Megane 1.9 dCi vadné turbo?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Megane 1.9 dCi vadné turbo?

Příspěvek od Sroty » ned říj 15, 2017 20:46

Zdravím club. Mám Megane 1.9 dCi 88 kW z roku 2003. Dnes po asi půlhodinové jízdě po dálnici 120-130 na šestku, jsem sjel na okresku, po chvíli do města, a najednou slyším od motoru divné zvuky, takové mechanické rachocení. Tak zastavím, kouknu do motoru a kolem turba je spousta oleje. Chvíli jsem zkoušel ještě jet, ale jakmile přišly kopce, auto nejelo, turbo nezabíralo jenom pískalo. Tak jsem auto odstavil, nechal vychladnout, zavolal si odtah a na volnoběh se nechal odtáhnout na laně cca 20 Km. Auto startuje, jen na volnoběh je od motoru slyšet divné syčení. Turbo jsem už raději nezkoušel točit. Auto nic nehlásí, jenom netáhne a divně chrčí. Je to turbo nebo se mám bát i něčeho dalšího? Díky za reakce.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Megane 1.9 dCi vadné turbo?

Příspěvek od lakinooo » ned říj 15, 2017 21:04

Turbo sa točí aj na voľnobeh!!!!
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Megane 1.9 dCi vadné turbo?

Příspěvek od Sroty » ned říj 15, 2017 21:37

Obrázek

Co je díl označený jako písmeno E ? Okolo něho bylo nejvíce oleje. Je to turbo nebo ne? Je to můj první diesel, úplně se v něm ještě nevyznám...
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Drenty
Junior member
Příspěvky: 151
Registrován: sob zář 14, 2013 13:16
Bydliště: Brno

Re: Megane 1.9 dCi vadné turbo?

Příspěvek od Drenty » pon říj 16, 2017 18:52

E je trubka která vede z turba do intercooleru (chladič vzduchu), jestli že byla od oleje je možný že je děravá takže ti uniká vzduch, nebo ti netěsní vývěva a cáká ti olej na trubku (vývěva je hned nad ní, po pravé straně od písmene D). Nejjednodušší je vyhodit ven hadicu která vede od filtr boxu do turba, povolíš dvě sponky a odpojíš konektor od váhy vzduchu a je venku. Poté se přes zrcátko podívat na vrtulku v turbu jestli je celá, jestli se lehce točí, šáhnout na ni a vyzkoušet jestli se hejbe jak axiálně tak radiálně.Jestliže axiálně tak je v kelu, a radiálně by měla mít minimální vůli. Ta hadice od filtr boxu do turba je v pravém horním rohu obrázku. Je tam celkem dobrý přístup. A jestliže vrtulka nebude celá a bude rozlámaná nebo jakkoliv poškozená tak už to ani nestartuj a rovnou navštiv servis :D
Renault Megane III Grandtour 2.0 dci 118 kW GT
Renault Megane II Grandtour 2.0 dCi 110 kW
Renault Megane II Grandtour 1.9 dCi 88 kW
Renault Megane II Grandtour 1.6 16V 83 kW
Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 88 kW

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Megane 1.9 dCi vadné turbo?

Příspěvek od Sroty » sob úno 24, 2018 22:02

Ahoj díky za radu, nakonec to bylo skutečně poškozené turbo. Tedy nové, vše vyčistit a jezdí se dál. Jenže po 4 tis. km vyvstaly další problémy. Dnes si auto opět stěžovalo na nedostatek oleje, výborně, takže koukám na měrku a skutečně ho tam je na poslední čárce. Tak jsem trochu dolil a koukám odkud to utíká. Vpředu pod vývěrou je trocha oleje, ale nic, co by značilo velký únik. Pak posvítím směrem k turbu a vidím, že k němu zespodu vede nějaká hadice nejspíš hliníková (? viz obrázek) a ta je včetně čidla, které je za ní jakože sakra hodně oblitá od oleje.
Je to tři týdny co jsem nechal vyměnit rozvody + pumpa + řemenice atd. Od té doby v tom autě něco hučí společně s otáčkami motoru. Je to takový zvuk, jakoby setrvačník někde na pozadí motoru. Občas to slyším při zvýšených otáčkách i na volnoběhu. A také pozoruji střídavě nárůsty a úbytky výkonu. Někdy to jede zcela normálně, jindy auto zabere až s nástupem turba kolem 1800 otáček, jinak prostě nic. Jedu na pětku 1500 otáček, plyn na podlahu a auto vůbec nereaguje. Diagnostika z Clipu čistá.
Moje otázky:
- Co je ta hadice na obrázku a proč je oblitá od oleje?
- Co může způsobovat propady výkonu ?
Děkuji převelice.
http://www.czech-it.cz/auto/L3/K9Kolej1.jpg
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů