Klidový odběr proudu 0,15A

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
JurosNebe
Junior member
Příspěvky: 155
Registrován: úte zář 04, 2012 16:33

Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od JurosNebe » čtv srp 29, 2019 07:02

Ahoj,
měl jsem nějaké trable se starou baterkou tak jsem si řekl, že si změřím dobíjení a taky klidový odběr proudu (1,8RT F3P).

Dobíjení vypadalo v pořádku.

Klidový odběr proudu při zamknutém autě je i po 15 minutách 0,15A.

Zajímalo by mne, jestli jste někdy taky meřili a kolik jste naměřili. Někde se píše, že do 0,1A je v pořádku, někde že do 0,02A.
Díky.

:)
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Senior member
Příspěvky: 1815
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv srp 29, 2019 13:05

Hoj. Odpoledne ti to mužu klidně změřit, jen mi řekni jak, at měřím stejně jako ty. Předokládám, že odpojím minusový kontakt a mezi něj a baterku dám měřák. Jen mi řekni na co jej mám nastavit. Jinak si mysím, že nějakej odběr to mít bude, vždyt je furt nonstop zaplej immobilizer, centrál a radio pod proudem. Měřák mám přesně tento:[ [jpg]https://cdn.myshoptet.com/usr/www.braun ... g?5b50ecc4[/jpg]
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
teď:
Renault Laguna 2,2dt rv2000-----Kolo Favorit rv 89-90
Ted uz konecne YAMAHA Fz6 Fazer rv 2005

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11004
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od krt.ecek » čtv srp 29, 2019 13:39

15 minut by mohlo být ještě málo, počkej déle... otázkou také je, zda tam nemáš třeba alarm, který sleduje otevření kapoty, pak by se nemuselo uspat nikdy ... :-D

každopádně 150mA je fakt hodně, pokud je to klidový stav.... osobně bych začal autorádiem, to je nejčastější problém, jsou dvě pojistky, obě vyndat a měřit... pak jedině jít po pojistkách a narvat měřák vždy místo pojistky.... tím zjistíš, který okruh to je a pak jít dále a vylučovací metodou....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Analyse
Junior member
Příspěvky: 103
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od Analyse » čtv srp 29, 2019 18:34

To funguje, ale na autech, kde se jednotka při připojení napájení vzbudí, to takto nejde najít. Takže se pojistky nechávají a měří se úbytek napětí na pojistce, takto:
https://www.youtube.com/watch?v=lRcj1fQcWwU
na 1:37 je tabulka, kolik by měl být úbytek podle pojistky. To samé od koncernu
http://pics.tdiclub.com/data/500/TSB_27 ... Matrix.pdf

Chyba bude v dorobeném zařízení na 99,9%. Takže co tam máš navíc, rádio/TV, nabíječku na mobil, denní světla, solární nabíječku, osvětlení schránky, alarm/imobilizér, webasto?

JurosNebe
Junior member
Příspěvky: 155
Registrován: úte zář 04, 2012 16:33

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od JurosNebe » čtv srp 29, 2019 19:43

ZDENECEKCZ píše:
čtv srp 29, 2019 13:05
Hoj. Odpoledne ti to mužu klidně změřit, jen mi řekni jak, at měřím stejně jako ty. Předokládám, že odpojím minusový kontakt a mezi něj a baterku dám měřák. Jen mi řekni na co jej mám nastavit. Jinak si mysím, že nějakej odběr to mít bude, vždyt je furt nonstop zaplej immobilizer, centrál a radio pod proudem. Měřák mám přesně tento:[ [jpg]https://cdn.myshoptet.com/usr/www.braun ... g?5b50ecc4[/jpg]
Měřil jsem tak, že jsem jeden konektor měl ve společné zdířce COM a druhý ve zdířce pro proud (10A). Měřák jsem nastavil na nejvyšší rozsah 10A. Když jsem odpojil minus pol na baterce a mezi baterku a auto zapojil multimetr. Naměřil jsem 0,15.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK

JurosNebe
Junior member
Příspěvky: 155
Registrován: úte zář 04, 2012 16:33

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od JurosNebe » čtv srp 29, 2019 19:44

Navíc tam je v podstatě jen klasické rádio a plašič na kuny. Ten jsem ale zkoušel odpojit a měřil po odpojení a naměřil jsem hodnotu stejnou.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK

Analyse
Junior member
Příspěvky: 103
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od Analyse » čtv srp 29, 2019 20:51

Když je tam i tak klidový proud 150mA i po 15 minutách, tak holt jít tím způsobem viz video po pojistkách. Mělo by tě znepokojovat všechno na 0,3mV. Proměř všechno, hodně lidí tu má stejný auto, tak bude super to porovnat. Kolik voltů je na baterce bez motoru a s motorem?

JurosNebe
Junior member
Příspěvky: 155
Registrován: úte zář 04, 2012 16:33

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od JurosNebe » čtv srp 29, 2019 21:02

Na baterce s motorem se to docela mění.

Dnes při 32 stupních jsem měřil 13,8V. Dva dny zpátky, kdy bylo trochu méně horko, tak 14,3V. Bez motoru jsem ji měřil jen než jsem jim tam dával v pondělí (12,6V).

Přes víkend bylo auto bez baterky asi jeden den a ted se mi do toho ještě motá problém s volnoběhem. Na volnoběh jsou nízké otáčky a občas to i zdechne. Jsem zvědavý jestli se to ustálí nebo to bude další problém.

Proměřím to a dám vědět.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK

Analyse
Junior member
Příspěvky: 103
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od Analyse » čtv srp 29, 2019 22:13

Volty ok. Volnoběh musí poradit někdo se stejným motorem. Co klapka?

JurosNebe
Junior member
Příspěvky: 155
Registrován: úte zář 04, 2012 16:33

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od JurosNebe » pát srp 30, 2019 06:32

No, snad se to ustálí, dnes ráno to bylo už OK. Po nastartování studeného motoru asi 1100 ot/min.

Po zahřátí 900 ot/min a klidný chod motoru.

Včera jsem to protáhnul, tak možná to chtělo.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11004
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od krt.ecek » pát srp 30, 2019 07:16

Analyse píše:
čtv srp 29, 2019 18:34
To funguje, ale na autech, kde se jednotka při připojení napájení vzbudí, to takto nejde najít. Takže se pojistky nechávají a měří se úbytek napětí na pojistce, takto:
https://www.youtube.com/watch?v=lRcj1fQcWwU
na 1:37 je tabulka, kolik by měl být úbytek podle pojistky. To samé od koncernu
http://pics.tdiclub.com/data/500/TSB_27 ... Matrix.pdf

Chyba bude v dorobeném zařízení na 99,9%. Takže co tam máš navíc, rádio/TV, nabíječku na mobil, denní světla, solární nabíječku, osvětlení schránky, alarm/imobilizér, webasto?
Jde jen musíš vynechat řj auta, ale ta to beztak nebude na 99%
JurosNebe píše:
čtv srp 29, 2019 19:43
Měřil jsem tak, že jsem jeden konektor měl ve společné zdířce COM a druhý ve zdířce pro proud (10A). Měřák jsem nastavil na nejvyšší rozsah 10A. Když jsem odpojil minus pol na baterce a mezi baterku a auto zapojil multimetr. Naměřil jsem 0,15.
V souvislosti s odpovědí Analyse a tou tvojí mi došlo, že ty jsi si to auto probudil a proto takový odběr... Je třeba obvod rozpojit, dát do něj měřák a počkat půl hodiny než se auto uspí a na nic nešahat, na dveře atd. prostě nechat si auto žít svým životem.... pokud odpojíš napájení a připojíš tak i na zamklém autě se elektronika probudí....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Senior member
Příspěvky: 1815
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pát srp 30, 2019 08:48

JurosNebe píše:
čtv srp 29, 2019 19:43
ZDENECEKCZ píše:
čtv srp 29, 2019 13:05
Hoj. Odpoledne ti to mužu klidně změřit, jen mi řekni jak, at měřím stejně jako ty. Předokládám, že odpojím minusový kontakt a mezi něj a baterku dám měřák. Jen mi řekni na co jej mám nastavit. Jinak si mysím, že nějakej odběr to mít bude, vždyt je furt nonstop zaplej immobilizer, centrál a radio pod proudem. Měřák mám přesně tento:[ [jpg]https://cdn.myshoptet.com/usr/www.braun ... g?5b50ecc4[/jpg]
Měřil jsem tak, že jsem jeden konektor měl ve společné zdířce COM a druhý ve zdířce pro proud (10A). Měřák jsem nastavil na nejvyšší rozsah 10A. Když jsem odpojil minus pol na baterce a mezi baterku a auto zapojil multimetr. Naměřil jsem 0,15.
Dobře, jdu to zkusit. A necham to tam i tu pulhodinu, jestli se to změní. A mám 2,2dt, tak snad nebude oproti benzínu rozdíl. Dám vědět do hodinky
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
teď:
Renault Laguna 2,2dt rv2000-----Kolo Favorit rv 89-90
Ted uz konecne YAMAHA Fz6 Fazer rv 2005

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Senior member
Příspěvky: 1815
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pát srp 30, 2019 09:27

Takže po napojení jak jsi mi řekl, tak při odemknutí auta a jinak všem vyplem je odběr ihned 0,2 . Při otevření dveří a svícení stropních světel to ukazuje mezi 0,08-0,10. Při zamknutí auta to ukazuje 0.02, po asi 5ti munutách -vyhulené cígo- to kleslo na skákání co jednu sekundu v ozmezí 0.00-0,01, prostě co sekundečku tak skočí jednička a zas se změní na ulu a furt dokola. Nyní dokoukám TopGear a pak tam zajdu kouknout, co to ukazuje
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
teď:
Renault Laguna 2,2dt rv2000-----Kolo Favorit rv 89-90
Ted uz konecne YAMAHA Fz6 Fazer rv 2005

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Senior member
Příspěvky: 1815
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pát srp 30, 2019 15:56

Tak i po hodině auto odebírá 0,00-0,01
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
teď:
Renault Laguna 2,2dt rv2000-----Kolo Favorit rv 89-90
Ted uz konecne YAMAHA Fz6 Fazer rv 2005

JurosNebe
Junior member
Příspěvky: 155
Registrován: úte zář 04, 2012 16:33

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od JurosNebe » pát srp 30, 2019 19:21

Tak jsem to vyzkoušel ještě jednou a dopadlo to následovně:

Proud při otevřených dveřích (stropní světlo) - 0,52A
Proud ihned po zamknutí auta (všechno zhaslo) - 0,14A
Proud po 35 min od zamknutí auta - 0,14A

Jedna věc mi ale není jasná. Pokud měřím v rozsahu 10A, ukazuje multimetr hodnotu 0,14. Pokud měřím v rozsahu 200mA, tak mi voltmetr ukazuje hodnotu 1,4. Nějak mi ty jednotky nesedí. 0,14A je přeci 140mA, tak proč mi to ukazuje 1,4? :D :D

Zkoušel jsem alespoň odpojit třeba rádio, ale beze změny.

EDIT: Teď mě napadlo, že když chci měřit mA, tak bych měl mít zapojeno ve zdířce multimetru označené jako jako VmA, že? Jedna je označena 10A unfused a druhá VmA FUSED. Je to tak? :shock:
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Senior member
Příspěvky: 1815
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pát srp 30, 2019 19:37

No ja osobne bych to na SR loval tak, at od dveri ridice vidis na ten displej meraku a postupne vyndaval pojistky a zjistil, u ktere to poklesne
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
teď:
Renault Laguna 2,2dt rv2000-----Kolo Favorit rv 89-90
Ted uz konecne YAMAHA Fz6 Fazer rv 2005

JurosNebe
Junior member
Příspěvky: 155
Registrován: úte zář 04, 2012 16:33

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od JurosNebe » sob zář 07, 2019 21:09

Tak jsem konečně měl čas se podívat a proměřit ty pojistky. Pojistky u řidiče v pořádku. Na žádné jsem nenaměřil "trvalé" milivolty nebo pokles klidového proudu po vytažení pojistky.

Vrhnul jsem se tedy na pojistky v motorovém prostoru.

Klidový odběr jsem měřil 170 mA. Měřil jsem to i po více jak hodině a pořád stejné.

Po vytažení pojistky Centrálu, hodnota spadla o cca 30mA. Toto by mělo být v pořádku.
Po vytažení pojistky č. 6 jsem měřil klidový odběr cca 40 mA. Tzn 130 mA "bere" tento okruh.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Budete vědět o jakou pojistku přesně se jedná? V knížce jsem to nenašel.

:) :)
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Senior member
Příspěvky: 1815
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od ZDENECEKCZ » ned zář 08, 2019 08:59

No podle obrázku na té pojistce bych hádal na motor, čerpadlo atd atd. Asi bych stáe měříl a postupně odpojoval konektory a káble v motoru, od všeho možného. I starteru, čerpadla v nádrži atd atd, prostě všecko, co má spojitost s motorem. Ale hádám, doopravdy vubec netuším, o co muže přesněji jit
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
teď:
Renault Laguna 2,2dt rv2000-----Kolo Favorit rv 89-90
Ted uz konecne YAMAHA Fz6 Fazer rv 2005

tutman
Advanced member
Příspěvky: 292
Registrován: ned bře 18, 2007 20:36
Bydliště: Krnov-Zlaté Hory

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od tutman » pon zář 09, 2019 21:08

č. 6 zařízení pro vstřikování benzínu
R19 ph2 54kw > R19 ph1 54kw > R19 ph1 66kw > Laguna Grandtour 1,8 F3P 66kw upgrade 2,0 F3R 84kw

JurosNebe
Junior member
Příspěvky: 155
Registrován: úte zář 04, 2012 16:33

Re: Klidový odběr proudu 0,15A

Příspěvek od JurosNebe » úte zář 10, 2019 09:23

Myslím si, že to bude tedy souviset s opravou, která se na autě před lety nechávala dělat.

Auto nestartovalo,respektive řídící jednotka motoru nesepnula elektroniku motoru. Bylo tehdy vadné palivové čerpadlo, které vypálilo konektor jak u čepradla, tak i někde ve spínací skříňce.

Pobavím se o tom s tím, kdo mi to opravoval a dám vědět jak to dopadlo.
Díky.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti