakonec to byly silentbloky na ramenech, prakticky už tam nebyly. Po odvrtání hlav šroubů který nešly povolit se daly nový gumy a nový šrouby a pak to bouchání přestalo.
Laguna 2L 8V + LPG
r.v. 1995 83kW

JaM
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř čer 28, 2006 19:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JaM » stř úno 06, 2008 06:18

hooj..mel jsem kdysi podobny problem..sice pri brzdeni to bylo docela poho,ale jak jsem se dostal presne na 110km/h tak se auto stalo neudrzitelnym v ruce a po dosazeni 120km/h vse ustalo a jelo zase normal...nezjistil sem ci to bylo a uz to auto nemam...kola byly vyvazeny OK...ted mam R21 a poohlizim se po nejaky lagune 1.6..tak kdyby nekdo o necem v okoli Pardubic vedel....zatim jsem nasel jen v AAA

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř úno 06, 2008 07:14

Zatáhni ručku a pusť kola do záběru dopředu a dozadu. A koukej z boku na kolo, jestli nechodí dopředu a dozadu.

Dělají to silentblocky na ramenech, to je jasné a pak-jak píšeš, uložení toho pomocného rámu pod motorem. Ale to se kazí minimálně...

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
WXT
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: pon srp 13, 2007 10:28

Vyřešeno

Příspěvek od WXT » pon úno 11, 2008 20:05

Takže děkuju Weckovi za fajn radu,protože jsem díky tomu přišel na kámen urazu klepání. Takže převodovka je zavěšena na rameni které je ze silentblokem spojená čepem. Kdo neví jak vypadá tak je to cca 10 cm dlouhý
asi 11,7 mm tlustý šroub, který má závit z obou stran ( na jedné však ještě asi 4 cm bez závitu) a uprostřed nalisovanou matici. Čep se zastrčí delší stranou do díry v ramenu převodovky a dosedne na prostřední nalisovanou matku a ze spodu se dotáhne maticí. Vrchní strana se protáhne silentblokem a taky dotáhne matkou. Silent blok se pak přitáhne k rámu vozu dvěma šrouby. Až potud je to fajn. Já jsem tedy zatáhl ručku a dopředu a dozadu. Tchán koukal a vykoukal tohle. Spodní matice byla povolena asi i půl cm a rameno převodovky(převodovka) lítalo mezi spodní a střední nalísovanou matkou. Vlastně leželo na spodní matce a při přejezdu nerovností poskočila celá převodovka(rameno) a zase dopadla zpět na matici. Při brždění se převodovka vzepřela a narazila na horní matku a zase spadla zpet. Vyměnil jsem silentblok když už jsem to měl rozebrané a vše dotáhl. Podle momentu viz. kniha "Jak na to Laguna 94-00". Je klid, auto má zase tlumiče a už to není motokára. Na spodní matici jsem šel přes podběh levého kola, ale nejsem mechanik, tak na to nemám grif. Problém je ten, že mám v ramenu mezi čepem a dírou asi 1mm vůli, která tam asi nemá co dělat,ale nevím. Takže jak jsem psal už mám klid. Ještě ten motor ale viděl bych to na špatnej vstřik. Díky všem za rady. Wecko, na ramenech mám jen nepatrnou vůli, tak to ještě nechám. Jo ješt upozorňuju že jsem laik, tak pokud jsem to napsal špatně tak to berte s rezervou, napsal jsem to jak jsem to udělal já, né jak se to asi má dělat. :roll:
Laguna I 1.9 DTI 98

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon úno 11, 2008 23:26

Mám radost, žes to našel :D

Vždycky je to boj ... :D :D :D
Na rameno se vyprdni, jestli nic netříská a auto neplave, problém neexistuje. :wink:

S tím vstřikováním nevím, no. dTi je prý strojově úplně stejné s dCi, akorát vstřiky ma jiné (a.t.d.).
Jestli to hlásí nekoherenci, může být fakt šiblý řemen....

kurňa po tom bych šel první...
a pak by se vidělo. :wink: :wink: :wink:

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Petr Kocum
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: ned črc 08, 2007 10:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Petr Kocum » úte úno 12, 2008 21:45

Pro WXT
Já jsem měl po výměně rozvodů na svém Meganovi 1,9 dTi to samé jako Ty. Je to jen důsledek naší spořivosti, to jest, návštěva neautorizovaného servisu!
To, co popisuješ nebude nic jiného, než špatně nastavený předvstřik. Zkus se podívat do mého článku, a uvidíš, že se to dá řešit. Rozhodně nedoporučuju jezdit do neautorizovaných servisů, jako jsem to dělal já. To, co dáš za opravy u nich, můžeš dát jednou za opravu v autorizovaném servisu, budeš mít starost nadobro vyřešenou, a ještě na to navíc dostaneš 12 měsíců záruku!!!
Dej na mě, já to řešil fakt dlouho, a nestojí to za ty nervy!
Tady je něco málo k mojí opravě. Držím Ti chlape palce, ať to co nejlevněji a nejrychleji opravíš. Kdyby něco, ozvi se:-)

Asi to možná nepatří sem, proto poprosím adminy o rozdělení popřípadě o přesunutí do správné kategorie, díky Petr

viewtopic.php?t=15784
http://www.renault-megane.cz/viewtopic. ... 6&start=60
Renault Megane Break 1,6 16V, K4M, r.v 2001

Uživatelský avatar
WXT
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: pon srp 13, 2007 10:28

Příspěvek od WXT » stř úno 13, 2008 13:26

Takže jak to tak čtu tak se necháván obědnat na seřízení vstřikování (komplet) byl mi doporučen servis na naftové motory v Kuřimi u Brna. Tak tam brnknu a domluvím to. Dik za rady a jak to bude tak napíšu co to bylo,čítám ale že mi to dělá to samé jako tobě Petře. :roll: Jen doufám, že když s tím jezdím tak neoddělám motor. :oops: :!:
Laguna I 1.9 DTI 98

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů