Cukání - senzor polohy škrtící klapky...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Václav Sedlář
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
Bydliště: Liberec

Cukání - senzor polohy škrtící klapky...

Příspěvek od Václav Sedlář » sob lis 23, 2019 19:57

Ahoj, začala mi cukat laguna při jízdě - když jsem si načetl chybové kódy, tak tam byly tyto chyby:

P0120 Pedál Snímač polohy / Přepnutí obvodu Porucha
P0505 Idle Control System Závada
no a pak nějaká chyba ohledně labda sondy (P0420 Catalyst Účinnost systému podlimitní (Bank 1)), ale ta už tam byla asi rok...

Zkusil jsem závady vymazat, pak to chvíli drželo vysoký volnoběh, ale po chvíli si to sedlo, nicméně cukání tam je stále.

Zkusil jsem se teda podívat co ukazuje diagnostika ohledně polohy plynu a občas tam byly výpadky - když jsem si dal graf polohy plynu a jel s plynem v ustálené poloze, tak to najednou začne cukat a graf hrozně lítal.

Pak jsem to zkusil prošlápnout na maximum a zatím je to ok, ale nevím zda se to tím spravilo úplně nebo ne. Zkusil jsem odpojit senzor polohy škrtící klapky a změřit odpor - má 1.3KOhm (dle tabulek má má mít 1.2) a při přidávání plynu postupně odpor roste, jen na konci mírně klesne.

Myslíte že by to mohlo být tím čidlem? Stačí koupit nějaké neznačkové za pár stovek? Moc se mi teĎ nechce dávat za čidlo 1500 kč...

Díky
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.

Uživatelský avatar
Václav Sedlář
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
Bydliště: Liberec

Re: Cukání - senzor polohy škrtící klapky...

Příspěvek od Václav Sedlář » ned led 12, 2020 15:14

Nechci to zakřiknout, ale asi vyřešeno.

Postupně to došlo do takového stavu, že dle živých dat to přestalo ukazovat polohu klapky úplně a řj se přepla do nějakého jiného múodu, takže auto jelo úplně normálně, ale při nulovém plynu z kopce to nevyplo vstřikování a volnoběh byl 2200 otáček.

Tak jsem to napíchl na mojí diagnostiku, zapnul si graf polohy klapky a začal hýbat kabelama od čidla - najednou se to chytlo a při hýbání s konektorem to na grafu lítalo. Tak jsem prostříkl piny konektoru i piny na čidle a zapojil, smazal chyby v řj a jel to projet - od té doby úplná pohoda.

Ještě jsem chtěl přitáhnout piny v konektoru, ale nevím jak...
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů