Klepání motoru při vyšších rychlostech / 2.2D
Moderátor: Moderators General
Klepání motoru při vyšších rychlostech / 2.2D
Zdarec,
Laguna mne stále zlobí ve vyšších rychlostech s tím, že poslední dobou se to docela zhoršuje. Jedná se o 2.2D 1995 a projev je následující...
Když jedu do 100km/h vše v pořádku, auto jede jak má, žádný náznak problému. Jakmile však překročím 120km/h, motor najednou přestane úplně táhnout a při sešlpánutí plynu se začne ozývat velice nepěkné kovové klepání. Auto se začne opravdu nepěkně chvět, což je vidět především na řadičce, která se snaží vyletět ze svého místa .
Pokud auto dál trápím pod plynem, stále klepe a zpomaluje, protože nemá výkon. Ve chvíli kdy vyřadím, pustím plyn napočítám do 10 a opět na to šlápnu, tak je najednou vše OK a auto dál jede bez problémů až do té doby, kdy překročím magickou hranici 120km/h a situace se opakuje.
Videa problému níže...
https://youtu.be/XsZVUSZigiM
https://youtu.be/LqO7mVwvXpY
... Laicky mi přijde, že je to nějaký problém přímo v motoru, protože kdyby tam nešlo palivo/vzduch, tak by se to chovalo jinak. Zvláštní však je, že když je motor chvíli bez zátěže, tak se "srovná" a pak až do doby opětovného překročení "bodu zlomu" běží úplně normálně...
Laguna mne stále zlobí ve vyšších rychlostech s tím, že poslední dobou se to docela zhoršuje. Jedná se o 2.2D 1995 a projev je následující...
Když jedu do 100km/h vše v pořádku, auto jede jak má, žádný náznak problému. Jakmile však překročím 120km/h, motor najednou přestane úplně táhnout a při sešlpánutí plynu se začne ozývat velice nepěkné kovové klepání. Auto se začne opravdu nepěkně chvět, což je vidět především na řadičce, která se snaží vyletět ze svého místa .
Pokud auto dál trápím pod plynem, stále klepe a zpomaluje, protože nemá výkon. Ve chvíli kdy vyřadím, pustím plyn napočítám do 10 a opět na to šlápnu, tak je najednou vše OK a auto dál jede bez problémů až do té doby, kdy překročím magickou hranici 120km/h a situace se opakuje.
Videa problému níže...
https://youtu.be/XsZVUSZigiM
https://youtu.be/LqO7mVwvXpY
... Laicky mi přijde, že je to nějaký problém přímo v motoru, protože kdyby tam nešlo palivo/vzduch, tak by se to chovalo jinak. Zvláštní však je, že když je motor chvíli bez zátěže, tak se "srovná" a pak až do doby opětovného překročení "bodu zlomu" běží úplně normálně...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Klepání motoru při vyšších rychlostech / 2.2D
Zkontroluj mikrospínač předvstřiku a ty táhla co to ovládají. A kdy jsi dělal naposled rozvody? Tam je důležité nastavení VT čerpadla.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Klepání motoru při vyšších rychlostech / 2.2D
A kde ho prosím najdu?
Rozvody se dělaly tak před 100tis km, kdy v servise měnili motor. Od té doby to auto dělá, jen předtím se to stávalo ve 150km/h, teď už se to děje dříve.
Rozvody si asi vyměnit dokážu, jak se, prosím, čerpadlo nastavuje?
Rozvody se dělaly tak před 100tis km, kdy v servise měnili motor. Od té doby to auto dělá, jen předtím se to stávalo ve 150km/h, teď už se to děje dříve.
Rozvody si asi vyměnit dokážu, jak se, prosím, čerpadlo nastavuje?
- Václav Sedlář
- Experienced member
- Příspěvky: 938
- Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
- Bydliště: Liberec
Re: Klepání motoru při vyšších rychlostech / 2.2D
Jestli už mají rozvody tolik najeto tak je nejvyšší čas je udělat.
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Re: Klepání motoru při vyšších rychlostech / 2.2D
Může být, klidně udělám - sada stojí kolem 2000. Nerad bych ale udělal rozvody a pak zjistil, že příčina problému byla jinde. To nastavení čerpadla bych ale udělal, máte někdo po ruce návod? Moc díky!
- Václav Sedlář
- Experienced member
- Příspěvky: 938
- Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
- Bydliště: Liberec
Re: Klepání motoru při vyšších rychlostech / 2.2D
jj, neříkám že je to tím, ale při tomto nájezdu se taky může stát, že už to pak nebudeš muset řešit vůbec, protože rozvody rupnou a bude po motoru....
