"Zašlé" světlomety
Moderátor: Moderators General
Jezus,takhle z hlavy nevím,jestli to byla hrubá,nebo jemná brusná pasta,páč používáme obě a já si nedokážu vybavit,jestli byla s bílým nebo černým uzávěrem...
edit:Tak už vím,byla to jemná,černej uzávěr
A je to tuta
http://www.komplex3m.cz/eshop/chemie-ba ... _3833.html
edit:Tak už vím,byla to jemná,černej uzávěr
A je to tuta
http://www.komplex3m.cz/eshop/chemie-ba ... _3833.html
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
Zdravím, tak sa musím pochváliť aj ja mal som už tak zašlé svetlá, že ich svietivosť bola veľmi mizerná. Po prečítaní tejto témy som sa rozhodol pre brúsny papier a leštiacu pastu Sitol ( čo dom dal ) a hor sa do práce. Najprv som to poriadne prebehol 360 brúsnym papierom pod vodou, potom 1000 a nakoniec pekne "preleštil" 2500-vkou a zakončil som to preleštením pastou Sitol. Svetlá sú takmer ako nové, bol som príjemne prekvapený ako to zafungovalo. Jednoznačne odporúčam každému, kto má svetlá zájdené veľmi kvalitne
foto pred a po žiaľ nemám.
Renaultom zdar! Adrian.
foto pred a po žiaľ nemám.
Renaultom zdar! Adrian.
chcel som začať okolo 500 až 800 ale taký som po ruke nemal a som moc lenivý aby som šiel pre dva papiere do obchodu
no vyzeralo to všeliako ale keďže to šlo pod vodou, nebolo to až také hrozné a tá tisícka to krásne vyrovnala Mal som to naozaj brutálne zašlé, na jednom svetle mi to ešte trošku vidno aj po zásahu s 360tkou
no vyzeralo to všeliako ale keďže to šlo pod vodou, nebolo to až také hrozné a tá tisícka to krásne vyrovnala Mal som to naozaj brutálne zašlé, na jednom svetle mi to ešte trošku vidno aj po zásahu s 360tkou
našel jsem toto možná to tu už i je
Kód: Vybrat vše
http://www.stream.cz/video/484094-lesteni-a-renovace-svetlometu
laguna 1,8 RT 95 PRODÁNO
Škoda Fabia 1,4 mpi
Volkswagen Golf Plus 1,6 fsi
Škoda Fabia 1,4 mpi
Volkswagen Golf Plus 1,6 fsi
Já to tu neviděl, ale bezva odkaz. Určitě pomůže se rozhoupat a pustit se do toho i těm posledním váhavcůmtankista píše:našel jsem toto možná to tu už i jeKód: Vybrat vše
http://www.stream.cz/video/484094-lesteni-a-renovace-svetlometu
Zbytečné je vyndavat, pokud budeš leštit jen vnější stranu. Jenom doporučuji nalepit na karoserii okolo světlometů třeba malířskou pásku, ať ji v zápalu boje taky neobrousíš a pod ní zároveň chytit kus igelitu na zakrytí nárazníku - při práci z toho teče hrozná břečka a ta jde pak mizerně umýt Pokud bys to chtěl ale dělat kotoučkem na vrtačce jako v tom videu výše, tak to bych je asi opravdu vyndal. Ale myslím, že koupit smirkové papíry a Tempo ( či jinou leštěnku na laky ) vyjde mnohem levněji, než ta sada co tam byla vidět, a přitom v ní nebylo vlastně nic jinéholilifous píše:Ahoj,chápu to dobře,že ty světla demontujete a leštíte tím šmirglem pod vodou i s tím světlem ?
Já: Renault Laguna I liftback 1,6l 16V r.v.1999
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996
Světlomety s čirou optikou
... jen trochu teorie k tomuto tématu. Skla světlometů z čirou optikou jsou z polykarbonátu (PC). Na tyto "skla" se pak nanáší lak. Přebytečný okape a hurá do pece, kde se vytvrdí. Vše se děje při maximální čistotě, bez prachu, téměř v laboratorních podmínkách. Hlavní funkcí laku je ochránit plast před UV zářením a chemikáliemi a prodloužit tak jeho životnost a barevnou stálost. Dále pak musí ochránit plast před odlétavajícími předměty, protože plast je sám o sobě měkký. Důkladným přeleštěním určitě dosáhnete podobného vzhledu jako u nového světlometu, ale minimálně jste narušili nebo zcela odstranili lak z plastu což urychlí jeho stárnutí. V žádném případě nezkoušejte stříkat "zaručenými" laky, protože nikdy nedocílíte jeho přilnavost na 100 procentech povrchu plastu (nečistoty) a taky je třeba mít na paměti, že plast neustále pracuje v závislosti na teplotě okolí a také teplotě uvnitř světlometu, kde podle světelného zdroje je i více než 200 st. C tzn. lak musí být tvrdý, ale zároveň pružný. Takový lak, který byste doma v "garážových" podmínkách nanesli a po zaschnutí tak měli opět plnohodnotnou ochranu plastového "skla" prostě neexistuje. Nenechte se proto napálit rádoby "renovátory", kteří tohle slibují.
Myslím, že většině z těch, co si takto své světlomety opravily, je jasné, že to není trvalé řešení, ale jen odklad nákupu nových světlometů. Já to dělal před dvěma roky a jsou stále moc pěkný a jestli jsem sedřel nějaký ochranný lak - to mi vůbec nevadí, svítí to mnohem lépe než skrz to mléčné sklo s lakem
Ale děkuji za rozšíření obzorů - bez ironie.
Ale děkuji za rozšíření obzorů - bez ironie.
Já: Renault Laguna I liftback 1,6l 16V r.v.1999
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996
Světlomety s čirou optikou
Vůbec jsem tím nikoho nechtěl odrazovat od přeleštění povrchu světlometu, mě to v nejbližší době čeká taky. Pořídil jsem jetého Espace a na světlometech už jsou vidět malé povrchové trhlinky a místy "mlhovina". A jelikož je to HID verze, taxe mi zrona do koupě nové originál HELLA sady jít nechce, protože to bude balík. Básník tím chtěl jen říct - bacha na podvodníky, kteří slibují nesplnitelné.
Ahoj, mám hrozně zašlý světlo na Cliu II a druhý mam nový a tak to vypadá blbě, tak to chci zkusit vyleštit. Akorát jsem narazil na problém - dnes jsem si chtěl koupit šmirglpapír, ale v Baumaxu měli nejjemnější 600 a v Bauhausu jsem sehnal maximálně 1000... Nevíte kde se nechaj ty jemnější, vhodný k leštění, sehnat? předem díky moc za rady.
Tak jsem na zašlé světlomety konečně vyzrál. Nejdřív, asi jako každý, jsem použil brusný papír na odstranění toho "hnusu". Pak jsem to podle rad zkoušel doleštit tempem na zašlé laky, ale nic, pořád byly takové mléčné. Nakonec jsem našel na netu od Sonaxu odstraňovač škrábanců na čiré plasty a po dnešku mám zas čirou optiku. A trvalo to chvilku, stačila obyčejná houbička na nádobí.
Renault Laguna 1.6 16V je krásná. )
No tak jsem se k tomu dostal i já. Nebylo to ještě tak hrozný, ale do stavu nových světel to už taky mělo dost daleko. Vzal jsem to pod vodou napřed 1200 smirkem, pak 2000 smirkem (ten se k tomu plastu strašně lepil). Pak vodou umejt od toho bílýho sajrajtu co z toho světla slezl a potom Tempem na starý laky. Napřed ručně, ale to bych na tom za chvíli nehcal prsty, takže jsem vzal hadrovej kotouč do vrtačky a hurá. Nanášel jsem vrstvy tempa např. dálkový + rozleštit, pak tlumený + rozleštit, pak blinkr + rozleštit. Prostě tak, aby tempo pasta nějak moc nezasychala. Samozřejmě vrtačku na malý otáčky. Nějak extra jsem se s tim nemazal, prostě tak nějak akorát. A kupodivu - za asi 40 minut jsem měl hotovo a výsledek je hodně pěknej. Řekl bych asi tak jako 2 - 3 roky starý světla. Tak jsem zvědavej jak to bude svítit za tmy.
Clio II 1.2 58 PS
Kawasaki VN 900 Custom
Dněpr K-750 sidecar
Vespa ET4 125
Simson SR 50
Kawasaki VN 900 Custom
Dněpr K-750 sidecar
Vespa ET4 125
Simson SR 50
Na STK jsem byl 06/2010 a kupodivu mi nic neřikali ohledně světel. Musel jsem předtim samozřejmě vyndat xenony a nacpat tam H7. A docela se tomu i divim poněvadž jsem měl pocit, že to s těma H7 vůbec nesvítíDragonIII píše:Určitě ne hůř , ale 100% nebudeš muset poslouchat ty nepříjemné řeči na STK.Piwell píše:... Tak jsem zvědavej jak to bude svítit za tmy.
Clio II 1.2 58 PS
Kawasaki VN 900 Custom
Dněpr K-750 sidecar
Vespa ET4 125
Simson SR 50
Kawasaki VN 900 Custom
Dněpr K-750 sidecar
Vespa ET4 125
Simson SR 50
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů