vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
Moderátor: Moderators General
vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
Ahojte. Chcem poprosit o radu ohladne moznej pricininy nasledujuceho problemu.
Pri sviznejsej akceleracii hlavne na vyssich prev.stupnoch (3/4/5) a pri otackach od 2300 do 2500 sa mi objavi silne brnenie/vibracie v celom vozidle,hlavne to citit v sedackach.
Ked uberem plyn to az takmer zmizne,aj ked sa mi zda ze velmi vzdialene tam taky naznak brnenia je.
V tomto rozmedzi otacok ked opatovne pridam plyn,tak ako sa obnovuje zatah motora sa zosilnuje to "brnenie".
Pod spominanymi otackami a nad nimi tuto zavadu ani inu nebadam. Nezalezi vobec od rychlosti kmh,iba od otacok motora.
Myslel som najprv ze bude uz unaveny vrchny silent motora,ale dnes som dal novy a vada pretrvava. Zachyt reakcie silent som daval novy pred polrokom a ten nad prevodovkou taktiez.
Tazko mi je aj identifikovat kedy to presne zacalo a ci sa to zhorsuje,jazdim skor defenzivne na pohodu len raz nedavno pri ponahlani sa a rychlejsej jazde ma na to priatelka upozornila ze ako to prijemne trasie
Spomeniem ze cca 5000km dozadu sa menila spojka-lamela,pritlacak,vytlacne lozisko. Vtedy ked som bol preberat auto u mechanika a bolo nastartovane,zapocuval som sa vonku do suchotaveho zvuku a nepravidelneho cinkania ktore po skumani vychadzaju z prevodovky.Po stlaceni spojky to prestane.Taktiez neviem kedy to zacalo,lebo vnutri ani pri jazde to nepocut.Mechanik mi hovori ze nejake loziska uz su nacate,ale ze to je "nic". Tak neviem ci to nemoze mat cele suvis.
Pri sviznejsej akceleracii hlavne na vyssich prev.stupnoch (3/4/5) a pri otackach od 2300 do 2500 sa mi objavi silne brnenie/vibracie v celom vozidle,hlavne to citit v sedackach.
Ked uberem plyn to az takmer zmizne,aj ked sa mi zda ze velmi vzdialene tam taky naznak brnenia je.
V tomto rozmedzi otacok ked opatovne pridam plyn,tak ako sa obnovuje zatah motora sa zosilnuje to "brnenie".
Pod spominanymi otackami a nad nimi tuto zavadu ani inu nebadam. Nezalezi vobec od rychlosti kmh,iba od otacok motora.
Myslel som najprv ze bude uz unaveny vrchny silent motora,ale dnes som dal novy a vada pretrvava. Zachyt reakcie silent som daval novy pred polrokom a ten nad prevodovkou taktiez.
Tazko mi je aj identifikovat kedy to presne zacalo a ci sa to zhorsuje,jazdim skor defenzivne na pohodu len raz nedavno pri ponahlani sa a rychlejsej jazde ma na to priatelka upozornila ze ako to prijemne trasie
Spomeniem ze cca 5000km dozadu sa menila spojka-lamela,pritlacak,vytlacne lozisko. Vtedy ked som bol preberat auto u mechanika a bolo nastartovane,zapocuval som sa vonku do suchotaveho zvuku a nepravidelneho cinkania ktore po skumani vychadzaju z prevodovky.Po stlaceni spojky to prestane.Taktiez neviem kedy to zacalo,lebo vnutri ani pri jazde to nepocut.Mechanik mi hovori ze nejake loziska uz su nacate,ale ze to je "nic". Tak neviem ci to nemoze mat cele suvis.
Megane II Sedan - 2006 - 1.5dCi/60kW - 290tkm
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
Řešil jsem nedávno stejnou závadu na jiným autě a dělaly to vstřikovače.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
Dakujem za tip.
Medzitym som vcera skusal vôle na poloosiach. Aj ked iba rukou,ale objavil som ze:
Soferova strana - ked som uchopil to puzdro "a" tak ma citelnu vôlu , cca 2mm , ako som naznacil sipkami. Sa to naklana hore/dole s hriadelom az do prevodovky. Videl som aj na tej striebornej krytke (oznacene modrou) ako sa pohybuje hore/dolu.