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Re: Klepání motoru při vyšších rychlostech / 2.2D
Jo, s tím souhlasím. Řemen je ale novější (odhadem tam je 50tis km), takže to snad ještě vydrží. Pokud by poštelování čerpadla pomohlo, tak bych pak ty rozvody 100% udělal.
- ZDENECEKCZ
- Grafoman
- Příspěvky: 3295
- Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
- Bydliště: Krnov sev. mor.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání motoru při vyšších rychlostech / 2.2D
Táákžééé popořadě:
1- píšeš, že rozvody se dělali při výměně motoru před 100 000km.
2- píšes poté, že řemen je dobrej a má najeto asi 50 000km.
Tak jak to tedy je????
Jinak osobně si mysím, že toto nebude rozvodama a ani motorem. Pokud je tento problém spojen JEN s rychlostí auta samotného, bez ohledu na zařazený kvalt, bez ohledu na otáčky motoru, tak bych probém viděl spíš v nějakých kontaktech nebo drátech, které se vibracemi odpojí a prostě to nejede. Auto opět zomalí a vibrae ustanou a drátky, kontakty se opět spojí a auto jede zas v pohodě. .
Ono třeba máš blbě vyvážené kola, bouli na pneu. Nebo ti háže poloosa, při té rychlosti rozkmitá celý auto a někde se nějaký kontakty rozpojí. Asi bych auto postavil na špalky a řádně zajistil a zkusil to takhle na místě, že bych dal pětku a jakoby jel. Sice se ti asi rožne ABS+SERV, ale to jen z duvodu, že se nebudou točiti zadní kolečka. Po vypnití motoru a jizdě po silnici ti to opět zhasne po ujetí pár desítek metrů. Takže to hod na špalky, otevři kapotu a jeď. Jakmile docílíš té 120km rychlosti, tak uvidíš, co se ti kde klepe. Třeba se ti to rozklepe už při osmdesátce, bo to nebude zatížené. Nebo máš upadle,unavene sientbloky motoru a převodovky. Kdo ví co.
Kazdopádně mysli i na bezpečnost práce, NÉ že toto budeš dělat sám, že hodíš pětku a cihlu na plyn a budeš lozit kolem auta. Někdo zkušený musí sedět v autě a kdyby cokoliv, tak to zadupne a zabrzdí. Druhý člověk bude chodit kolem auta a koukat na kola a motor, co se vlastně začne klepat
1- píšeš, že rozvody se dělali při výměně motoru před 100 000km.
2- píšes poté, že řemen je dobrej a má najeto asi 50 000km.
Tak jak to tedy je????
Jinak osobně si mysím, že toto nebude rozvodama a ani motorem. Pokud je tento problém spojen JEN s rychlostí auta samotného, bez ohledu na zařazený kvalt, bez ohledu na otáčky motoru, tak bych probém viděl spíš v nějakých kontaktech nebo drátech, které se vibracemi odpojí a prostě to nejede. Auto opět zomalí a vibrae ustanou a drátky, kontakty se opět spojí a auto jede zas v pohodě. .
Ono třeba máš blbě vyvážené kola, bouli na pneu. Nebo ti háže poloosa, při té rychlosti rozkmitá celý auto a někde se nějaký kontakty rozpojí. Asi bych auto postavil na špalky a řádně zajistil a zkusil to takhle na místě, že bych dal pětku a jakoby jel. Sice se ti asi rožne ABS+SERV, ale to jen z duvodu, že se nebudou točiti zadní kolečka. Po vypnití motoru a jizdě po silnici ti to opět zhasne po ujetí pár desítek metrů. Takže to hod na špalky, otevři kapotu a jeď. Jakmile docílíš té 120km rychlosti, tak uvidíš, co se ti kde klepe. Třeba se ti to rozklepe už při osmdesátce, bo to nebude zatížené. Nebo máš upadle,unavene sientbloky motoru a převodovky. Kdo ví co.
Kazdopádně mysli i na bezpečnost práce, NÉ že toto budeš dělat sám, že hodíš pětku a cihlu na plyn a budeš lozit kolem auta. Někdo zkušený musí sedět v autě a kdyby cokoliv, tak to zadupne a zabrzdí. Druhý člověk bude chodit kolem auta a koukat na kola a motor, co se vlastně začne klepat
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 19 hostů