Řazení jedničky u Megane II 1.4

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
sedlon.jiri
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
Bydliště: Jihomoravský kraj

Řazení jedničky u Megane II 1.4

Příspěvek od sedlon.jiri » úte pro 12, 2006 12:16

Ahoj, mám problém s řazením jedničky-hlavně za studena. Zařadit jde aniž bych počítal zuby v převodovce, ale řadící páka má dost velký odpor. :? Po zahřátí se to vždycky zlepší, ale stejně to není jako u ostatních rychlostí. Mám najeto cca 3500 km. Máte někdo stejné zkušenosti? Je to normální u nového auta?Poraďte prosím
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř pro 13, 2006 06:57

Ne, pokud auto stojí, musí to jít lehce. Za pohybu už je to horší. Např oproti Fabii s dvojitým synchronem na 1 a 2 je to citelný rozdíl, tam se dá hodit jednička lehce i v 70 bez znatelného odporu. :D

U Megane při 30 musíš naprázdno vymáčknout spojku, pokud teda nechceš mordovat ty kroužky... :shock:

Ale v klidu nemůže být problém... !!! :evil:

pa
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
sedlon.jiri
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od sedlon.jiri » stř pro 13, 2006 09:08

Mě 1 v pohybu cca do 15-20km jde zařadit lehce, ale při stojícím hlavně studeným autu to jde těžko. Všiml jsem si ještě jedné věci. Při nastartování studenýho auta a vyšlápnutí spojky to jde lehce, ale popojedu od domu k první křižovatce cca 50 metrů, vyšlápnu znovu a už to jde těžko. Zkrátka než s autem pohnu, jde to lehce. Co bys tedy radil? Čím to může být? Nechce se mi moc dávat auto do servisu, aby řekli, že je to normální chování a musím si zvyknout. :evil: Měl jsem možnost jet v megane 1.6 a řazení jde lehčeji. Slyšel jsem ale někde, že 1.4 a 1.6 nemají stejné převodovky, tak nevím. Bohužel nemám možnost vyzkoušet jinou 1.4 :?
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE

petrk
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » stř pro 13, 2006 13:12

Mám stejnou zkušenost jak wc, na místě mi jde řadit celkem dobře. Horší je to, když auto úplně nezastaví a chci tam dát za 1. To skoro nejde, naučil jsem se dát tam meziplyn.
Někdy u zahřátého auta se mi stávalo, že jsem na křižovatce napoprvé nezařadil, ale asi to bylo tím, že jsem ledabyle řadil a neměl jsem řadící páku při 1 pořádně vlevo, kulisa sice chod páky umožnila, ale zařadit nešlo.

Když to na závěr shrnu, tak s 1 na Megane II jsem vypozoroval také trochu horší řazení než mělo např. Clio, ale u toho zase nešla dát 5 bez meziplynu, pokud jsem někde z kopce vyřadil na neutrál. Každé auto má své klady a zápory. Záleží taky na subjektivním pocitu, s bráchou jsme měli vyměněné auta, já jezdil asi 10 dní jeho Fabii a on jel na dovolenou s Meganem. Zrovna na řazení jsem se ho pak ptal, hodnotil to, že si nevšimnul žádných problémů. A to musím přiznat, že s Fabii se mi řadilo lépe. Spíš si stěžoval na přílišnou funkci posilovače řízení, mě zase připadala divná větší síla nutná u Fabie.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv čer 26, 2008 22:43

Oprasujem staru temu, ale:

na mnohych autach po skonceni zaruky sa zvykne prejst na iny typ oleja prevodovky. Casto sa pouziva kvalitny olej do automatickych prevodoviek, a na niektorych vozoch sa radenie zlepsilo aj o 20-30%. Ale to je len na vlastne riziko, ja som v zasade za to, co predpisuje vyrobca. Takze komu ide radit 1 prip. 2 tazsie, je tu moznost skusit napr. FUCHS Titan ATF 5000, na ten som cital od majitelov len pozitivne ohlasy.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » čtv čer 26, 2008 23:32

Rado77, teda nevim nevim. To riziko je skutecne na miste, protoze olej do automaticky prevodovky neni kvalitnejsi (nebo horsi), on je proste jiny! On ma bliz k hydraulicke kapaline nez oleji.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
sedlon.jiri
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od sedlon.jiri » pát čer 27, 2008 08:22

Všiml jsem si až teď, že jsem tenkrát v prosinci 2006 sem nenapsal, jak to všechno dopadlo, takže:
S autem jsem zajel do Opportunity Brno, kde auto projeli a uznali, že 1 jde opravdu těžko řadit a zpátečka při řazení občas škrtne. Prvně šli po spojce a zjistili, že byla křivá a úplně nevypínala (dodávám, že auto bylo 3 měsíce staré, najeto cca 2tis. km a problém byl od začátku). Vyměnili celou spojkovou sadu a od té doby je klid. Řazení je o něčem úplně jiném. :P Celkově, tam auto stálo 3 dny. Ještě jedna bohužel nepříjemná věc. Kontrolovali přitom i množství oleje v převodovce a zjistili, že je tam o 1/2 litru méně, než by mělo být. :twisted: Nikde žádný únik ani prosak, takže při výrobě jaksi "zapomněli" nalít plnou...
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát čer 27, 2008 08:34

No chvala Renualtu, ze sa to vyriesilo :)

Kmarty - ani ja by som iny nedaval, iba predpisany. Len viem, ze na mnohych autach prave automatovy olej podstatne zlepsil radenie. Ako je to so zivotnostou takej prevodovky, to netusim :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Pucik88
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: čtv led 28, 2010 13:13

Příspěvek od Pucik88 » pát led 29, 2010 02:54

zdravím, já mam přesně opačný problém než ty, mě právě jde jednička zařadit krásně v klidu, ale když zastavím někde na křižovatce, tak mi ani za boha nejde zařadit.....sem začátečník, co se řízení týče, ale v autoškole mi jednička problém nedělala (hyundai i30) ....nevím jestli to je mojí zbrklostí tam tu jedničku rychle dát nebo jestli toje problém.....možná rvu páku moc k sobě??? díky za odpovědi

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát led 29, 2010 08:54

Mne ide jednicka v pohode, aj ked je auto v pohybe. Takze bud neni spravne dostelovany lanovod, alebo synchron v prevodovke, alebo cela ta vidlicka nechodi v celej drahe ako treba...alebo pozriet ci je tam ok prevod olej a nie nejaka vazelina :D Ako je to s 3-jkou a 5-tkou?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pát led 29, 2010 09:11

Hele tohle téma je zajímavé, prakticky popisuje mé problémy s převodovkou v thalii. Bohužel servis to odmítá řešit, že to je normální, technik z renaultu to odmátá servisu posvětit na opravu, že to je normální. Momentálně mám v plánu zkontrolovat stav oleje v převodovce (jediný co mě napadá). Když tam be méně, tak budu požadovat výměnu převodovky, měli možností dost to řešit... Problém ale je, že jsem nenašel ten kontrolní šroub (ale to ještě pohledám, ono v té zimě se blbě hledá) a pak bych měl dotaz, když ten šroub vyšroubuju, tak jak poznám, že je tam oleje dost nebo málo :?: (psalo se tady někde, že prostě do šroubu šáhnu a musím cítit hladinu oleje, jinak je ho málo, ale o kolik méně by ho vadilo?)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
sedlon.jiri
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od sedlon.jiri » pát led 29, 2010 09:29

To Rado77: Pokud mu jdou ostatni rychlosti bez problémů, pochybuji že bude problém v lanovodech. Kdyby bylo málo oleje, špatně by to mazalo vyšší rychlosti a převodovka by hučela. Jak jde zařadit na místě s vypnutým motorem? Zkusil bych ještě odvzdušnění spojky.

To krtecek: Nechci Ti brát iluze, ale na výměnu převodovky zapomeň. Mimosoudní cestou se Ti to na 99,9% nepodaří. Spíš Ti poradím, aby jsi zkusil reklamovat v jiném servisu. Můj problém s řazením (už jsem o tom zde na fóru psal) vyřešil až druhý servis. První se zachoval úplně stejně, jak popisuješ. "Je to normální, závada nezjištěna." Až v druhém problém odhalili a odstranili.
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pát led 29, 2010 09:38

Problém je, že všechny servisi v okolí nemají mojí důvěru (sice něco opravili ale dalších 10 věcí pomrvili a bylo to na dlouho). Radši dotlačím servis do výměny převodovky soudně :twisted: Přeci jen 16000km na převodovce, kde bude málo oleje jí dá pekelně zabrat.... :? Každopádně ten stav oleje napřed zkontroluju a pak se uvidí....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Pucik88
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: čtv led 28, 2010 13:13

Příspěvek od Pucik88 » pát led 29, 2010 11:00

Rado77 píše:Mne ide jednicka v pohode, aj ked je auto v pohybe. Takze bud neni spravne dostelovany lanovod, alebo synchron v prevodovke, alebo cela ta vidlicka nechodi v celej drahe ako treba...alebo pozriet ci je tam ok prevod olej a nie nejaka vazelina :D Ako je to s 3-jkou a 5-tkou?
ty jdou úplně v pohodě :( jen ta jednička blbne

Pucik88
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: čtv led 28, 2010 13:13

Příspěvek od Pucik88 » pát led 29, 2010 11:03

to sedlon.jiri: s vypnutým motorem jde jednička krásně....ale pak jakoby se zasekne ...... musim jí tam anrvat skoro násilím a docela mě to XXXX na těch křižovatkách....lidi na mě čumí co takovou dobou dělám :D

Uživatelský avatar
Mitja
Junior member
Příspěvky: 174
Registrován: ned úno 15, 2009 17:10
Bydliště: Ostrava / Studénka

Příspěvek od Mitja » pát led 29, 2010 11:20

Tak mi jde v tech mrazech saltrpaka taky hodne ztuha, razeni na miste neni problem skoci to tam vzdycky a v pohode, ale saltrpaka jde dosti pomalu.. jakoby byla zatuhla. V tom mrazu prvni 2 km jednicku pri mirne rychlosti auta ani nezaradim (hrubym nasilim by to slo, ale proc to delat), musim jedine uplne zastavit. Dvojku tam dam jen ve fakt male rychlosti, nebo mirnym nasilim. S ostatnimi rychlostnimi stupni neni zadny problem. Ale kdyz pak auto treba na 5 hodin odstavim a prijdu, jde vsechno odpocatku tak jak ma. Proste ty mrazy ho zlobi.. tak jsem si rekl, ze je to normalni a kaslu na to :-).

krtecek: V Pugu sem najel 20 tisic km s fakt nekvalitnim olejem, ktereho jeste bylo o tretinu mene.. v zime to bylo utrpeni, skoro neslo řadit po mrazivych nocich. Pak jsem olej vymenil za kvalitni a predepsane mnozstvi a prevodovka funguje bezvadne.. tak snad tolik zabrat nedostala ;-). Myslim, ze by to melo prezit i horsi veci..
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - muj mazel
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auti
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - na letni popojizdeni

Pucik88
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: čtv led 28, 2010 13:13

Příspěvek od Pucik88 » pát led 29, 2010 11:31

mitja: no ale mě ta jednička nejde ani když zastavím :D .....nechce tam zapadnout prostě, jako by ta dirka, do který má jít, mi utikala...ostatní stupně jsou ok jen ta jednička zlobí

Uživatelský avatar
Mitja
Junior member
Příspěvky: 174
Registrován: ned úno 15, 2009 17:10
Bydliště: Ostrava / Studénka

Příspěvek od Mitja » pát led 29, 2010 11:36

Tak to bys mel reklamovat ;-). Prozatim kdyz budes stat a nepujde ti tam, tak dej neutral, pust a zvovu zmackni spojku a pak zkus zaradit jednicku.
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - muj mazel
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auti
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - na letni popojizdeni

Pucik88
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: čtv led 28, 2010 13:13

Příspěvek od Pucik88 » pát led 29, 2010 11:59

to mitja: no to auto má 60 000 najeto.....ale zas jel s tim můj kamarád a ten řek, že mu tam jde jednička normál, tak nevím.....

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pát led 29, 2010 12:15

kolik ten olej vlastně stojí :?:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Příspěvek od Jean ViC » pát led 29, 2010 13:22

ja platil za vymenu oleje v prevodovce na cliu 1.2 16V tusim okolo 1200kc u Vasendu (ale jestli to bylo vice nebo mene presne ted nevim)
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pát led 29, 2010 15:29

Do převodovky patří olej specifikace kterou předepisuje výrobce.
Nedávejte tam olej "horší" ale ani "lepší".
Nebo lépe: nechte tam ten,co tam je z výroby. Pokud jsou s převodovkou problémy a má dostatek předepsaného oleje, výměnou oleje nebo nalitím něčeho "lepšího" nic neopravíte,maximálně oddálíte její ještě větší poškození.

Ale vše necht se děje podle vkusu každého soudruha. :D

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob led 30, 2010 18:57

No budu tu prevodovku musiet otvorit, inak to nepojde
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Mitja
Junior member
Příspěvky: 174
Registrován: ned úno 15, 2009 17:10
Bydliště: Ostrava / Studénka

Příspěvek od Mitja » ned led 31, 2010 19:29

odhadem 250 - 350 kč za litr, ale kolik je tam litru netusim.
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - muj mazel
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auti
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - na letni popojizdeni

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » ned led 31, 2010 19:29

děkuji za info o ceně, obsah zase vím já v mé JB3 je tam přesně 3,4l :twisted: :lol:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů