Snímač teploty vody motoru + termostat

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Hlinda
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: pát led 02, 2004 23:04
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od Hlinda » pát led 12, 2007 09:20

Zdravím všechny,
objevil se mi takový problém. Ukazatel teploty motoru v přístrojovce mi začal ukazovat nesmysly (třeba při studenem motoru po nastartovani ukazuje normalni provozni teplotu, tj. druha velká čárka, někdy jede nahoru rychleji, někdy pomaleji a někdy jen stojí tam kde byl, někdy z ničeho nic poklesne).
Nechal jsem udělat diagnostiku a bylo zjištěno, že čidlo teploty vody pro ŘJ ukazuje správně a ŘJ neukazuje závadu čidla. Termostat začíná otvírat někde kolem 69 stupňů a ventilátory na chladiči zapnou kolem 95 stupňů (vše jsou to teploty udané ŘJ).

Můj dvorní mechanik mně straší, že většinou s výměnou termostatu (cca 700kč) je třeba vyměnit i domeček (cca 1000kč) pro něj (závity pro upevnění termostatu jsou snad vlisovány do domečku a při odmontovávání termostatu se uvolní).

Třívodičové (třetí vodič je asi pro kontrolku přehřátí) čidlo pro budík na přístrojovce je asi u termostatu. Zkusím dnes proměřit ohmetrem čidlo u termostatu. A zkusím někde najít závislost odporu na teplotě.

Je to velký problém, když termostat otevírá (chladič se začínal ohřívat) již kolem 70 stupňů?
Jsou tam dvě teplotní čidla? Kde je to pro ŘJ?

Ještě dodám, že ukazatel teploty na přístrojovce funguje pravděpodobně dobře, protože ukazuje správnou hladinu oleje.
Spotřebu mám vcelku normální, topí to dobře a začne to topit vcelku rychle.
Díky za pomoc.
Naposledy upravil(a) Hlinda dne pát led 12, 2007 23:43, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Hlinda
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: pát led 02, 2004 23:04
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hlinda » pát led 12, 2007 10:50

Naměřil jsem cca. 350 ohmů mezi dvěma piny při studeném motoru cca 10 stupňů - což se mi zdá málo. Podle knihy "jak na to..." se stoupající teplotou klesá odpor a podle internetu čidla v jiných autech mívají cca jednotky Kohmů při 20 stupních.
Ručička ukazuje cca. 1 velký dílek.

Uživatelský avatar
honza
Advanced member
Příspěvky: 294
Registrován: stř led 21, 2004 17:29
Bydliště: Č.Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza » pát led 12, 2007 16:09

LAGUNA 2,2d už není nyní Peugeot 406

Uživatelský avatar
Hlinda
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: pát led 02, 2004 23:04
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hlinda » pát led 12, 2007 23:39

Jojo. To jsem již našel. Dokonce mám web výrobce http://www.facet.it/
Momentálně slídím po hodnotách odporu v závislosti na teplotě.

Uživatelský avatar
Hlinda
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: pát led 02, 2004 23:04
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hlinda » úte úno 06, 2007 11:00

Něco jsem našel na ruském webu tak snad to pomůže někomu dalšímu.
Já jsem nakonec čidlo vyměnil a vzal jsem to i s termostatem. Lépe to topí a ukazuje to správně. :-)
http://autoby.wnk.biz/forum/viewtopic.p ... e77ae7931d
Odpor čidla v závislosti na teplotě:
Obrázek
Ocejchovaný ukazatel teploty:
Obrázek

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » úte úno 06, 2007 12:41

Je, nebyl by tam takhle ocejchovanej teplomer i pro jiny renaulty? 19,21, Clio I? Schanim to uz desne dlouho, ale azbukou nevladnu. :(
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

nováček
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: pát srp 11, 2006 07:55

Dotaz na ukazatel teploty

Příspěvek od nováček » pon úno 12, 2007 09:59

Ocejchovaný ukaztatel je pěkně vidět, ale postrádám legendu. Co znamenají číslice I a II a kolik má mít správně úplně ohřátý motor?
Děkuji za odpověď.
Škoda 105L
Laguna I Grandtour, 1.6 16V
Thalia I, 1.4
Scenic II (2003), 1.6 16V

FBi
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: pon led 23, 2006 23:48
Bydliště: Chodov

Příspěvek od FBi » pon úno 12, 2007 19:13

No to je snad úplně jasný při 98 je úplně otřevřený termostat a při překročení spíná další čidlo ventilátor. Při 79 je termostat opět úplně zavřený.
Laguna 2L 8V + LPG
r.v. 1995 83kW

nováček
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: pát srp 11, 2006 07:55

Příspěvek od nováček » úte úno 13, 2007 08:47

FBi píše:No to je snad úplně jasný při 98 je úplně otřevřený termostat a při překročení spíná další čidlo ventilátor. Při 79 je termostat opět úplně zavřený.
Promiň jsem natvrdlej (nováček:-). Znamená to tedy, že běžná provozní teplota motoru po zahřítí by měla být mezi I a II. Děkuji za upřesnění. Ptám se, protože běžně mám (podle obrázku) motor na 82.
Škoda 105L
Laguna I Grandtour, 1.6 16V
Thalia I, 1.4
Scenic II (2003), 1.6 16V

