motorek klimatizace
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 31
- Registrován: stř čer 27, 2007 21:42
motorek klimatizace
Prosím poraďte-Mám Lagunu 2,0 8V r.v.94 a nejde mi motorek automat.klimatizace.Tak jsem ho dnes vymontoval a zjistil jsem, že do něho vede asi 7 drátů,z toho 2 červený silný.Ani v jednom není proud.Když jsem tam přivedl napřímo proud a přiložil postupně k oběma červeným,tak se rozběhl.Tak asi spálený není.Šel jsem po zde již zmíněných pojistkách 40 amp za pojistkovou skříňkou a ta je také v pořádku.Tak kde ještě může být závada?Díky honza
motorek klima
Řekl bych , že závada je přímo v motorku , u automat. klima motorek obsahuje uvnitř předřadné odpory, na řízení rychlosti, když jsi připojil plus na červené dráty , motorek šel napřímo , bez odporů. Ale bez těch odporů ti nepůjde motorek ovládat přímo klimatizací , vyměnit nejdou , alespoň nikoho neznám kdo to dělal , takže jedině koupit nový , to je cca 5000,-
No, "motorek" , "motorek"....
to zní jako závadička
Jestli se tada jedná o ventilátorek, ten má - jak už bylo řečeno, předřadné odpůrky. Jel ti ten motorek na všechny stupínky, nebo jenom na čtyřečku?
Jestli ti nejel ani na čtyřečku, máš renoncek v pojistečkách, vypínačku nebo konektorcích.
A jestli ti jel jenom na čtyřečku, koukni semhle:
viewtopic.php?t=14639&highlight=tepeln%E1+pojistka
a semhle:
viewtopic.php?t=14193&highlight=tepeln%E1+pojistka
a čmuchej
papa
wecička
PS: motorek, hahahahhahaa
to zní jako závadička
Jestli se tada jedná o ventilátorek, ten má - jak už bylo řečeno, předřadné odpůrky. Jel ti ten motorek na všechny stupínky, nebo jenom na čtyřečku?
Jestli ti nejel ani na čtyřečku, máš renoncek v pojistečkách, vypínačku nebo konektorcích.
A jestli ti jel jenom na čtyřečku, koukni semhle:
viewtopic.php?t=14639&highlight=tepeln%E1+pojistka
a semhle:
viewtopic.php?t=14193&highlight=tepeln%E1+pojistka
a čmuchej
papa
wecička
PS: motorek, hahahahhahaa
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- ToJa
- Grafoman
- Příspěvky: 2232
- Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
- Bydliště: Lipov
- Kontaktovat uživatele:
Auto klima nema deleni 1,2,3,4 ale pridavas nebo ubiras carky na displayi hahahahahawc píše:No, "motorek" , "motorek"....
to zní jako závadička
Jestli se tada jedná o ventilátorek, ten má - jak už bylo řečeno, předřadné odpůrky. Jel ti ten motorek na všechny stupínky, nebo jenom na čtyřečku?
Jestli ti nejel ani na čtyřečku, máš renoncek v pojistečkách, vypínačku nebo konektorcích.
A jestli ti jel jenom na čtyřečku, koukni semhle:
viewtopic.php?t=14639&highlight=tepeln%E1+pojistka
a semhle:
viewtopic.php?t=14193&highlight=tepeln%E1+pojistka
a čmuchej
papa
wecička
PS: motorek, hahahahhahaa
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...
-
- Starting member
- Příspěvky: 31
- Registrován: stř čer 27, 2007 21:42
Re: motorek klima
mobydick píše:Řekl bych , že závada je přímo v motorku , u automat. klima motorek obsahuje uvnitř předřadné odpory, na řízení rychlosti, když jsi připojil plus na červené dráty , motorek šel napřímo , bez odporů. Ale bez těch odporů ti nepůjde motorek ovládat přímo klimatizací , vyměnit nejdou , alespoň nikoho neznám kdo to dělal , takže jedině koupit nový , to je cca 5000,-
Motůrek jsem koupil a stejně to nemaká.Myslím že je to logický.Jak jsem psal, nejde mi ani do jednoho drátu které přichází do motůrku proud.Na pojistce 40 A je napětí a do motůrku už nejde.Kam se ztratil to nechápu.Když zapnu klima,displej se normálně rozsvítí(stupně teploty i stupnice) a asi po 1 minutě naskočí "service"
Re: motorek klima
Motorček je priamo ovládaný RJ klimatizácie. Pokiaľ si nič nenameral bude vadný podľa všetkého výkonový integrovaný obvod v RJ klímy. Myslím si, že to je dosť veľká investícia a preto by si ju mal nechať radšej opraviť nejakému elektronikovitomanhonza píše:mobydick píše:Řekl bych , že závada je přímo v motorku , u automat. klima motorek obsahuje uvnitř předřadné odpory, na řízení rychlosti, když jsi připojil plus na červené dráty , motorek šel napřímo , bez odporů. Ale bez těch odporů ti nepůjde motorek ovládat přímo klimatizací , vyměnit nejdou , alespoň nikoho neznám kdo to dělal , takže jedině koupit nový , to je cca 5000,-
Motůrek jsem koupil a stejně to nemaká.Myslím že je to logický.Jak jsem psal, nejde mi ani do jednoho drátu které přichází do motůrku proud.Na pojistce 40 A je napětí a do motůrku už nejde.Kam se ztratil to nechápu.Když zapnu klima,displej se normálně rozsvítí(stupně teploty i stupnice) a asi po 1 minutě naskočí "service"
- ToJa
- Grafoman
- Příspěvky: 2232
- Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
- Bydliště: Lipov
- Kontaktovat uživatele:
Re: motorek klima
Radsi at koupi druhy cca 1500alino píše:Motorček je priamo ovládaný RJ klimatizácie. Pokiaľ si nič nenameral bude vadný podľa všetkého výkonový integrovaný obvod v RJ klímy. Myslím si, že to je dosť veľká investícia a preto by si ju mal nechať radšej opraviť nejakému elektronikovitomanhonza píše:mobydick píše:Řekl bych , že závada je přímo v motorku , u automat. klima motorek obsahuje uvnitř předřadné odpory, na řízení rychlosti, když jsi připojil plus na červené dráty , motorek šel napřímo , bez odporů. Ale bez těch odporů ti nepůjde motorek ovládat přímo klimatizací , vyměnit nejdou , alespoň nikoho neznám kdo to dělal , takže jedině koupit nový , to je cca 5000,-
Motůrek jsem koupil a stejně to nemaká.Myslím že je to logický.Jak jsem psal, nejde mi ani do jednoho drátu které přichází do motůrku proud.Na pojistce 40 A je napětí a do motůrku už nejde.Kam se ztratil to nechápu.Když zapnu klima,displej se normálně rozsvítí(stupně teploty i stupnice) a asi po 1 minutě naskočí "service"
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: stř led 09, 2008 09:09
- Bydliště: prachatice
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: stř led 09, 2008 09:09
- Bydliště: prachatice
čau.Hybee píše:pod tím molitanem přece
prosim tě ten molitan je po celý ploše ze zdola,a je přichcenej na několika místech nějakýmy šroubkama s podložkou. jak se ty šrouby povolí, aby se nezničily? není je za co chytit.
včera večer sem ležel zádama na prahu a zkoušel to vykoumat ale nedostaljsem se přez to
taky mi přestal jít ventilátor tak se pokoušim promazat ty kontakty ja tady radí.
čus salmo
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: stř led 09, 2008 09:09
- Bydliště: prachatice
tak se mi to nakonec povedlo. ventilátor sem vyndal, kontakty vypadají perfektně, promazal kontaktolem ale netočí se. takže je to v .... sehnat nějakej použitej a co nejdříve, protože bez ventilátoru v tomhle počasí nejdesalmo.salar píše:čau.Hybee píše:pod tím molitanem přece
prosim tě ten molitan je po celý ploše ze zdola,a je přichcenej na několika místech nějakýmy šroubkama s podložkou. jak se ty šrouby povolí, aby se nezničily? není je za co chytit.
včera večer sem ležel zádama na prahu a zkoušel to vykoumat ale nedostaljsem se přez to
taky mi přestal jít ventilátor tak se pokoušim promazat ty kontakty ja tady radí.
čus salmo
čus salmo
jo taky sem vyčistil ten pylovej filtr. to bylo maso. ten gynekolog co sem to od něj koupil ho nečistil si ani jednou.
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: stř led 09, 2008 09:09
- Bydliště: prachatice
jo jio koupím nový jen až se dostanu někam do obchodu.Hybee píše:pylový filtr se nečistí ale vyměňuje za nový
jinak ventilátor se netočil protože byla v háji nějaká elektronika co tam je na kabelech. nerozumim tomu. oprava stála 1500 kč
p.s. ale je to paráda pustit si topení a mít v autě zase teplo
Tak mám taky v háji motorek ventilátoru, zasmrděl, zakouřil a konec. Chtěl jsem se zeptat zda-li máte někdo nějaké zkušenosti s koupí ventilátoru přes inzerát od pí. Larisi Šejnové z Rakovníka. Koukal jsem na netu, že již zhruba od května 2007 nabízí pravidelně prodej nového ventilátoru pro Laguny 1 s digi klimou za neuvěřitelných 4.990,-Kč - prý přímo od výrobce. Nerad bych naletěl, zdá se mi to trochu podezřelé, když jinde se to pod devět táců nové nesežene. Taky jsem narazil na nabídku pána z Kroměříže, který ventilátory repasuje, pošlete svůj starý a on vám za 3.900.- Kč pošle jiný repasovaný. Tak co vy na to? Díky.
Naposledy upravil(a) Lukasm dne ned úno 17, 2008 22:16, celkem upraveno 1 x.
-
- Starting member
- Příspěvky: 31
- Registrován: stř čer 27, 2007 21:42
-
- Starting member
- Příspěvky: 31
- Registrován: stř čer 27, 2007 21:42
to Lukas-
Můžu potvrdit že v Hořovičkách (pí. Šejnová) skutečně seženeš originál za peníze co uvádíš , ikdyž radši nechci vědět jak to dělaj. Taky ho mám od nich http://www.okauto.cz/horni.htm a funguje 2. rok. Spokojenost s nimi i s ventilátorem. Na místě jsem ho mohl vyzkoušet. ............. A na repasi zapomeň.
Můžu potvrdit že v Hořovičkách (pí. Šejnová) skutečně seženeš originál za peníze co uvádíš , ikdyž radši nechci vědět jak to dělaj. Taky ho mám od nich http://www.okauto.cz/horni.htm a funguje 2. rok. Spokojenost s nimi i s ventilátorem. Na místě jsem ho mohl vyzkoušet. ............. A na repasi zapomeň.
Pavel
Laguna Grandtour 2.2 dT, RXE, 98´ ........... asi dobrej oddíl (dříve R-19 + R-Gala)
Laguna Grandtour 2.2 dT, RXE, 98´ ........... asi dobrej oddíl (dříve R-19 + R-Gala)
opravoval jsem toho již dost, spáleného vinutí nebo elektroniky bylo podstatně méně, než vytavení konektoru na silových vodičích. Proto každému doporučuji, aby po spuštění DigiKlímy ručně stáhl otáčky ventilátoru alespoň o 1/3, většinou to stačí a kabelama netečou ty "desítky" ampér, jako při MAX. Je to jištěné 40A pojistkou!!! Dohromady s včasnou výměnou pylového filtru mi opravované fungující topení a klimatizace dává zapravdu, že tady je "zakopaný pes" Renaultu u Lagun.salmo.salar píše:jo jio koupím nový jen až se dostanu někam do obchodu.Hybee píše:pylový filtr se nečistí ale vyměňuje za nový
jinak ventilátor se netočil protože byla v háji nějaká elektronika co tam je na kabelech. nerozumim tomu. oprava stála 1500 kč
p.s. ale je to paráda pustit si topení a mít v autě zase teplo
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon
- ToJa
- Grafoman
- Příspěvky: 2232
- Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
- Bydliště: Lipov
- Kontaktovat uživatele:
Presne tak to taky delalm rucne stahuju otacky a zatim okIvico píše:opravoval jsem toho již dost, spáleného vinutí nebo elektroniky bylo podstatně méně, než vytavení konektoru na silových vodičích. Proto každému doporučuji, aby po spuštění DigiKlímy ručně stáhl otáčky ventilátoru alespoň o 1/3, většinou to stačí a kabelama netečou ty "desítky" ampér, jako při MAX. Je to jištěné 40A pojistkou!!! Dohromady s včasnou výměnou pylového filtru mi opravované fungující topení a klimatizace dává zapravdu, že tady je "zakopaný pes" Renaultu u Lagun.salmo.salar píše:jo jio koupím nový jen až se dostanu někam do obchodu.Hybee píše:pylový filtr se nečistí ale vyměňuje za nový
jinak ventilátor se netočil protože byla v háji nějaká elektronika co tam je na kabelech. nerozumim tomu. oprava stála 1500 kč
p.s. ale je to paráda pustit si topení a mít v autě zase teplo
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...