Ine vole rukou som nebadal.
Spolujazdcova strana - ked som uchopil puzdro "a" tak jedina vôla bola,ked som sa to snazil potocit,koleso pevne na zemi ale vedel som s tym pootocit o cca 1mm.
Co z toho by nemalo byt? Dufam ze nie vsetko :)
Medzitym som vcera skusal vôle na poloosiach. Aj ked iba rukou,ale objavil som ze:
Soferova strana - ked som uchopil to puzdro "a" tak ma citelnu vôlu , cca 2mm , ako som naznacil sipkami. Sa to naklana hore/dole s hriadelom az do prevodovky. Videl som aj na tej striebornej krytke (oznacene modrou) ako sa pohybuje hore/dolu.
Ine vole rukou som nebadal.
Spolujazdcova strana - ked som uchopil puzdro "a" tak jedina vôla bola,ked som sa to snazil potocit,koleso pevne na zemi ale vedel som s tym pootocit o cca 1mm.
Co z toho by nemalo byt? Dufam ze nie vsetko :)
Megane II Sedan - 2006 - 1.5dCi/60kW - 290tkm
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
A neprezuval si akurat gumy na letne? Kvoli vyvazeniu...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
Nie,stale na zimnych.
Trosku patram po tej vôli na soferovej strane a nasiel som moznu pricinu (alebo dosledok niecoho ineho) v opotrebovanom lozisku - diel č.1. Co som spominal "striebornu krytku",za tym by malo byt lozisko. Ked to pri pohybe cestuje v tomto bode hore dolu,tak bude asi vybavene:
Nepoznate prosim dakoho sikovneho z (okolia) nitry co by sa na to pozrel,vymenil? A ide to vobec vymenit,nie je to špeci zalisovane?
Inak mozno to tu uz niekto spominal,ale docela zaujimavy OEM katalog,neviem nakolko presny,ale nasiel podla VIN: https://partsouq.com/en/catalog/genuine
Trosku patram po tej vôli na soferovej strane a nasiel som moznu pricinu (alebo dosledok niecoho ineho) v opotrebovanom lozisku - diel č.1. Co som spominal "striebornu krytku",za tym by malo byt lozisko. Ked to pri pohybe cestuje v tomto bode hore dolu,tak bude asi vybavene:
Nepoznate prosim dakoho sikovneho z (okolia) nitry co by sa na to pozrel,vymenil? A ide to vobec vymenit,nie je to špeci zalisovane?
Inak mozno to tu uz niekto spominal,ale docela zaujimavy OEM katalog,neviem nakolko presny,ale nasiel podla VIN: https://partsouq.com/en/catalog/genuine
Megane II Sedan - 2006 - 1.5dCi/60kW - 290tkm
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
Trosku som pokrocil,ale pricina stale nedostranena.
1.) Preventivne som dal otestovat vstrekovace - z auta von - ultrazvuk - stolica Zapp Cru4 - jeden vysiel pri max. tlaku 1600bar ,ze dava jemne nad toleranciu viac do prepadu. Ale ze nie je natolko KO aby sa to muselo urgentne riesit a ze s mojim problemom to nebude mat nic.
2.) Mikanie,trhanie poloosi pod zdvihnutym autom - zistene opat iba vôle ktore som fotil hore. Ta radialna vôla (hore dole) vstupu poloosi do prevodovky mi stale neda pokoja ale mi tvrdia ze to je v poriadku :)
3.) Zhodili sme kolesa,auto na zdvihaku,nastartoval som,dal rychlosti a sledoval. Najprv ma zarazili cudesne zvuky z prevodovky (diferencial?) ale zevraj to je taktiez OK lebo obidve predne kolesa boli vo vzduchu.Nasledovali vibracie v sedacke,tak ako pri jazde. Co je cudne,lebo v principe bol motor s minimalnym odporom (za jazdy to vibruje pri akceleracii).
Tak dalsie skusanie bude opat zhodit kolesa,predok na špalíky a vyskusat zvlast lavu stranu v zabere/pravu stranu v zabere a zistit vôle/vibracie poloosi. A mat hlavne dostatok casu pri tom
1.) Preventivne som dal otestovat vstrekovace - z auta von - ultrazvuk - stolica Zapp Cru4 - jeden vysiel pri max. tlaku 1600bar ,ze dava jemne nad toleranciu viac do prepadu. Ale ze nie je natolko KO aby sa to muselo urgentne riesit a ze s mojim problemom to nebude mat nic.
2.) Mikanie,trhanie poloosi pod zdvihnutym autom - zistene opat iba vôle ktore som fotil hore. Ta radialna vôla (hore dole) vstupu poloosi do prevodovky mi stale neda pokoja ale mi tvrdia ze to je v poriadku :)
3.) Zhodili sme kolesa,auto na zdvihaku,nastartoval som,dal rychlosti a sledoval. Najprv ma zarazili cudesne zvuky z prevodovky (diferencial?) ale zevraj to je taktiez OK lebo obidve predne kolesa boli vo vzduchu.Nasledovali vibracie v sedacke,tak ako pri jazde. Co je cudne,lebo v principe bol motor s minimalnym odporom (za jazdy to vibruje pri akceleracii).
Tak dalsie skusanie bude opat zhodit kolesa,predok na špalíky a vyskusat zvlast lavu stranu v zabere/pravu stranu v zabere a zistit vôle/vibracie poloosi. A mat hlavne dostatok casu pri tom
Megane II Sedan - 2006 - 1.5dCi/60kW - 290tkm
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
Celkom pekny pribeh. Tesim sa na pokracovanie
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
:)
no tak asi som pomocou ruskeho fora prisiel na pricinu... pomohol google translator :)
original rusky odkaz:
1.)https://www.drive2.ru/l/1816979/
2.)https://www.drive2.ru/l/1655704/
odkazy cez google translator
1.)https://translate.google.sk/translate?s ... t=&act=url
2.)https://translate.google.sk/translate?s ... t=&act=url
Viete niekto po rusky,ci mi daco podstatne neuniklo? :)
Malo by sa zrejme jednat o vnutorne klby poloos/tripoidy.
no tak asi som pomocou ruskeho fora prisiel na pricinu... pomohol google translator :)
original rusky odkaz:
1.)https://www.drive2.ru/l/1816979/
2.)https://www.drive2.ru/l/1655704/
odkazy cez google translator
1.)https://translate.google.sk/translate?s ... t=&act=url
2.)https://translate.google.sk/translate?s ... t=&act=url
Viete niekto po rusky,ci mi daco podstatne neuniklo? :)
Malo by sa zrejme jednat o vnutorne klby poloos/tripoidy.
Megane II Sedan - 2006 - 1.5dCi/60kW - 290tkm
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
Jo jo, asi budu vymlatene. Hlavne na tej jednej strane ako si stym dokazal o 1 cm pootocit. Tam by vola nemala byt ziadna podla mna. Neviem z akeho matrosu su ukoncenia tych tripoidov (asi kov ako vidno z obrazkov), ale v podstate su to klasicke homokinetaky. Skoda ze budem menit olej az o mesiac, urcite to potom preverim rukou, ako je to u mna. Co si spominam tak ked som krutil poloosou, tiez mala volu cca 1cm, ale hybalo sa to cele az do diferaku, kde to vnutri v krajnych polohach kovovo "cvakalo"
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
Ja mam volu odhadom 1mm - chytil som za obal vnutorneho klbu a skusal s nim potocit. Koleso na zemi a 1mm,mozno 2mm sa dalo potocit.
Ty mas asi 1cm,ale vôlu smerom dnu/von,ci?
Nó mudrejsi budem ked to dame na spaliky a roztocime najprv jednu stranu a potom druhu,ci odpozorujeme dake zmeny v spravani sa.
Keby sa prislo ozaj na chybu vo vnutornom klbe,naskyta sa potom otazka co spravit.
Lebo samotny vnutorny klb/tripoid sa nepredava,nie je mi zname ani renault OEM cislo. Nasiel som iba vonkajsi klb u klasickych vyrobcov druhovyroby.
Rusi spominaju vyrobcu vnutorneho klbu FEBEST , konkretne typ 2416-MEG. Trosku horsia dostupnost v slovenskych eshopoch,ale nasiel som nejakych dodavatelov - cca 40€. Len ktovie co to je za vyrobcu/kvalitu a ci skor nesiahnut po vymene celej poloosi
Uvidim po špalík akcii ked sa otepli.
Ty mas asi 1cm,ale vôlu smerom dnu/von,ci?
Nó mudrejsi budem ked to dame na spaliky a roztocime najprv jednu stranu a potom druhu,ci odpozorujeme dake zmeny v spravani sa.
Keby sa prislo ozaj na chybu vo vnutornom klbe,naskyta sa potom otazka co spravit.
Lebo samotny vnutorny klb/tripoid sa nepredava,nie je mi zname ani renault OEM cislo. Nasiel som iba vonkajsi klb u klasickych vyrobcov druhovyroby.
Rusi spominaju vyrobcu vnutorneho klbu FEBEST , konkretne typ 2416-MEG. Trosku horsia dostupnost v slovenskych eshopoch,ale nasiel som nejakych dodavatelov - cca 40€. Len ktovie co to je za vyrobcu/kvalitu a ci skor nesiahnut po vymene celej poloosi
Uvidim po špalík akcii ked sa otepli.
Megane II Sedan - 2006 - 1.5dCi/60kW - 290tkm
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
Ne ne, to som myslel napr. ked mas zaradenu 1-dnicku a dvihnes predne koleso, tak kolesom vies pootocit najek 3 cm dopredu-dozadu. ALe ked sa pritom divas na poloos, tak ta sa kruti rovnako s kolesom - nie je tam ziadna vola. A kruti sa to cele aj na vstupe do diferaku - proste tam opet nie je ziadna vola. Snad sa vyjadri niekto kto realne drzal poloos v ruke, ale podla mna na homokinetakoch nema byt ziadna vola, ani len milimeter....ci ?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
jaj uz rozumiem.. no podla mna tiez nie,ale chcelo by to fachmana...
inak zaujimave fotecky a skusenosti na anglickom fore:
http://www.renaultforums.co.uk/105-lagu ... %2A-3.html
inak zaujimave fotecky a skusenosti na anglickom fore:
http://www.renaultforums.co.uk/105-lagu ... %2A-3.html
Megane II Sedan - 2006 - 1.5dCi/60kW - 290tkm
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
Mám úplně to samé. Kousnutý homokinerický kloub přední nápravy (pravá strana). Čistě kloub nejde výměnit. Jako náhradní díl se dodává kompletní poloosa. Výměna v servise za neoriginální díl se v OV např pohybuje mezi 4-5tis Kč i z prací, originální díl bez práce okolo 7tis Kč.
Renault Mégané II 1.6 16V (2005) 83kw
Renault Mégané II 1.5 dCi (2004) 60kw
Renault Mégané I 1.9 dT (1997) 66kw
Renault R 19 1.8 LPG (1991)
Renault R 19 1.8 (1989) 66kw
Renault Mégané II 1.5 dCi (2004) 60kw
Renault Mégané I 1.9 dT (1997) 66kw
Renault R 19 1.8 LPG (1991)
Renault R 19 1.8 (1989) 66kw
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
ten suchotavy zvuk a cinkanie po stlaceni spojky ak prestane plus to ostatne by mohlo znamenat aj dvojhmotovy zotrvacnik...
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
pacifuz- moj motor 60kw nema dvojmotu
bull- vonkajsi by sa mal dat zohnat samostatne,informacne pozri tu: http://autodily.mjauto.cz/renault/megan ... 51501.html
inak aktualny stav je taky,ze som vymenil spolujazdcovu poloos kde som zaznamenal tu volu pri pootacani po jej nervnej demontazi ked sme ju vybrali,tak bola vola ako na vnutornom,tak aj vonkajsom klbe. Nova neporovnatelna.
Tesil som sa ze tak tu bol problem,nahodili sme ju a.... problem sa hrubym odhadom o 30% zmiernil,ale pretrvava.. :/
Meral som na danej strane aj volu loziska naboja - cca 0,005mm / hadzavost kotuca cca 0,04 -tu by nemal byt problem.
Tak skusim este soferovu poloos vymenit,asi bude v podobne zalostnom stave po tych kilometroch ako prava...
Renault ma ceny na repasy LH kratka 209€ / RH dlha 228€.
Chcel som repas Lobro RH cca 160€ , stary diel chcu spät.
Ale po znamosti som sa nakontaktoval na zevraj spolahliveho predajcu dielov a ten tvrdil ze ano Lobro je asi topka v druhovyrobe (jedna firma Lobro,GKN,spidan),ale on ma pozitivne skusenosti aj s lacnejsou alternativou-znackou GSP,ale ze iba z nemeckej distribucie,ostatne lacnejsie GSP ze su cina sunty Dal som nanho,130€,GSP namontovane,stara mi zostala,zaruka je,uvidime... Aspon sa kuknem dovnutra starej ze co tam lokruje
bull- vonkajsi by sa mal dat zohnat samostatne,informacne pozri tu: http://autodily.mjauto.cz/renault/megan ... 51501.html
inak aktualny stav je taky,ze som vymenil spolujazdcovu poloos kde som zaznamenal tu volu pri pootacani po jej nervnej demontazi ked sme ju vybrali,tak bola vola ako na vnutornom,tak aj vonkajsom klbe. Nova neporovnatelna.
Tesil som sa ze tak tu bol problem,nahodili sme ju a.... problem sa hrubym odhadom o 30% zmiernil,ale pretrvava.. :/
Meral som na danej strane aj volu loziska naboja - cca 0,005mm / hadzavost kotuca cca 0,04 -tu by nemal byt problem.
Tak skusim este soferovu poloos vymenit,asi bude v podobne zalostnom stave po tych kilometroch ako prava...
Renault ma ceny na repasy LH kratka 209€ / RH dlha 228€.
Chcel som repas Lobro RH cca 160€ , stary diel chcu spät.
Ale po znamosti som sa nakontaktoval na zevraj spolahliveho predajcu dielov a ten tvrdil ze ano Lobro je asi topka v druhovyrobe (jedna firma Lobro,GKN,spidan),ale on ma pozitivne skusenosti aj s lacnejsou alternativou-znackou GSP,ale ze iba z nemeckej distribucie,ostatne lacnejsie GSP ze su cina sunty Dal som nanho,130€,GSP namontovane,stara mi zostala,zaruka je,uvidime... Aspon sa kuknem dovnutra starej ze co tam lokruje
Megane II Sedan - 2006 - 1.5dCi/60kW - 290tkm
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
Zdravim, objavili sa mi problémy na prednej náprave.
Ide o zvuk ktorý znie ako keď hádže zle vyvážené koleso, lenže volantom mi netrasie. Ozýva sa to od ľavého predného kolesa.
Deje sa to iba od rýchlosti nad 70km/h za predpokladu ustálenej jazdy. Pri nižších rýchlostiach je zvuk počuť hlavne v prípade klopenia tiahlej zákruty, vždy je však podmienkou zaradená rýchlosť. Tipoval som to na ložisko kolesa, lenže akonáhle vyradím do neutrálu, zvuk zmizne. Vedel by mi niekto poradiť, ako spoľahlivo zistiť či je na vine poloos ako sa domnievam? Ďakujem
Ide o zvuk ktorý znie ako keď hádže zle vyvážené koleso, lenže volantom mi netrasie. Ozýva sa to od ľavého predného kolesa.
Deje sa to iba od rýchlosti nad 70km/h za predpokladu ustálenej jazdy. Pri nižších rýchlostiach je zvuk počuť hlavne v prípade klopenia tiahlej zákruty, vždy je však podmienkou zaradená rýchlosť. Tipoval som to na ložisko kolesa, lenže akonáhle vyradím do neutrálu, zvuk zmizne. Vedel by mi niekto poradiť, ako spoľahlivo zistiť či je na vine poloos ako sa domnievam? Ďakujem
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
Středové ložisko na pravá poloose
Grand SCENIC II 1,5dCI 74kw 3.7.2020 eutanazie
Grand SCENIC III 1,5 DCI 81kw
http://grandscenic.forumn.net/
Grand SCENIC III 1,5 DCI 81kw
http://grandscenic.forumn.net/
Re: vibracie/brnenie pri akceleracii cca 2300ot/min
Vďaka za tip a za odpoveď. Snažil som sa to googliť, ale o ktoré presne ložisko prosím ide? Kde na poloosi sa nachádza? Zvuk mi ide od ľavého kolesa. Ďakujem
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 hostů