FBi
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: pon led 23, 2006 23:48
Bydliště: Chodov

Příspěvek od FBi » stř úno 14, 2007 20:11

Pro jistotu jsem se zdržel s odpovědí o den abych se podíval jak to mám já, jestli nekecám. Mě se taky drží kolem 79 až 80 stupnů. Ono je to tak vlastně správně když se to ohřeje natolik že se pootevře termostat tak to teplo uteče do chladiče a tím zase ochladí. Jestli stojíš tak chladič nic neochlazuje a ohřívá se to tak dlouho až sepne ventilátor a nahradí vítr kterej fučí proti tobě při jízdě.
Laguna 2L 8V + LPG
r.v. 1995 83kW

nováček
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: pát srp 11, 2006 07:55

Odpověď

Příspěvek od nováček » pon úno 26, 2007 07:57

FBi píše:Pro jistotu jsem se zdržel s odpovědí o den abych se podíval jak to mám já, jestli nekecám. Mě se taky drží kolem 79 až 80 stupnů. Ono je to tak vlastně správně když se to ohřeje natolik že se pootevře termostat tak to teplo uteče do chladiče a tím zase ochladí. Jestli stojíš tak chladič nic neochlazuje a ohřívá se to tak dlouho až sepne ventilátor a nahradí vítr kterej fučí proti tobě při jízdě.
Já Ti děkuji.
Škoda 105L
Laguna I Grandtour, 1.6 16V
Thalia I, 1.4
Scenic II (2003), 1.6 16V

JurosNebe
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: úte zář 04, 2012 16:33

Re: Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od JurosNebe » stř lis 16, 2016 10:47

Zdravím,

sháněl jsem ocejchování teploty motoru v Laguně a našel jsem toto vlákno. Poslední dobou se mi stává, že Laguna netopí moc dobře, docela dlouho se motor zahřívá a zdá se mi, že jede na nějakou "nízkou" teplotu.

Když ted jezdím v teplotě venkovní okolo 0 stupňů, takže mám provoz ní teplotu kolem 75 stupňů. Není to nějak málo? Každopádně jsem zkoušel po ujetí páru kilometrů šahat na chladič, tak byl studený. I na teplotě motoru vidím, že termostat otevře při nějaké teplotě a motor se zchladí. Z pozorování vidím, že motor se ohřeje kousek nad druhou čárku a pak se zchladí na teplotu na obrázku.

Mám podezření zaprvé, že je zapraný radiátor, tak jak se tady řeší v jiném vlákně, ale zdá se mi, že teplota motoru je nějaká nízká. Nenapadá Vás čím to ještě může být?

Na druhou stranu podle obrázku je vidět, že nemám úplně stejný "Teploměr" na přístrojovce. Máte nějaké tipy?

Obrázek
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od ZDENECEKCZ » stř lis 16, 2016 14:04

ono je jedno, jak máš ocejchovanou desku, vnitřek je stejný, ručička má chod 45° jak na tom prvním obr, tak i na tvém obr. Mě se zahřeje motor na provozku mezi sedmou a osmou čárkou odspodu. Myslím, že je to ideál 87°C. Ale v teplotách kolem nuly to trvá déle.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
Václav Sedlář
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
Bydliště: Liberec

Re: Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od Václav Sedlář » pát lis 25, 2016 15:45

já mám permanentně kolem 95 stupňů (i podle diagnostiky). Benzín 1.6 16V
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.

Petr_R
Advanced member
Příspěvky: 273
Registrován: čtv čer 16, 2011 11:15
Bydliště: Brno

Re: Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od Petr_R » pon lis 28, 2016 09:08

JurosNebe > teplotu motoru mam po zahrati dle ukazatele stejne jako Ty. To ze je chladic studeny je divne, mel by byt teply jak je po otevreni termostatu otevren velky okruh. Zkusil bych prvne vymenu termostatu, pripadne pokud hur topi samodomo vycisteni radiatoru jak je zde na foru navod nebo jeho vymenu. Me kdyz blbnula teplota tak bylo podpalene tesneni pod hlavou a tlakovani do vody, ale melo to dlouhy prubeh od toho, ze mi sem tam zakolisala teplota pres to, ze jsem mohl jet a najednou sem varil a pak zase tisic km ne az po to ze uz sem pak varil po ujeti kilometru. Po oprave se teplota drzi na prvni male za velkou jak je na obrazku.
Renault Laguna I predface r.v. 1998 2.0i 84/114 mot. typ F3R768

JurosNebe
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: úte zář 04, 2012 16:33

Re: Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od JurosNebe » pon lis 28, 2016 12:06

Petr_R píše:JurosNebe > teplotu motoru mam po zahrati dle ukazatele stejne jako Ty. To ze je chladic studeny je divne, mel by byt teply jak je po otevreni termostatu otevren velky okruh. Zkusil bych prvne vymenu termostatu, pripadne pokud hur topi samodomo vycisteni radiatoru jak je zde na foru navod nebo jeho vymenu. Me kdyz blbnula teplota tak bylo podpalene tesneni pod hlavou a tlakovani do vody, ale melo to dlouhy prubeh od toho, ze mi sem tam zakolisala teplota pres to, ze jsem mohl jet a najednou sem varil a pak zase tisic km ne az po to ze uz sem pak varil po ujeti kilometru. Po oprave se teplota drzi na prvni male za velkou jak je na obrazku.

Díky za odpoveď. Ten chladič je studený po ujetí třeba 3 km. Tím jsem zkoušel, že je termostat zavřený při studeném motoru, jak se motor zahřeje, tak se otevře a okruh se zchladí, potom to ukazuje, tak jak je na obrázku.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK

Petr_R
Advanced member
Příspěvky: 273
Registrován: čtv čer 16, 2011 11:15
Bydliště: Brno

Re: Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od Petr_R » pon lis 28, 2016 13:29

Mam to stejne takze bych rekl, ze je to v poradku a provozni teplota motoru je tak jak ma byt.
Renault Laguna I predface r.v. 1998 2.0i 84/114 mot. typ F3R768

JurosNebe
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: úte zář 04, 2012 16:33

Re: Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od JurosNebe » pon lis 28, 2016 14:04

Petr_R píše:Mam to stejne takze bych rekl, ze je to v poradku a provozni teplota motoru je tak jak ma byt.
To je fajn, díky, mám několik dalších poznatků a zváštností ohledně topení, ale o to se pak podělím do jiného vlákna.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon lis 28, 2016 14:06

Hoj, pokud ti teplomer ukazuje tak malo, jak mas na obrazku, tak bude podle me urcite ten termostat spatny. Holt sice se otevre, kdyz voda stoupne treba na 90c , ale uz muz mit problem se zase zavrit pri nevim 80c a je furt otevrenej a zavre se ti treba az nevim pri 45c. Vyndal bych ho a zkusil v hrncu na plotne. Jak voda jeste nezacne bublat, tak by se mel otevrit a zavrit hned, jak ho vyndas z hrnce.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

michal1976
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte úno 07, 2017 10:31

Re: Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od michal1976 » úte úno 07, 2017 10:43

Tiež mi to tak ukazuje ,ani ja neviem či to je správne,moze niekto poradiť? Mam to ako /JurosNebe/obrazok, ale ja mám 2.0 l benzin

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte úno 07, 2017 11:27

Jak ti to topi?
Jsou dve moznosti, bud je blbej termostat a chce vymenit anebo je blbe cidlo chladici kapaliny.

Nastartuj a jed cca 2kilometry, zastav a nech bezet motor, otevri kapotu a sahni na chladic. Pokid je vlaznej, teplej, tqk termostat nedrzi a propousti, takze nutna vymena.

Pokud je chladic studenej jak psi cumak, tak opet sedni a jdi se projet cca 8km. Pak postup opakuj. Hladic by mel byt uz horkej, coz znaci dobrou funkcnost termostatu a vrhnul bych se na vymenu cidla chladici kapaliny.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

michal1976
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte úno 07, 2017 10:31

Re: Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od michal1976 » úte úno 07, 2017 16:34

kurenie mi ide slabsie ,vlazne, takze chladic mam v pohode je teply,,,,termostat mi vraj menili v servise ale teraz som asi na pochybach,,,,skusim este teo cidlo,,,zatial ti dakujem,,,ozvem sa
Naposledy upravil(a) michal1976 dne úte úno 07, 2017 16:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3292
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte úno 07, 2017 16:38

Teply? Co je teply? Kdy ho mas teply? Po jizde 2km??? Nebo po 10km jizde?
A jak ho mas teply? Do chlafice musi jit voda o teplote cca pres 80 stupnu, takze nemuze byt teply, ale horky, ze na nem neudrzis ruku. Pokud je jen teply, tak je to blbe.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

michal1976
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte úno 07, 2017 10:31

Re: Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od michal1976 » úte úno 07, 2017 16:40

je horky,,,

JurosNebe
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: úte zář 04, 2012 16:33

Re: Snímač teploty vody motoru + termostat

Příspěvek od JurosNebe » stř úno 08, 2017 21:30

ZDENECEKCZ píše:Hoj, pokud ti teplomer ukazuje tak malo, jak mas na obrazku, tak bude podle me urcite ten termostat spatny. Holt sice se otevre, kdyz voda stoupne treba na 90c , ale uz muz mit problem se zase zavrit pri nevim 80c a je furt otevrenej a zavre se ti treba az nevim pri 45c. Vyndal bych ho a zkusil v hrncu na plotne. Jak voda jeste nezacne bublat, tak by se mel otevrit a zavrit hned, jak ho vyndas z hrnce.

Ahoj,

jen doplním info, že termostat byl opravdu vadný. Po výměně se teplota drží a vypadá to v pořádku. Po ujetí 3 km byl termostat studený = byl správně zavřený, ale když se otevřel, tak se už asi nezavíral.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů