motorek klimatizace

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

tomanhonza
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: stř čer 27, 2007 21:42

motorek klimatizace

Příspěvek od tomanhonza » pon pro 03, 2007 23:50

Prosím poraďte-Mám Lagunu 2,0 8V r.v.94 a nejde mi motorek automat.klimatizace.Tak jsem ho dnes vymontoval a zjistil jsem, že do něho vede asi 7 drátů,z toho 2 červený silný.Ani v jednom není proud.Když jsem tam přivedl napřímo proud a přiložil postupně k oběma červeným,tak se rozběhl.Tak asi spálený není.Šel jsem po zde již zmíněných pojistkách 40 amp za pojistkovou skříňkou a ta je také v pořádku.Tak kde ještě může být závada?Díky honza

mobydick
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: sob pro 01, 2007 23:30
Bydliště: Mělník

motorek klima

Příspěvek od mobydick » čtv pro 06, 2007 21:37

Řekl bych , že závada je přímo v motorku , u automat. klima motorek obsahuje uvnitř předřadné odpory, na řízení rychlosti, když jsi připojil plus na červené dráty , motorek šel napřímo , bez odporů. Ale bez těch odporů ti nepůjde motorek ovládat přímo klimatizací , vyměnit nejdou , alespoň nikoho neznám kdo to dělal , takže jedině koupit nový , to je cca 5000,- :(

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát pro 07, 2007 07:01

No, "motorek" , "motorek".... :D

to zní jako závadička :D :D :D

Jestli se tada jedná o ventilátorek, ten má - jak už bylo řečeno, předřadné odpůrky. Jel ti ten motorek na všechny stupínky, nebo jenom na čtyřečku?

:arrow: Jestli ti nejel ani na čtyřečku, máš renoncek v pojistečkách, vypínačku nebo konektorcích.

:arrow: A jestli ti jel jenom na čtyřečku, koukni semhle:

viewtopic.php?t=14639&highlight=tepeln%E1+pojistka

a semhle:

viewtopic.php?t=14193&highlight=tepeln%E1+pojistka

a čmuchej :wink:

papa

wecička :wink: :wink: :wink:

PS: motorek, hahahahhahaa :D :D :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
ToJa
Grafoman
Příspěvky: 2232
Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
Bydliště: Lipov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ToJa » pát pro 07, 2007 11:47

wc píše:No, "motorek" , "motorek".... :D

to zní jako závadička :D :D :D

Jestli se tada jedná o ventilátorek, ten má - jak už bylo řečeno, předřadné odpůrky. Jel ti ten motorek na všechny stupínky, nebo jenom na čtyřečku?

:arrow: Jestli ti nejel ani na čtyřečku, máš renoncek v pojistečkách, vypínačku nebo konektorcích.

:arrow: A jestli ti jel jenom na čtyřečku, koukni semhle:

viewtopic.php?t=14639&highlight=tepeln%E1+pojistka

a semhle:

viewtopic.php?t=14193&highlight=tepeln%E1+pojistka

a čmuchej :wink:

papa

wecička :wink: :wink: :wink:

PS: motorek, hahahahhahaa :D :D :D
Auto klima nema deleni 1,2,3,4 :lol: :lol: ale pridavas nebo ubiras carky na displayi hahahahaha :D :D :D :D
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát pro 07, 2007 14:46

Aha - zrada....

Ale místo vypínačku bude mít relátečka nebo tranzistorečky. :D :D :D

Novější mají pulsní regulátor.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

tomanhonza
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: stř čer 27, 2007 21:42

Re: motorek klima

Příspěvek od tomanhonza » pát pro 07, 2007 21:27

mobydick píše:Řekl bych , že závada je přímo v motorku , u automat. klima motorek obsahuje uvnitř předřadné odpory, na řízení rychlosti, když jsi připojil plus na červené dráty , motorek šel napřímo , bez odporů. Ale bez těch odporů ti nepůjde motorek ovládat přímo klimatizací , vyměnit nejdou , alespoň nikoho neznám kdo to dělal , takže jedině koupit nový , to je cca 5000,- :(



Motůrek jsem koupil a stejně to nemaká.Myslím že je to logický.Jak jsem psal, nejde mi ani do jednoho drátu které přichází do motůrku proud.Na pojistce 40 A je napětí a do motůrku už nejde.Kam se ztratil to nechápu.Když zapnu klima,displej se normálně rozsvítí(stupně teploty i stupnice) a asi po 1 minutě naskočí "service"

alino
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: úte lis 06, 2007 13:29
Bydliště: Modrý Kameň

Re: motorek klima

Příspěvek od alino » pát pro 07, 2007 22:35

tomanhonza píše:
mobydick píše:Řekl bych , že závada je přímo v motorku , u automat. klima motorek obsahuje uvnitř předřadné odpory, na řízení rychlosti, když jsi připojil plus na červené dráty , motorek šel napřímo , bez odporů. Ale bez těch odporů ti nepůjde motorek ovládat přímo klimatizací , vyměnit nejdou , alespoň nikoho neznám kdo to dělal , takže jedině koupit nový , to je cca 5000,- :(



Motůrek jsem koupil a stejně to nemaká.Myslím že je to logický.Jak jsem psal, nejde mi ani do jednoho drátu které přichází do motůrku proud.Na pojistce 40 A je napětí a do motůrku už nejde.Kam se ztratil to nechápu.Když zapnu klima,displej se normálně rozsvítí(stupně teploty i stupnice) a asi po 1 minutě naskočí "service"
Motorček je priamo ovládaný RJ klimatizácie. Pokiaľ si nič nenameral bude vadný podľa všetkého výkonový integrovaný obvod v RJ klímy. Myslím si, že to je dosť veľká investícia a preto by si ju mal nechať radšej opraviť nejakému elektronikovi

Uživatelský avatar
ToJa
Grafoman
Příspěvky: 2232
Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
Bydliště: Lipov
Kontaktovat uživatele:

Re: motorek klima

Příspěvek od ToJa » sob pro 08, 2007 12:15

alino píše:
tomanhonza píše:
mobydick píše:Řekl bych , že závada je přímo v motorku , u automat. klima motorek obsahuje uvnitř předřadné odpory, na řízení rychlosti, když jsi připojil plus na červené dráty , motorek šel napřímo , bez odporů. Ale bez těch odporů ti nepůjde motorek ovládat přímo klimatizací , vyměnit nejdou , alespoň nikoho neznám kdo to dělal , takže jedině koupit nový , to je cca 5000,- :(



Motůrek jsem koupil a stejně to nemaká.Myslím že je to logický.Jak jsem psal, nejde mi ani do jednoho drátu které přichází do motůrku proud.Na pojistce 40 A je napětí a do motůrku už nejde.Kam se ztratil to nechápu.Když zapnu klima,displej se normálně rozsvítí(stupně teploty i stupnice) a asi po 1 minutě naskočí "service"
Motorček je priamo ovládaný RJ klimatizácie. Pokiaľ si nič nenameral bude vadný podľa všetkého výkonový integrovaný obvod v RJ klímy. Myslím si, že to je dosť veľká investícia a preto by si ju mal nechať radšej opraviť nejakému elektronikovi
Radsi at koupi druhy cca 1500 :D
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...

Uživatelský avatar
Membloud
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pon pro 24, 2007 07:56
Bydliště: Bruntálsko

Příspěvek od Membloud » pon pro 24, 2007 08:24

Měl jsem stejný problém a dělal mi to špatný kontakt v konektoru. Je vpravo pod palubovkou u spolujezdce, tak se na to zkus mrknout :roll:

salmo.salar
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: stř led 09, 2008 09:09
Bydliště: prachatice

Příspěvek od salmo.salar » stř led 09, 2008 13:35

Membloud píše:Měl jsem stejný problém a dělal mi to špatný kontakt v konektoru. Je vpravo pod palubovkou u spolujezdce, tak se na to zkus mrknout :roll:
kde to tam je? když se tam podívám tak tam je po celej ploše jen takovej černej molitan přidělanej nějakýma šroubkama.

čau salmo

Hybee
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: pon říj 15, 2007 15:39

Příspěvek od Hybee » stř led 09, 2008 19:01

pod tím molitanem přece :lol:
Renault Laguna 2.0 dCi INITIALE PARIS, r.v. 2008, automat

salmo.salar
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: stř led 09, 2008 09:09
Bydliště: prachatice

Příspěvek od salmo.salar » čtv led 10, 2008 08:59

Hybee píše:pod tím molitanem přece :lol:
čau.
prosim tě ten molitan je po celý ploše ze zdola,a je přichcenej na několika místech nějakýmy šroubkama s podložkou. jak se ty šrouby povolí, aby se nezničily? není je za co chytit.
včera večer sem ležel zádama na prahu a zkoušel to vykoumat ale nedostaljsem se přez to :roll:

taky mi přestal jít ventilátor tak se pokoušim promazat ty kontakty ja tady radí.
čus salmo

salmo.salar
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: stř led 09, 2008 09:09
Bydliště: prachatice

Příspěvek od salmo.salar » čtv led 10, 2008 12:11

salmo.salar píše:
Hybee píše:pod tím molitanem přece :lol:
čau.
prosim tě ten molitan je po celý ploše ze zdola,a je přichcenej na několika místech nějakýmy šroubkama s podložkou. jak se ty šrouby povolí, aby se nezničily? není je za co chytit.
včera večer sem ležel zádama na prahu a zkoušel to vykoumat ale nedostaljsem se přez to :roll:

taky mi přestal jít ventilátor tak se pokoušim promazat ty kontakty ja tady radí.
čus salmo
tak se mi to nakonec povedlo. ventilátor sem vyndal, kontakty vypadají perfektně, promazal kontaktolem ale netočí se. takže je to v .... sehnat nějakej použitej a co nejdříve, protože bez ventilátoru v tomhle počasí nejde :lol:
čus salmo

jo taky sem vyčistil ten pylovej filtr. to bylo maso. ten gynekolog co sem to od něj koupil ho nečistil si ani jednou.

Hybee
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: pon říj 15, 2007 15:39

Příspěvek od Hybee » čtv led 10, 2008 18:55

pylový filtr se nečistí ale vyměňuje za nový :roll:
Renault Laguna 2.0 dCi INITIALE PARIS, r.v. 2008, automat

salmo.salar
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: stř led 09, 2008 09:09
Bydliště: prachatice

Příspěvek od salmo.salar » pon led 14, 2008 11:34

Hybee píše:pylový filtr se nečistí ale vyměňuje za nový :roll:
jo jio koupím nový 8) jen až se dostanu někam do obchodu.
jinak ventilátor se netočil protože byla v háji nějaká elektronika co tam je na kabelech. nerozumim tomu. oprava stála 1500 kč :P :lol:

p.s. ale je to paráda pustit si topení a mít v autě zase teplo :lol: :lol: :lol:

Lukasm
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 18, 2007 13:27
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Lukasm » ned úno 17, 2008 21:33

Tak mám taky v háji motorek ventilátoru, zasmrděl, zakouřil a konec. Chtěl jsem se zeptat zda-li máte někdo nějaké zkušenosti s koupí ventilátoru přes inzerát od pí. Larisi Šejnové z Rakovníka. Koukal jsem na netu, že již zhruba od května 2007 nabízí pravidelně prodej nového ventilátoru pro Laguny 1 s digi klimou za neuvěřitelných 4.990,-Kč - prý přímo od výrobce. Nerad bych naletěl, zdá se mi to trochu podezřelé, když jinde se to pod devět táců nové nesežene. Taky jsem narazil na nabídku pána z Kroměříže, který ventilátory repasuje, pošlete svůj starý a on vám za 3.900.- Kč pošle jiný repasovaný. Tak co vy na to? Díky.
Naposledy upravil(a) Lukasm dne ned úno 17, 2008 22:16, celkem upraveno 1 x.

tomanhonza
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: stř čer 27, 2007 21:42

Příspěvek od tomanhonza » ned úno 17, 2008 21:41

Já ho koupil u Auto kelly za 4.736 vč DPH.

http://obchod.autokelly.cz/

Lukasm
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 18, 2007 13:27
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Lukasm » ned úno 17, 2008 22:02

tomanhonza píše:Já ho koupil u Auto kelly za 4.736 vč DPH.

http://obchod.autokelly.cz/
Já ho tam taky viděl, ale přišlo mi, že je to na Laguny bez klimi. Jestli ti funguje a máš digi klimu tak by to bylo super.

tomanhonza
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: stř čer 27, 2007 21:42

Příspěvek od tomanhonza » úte úno 19, 2008 08:06

No to mě nenapadlo. :oops: :idea: :o Mám ho,ale ještě jsem neměl čas ho tam zkusit namontovat.No tak to jsem teď teda zvědavej. :shock:

kolda
Starting member
Příspěvky: 68
Registrován: sob led 05, 2008 13:49
Bydliště: Turnov

Příspěvek od kolda » úte úno 19, 2008 23:32

to Lukas-

Můžu potvrdit že v Hořovičkách (pí. Šejnová) skutečně seženeš originál za peníze co uvádíš , ikdyž radši nechci vědět jak to dělaj. Taky ho mám od nich http://www.okauto.cz/horni.htm a funguje 2. rok. Spokojenost s nimi i s ventilátorem. Na místě jsem ho mohl vyzkoušet. ............. A na repasi zapomeň.
Pavel

Laguna Grandtour 2.2 dT, RXE, 98´ ........... asi dobrej oddíl (dříve R-19 + R-Gala)

Lukasm
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát kvě 18, 2007 13:27
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Lukasm » úte úno 26, 2008 21:50

Tak díky za doporučení, koupil jsem ho v Hořovičkách, k tomu mi dali i slevu na kabinový filtr a už je to namontovaný a zatím to funguje. Doufám, že to vydrží.

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 317
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Příspěvek od Ivico » pon bře 17, 2008 10:39

salmo.salar píše:
Hybee píše:pylový filtr se nečistí ale vyměňuje za nový :roll:
jo jio koupím nový 8) jen až se dostanu někam do obchodu.
jinak ventilátor se netočil protože byla v háji nějaká elektronika co tam je na kabelech. nerozumim tomu. oprava stála 1500 kč :P :lol:

p.s. ale je to paráda pustit si topení a mít v autě zase teplo :lol: :lol: :lol:
opravoval jsem toho již dost, spáleného vinutí nebo elektroniky bylo podstatně méně, než vytavení konektoru na silových vodičích. Proto každému doporučuji, aby po spuštění DigiKlímy ručně stáhl otáčky ventilátoru alespoň o 1/3, většinou to stačí a kabelama netečou ty "desítky" ampér, jako při MAX. Je to jištěné 40A pojistkou!!! Dohromady s včasnou výměnou pylového filtru mi opravované fungující topení a klimatizace dává zapravdu, že tady je "zakopaný pes" Renaultu u Lagun.
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

Uživatelský avatar
ToJa
Grafoman
Příspěvky: 2232
Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
Bydliště: Lipov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ToJa » pon bře 17, 2008 15:20

Ivico píše:
salmo.salar píše:
Hybee píše:pylový filtr se nečistí ale vyměňuje za nový :roll:
jo jio koupím nový 8) jen až se dostanu někam do obchodu.
jinak ventilátor se netočil protože byla v háji nějaká elektronika co tam je na kabelech. nerozumim tomu. oprava stála 1500 kč :P :lol:

p.s. ale je to paráda pustit si topení a mít v autě zase teplo :lol: :lol: :lol:
opravoval jsem toho již dost, spáleného vinutí nebo elektroniky bylo podstatně méně, než vytavení konektoru na silových vodičích. Proto každému doporučuji, aby po spuštění DigiKlímy ručně stáhl otáčky ventilátoru alespoň o 1/3, většinou to stačí a kabelama netečou ty "desítky" ampér, jako při MAX. Je to jištěné 40A pojistkou!!! Dohromady s včasnou výměnou pylového filtru mi opravované fungující topení a klimatizace dává zapravdu, že tady je "zakopaný pes" Renaultu u Lagun.
Presne tak to taky delalm rucne stahuju otacky a zatim ok :lol:
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...

Uživatelský avatar
Ivico
Advanced member
Příspěvky: 317
Registrován: úte lis 21, 2006 07:18
Bydliště: Úvalno 145

Příspěvek od Ivico » čtv dub 03, 2008 07:37

kolda píše:to Lukas-

Můžu potvrdit že v Hořovičkách (pí. Šejnová) skutečně seženeš originál za peníze co uvádíš , ikdyž radši nechci vědět jak to dělaj. Taky ho mám od nich http://www.okauto.cz/horni.htm a funguje 2. rok. Spokojenost s nimi i s ventilátorem. Na místě jsem ho mohl vyzkoušet. ............. A na repasi zapomeň.
no, repase se krásná věc, když se to umí a jde to, před pár dny jsem někde v topicu "ventilátor" uváděl, že jsme to s motorkem klímy u Laguny zkusili a že to jde. Není to práce pro neznalé a bez vybavení, ale JDE TO!!! A to jsme RUČNĚ převinuli spálené vinutí komutátoru a opravila se elektronika točivého pole výměnou tranzistorů, pasívní součástky většinou vydrží. Takto opravené motorky (2x) do Laguny jedou již celou zimu, poslední do Safrana jede asi měsíc. Zatím v pohodě. Jó, kolega je elektronik a umí. Náklady téměř žádné, jen čas. Nejhorší je dostat motorek ven z plastového obalu, jinak dále je to v pohodě.
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon

CBFredy
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: ned led 11, 2009 11:32

Příspěvek od CBFredy » ned led 11, 2009 13:49

Ivico píše:
kolda píše:to Lukas-

Můžu potvrdit že v Hořovičkách (pí. Šejnová) skutečně seženeš originál za peníze co uvádíš , ikdyž radši nechci vědět jak to dělaj. Taky ho mám od nich http://www.okauto.cz/horni.htm a funguje 2. rok. Spokojenost s nimi i s ventilátorem. Na místě jsem ho mohl vyzkoušet. ............. A na repasi zapomeň.
no, repase se krásná věc, když se to umí a jde to, před pár dny jsem někde v topicu "ventilátor" uváděl, že jsme to s motorkem klímy u Laguny zkusili a že to jde. Není to práce pro neznalé a bez vybavení, ale JDE TO!!! A to jsme RUČNĚ převinuli spálené vinutí komutátoru a opravila se elektronika točivého pole výměnou tranzistorů, pasívní součástky většinou vydrží. Takto opravené motorky (2x) do Laguny jedou již celou zimu, poslední do Safrana jede asi měsíc. Zatím v pohodě. Jó, kolega je elektronik a umí. Náklady téměř žádné, jen čas. Nejhorší je dostat motorek ven z plastového obalu, jinak dále je to v pohodě.
No mohu jen potvrdit, také jsem jeden motorek bez uhlíků (krokoví) do laguny I s automatickou klimatizací opravoval a zatím chodí. Kdyby jste někdo měl zájem napište. Občas rád opravuji a bádám nad "neopravitelnými" věcmi. (třeba motorky naklápění xenonů, čidla xenonů na nápravách atd..) Kdyby bylo něco na vyhození rád bych to "kuchnul" třeba by se dobrá věc povedla :-)
Jirka
Renault Laguna II 1.8 16V privilegue (čepy měním téměř každý rok :-D)

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů