Řazení jedničky u Megane II 1.4
Moderátor: Moderators General
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Řazení jedničky u Megane II 1.4
Ahoj, mám problém s řazením jedničky-hlavně za studena. Zařadit jde aniž bych počítal zuby v převodovce, ale řadící páka má dost velký odpor. Po zahřátí se to vždycky zlepší, ale stejně to není jako u ostatních rychlostí. Mám najeto cca 3500 km. Máte někdo stejné zkušenosti? Je to normální u nového auta?Poraďte prosím
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE
Ne, pokud auto stojí, musí to jít lehce. Za pohybu už je to horší. Např oproti Fabii s dvojitým synchronem na 1 a 2 je to citelný rozdíl, tam se dá hodit jednička lehce i v 70 bez znatelného odporu.
U Megane při 30 musíš naprázdno vymáčknout spojku, pokud teda nechceš mordovat ty kroužky...
Ale v klidu nemůže být problém... !!!
pa
U Megane při 30 musíš naprázdno vymáčknout spojku, pokud teda nechceš mordovat ty kroužky...
Ale v klidu nemůže být problém... !!!
pa
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Mě 1 v pohybu cca do 15-20km jde zařadit lehce, ale při stojícím hlavně studeným autu to jde těžko. Všiml jsem si ještě jedné věci. Při nastartování studenýho auta a vyšlápnutí spojky to jde lehce, ale popojedu od domu k první křižovatce cca 50 metrů, vyšlápnu znovu a už to jde těžko. Zkrátka než s autem pohnu, jde to lehce. Co bys tedy radil? Čím to může být? Nechce se mi moc dávat auto do servisu, aby řekli, že je to normální chování a musím si zvyknout. Měl jsem možnost jet v megane 1.6 a řazení jde lehčeji. Slyšel jsem ale někde, že 1.4 a 1.6 nemají stejné převodovky, tak nevím. Bohužel nemám možnost vyzkoušet jinou 1.4
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE
Mám stejnou zkušenost jak wc, na místě mi jde řadit celkem dobře. Horší je to, když auto úplně nezastaví a chci tam dát za 1. To skoro nejde, naučil jsem se dát tam meziplyn.
Někdy u zahřátého auta se mi stávalo, že jsem na křižovatce napoprvé nezařadil, ale asi to bylo tím, že jsem ledabyle řadil a neměl jsem řadící páku při 1 pořádně vlevo, kulisa sice chod páky umožnila, ale zařadit nešlo.
Když to na závěr shrnu, tak s 1 na Megane II jsem vypozoroval také trochu horší řazení než mělo např. Clio, ale u toho zase nešla dát 5 bez meziplynu, pokud jsem někde z kopce vyřadil na neutrál. Každé auto má své klady a zápory. Záleží taky na subjektivním pocitu, s bráchou jsme měli vyměněné auta, já jezdil asi 10 dní jeho Fabii a on jel na dovolenou s Meganem. Zrovna na řazení jsem se ho pak ptal, hodnotil to, že si nevšimnul žádných problémů. A to musím přiznat, že s Fabii se mi řadilo lépe. Spíš si stěžoval na přílišnou funkci posilovače řízení, mě zase připadala divná větší síla nutná u Fabie.
Někdy u zahřátého auta se mi stávalo, že jsem na křižovatce napoprvé nezařadil, ale asi to bylo tím, že jsem ledabyle řadil a neměl jsem řadící páku při 1 pořádně vlevo, kulisa sice chod páky umožnila, ale zařadit nešlo.
Když to na závěr shrnu, tak s 1 na Megane II jsem vypozoroval také trochu horší řazení než mělo např. Clio, ale u toho zase nešla dát 5 bez meziplynu, pokud jsem někde z kopce vyřadil na neutrál. Každé auto má své klady a zápory. Záleží taky na subjektivním pocitu, s bráchou jsme měli vyměněné auta, já jezdil asi 10 dní jeho Fabii a on jel na dovolenou s Meganem. Zrovna na řazení jsem se ho pak ptal, hodnotil to, že si nevšimnul žádných problémů. A to musím přiznat, že s Fabii se mi řadilo lépe. Spíš si stěžoval na přílišnou funkci posilovače řízení, mě zase připadala divná větší síla nutná u Fabie.
Oprasujem staru temu, ale:
na mnohych autach po skonceni zaruky sa zvykne prejst na iny typ oleja prevodovky. Casto sa pouziva kvalitny olej do automatickych prevodoviek, a na niektorych vozoch sa radenie zlepsilo aj o 20-30%. Ale to je len na vlastne riziko, ja som v zasade za to, co predpisuje vyrobca. Takze komu ide radit 1 prip. 2 tazsie, je tu moznost skusit napr. FUCHS Titan ATF 5000, na ten som cital od majitelov len pozitivne ohlasy.
na mnohych autach po skonceni zaruky sa zvykne prejst na iny typ oleja prevodovky. Casto sa pouziva kvalitny olej do automatickych prevodoviek, a na niektorych vozoch sa radenie zlepsilo aj o 20-30%. Ale to je len na vlastne riziko, ja som v zasade za to, co predpisuje vyrobca. Takze komu ide radit 1 prip. 2 tazsie, je tu moznost skusit napr. FUCHS Titan ATF 5000, na ten som cital od majitelov len pozitivne ohlasy.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Rado77, teda nevim nevim. To riziko je skutecne na miste, protoze olej do automaticky prevodovky neni kvalitnejsi (nebo horsi), on je proste jiny! On ma bliz k hydraulicke kapaline nez oleji.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Všiml jsem si až teď, že jsem tenkrát v prosinci 2006 sem nenapsal, jak to všechno dopadlo, takže:
S autem jsem zajel do Opportunity Brno, kde auto projeli a uznali, že 1 jde opravdu těžko řadit a zpátečka při řazení občas škrtne. Prvně šli po spojce a zjistili, že byla křivá a úplně nevypínala (dodávám, že auto bylo 3 měsíce staré, najeto cca 2tis. km a problém byl od začátku). Vyměnili celou spojkovou sadu a od té doby je klid. Řazení je o něčem úplně jiném. Celkově, tam auto stálo 3 dny. Ještě jedna bohužel nepříjemná věc. Kontrolovali přitom i množství oleje v převodovce a zjistili, že je tam o 1/2 litru méně, než by mělo být. Nikde žádný únik ani prosak, takže při výrobě jaksi "zapomněli" nalít plnou...
S autem jsem zajel do Opportunity Brno, kde auto projeli a uznali, že 1 jde opravdu těžko řadit a zpátečka při řazení občas škrtne. Prvně šli po spojce a zjistili, že byla křivá a úplně nevypínala (dodávám, že auto bylo 3 měsíce staré, najeto cca 2tis. km a problém byl od začátku). Vyměnili celou spojkovou sadu a od té doby je klid. Řazení je o něčem úplně jiném. Celkově, tam auto stálo 3 dny. Ještě jedna bohužel nepříjemná věc. Kontrolovali přitom i množství oleje v převodovce a zjistili, že je tam o 1/2 litru méně, než by mělo být. Nikde žádný únik ani prosak, takže při výrobě jaksi "zapomněli" nalít plnou...
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE
zdravím, já mam přesně opačný problém než ty, mě právě jde jednička zařadit krásně v klidu, ale když zastavím někde na křižovatce, tak mi ani za boha nejde zařadit.....sem začátečník, co se řízení týče, ale v autoškole mi jednička problém nedělala (hyundai i30) ....nevím jestli to je mojí zbrklostí tam tu jedničku rychle dát nebo jestli toje problém.....možná rvu páku moc k sobě??? díky za odpovědi
Mne ide jednicka v pohode, aj ked je auto v pohybe. Takze bud neni spravne dostelovany lanovod, alebo synchron v prevodovke, alebo cela ta vidlicka nechodi v celej drahe ako treba...alebo pozriet ci je tam ok prevod olej a nie nejaka vazelina Ako je to s 3-jkou a 5-tkou?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Hele tohle téma je zajímavé, prakticky popisuje mé problémy s převodovkou v thalii. Bohužel servis to odmítá řešit, že to je normální, technik z renaultu to odmátá servisu posvětit na opravu, že to je normální. Momentálně mám v plánu zkontrolovat stav oleje v převodovce (jediný co mě napadá). Když tam be méně, tak budu požadovat výměnu převodovky, měli možností dost to řešit... Problém ale je, že jsem nenašel ten kontrolní šroub (ale to ještě pohledám, ono v té zimě se blbě hledá) a pak bych měl dotaz, když ten šroub vyšroubuju, tak jak poznám, že je tam oleje dost nebo málo (psalo se tady někde, že prostě do šroubu šáhnu a musím cítit hladinu oleje, jinak je ho málo, ale o kolik méně by ho vadilo?)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
To Rado77: Pokud mu jdou ostatni rychlosti bez problémů, pochybuji že bude problém v lanovodech. Kdyby bylo málo oleje, špatně by to mazalo vyšší rychlosti a převodovka by hučela. Jak jde zařadit na místě s vypnutým motorem? Zkusil bych ještě odvzdušnění spojky.
To krtecek: Nechci Ti brát iluze, ale na výměnu převodovky zapomeň. Mimosoudní cestou se Ti to na 99,9% nepodaří. Spíš Ti poradím, aby jsi zkusil reklamovat v jiném servisu. Můj problém s řazením (už jsem o tom zde na fóru psal) vyřešil až druhý servis. První se zachoval úplně stejně, jak popisuješ. "Je to normální, závada nezjištěna." Až v druhém problém odhalili a odstranili.
To krtecek: Nechci Ti brát iluze, ale na výměnu převodovky zapomeň. Mimosoudní cestou se Ti to na 99,9% nepodaří. Spíš Ti poradím, aby jsi zkusil reklamovat v jiném servisu. Můj problém s řazením (už jsem o tom zde na fóru psal) vyřešil až druhý servis. První se zachoval úplně stejně, jak popisuješ. "Je to normální, závada nezjištěna." Až v druhém problém odhalili a odstranili.
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE
Problém je, že všechny servisi v okolí nemají mojí důvěru (sice něco opravili ale dalších 10 věcí pomrvili a bylo to na dlouho). Radši dotlačím servis do výměny převodovky soudně Přeci jen 16000km na převodovce, kde bude málo oleje jí dá pekelně zabrat.... Každopádně ten stav oleje napřed zkontroluju a pak se uvidí....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
ty jdou úplně v pohodě jen ta jednička blbneRado77 píše:Mne ide jednicka v pohode, aj ked je auto v pohybe. Takze bud neni spravne dostelovany lanovod, alebo synchron v prevodovke, alebo cela ta vidlicka nechodi v celej drahe ako treba...alebo pozriet ci je tam ok prevod olej a nie nejaka vazelina Ako je to s 3-jkou a 5-tkou?
Tak mi jde v tech mrazech saltrpaka taky hodne ztuha, razeni na miste neni problem skoci to tam vzdycky a v pohode, ale saltrpaka jde dosti pomalu.. jakoby byla zatuhla. V tom mrazu prvni 2 km jednicku pri mirne rychlosti auta ani nezaradim (hrubym nasilim by to slo, ale proc to delat), musim jedine uplne zastavit. Dvojku tam dam jen ve fakt male rychlosti, nebo mirnym nasilim. S ostatnimi rychlostnimi stupni neni zadny problem. Ale kdyz pak auto treba na 5 hodin odstavim a prijdu, jde vsechno odpocatku tak jak ma. Proste ty mrazy ho zlobi.. tak jsem si rekl, ze je to normalni a kaslu na to .
krtecek: V Pugu sem najel 20 tisic km s fakt nekvalitnim olejem, ktereho jeste bylo o tretinu mene.. v zime to bylo utrpeni, skoro neslo řadit po mrazivych nocich. Pak jsem olej vymenil za kvalitni a predepsane mnozstvi a prevodovka funguje bezvadne.. tak snad tolik zabrat nedostala . Myslim, ze by to melo prezit i horsi veci..
krtecek: V Pugu sem najel 20 tisic km s fakt nekvalitnim olejem, ktereho jeste bylo o tretinu mene.. v zime to bylo utrpeni, skoro neslo řadit po mrazivych nocich. Pak jsem olej vymenil za kvalitni a predepsane mnozstvi a prevodovka funguje bezvadne.. tak snad tolik zabrat nedostala . Myslim, ze by to melo prezit i horsi veci..
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - muj mazel
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auti
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - na letni popojizdeni
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auti
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - na letni popojizdeni
Tak to bys mel reklamovat . Prozatim kdyz budes stat a nepujde ti tam, tak dej neutral, pust a zvovu zmackni spojku a pak zkus zaradit jednicku.
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - muj mazel
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auti
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - na letni popojizdeni
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auti
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - na letni popojizdeni
kolik ten olej vlastně stojí
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
ja platil za vymenu oleje v prevodovce na cliu 1.2 16V tusim okolo 1200kc u Vasendu (ale jestli to bylo vice nebo mene presne ted nevim)
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Do převodovky patří olej specifikace kterou předepisuje výrobce.
Nedávejte tam olej "horší" ale ani "lepší".
Nebo lépe: nechte tam ten,co tam je z výroby. Pokud jsou s převodovkou problémy a má dostatek předepsaného oleje, výměnou oleje nebo nalitím něčeho "lepšího" nic neopravíte,maximálně oddálíte její ještě větší poškození.
Ale vše necht se děje podle vkusu každého soudruha.
Nedávejte tam olej "horší" ale ani "lepší".
Nebo lépe: nechte tam ten,co tam je z výroby. Pokud jsou s převodovkou problémy a má dostatek předepsaného oleje, výměnou oleje nebo nalitím něčeho "lepšího" nic neopravíte,maximálně oddálíte její ještě větší poškození.
Ale vše necht se děje podle vkusu každého soudruha.
děkuji za info o ceně, obsah zase vím já v mé JB3 je tam přesně 3,4l
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 10 hostů