no, repase se krásná věc, když se to umí a jde to, před pár dny jsem někde v topicu "ventilátor" uváděl, že jsme to s motorkem klímy u Laguny zkusili a že to jde. Není to práce pro neznalé a bez vybavení, ale JDE TO!!! A to jsme RUČNĚ převinuli spálené vinutí komutátoru a opravila se elektronika točivého pole výměnou tranzistorů, pasívní součástky většinou vydrží. Takto opravené motorky (2x) do Laguny jedou již celou zimu, poslední do Safrana jede asi měsíc. Zatím v pohodě. Jó, kolega je elektronik a umí. Náklady téměř žádné, jen čas. Nejhorší je dostat motorek ven z plastového obalu, jinak dále je to v pohodě.kolda píše:to Lukas-
Můžu potvrdit že v Hořovičkách (pí. Šejnová) skutečně seženeš originál za peníze co uvádíš , ikdyž radši nechci vědět jak to dělaj. Taky ho mám od nich http://www.okauto.cz/horni.htm a funguje 2. rok. Spokojenost s nimi i s ventilátorem. Na místě jsem ho mohl vyzkoušet. ............. A na repasi zapomeň.
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon
No mohu jen potvrdit, také jsem jeden motorek bez uhlíků (krokoví) do laguny I s automatickou klimatizací opravoval a zatím chodí. Kdyby jste někdo měl zájem napište. Občas rád opravuji a bádám nad "neopravitelnými" věcmi. (třeba motorky naklápění xenonů, čidla xenonů na nápravách atd..) Kdyby bylo něco na vyhození rád bych to "kuchnul" třeba by se dobrá věc povedlaIvico píše:no, repase se krásná věc, když se to umí a jde to, před pár dny jsem někde v topicu "ventilátor" uváděl, že jsme to s motorkem klímy u Laguny zkusili a že to jde. Není to práce pro neznalé a bez vybavení, ale JDE TO!!! A to jsme RUČNĚ převinuli spálené vinutí komutátoru a opravila se elektronika točivého pole výměnou tranzistorů, pasívní součástky většinou vydrží. Takto opravené motorky (2x) do Laguny jedou již celou zimu, poslední do Safrana jede asi měsíc. Zatím v pohodě. Jó, kolega je elektronik a umí. Náklady téměř žádné, jen čas. Nejhorší je dostat motorek ven z plastového obalu, jinak dále je to v pohodě.kolda píše:to Lukas-
Můžu potvrdit že v Hořovičkách (pí. Šejnová) skutečně seženeš originál za peníze co uvádíš , ikdyž radši nechci vědět jak to dělaj. Taky ho mám od nich http://www.okauto.cz/horni.htm a funguje 2. rok. Spokojenost s nimi i s ventilátorem. Na místě jsem ho mohl vyzkoušet. ............. A na repasi zapomeň.
Jirka
Renault Laguna II 1.8 16V privilegue (čepy měním téměř každý rok )
Renault Laguna II 1.8 16V privilegue (čepy měním téměř každý rok )
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů