Dobíjení - alternátor 1,8RT F3P

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
JurosNebe
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: úte zář 04, 2012 16:33

Dobíjení - alternátor 1,8RT F3P

Příspěvek od JurosNebe » stř črc 04, 2018 12:35

Ahoj,
dlouhodobě sleduji dobíjení alternátoru mé baterie a nefunguje správně. Chtěl bych se tedy zeptat, jestli nemá někdo s tímto podobnou zkušenost.

Koupil jsem ji měřič napětí na baterii do zapalování. Napětí na baterii je při zapnutém motoru následující:

14,4V - 14,6V pokud je venku méně než nula stupňů
14,4V - 14,2V pokud je venku od 0 do 10 stupňů
14,2V - 13,8V pokud je venku od 10 do 30 stupňů
13,8V - 13,4V pokud je venku nad 30 stupňů

Uvedené hodnoty jsou při standardním zatížení alternátoru - zapnuté světla, ventilátor a rádio. Příjde mi to hodně divné, alternátor by přece neměl dobíjet v závislosti na okolní teplotě. Navíc je napětí konstatní - tzn. je jedno jestli jedu na volnoběh nebo 4000ot/m, také je jedno jestli je motor studený nebo zahřátý.

V letních měsících se mi tedy baterka nedobíjí dostatečně.

Má někdo podobnou zkušenost, co by mohlo být špatně?
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Dobíjení - alternátor 1,8RT F3P

Příspěvek od Šamša » stř črc 04, 2018 22:10

Napětí 13,4V - 13,8V je dobré a regulátor funguje v celém rozsahu otáček. Souvislost to bude mít s hustotou elektrolytu při konkrétní teplotě s nižší teplotou se zvyšuje vnitřní odpor akumulátoru a může to mít vliv na vyšší napětí.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

JurosNebe
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: úte zář 04, 2012 16:33

Re: Dobíjení - alternátor 1,8RT F3P

Příspěvek od JurosNebe » stř črc 04, 2018 22:37

To znamená, že je správně, že napětí je konstantní v jakýchkoliv otáčkách? Nemělo by i v létě dosahovat aspon těch 14V při otáčkách 3000?

Když v létě zapnu klimu na plný výkon a další věci, tak to spadne i třeba na 13,1V.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Dobíjení - alternátor 1,8RT F3P

Příspěvek od Šamša » čtv črc 05, 2018 11:00

Chtělo by to měřit napětí přímo na baterce, zásuvka je napájená už z pojistek sběrnice a tam už nějaké úbytky napětí mohou být a celkový obraz zkreslit.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů